نقد وبررسی "اشتباه دوم هرگز!" روزنامه ی جمهووری اسلامی سه شنبه 26 تیرماه ماه سال 1386
در موردمذاکره پروژه ی هسته ای با آمریکا، فقط ولی فقیه صاحب نظر می باشد!
سرمقاله نویس در رابطه باپیشنهاد البرادعی که گویا ایشان در بازدید اخیر خود از آب سنگین اراک گفته که بهتراست مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی باآمریکا پیرامون پروژه ی هسته ای وارد مذاکره شوند. در دنباله سخنگوی وزارت امور خارجه در مصباحبه ی مطبوعاتی داخلی وخارجی خود گفته است که این پیشنهاد مذاکره البرادعی قابل بررسی می باشد و سرمقاله نویس در ادامه افزوده که یک نماینده مجلس هم در این مورد نظر ودو پیشنهاد را به عنوان شروط مذاکره با آمریکا مطرح کرده است و تأکید کرده که هردو اینان اشتباه فکر کرده ونظردادند که تصور کرده اند که اگر چنانچه سفیر رژیم تروریستی آخوندی در بغداد وارد مذاکره با سفیر آمریکا در بغداد شد، اکنون شرایط مذاکره با آمریکا فراهم شده است . در صورتیکه اینان در مورد مذاکره با آمریکا حق ندارند نظر دهند ودخالت کنند. چونکه اینگونه نظر دادن ها فقط در حوزه ی اختیارات ولی فقیه می باشد . یعنی اینکه نه دولت نه مجلس با بودن ولی فقیه که صاحب قدرت واختیارات ماورای قانون اساسی می باشد ومی تواند نامه های حکومت صادر کند ، اینان کاره ای نمی باشند وتنها برای عوامفریبی گاهی گداری ابراز عقیده می کنند تا که کدهای انحرافی بفرستند که کشورهای اروپائی به اتکای آن بتوانند به سیاست خائنانه وکثیف مذاکره ومماشاتکری خود در بستر غارتگری و دریافت باج های کلان اقتصادی وتجاری و نفتی وگازی ادامه دهند که در همین مقاله نیز سرمقاله نویس اشاره کرده است که یک نماینده مجلس هم به این نکته اشاره کرده وگفته است که روند مذاکره هسته ای چون با اروپا خوب به پیش می رود. بنابراین نیاز نمی باشد که با آمریکا وارد مذاکره شد. پس سرمقاله نویس برای اینکه خیال سخنگوی دولت ونماینده ی مجلس را آسوده خاطر کرده باشد وبرای اینکه به آنان گوشزد نیز کرده باشد که جزو وظایف اینان نمی باشد که از اینگونه پیشنهادات بدهند، چنین به آنان پاسخ داده شده است:
"اين سخن را ايشان در پاسخ به كساني گفتند كه تصور مي كردند پذيرش مذاكره با آمريكا در مورد مسائل عراق كه اخيرا در بغداد برگزار شد به مفهوم باز شدن راه مذاكره در همه زمينه ها با آمريكاست و سياست نفي مذاكره با آمريكا به پايان عمر خود رسيده است . رهبر معظم انقلاب براي رفع اين شبهه اعلام كردند كه مذاكرات بغداد صرفا باهدف تفهيم اتهام به آمريكائي ها در مورد آنچه در عراق مرتكب شده اند مي باشد و بهيچوجه به معناي پيدايش تغيير در سياست عدم مذاكره با آمريكا كه يك سياست اصولي است نمي باشد. "
بالاخره سرمقاله نویس برای اینکه مدعیان مخاطب خود را بیشتر شیر فهم کند. بنابراین در دنباله ی سرمقاله ی خود نکاتی را محور شرایط مذاکره پروژه ی هسته ای با مخاطبین اصلی رژیم تروریستی آخوندی را ردیف کرده است که مرتکب اشتباه دوم بقول ایشان نشوند. ازسوی دیگر سرمقاله نویس به شیوه انحرافات در زمان مذاکره وجانشینی ها وافزایش طرف حساب ها اشاره کرده و در نهایت اهداف پروژه ی پرونده ی هسته ای را مطرح وبرجسته کرده و اینگونه به مخاطبین خود از جمله شیطان بزرگ جواب داده است :
"اول آنكه جمهوري اسلامي ايران در پرونده هسته اي خود با آژانس بين المللي انرژي هسته اي طرف است . آژانس يك شخصيت حقوقي دارد كه براساس اساسنامه اي مشخص و راه كارهاي قانوني حق دارد بر عملكردهاي اعضاي خود نظارت نمايد و هر جا با مشكلي مواجه شد مستقيما وارد عمل گردد و در نهايت از طريق مطرح ساختن موضوع در شوراي حكام كه مركب از اعضاي آژانس مي باشد درباره آن مشكل تصميم گيري نمايد. پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيز بايد همين روند را طي كند و در صورتي كه مسائل مطروحه در سطح مدير كل آژانس قابل حل نباشد در نهايت به شوراي حكام ارجاع گرديده و حل و فصل شود. نكته دوم اينكه ورود جمهوري اسلامي