روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 1 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " بازي آمريكا با هند"
رژیم ضد بشری یک رژیم غیر متعارف و قرون وسطائی است که هیچگونه پای بندی به اصول و پرنسیبی نمی باشد آنچنان که هرزمان که احساس خطر کند دست به چرخش و دگر دیسی های 180 درجه اختلاف میان شعار و عمل می زند"
جالب است که دامنه ی دیپلماسی صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز که همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه است . اکنون به هند رسیده است . به خصوص پس از دیدار اوبا ما رئیس جمهور آمریکا که به هند داشت . سپس مقامات هندی با احضار سفیر رژیم ضد بشری اعتراض خود نسبت به سخنان تهدید آمیز و مداخله گرایانه ی ولی وقیح در امور داخلی کشمیر هند ابراز کردند . زیرا که ولی وقیح از تنش مسلمانان کشمیر با هند حمایت کرده و خواهان حمایت سایر کشور های مسلمان شده است . بنابر این اکنون سرمقاله نویس برای اینکه با یک تیر چند نشان زده باشد . موضوع رابطه ی پاکستان با آمریکا را مطرح کرده است و به هند هشدار داده است که مواظب باشد گول وعده های رئیس جمهور آمریکا در سفرش به هند را نخورد و مقامات هندی نمی بایست که فراموش کنند که مقامات آمریکا در نزاع میان پاکستان و هند پیراموش کشمیر طرف پاکستان را گرفته اند. پس اکنون که رابطه و مناسبات میان اسلام آباد و واشنگتن شکرآب شده است . آمریکا ناچاراً گرایش به سوی هند آورده است . بهر حال رژیم ضد بشری با شگرد و سیاست برج مقابل بارو تلاش مذبوحانه می کند تا که اوضاع را به نفع خود به چر خاند.برای همین سرمقاله نویس اینگونه دست به جنگ روانی تبلیغاتی محور سفر اوباما به هند زده است .
" تغيير جايگاه پاكستان و هند در استراتژي جديد واشنگتن، يكي از مصاديق اين قبيل تحولات است و به همين دليل لازم است رهبران هند از سرنوشت متحدين ديروز آمريكا در منطقه عبرت بگيرند. اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه براي چندين دهه، پاكستان بعنوان شريك سياسي آمريكا در منطقه شناخته مي‌شد و نزديكترين مناسبات را ميان اسلام‌آباد و واشنگتن شاهد بوده‌ايم. اما طي سالهاي اخير اين مناسبات به تدريج به سردي گرائيده و بويژه در ماههاي اخير شاهد موضع‌گيري واشنگتن عليه پاكستان بوده‌ايم. دقيقا به طور همزمان واشنگتن براي نزديك شدن به هند، اقدامات جديدي را صورت داده و از يكطرف نه تنها تحريم هند به خاطر بلندپروازي‌هاي هسته‌اي دهلي را لغو كرده بلكه پيمان همكاري‌هاي هسته‌اي ميان دو كشور منعقد شده و از طرف ديگر بمباران سياسي - تبليغاتي آمريكا عليه پاكستان به منظور كسب امتيازات ويژه از هند و جلب نظر موافق دهلي ابعاد تازه‌اي به خود گرفته است. باراك اوباما، در جريان سفر اخير به منطقه تعمدا از سفر به پاكستان اجتناب كرد و در لحظات ورود به دهلي نيز با رگبار اتهام عليه پاكستان، سعي كرد به آتش دشمني هند و پاكستان دامن بزند. اوباما، همچنين پا را فراتر نهاده و خواستار ميانجي‌گري ميان هند و پاكستان بر سر مسئله كشمير شد كه البته به دلايل روشني، از جانب دهلي با پاسخ سرد و منفي مواجه گرديد. اما آنچه بيشتر از پاسخ دهلي اهميت دارد، علايق سياسي واشنگتن براي "سرمايه‌گذاري در كانونهاي بحران منطقه" است"
