نقد وبررسی " تل آويو، نمايش آسيب پذيري (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 31 تیرماه سال 1386
"اعتراف به تدارک بحران آفرینی دیگر در خاورمیانه"
چه همسئوی وهمآهنگی جالبی ،چونکه هم یادداشت روز کیهان پادگانی پاسدار حسین شریعتمداری و نماینده ی ویژه ی ولی فقیه وهم سرمقاله روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه پیرامون موضوع فلسطین واسرائیل و پیشنهاد کنفرانس صلح وشکست آن قلمفرسائی کرده اند که مرتبط به سفر پاسدار احمدی نژاد به سوریه ودیدارهای وی با رئیس جمهور سوریه و رهبران فلسطین وبه خصوص شخصیت های حماس و شخص شیخ حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان می باشد. یعنی نه اینکه اهداف راه اندازی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل که از سوی سپاه پاسداران برنامه ریزی شده بود اکنون بیشتر مشخص می شود، بلکه دلایل اینکه چرا در سالگرد این جنگ 33 روزه چرا این همه تبلیغات گسترده در مطبوعات وابسته به ولی فقیه شد وچرا آنهمه برایش گرد وخاک شد، حال عیان می شود که برپائی اینگونه نمایشات تبلیغاتی در راستای چه اهدافی بود ه است وچه ارتباطی به سفر اخیر واز پیش تدارک دیده شده ی پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد وهیئت همراه وی به سوریه و ادعاهای مطرح شده در یادداشت روز کیهان دارد. همچنین این سفر رابطه اش با پخش شوی دمکراسی تلویزیونی 3 ایرانی تبعه ی آمریکا با اتهام مأموران چاسوسی سیا آمریکا وموساد اسرائیل دارد. خلاصه همه ی این سناریو سازی های ا نجام شده ومرتبط بهم چه رابطه ای با مذاکره دوره ی دوم میان مقامات آمریکائی با رژیم تروریستی آخوندی دارد که کیهان پادگانی گزارش داده است که در پایان این هفته انجام می شود؟ ناگفته نماند شرایط کنونی آنگونه می باشد که نه از بحران هسته ای رژیم جهل وجنگ وجنون وخرافه ی آخوندی نسبت به گذشته کاسته نشده است، بلکه بر عکس ضریب بحران هسته ای افزون وخطیر تراز گذشته شده است. مشروط براینکه سران رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران آزادی 5 پاسدار تروریست اعزامی به عراق که در اربیل کردستان عراق دستگیر و بازداشت شده اند را نیز به این بحران هسته ای گره و پیوند زده اند که باز کردن ای گره آسان نمی بشد. همچنین در همین راستا دخالت گری در امور داخلی افغانستان گسترش یافته و با ارسال سلاح به افغانستان و مسلح کردن اعضای طالبان تلاش به دامن زدن بیشتر تنش ها وخشونت ها در افغانستان شده است. چون این رژیم بربرمنش وتاریک اندیش و ضد بشری و قرون وسطائی نمی تواند بدون بحران آفرینی و جنگ افروزی و صدور تروریسم و بنیادگرائی به بقای خودش ادامه دهد. برای همین است که پاسدار احمدی نژاد به سوریه سفر کرده است تاکه بقول سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری پیشنهاد بوش و مأموریت تونی بلر از سوی کمیته 4 جانبه برای پیشبرد صلح صلح در خاورمیانه در کنار پیشنهاد کنفرانس های بین المللی ارائه شده از سران کشورهای عربی پیرامون صلح در خاورمیانه از طریق حماس و رهبر حزب الل لبنانه به شکست منجر کند واکنون پاسدار یادداشت روز نویس نیز بخشی از بازتاب مأموریت افشا شده ی پاسدار احمدی نژاد به سوریه را اینگونه بازتاب داده است:
"روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن يكي از اصلي ترين مدافعان سياست هاي خاورميانه اي آمريكا ادعا كرد به جزئياتي از توافقنامه همكاري هاي ايران و سوريه دست يافته كه شامل اقلام نظامي ازجمله هواپيماهاي ميگ و سوخو، تانك هاي ذوالفقار و تي72، موشك هاي ميان برد، موشك اندازهاي آرش و نازعات، موشك هاي سطح به سطح سي801 وسي802 و همچنين كمك هاي فني در زمينه تحقيقات هسته اي و تسليحات شيميايي مي شود!"