ايران به مذاكره با سه كشور اروپائي در دولت قبلي سپس اضافه شدن چين و روسيه به اين كشورها و در مرحله بعد اضافه شدن آمريكا به اين 5 كشور و پيدايش تركيب 1 +5 برخلاف رويه اصولي بود كه در نكته قبل توضيح داده شد. اين شيوه اي غيرمعمول بود كه رسميت يافتن تعدادي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از سوي جمهوري اسلامي ايران براي تصميم گيري بجاي آژانس را در پي داشت و رسما ما را بجاي آژانس با تعدادي از اعضاي آن مواجه ساخت . جمهوري اسلامي ايران اصولا نمي بايست تن به مذاكره با غير آژانس ميداد كما اينكه تاكنون از اين مذاكرات نه تنها طرفي نبسته ايم بلكه سه قطعنامه نيز عليه ما صادر شده است كه همگي محصول برخورد سياسي سه كشور اروپائي و بويژه آمريكا با پرونده هسته اي كشورمان است. سومين نكته اينست كه حتي با قطع نظر از سياست نفي مذاكره با آمريكا كه به فرموده رهبري همچنان پابرجاست پذيرفتن مذاكره جداگانه و مستقيم با آمريكا در زمينه پرونده هسته اي در واقع تكرار اشتباهي است كه از هنگام مذاكره با اروپا و سپس 1 +5 رخ داده و ما را به ورطه اي جديد خواهند انداخت كه نسبت به اشتباه گذشته عواقب منفي تري خواهد داشت . ما اكنون مدتهاست در قالب مذاكره با كشورهاي 1 +5 آمريكا را نيز در مذاكرات هسته اي دخالت داده ايم و مشكلاتي كه تاكنون براي جمهوري اسلامي ايران پيش آمده به دليل برخوردهاي سياسي آمريكا بوده است ,و آخرين نكته اينكه ورود به مذاكره مستقيم با آمريكا در زمينه مسائل هسته اي ايران آفات زيادي دارد كه يكي از آنها پذيرفتن سيادت شيطان بزرگ بر آژانس است . آمريكا علاوه بر همه شرارت هائي كه دارد در زمينه تعهدات خود به عنوان يك عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي بدسابقه ترين و بي تعهدترين عضو است"
درپایان سرمقاله نویس برای آب پاک برروی دست سخنگوی وزارت امورخارجه ریخته است که معلوم نیست چرا ایشان جانشین پاسدار علی لاریجانی شده که در زمینه پروژه ی هسته ای نظر کرده است و خلاص سرمقاله نویس برای اینکه وی ونماینده ی مجلس را از اشتباه دوم بدر آورده باشد به سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه پاسخ کوبنده داده است:
"بنابر اين نه تنها پيشنهاد مذاكره مستقيم با آمريكا در زمينه مسائل اتمي قابل بررسي نيست بلكه مقامات رسمي كشورمان بايد با صراحت و با برخوردي تهاجمي از آمريكا طلبكاري كنند و سردمداران كاخ سفيد را بخاطر تلفات متعدد جنگ افروزي ها اشغالگري ها و برخوردهاي دوگانه با مسائل هسته اي همواره زير سئوال ببرند"
درخاتمه اینکه عجیب است که بازهم چرا خوشباوران فرصت طلبان و غارتگران چشم دوخته به مذاکره که فکر می کنند اینکه انشاء الله گربه است، نمی خواهند که چشمان خود را برروی واقعیات باز کنند که بدانند در رژیم بربرمنش وجنگ وجهل وجنون وتحجر وخرافه ی آخوندی ، کابینه وپارلمان وقانونگذاری نمایشی و تشریفاتی است و غیر از این معنی ومفهومی ندارند. زیرا که در ایران یک دیکتاتوری عریان مذهبی وجوددارد که بدترین نوع دیکتاتوری در جهان است که یک در رأس آن یک خلیفه به نام ولی فقیه وجود دارد که همه کاره است وبه جای همه نهادهای حکومتی ومردم تصمیم گیری می کند وتازه خودش زیر نفود ارگان فاشیستی سپاه پاسداران می باشد که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای دارد واهداف دسترسی به سلاح هسته ای را نیز دنبال می کند. البته یک سری مهره های کارگزار به عنوان مسئولین تشریفاتی برای چانه زنی سیاسی و دیپلماسی پیرامون پروژه ی هسته ای در اختیار دارد که اهداف پنهانی را دنبال می کنند . چونکه مأموریت دارند با شرکت در مذاکرات ودیدارهای خارجی پیام های متناقض وضد ونقیض ارسال کنند تا که بتوانند کد وپیام های انحرافی برای ایجاد فرصت سوزی ارسال کنند تااینکه بالاخره شرایطی فراهم شود که در نهایت هر چه زودترمنجر به دسترسی به سلاح هسته ای گردد.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 26 تیرماه ماه سال 1386