عجیب است رژیم جنایتکاری که کارنامه ی ننگینی در سرکوب اقلیت های قومی و مذهبی در ایران دارد. از آن ننگین تر عملکردی که در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین دارد . با وجود افشای اسناد ویکی لیکس چگونه می تواند که دوستدار مردم هند و پاکستان و کشمیر باشد که اکنون سر مقاله نویس اینگونه از موضع وارونه گوئی و اشک تمساح برای مردم مسلمان کشمیر و عراق و لبنان و پاکستان ریخته است :
" رهبران هند لازم است استعدادهاي خود را براي درك واقعيت‌هاي منطقه و آشنائي با ريشه‌هاي تاريخي اين بحران‌ها به كار بگيرند تا بهتر دريابند كه نه استعمار سياه انگليس خواستار منافع هند يا پاكستان است و نه آمريكاي ميراث‌خوار استعمار، در فكر صلح و آسايش و رفاه ملت‌‌هاي منطقه مي‌تواند باشد. با نگاهي به كارنامه سياه آمريكا در چهارگوشه جهان و با مروري بر روند بحران‌هائي كه آمريكا در عراق وافغانستان و لبنان و پاكستان به وجود آورده، به خوبي روشن است كه واشنگتن نه تنها خواستار آرامش و رفاه ملت‌ها نيست بلكه دقيقا برعكس اين ديدگاه، منافع خود را در بحران و جنگ وتفرقه و تنازع ملت‌ها جستجو مي‌كند و تا آنجا كه بتواند حتي اقوام و نژادها و مذاهب و گويش‌ها از يك زبان واحد را هم در مقابل يكديگر قرار مي‌دهد تا زمينه‌اي براي حضور سياسي - نظامي و نقش‌آفريني خود را فراهم سازد. ز استعمارگران امروز هم قابل اعتماد نيستند كه اگر قابل اعتماد ‌بودند، به پاكستان پشت نمي‌كردند و براي خوشايند دهلي، انواع اتهامات دروغين را نثار اسلام‌آباد نمي‌كردند. همانگونه كه واشنگتن به اتحاد استراتژيك ديروز خود با پاكستان پايان داد، كاملا بعيد به نظر مي‌رسد كه گرايش به هند نيز دوام چنداني داشته باشد. حتي ماجراي نزديكي صهيونيستها با هند را نيز بايستي در چارچوب مناسبات غرب، ارزيابي كرد كه اهداف مشترك غرب و صهيونيستها، زمينه‌ساز تحولات مثبت و منفي آنست. غرب در چارچوب طرح‌هاي شيطاني خود سعي دارد هند را از شرق با چين و از شمال و غرب با دنياي اسلام درگير كند و در تضاد و تعارض قرار دهد. د، بيم آن مي‌رود كه هند نيز در همان ورطه‌اي بلغزد كه پيش از اين صدام و طالبان و القاعده و... افتادند"
. آنگونه سرمقاله نویس از اختلاف و تضاد میان آمریکا و پاکستان گزارش داده و غلو کرده است که گویا این دو کشور با هم در حال جنگ می باشند که توصیه به هند کرده است که اگر چنانچه به آمریکا اعتماد کند و نزدیک شود به سر نوشت صدام حسین دچار خواهد شد. یعنی اینکه فراموش شده است که چگونه از طریق احمد چلبی جاسوس چند جانبه مقدمه ی اشغال نظامی عراق فراهم شد . سپس صدام حسین از طریق عوامل نفوذی حاکمان عراق در دولت عراق و همکاری دولت فخیمه ی انگلیس در صبح عید قربان به آن طرز فجیع بر دار کشیده و قربانی شد که با فراموش کاری حال چنین با موضع گیری علیه ی چندین کشور منطقه و آمریکا برای مقامات هندی روضه ی مبسوط تحلیلی علیه ی آمریکا خوانده شده است :