البته پاسدار یادداشت روز نویس در ادامه ی جنگ طلبی رژیم تروریستی آخوندی و صدور تروریسم وبحران به منطقه که از طریق حماس و حزب الله البنان تعقیب می شود که جدا از بحران پروژه ی هسته ای اش نمی باشد . مجبور است که از بازتاب وآثار مثبت جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران با اسرائیل بگوید که از طریق حزب الله لبنان وحماس فلسطین پیگیری واجرا شد و هینطوراز شکست وضعف ارتش اسرائیل و قهرمانی های حزب الله لبنان چنین تبلیغ و ستایش وگزارشگری کند:
"رژيم اشغالگرقدس از زمان اعلام تأسيس تا به حال همواره در حال تجاوز بوده و طي چند دهه همواره از دستاوردهاي جنايت و خونريزي بهره مند شده است، تا آنكه با ظهور پديده مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين مسير تجاوزگري و جنايت، به جاي پيروزي و گسترش و تداوم اشغال، به سمت شكست هاي خفت بار صهيونيست ها تغيير جهت داد.جنگ سي و سه روزه سال گذشته اشغالگران با حزب الله لبنان واضح ترين شكستي بود كه ارتش و رژيم صهيونيستي متحمل شدند ولي حتي در آن جنگ نيز متجاوز و حمله كننده صهيونيست ها بودند. در هفته دوم اين جنگ حماسي بود كه دان حالوتس رئيس ستاد مشترك رژيم صهيونيستي اعتراف كرد: ما از دو ماه قبل آماده حمله بوديم و مي خواستيم آن را اجرا كنيم ولي حزب الله پيشدستي كرد. ژنرال بازنشسته آمريكايي وتسي كلارك هم در كتاب «پيروزي جنگ هاي مدرن» فاش كرد بعد از حادثه يازده سپتامبر حمله به لبنان در چارچوب طرح خاورميانه بزرگ از سوي بوش برنامه ريزي شده بود. "
درخاتمه اینکه قابل درک است که خاورمیانه آبستن بحران فاجعه آمیز تر از جنگ 33 روزه ی حزب الله با اسرائیل در سال داشت مواجه است. زیرا که اکنون فلسطین نیز دستخوش جنگ داخلی شده است و نفوذ سران رژیم تروریستی آخوندی از طریق حماس بیش از قبل شده است . چونکه موفق شد ه است گذشته از راه اندازی جنگ داخلی وبرادر کشی در فلسطین، عملاً حماس را در برابر محمود عباس و الفتح قرار داده است و کمکش کرد تا که حماس علیه ی افتح کودتا کند وبر نوار غزه تسلط یابد ودولت اسلامی دست نشانده ی مشابه دولت نوری المالکی در عراق تشکیل دهد که یک خال به فرمان ولی فقیه در جماران وسپاه پاسداران می باشد و آمادگی کامل با موشک پرتاب کردن به درون خاک اسرائیل، جنگی دیگری با اسرائیل را بر پا دارد . همینطور سران رژیم تروریستی آخوندی همانگونه که اشاره شد با ارسال سلاح ومهمات جنگی به اعضای طالبان در افغانستان بحران افغانستان را دارد تبدیل به بحران عراق می کند . بنابراین اگر غرب سریع به سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات خود با رژیم ترریستی آخوندی پایان ندهد .همچنین اگر چنانچه مقامات دستگاه دیپلماسی بوش همه به تلاش مذبوحانه بیهوده ی مذاکره با مهره های دست چندم رژیم تروریستی آخوندی در عراق پایان ندهند . به احتمال قوی حاصل اینگونه سیاست ها در آینده ی نه چند دور برای منطقه ی خاورمیانه و غرب می تواند فاجعه انگیز و بسیار پر هزینه باشد
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 31 تیرماه سال 1386