بازتاب اقتصادی سهیمه بندی بنزین و وضعیت نظامیان آمریکا در عراق
در ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری اسلامی مورخ 24 تیرماه بخشی دیگر از علائم مثبت سهیمه بندی بنزین را بازتاب داده است . چون پس از آنکه این طرح با آن واکنش قهرآمیز اعتراضی وتهاجمی مردم در سراسر ایران به مکانگهاي بنزین مواجه شد. سپس خیلی از خودروهائی که مسافر کشی می کردند به پارکینگ های خانه ها منتقل شدند تا خوروها وصاحبانش استراحت کنند . آنگاه خبر از فاسد شدن تولیدات میوجات کشاورزی رسید. اکنون نیز خبر از سهميه بندي بنزين رسیده که چگونه منجر به کساد در بازار اجاره داران چشمه هاي آب معدني استان اردبيل شده است . بنابراین جمعي از اين اجاره داران با تجمع در برابر اداره كل آب استان با اعلام اين نكته كه با كاهش چشمگير مسافران دچار زيان هاي زيادي شده اند وخواستار فسخ قراردادهاي اجاره گرديدند . همچنین يكي از مسئولين استانداري اردبيل گفته است که تنها آب گرم درماني سرعين ماهانه 36 ميليون تومان درآمد داشت كه بعد از سهميه بندي بنزين به 4 ميليون تومان رسيده است . بالاخره افزوده شده است که استان اردبيل با دارا بودن 42 دهنه چشمه آبگرم معدني و مراكز اقامتي و سياحتي يكي از مناطق سياحتي كشور است.
. اما خبر دیگر اینست که روش خودزنی که معمولاً ابتکار این عمل منحصر به فرد فقط به لمپهای جامعه ی ایرانیان باز می گردد اکنون این روش به سربازان آمريكايي مقیم عراق نیز سرایت کرده است . چونکه گزارش شده سربازان آمریکائی براي فرار از حضور در عراق پول مي دهند تا زخمي شوند. البته این جزو همان پیآمدهای باتلاق سازی وویتنامیزه کردن عراق است که رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران وعده ی آن را داده بود ودر خطبه نماز جمعه ی این هفته در تهران نیز به آن تأکید کرد وگفت اکنون عراق برای نظامیان آمریکائیان در عراق بدتر از آن زمان ویتنام شده است که اعتراف آشکار به حضور گسترده ی عوامل وپاسدار وتروریست های رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی در عراق است . بهر حال ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری اسلامی در دنباله ی گزارش خود افزوده يك سرباز آمريكايي كه به تازگي از عراق بازگشته اعتراف كرد 500 دلار به يك نفر داده تا با شليك به پايش مانع از اعزام مجدد وي به عراق شود . جاناتان آپونته 20 ساله پيش از اين گفته بود كه وي مورد سرقت قرار گرفته و در جريان اين سرقت به وي شليك شده اما در بازجويي هاي بعدي نظر خود را تغيير داد و گفت كه هر روز در آنجا تيراندازي مي شود فكر مي كنم اين بهترين كار بود WCBS به نيروهاي پليس دروغ گفته است . آپونته به شبكه ي ديگر نمي توانستم ادامه دهم . نمي توانستم بيش از اين تحمل كنم . در حقیقت بازتاب دادن اینگونه خبر ها ادامه ی پیگیری همان سیاست مسئولان رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی می باشد که خواهان اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق می باشند تا که خود جای آنان را بگیرند تا به عنوان سرپل باج گیری طرخ پروژه ی هسته ای از عراق استفاده کنند.
بازهم خبری دیگری در این ستون است که مربوط به آمریکا وعراق و لشكركشي آمريكا به عراق می شود که البته بدون آنکه مثل همیشه کوچکترین اشاره ای به همکاری سران رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی با اشغال گران شود و یا نامی از احمد چلبی جاسوس چند جانبه برده شود که چه نقشی در زمینه سازی این اشغال گری عراق داشته است واکنون چه پستی در دولت دست نشانده ی در عراق دارد وچه رابطه ای با سران رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی این فرد دارد؟ که اکنون گزارش شده که این لشکر کشی آمریکا به عراق علاوه بر ناامني و غارت و كشتار و فقر براي مردم اين كشور فساد اخلاقي نيز به همراه آورده است . یعنی اینکه اصلاً عوامل رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی در عراق حضور ندارند ونفت را بطر قاچاق صادر وبه فروش نمی رسانند. همچنین مواد مخدر به درون خاک عراق منتقل نمی کنند ودر دولت دست نشانده ی نوری المالکی نفود ندارند که نقل قول از روزنامه آمريكائي « يو اس اي تودي » شده که نوشته است : اكثر سينماهاي بغداد هم اكنون فيلم هاي غيراخلاقي و پورنوگرافي نشان مي دهند و اضافه شده اين درحالي است كه برخي ديگر از سينماها در بمباران ها از بين رفته اند . وافزوده که اين روزنامه نوشته روزانه حداكثر 50 نفر به سينما ميروند ولي نه براي تماشاي فيلم بلكه براي آنكه ساعاتي در فضاي بدون برق بغداد زير كولر خنك شوند. جالب است که گزارشگر خودش، خودش را محکوم کرده است . چون گفته نه عراقی ها برای دیدن فیلم که برای خنگی کولر به سینما می روند. از سوی دیگر مگر فضای هنر سینمائی در ایران چگونه است؟ مگرفیلم اخراجی های سر چماقدار مسعود دهنمکی محتوای آن چیست که بهتر از محتوای فیلم های نمایش داده شده در سینماهای بغداد است؟
http://www.andesheh.com/maghalat28/75.htm مسعودپسیان