"پاكستان براي چندين دهه، هم‌پيمان آمريكا و همدست "سيا" در آموزش و تجهيز و حمايت طالبان بود ولي تابستان سال گذشته شاهد بوديم كه "اسلام‌آباد" در يك قدمي سقوط كامل قرار گرفت و "رابرت گيتس" وزير دفاع آمريكا نخستين كسي بود كه از احتمال سقوط دولت پاكستان توسط طالبان ظرف چند ساعت خبر داد. امروزه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق مرزي و قبايلي پاكستان مرتبا قرباني مي‌گيرند و مراكز فرماندهي نظامي - امنيتي و پليس اين كشور به هدف اصلي حملات طالبان تبديل شده در حالي كه طالبان براساس طرح "سيا" دست پرورده پاكستان بود كه هزينه‌هايش را قارون‌هاي نفتي از جمله عربستان و امارات مي‌پرداختند. آمريكا با چنين كارنامه سياه و پرونده نكبت‌باري دست دوستي به سوي دهلي دراز كرده است. مقامات هندي هشيار باشند كه بيش از هم‌پيمانان ديروز آمريكا در منطقه سود نخواهند كرد. بلكه به نظر مي‌رسد كه اين "دوستي تاكتيكي"، طرحي براي به زانو درآوردن هند و به تحليل بردن توان اين كشور نيز مي‌تواند باشد كه هند را از هم‌اكنون به عنوان يك قطب قدرت آينده در دنياي چند قطبي، به مسائل مرزي مشغول وآنرا در كانونهاي بحران، درگير و منفعل سازد"
در خاتمه اینکه جای هیچگونه تعجبی ندارد که چرا رژیم ضد بشری با قلم بر دستان خود و دسگاه تبلیغاتی اش هم از موضع ام القرای جهان اسلام در کشور های اسلامی مداخله گری می کند و دست به تحریک شورش و تشویق اقدامات تروریستی از سوی پاسداران و عوامل نفوذی اش می زند که از طریق هدایاهای بیدریغ مالی جذب و ساز ماندهی می شوند . یا اینکه از موضع ضد استکباری دخالت گری در سایر کشور های دیگر می کند . برای اینکه این سیات بیش از 31 سال است که تبدیل به دیپلماسی رژیم ضد بشری شده است . طوریکه این سیاست با ادامه ی بقایش پیوند خورده است . چونکه برای عبور از بحران های داخلی و خارجی می بایست که به سیاست صدور بحران و ارتجع و تروریسم به برون مرز روی آورد . بنابراین اکنون مداخله گری در امور داخلی هند از موضع تهدید وتوصیه که پیشنهاد هشدار باش به مقامات هندی داده شده است تا که به آمریکا نزدیک نشوند . در راستای همین سیاست ذکر شدهی فوق می باشد . اگر نه بیش از 30 سال است که زیر پرده ی نمایش ادعای مبارزه با آمریکا و شیطان بزرگ سیاست زد و بند پشت پرده با آمریکا دنبال شده و ادامه داشته است . آنگونه که به جای محاکمه گروگان های سفارت آمریکا در تهران که خمینی شیاد قولش را داده بود. از موضع خفت و خواری و تسلیم شدگی باسلام و صلوات اینان را آزاد نمود . یا اینکه هنوز داستان دیدار مک فارلین با رفسنجانی با کتاب و کلت و کیک فراموش نشده است . یا اینکه پس از اشغال نظامی افغانستان اعتراف رفسنجانی در نماز جمعه تهران از یاد نرفته است که خطاب به بوش گفت که وی می داند اگر چنانچه همکاری ما با آمریکا در اشغال افغانستان نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود. حال بماند که اکنون پاسداران با اعضای القاعده در عراق و طلبان در افغانستان علیه ی نظامیان آمریکائی و ناتو می جنگند . ضمن اینکه همزمان هم دلال و جاسوس های دو جانبه یمقی آمریکا را به نمایش همایش بزرگ ایرانیان درتهران دعوت می کند. زیرا که رژیم ضد بشری یک رژیم غیر متعارف و قرون وسطائی است که هیچگونه پای بندی به اصول و پرنسیبی نمی باشد آنچنانکه هرزمان که احساس خطر کند دست به چرخش و دگر دیسی های 180 درجه اختلاف میان شعار و عمل می زند.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 1 آذر ماه سال 1389
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890901/13890901_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

بازي آمريكا با هند