نقد وبررسی " آواز كوچه باغي ! (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان دو شنبه 18 تیرماه سال1386
"آوازه خوانی در تاریکی شب برای رفع خطر ترس و وحشت"
اهداف توسعه طلبانه و طرح و پروژه ی بلند پروازانه ی هسته ای و نقش تهدید و دخالت گری در امور داخلی کشورهای همجوار که ناشی از ماهیت ارتجاعی و بحران آفرینی و صدور تروریسم وبنیادگرای آخوند ها و سران حاکم بر ایران است که زیر پوشش صدور انقلاب دنبال شده است نه شوراهای منطقه را ناامن وآشوب زده کرده است ، بلکه ثبات صلح و امنیت در خاورمیانه را با خطر جدی مواجه ساخته است زیرا حاکمان نا مشروع ووحشت زده از خیزش مردم ناراضی روزی نیست که دسیسه ویا توطئه ای را در یکی از کشورهای همجوار دنبال نکنند . به خصوص اکنون که قضیه ی بحران هسته ای اش بسیار جدی شده است وبر عمق دخالت گری هایش در عراق و فلسطین و لبنان افزوده است البته بحران سازی در پاکستان را نیز بر آن افزوده است. بنابراین تهدیدهای ادامه ودخالت گری های مداوم در امور داخلی کشور ها وشیخ نشین های همجوار آنان را مجبور کرده است تا که وزراي خارجه، دفاع و امنيتي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نشستی داشته باشند وبر سر مالکیت 3 جزیره ادعای مالکیت کنند که قبل از بررسی آن از سوی پاسدار حسین شریعتمداری به عنوان پیش در آمد داستان آواز کوچه باغی را شروع کرده که بیان کننده عنوان انتخاب شده برای یادداشت روز نیز می باشد ودر دنباله ینگونه از نتایج این نشست نقل قول کرده است:
"«آواز كوچه باغي» اصطلاح شناخته شده اي در فرهنگ قديم تهران است و در مواردي به صورت ضرب المثل درآمده است. به گفته قديمي ترها- كه امروزه تعدادشان زياد نيست- در آن سال هاي نه چندان دور كه تهران شهر خلوتي بود و پاسي از شب گذشته، سكوت همه جا را فرا مي گرفت. افرادي كه به هر علت، ناچار بودند در ساعات پاياني شب از كوچه هاي تاريك و خلوت عبور كنند و احياناً از تاريكي و خلوتي مي ترسيدند براي غلبه بر ترس با صداي بلند زير آواز مي زدند. اين آوازها به آواز كوچه باغي معروف بود- يا يكي از انواع آوازهاي كوچه باغي بود- و هنگامي كه صداي عابري به اين آواز بلند مي شد و چهچهه پاياني آن با كلماتي مانند حبيب من... عزيز من... امان امان و... در فضا مي پيچيد، برخي از اهالي محل كه دل و دماغ بيشتري داشتند و انگيزه رهگذر آوازه خوان را مي شناختند، سر از پنجره بيرون مي آوردند و با جملاتي نظير دمت گرم!... دارمت! و ... با او همراهي مي كردند، يعني اين كه، نترس! خوف نكن! ما بيداريم..."پنج شنبه هفته گذشته وزراي خارجه، دفاع و امنيتي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در پايان اجلاس سه روزه خود در رياض، بار ديگر- و به روال چند ساله اخير- با صدور بيانيه اي از ادعاي مالكيت امارات متحده عربي بر جزاير سه گانه تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي حمايت كردند و از جمهوري اسلامي ايران خواستند از طريق مذاكره به اختلافات موجود درباره مالكيت اين سه جزيره پايان دهد!"
البته پاسدار حسین شریعتمداری فراموش کرده است که توضیح دهد که مثال دیگری نیز در مورد اینگونه سر دادن آواز های کوچه باغی گفته می شود که ناشی از ترس است . زیرا وقتی کسانی شبانه در کوچه باغ ها یا مکان تاریکی عبور می کردند به دلیل وحشتی که از تاریکی شبانه داشتند بر زیر آواز می زدند تااینگونه ترس ووحشت خودشان را به پوشانند . اکنون موضع رژیم تروریستی آخوندی در قبال کشورهای منطقه وبه خصوص در برابر سازمان مخالف خودش مجاهدین می باشد که این روز زیاد دست به خواندن اینگونه آوازه خوانی ها می کند. بهر حال پس از ارائه ی چند فاکت که ای جزایر ایرانی می باشند که البته هدف جلب نظر کردن شونیست های حامی نظام گذشته می باشد که نمی تواند نیاز به پشتیبان داشتن به تهدید شیخ نشین های منطقه ی خلیج فارس باشد که چنین در پایان یادداشت روز خود به آن اشاره وتأکید کرده است:
"دولت، سياستگذاري ها و تصميم سازي هاي آن نداشته و ندارند. از سوي ديگر تمامي دولت هاي عضو اين شورا در ميان مردم خود به همكاري با رژيم صهيونيستي- و دستكم بي تفاوتي در مقابل جنايات اين رژيم عليه مردم مظلوم فلسطين- متهم هستند. حاكمان دولت هاي ياد شده به خوبي مي دانند كه در عصر بيداري اسلامي- با الگوي انقلاب اسلامي- حاكميت يك خانواده بر سرنوشت مردم و غارت ذخاير ملي، امكان پذير نيست و از آنجا كه لرزه منجر به فروپاشي رژيم هاي غيرقانوني خود را ناشي از الگوي جمهوري اسلامي ايران مي دانند- و در اين مورد حق دارند!- دشمني با ايران اسلامي را به عنوان يكي از اهداف استراتژيك خود برگزيده اند... و چه گزينش خطرناكي، نه براي ايران، كه براي ادامه حاكميت خودشان."
در خاتمه اینکه قابل درک است که برای چه یادداشت روز نویس از موضع ضعف قدرت نمائی کرده است . زیرا که رژیم تروریستی آخوندی از هر زمان دیگر در شرایط منزوی و ایزولگی به سر می برد و در موقعیت ضربه پذیر قرار دارد . برای اینکه اوکنش قهر آمیز و خشمگینانه ای که مردم ایران در برابر طرح نرخ جدید وسهمیه بندی بنزین از خود نشان دادند به وضوح ضریب تنفر و نارضایتی عمومی در جامعه را به نمایش گذاشتند. همینطور بحرانی که پرونده ی پروژه ی هسته ای ایجاد کرده است تبدیل به طناب داری شده است که دارد گلوی متهم را بیشتر فشار می دهد . هچنین نقش افشا شده در امور داخلی عراق و فلسطین ولبنان که موجب شده است که بر ضریب افزایش بیشتر فشار وایزلگی رژیم تروریستی آخوندی بی افزاید . از سوی دیگر اوج گیری رقابت وتضاد وجنگ ونزاع رشد یابنده باندهای مافیائی غارتگر به مرحله ای رسیده است که حتی وزیر تفتیش عقاید و سانسور ارشاد صحبت از کودتای خزنده ی مطبوعات رقیب شکست خورده ی دوم خردادی علیه ی دولت کرده است. بنابراین مشخص است که تهدید پاسدار حسین شریعتمداری از چه موقعیتی می باشد وکدامیک آواز را سر داده است کوچه باغی با دمت گرم ویا نه آواز ناشی از ترس وبرای رفع خطر ووحشت وترس از تاریکی می باشد.
هوشنگ – بهداد
دو شنبه 18 تیرماه سال 1386