روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " آرزوهاي متزلزل اوباما در آسيا"
"سئوال است که آمریکا در منطقه ی خاورمیانه چه می خواسته است که از طریق اقدامات تهدید آمیز تروریستی و بحران آفرینی و جنگ افروزی حاکم تهران به آن نرسیده است؟"
فراموش نشده است اوایل انقلاب خمینی شیاد بر حسب قول و قرار های پشت پرده که در زیر درخت سیب در پاریس گذاشته شده بود . فقط 20 روز پس از سرنگونی رژیم سابق نگذشته بود که بدون بر گزاری انتخابات آزاد و بر گزیده شدن نمایندگان واقعی مردم تاکه در مجلس مؤسسان حضور یابند و نوع حکومت و قانون اساسی را تدوین و تنظی و تصویب نمایند . اماعجولانه نوع حکومت جمهوری اسلامی دیکته شده و مورد علاقه اش را بدون یک کلمه کم و زیاد در همه پرسی آری و نه به تصویب رساند . آنهم در فضای التها ب آور خشم و کینه نسبت به سیستم گذشت که حاکم بود با عدم شناخت از اهداف پشت پرده و نیات پلید شوم خمینی و پیروانش که وود داشت . مهمتر اینکه از سوی دیگر عدم آزمون عملی آخوندها در قدرت میان اقشار گوناگون وجود داشت . پس خمینی شیاد فرصت طلبانه نظر و هدف خود را بر کرسی نشاند تا بعداً با چماق دین و اسلام و ابزاری کردن شان دستش باز باشد تا برای قلع قمع و از صحنه حذف و خارج کردن مخالفان و منتقدان و دگر اندیشان و حتی خودی ها اقدام کند. آنگونه که وقتی خرش از پل گذشت مدعی شد با هیچکس عقد اخون نبسته است . بهرحال پس از تعیین کردن نوع حکومت پسوند نه شرقی ونه غربی را نیز اضافه کرد تا بهانه چماق گسترده ی سرکوب و خفقان و سانسور داخلی و زد و بند های پشت پرده ی خارجی در دسترس باشد . اما اکنون سرمقاله نویس که سفر اوباما رئیس جمهور آمریکا به چند کشور آسیائی را نقد کرده است که تجملی و پر هزینه بوده است . انگاری که پاسدار گماشته احمدی نژاد در بیش از 5 سال گذشته یک ریز مشغول سفر تور سفرهای استانی ماراتونی با هیئت دولت نبوده است و کاروانی دست به سفر برون مرز نزده است . و با هزینه ی صلواتی و زبان روزه و وسیله ی الاغ سفر کرده و به رهبران کشور های میزبان هم کلی باج نداده است . یا اینکه سفر تشر یفاتی و نمایشی و فرمایشی اخیر ولی وقیح به قم با درشکه یا کالسکه بود و همچون پاسدار گماشته اش احمدی نژاد با زبان روزه ائجام گرفت و اثری از بسیج کردن ساندیس خوران و طلبه های داخلی و خارجی نبود و خبری هم از شام و ناهار و سایر امتیازات و امکانات دادن دیگر نبود که اکنون ادعا کرده است سفر ر ده روزه اوباما به کشور های آسیائی که ناشی از شکست انتخابات میان دوره ای و منحرف کردن اذهان مردم آمریکا بوده است پر هزینه و تجملی بوده است . البته در دنباله با تناقض گوئی آشکار افزوده است که اوباما در سفر به 4 کشور آسیائی در تلاش بستن قرار داد های میلیاردی با این کشور ها برای سر و سامان دادن به تولید کار در داخل آمریکا منعقد نموده است . همینطور اعتراف کرده است که اوباما در این سفر این چنین در شرف یافتن متحد قوی از میان این 4 کشور آسیائی مقابل چین بوده است . به خصوص هندوستان را بر گزیده است تا که در دو سمت علیه ی چین و پاکستان برای باج گیری کردن از این کشور استفاده کند:
" اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا در حالي از واشنگتن خارج شد كه رأي دو سال پيش راي‌دهندگان آمريكايي را به دنبال خود ندارد و در اولين آزمون انتخاباتي و وزن‌كشي رسمي پس از روي كار آمدنش، شكست سنگيني را تجربه كرده است. هرچند روساي كشورهاي ميزبان سعي كرده‌اند با ترتيب دادن مراسم استقبال پرزرق و برق از وي نشان دهند كه رئيس جمهور آمريكا نزد آنها از اهميت زيادي برخوردار است، اما تظاهرات و مخالفتهاي مردمي در قاره كهن نشان داد كه در بيرون از آمريكا نيز به اوباما به عنوان يك رئيس جمهور شكست خورده كه همچنان به جنگ، كشتار و چپاول اموال ملتها مي‌انديشد، نگاه مي‌كند. پرهزينه و تجملي بودن سفر اوباما به كشورهاي آسيايي از جمله هند كه نخستين مقصد اوست، دقيقا با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن شكست سنگيني مي‌باشد كه او از افكار عمومي مردم آمريكا و حتي در ميان رأي دهندگان ‌خورده است. منابع مختلف خبري اعلام كرده‌اند اوباما و هيات همراهش كه روز شنبه وارد هند شدند به ازاي هر روز اقامت در اين كشور 200 ميليون دلار هزينه روي دست ماليات دهندگان آمريكايي و هندي گذاشته‌اند‌ به طوري كه هزينه هر يك روز از اين سفر حتي بيشتر از هزينه يك روز جنگ افغانستان است. اوباما در بازار اين كشورها به شدت به دنبال تعديل مشكلات پيش‌روي اقتصاد آمريكاست تا بتواند با امضاي قراردادهاي ميلياردي موجب ايجاد دهها هزار شغل براي آمريكائيان بيكاري شود كه به باور دموكراتها، علت اصلي شكست اوباما و حزبش در انتخابات هفته گذشته كنگره شدند. به نظر مي‌رسد اوباما پس از گذشت دو سال از رياست جمهوري خود تازه به اهميت توسعه صادرات آمريكا و ايجاد شغل براي آمريكائيهاي بيكار شده در بحران اقتصادي اين كشور پي برده و در صدد آنست كه بخشي از مشكلات را با بهره‌گرفتن از نفوذ سياسي خود و ر خنه بيشتر در بازار رو به رشد برخي كشورهاي آسيايي حل كند.. واقعيت اينست كه اوباما در آسيا به دنبال متحدي قوي براي رويارويي در برابر چين است به همين منظور، زنجيره‌اي از كشورهاي جنوب شرقي آسيا مانند ژاپن، كره جنوبي و ويتنام را تشكيل داده كه با پيوستن هند مي‌تواند حلقه رويارويي اقتصادي و سياسي با چين را كامل كند.به همين دليل تقويت رابطه اقتصادي و نظامي آمريكا با هند حساسيت و تحريك چين را برانگيخته و باعث نگراني مقامات پكن شده است. كاملا مشخص است كه واشنگتن به دهلي نو نه تنها به عنوان يك فرصت تجاري مناسب مي‌انديشد بلكه انتظار دارد هند نقش يك قدرت نظامي در رويارويي با چين را القا كند. از سوي ديگر مقامات پاكستاني نيز نسبت به اين سفر موضع تحريك شده‌اي داشته و معتقدند واشنگتن به دنبال باج‌خواهي از اسلام‌آباد و استفاده از چماق هند عليه اين كشور مي‌باشد. به عبارت روشن‌تر آمريكائي‌ها در صدد كسب منافع بيشتر از ايجاد رقابت و حسادت ميان دو كشور همسايه هند وپاكستان هستند، چرا كه بنظر مي‌رسد واشنگتن منافع دهلي را بر اسلام‌آباد ترجيح داده و طبعا اگر مقامات پاكستاني بخواهند از گردونه حمايت آمريكا خارج نشوند، بايد امتيازهاي بيشتري بدهند"
در خاتمه اینکه اکنون سئوال است که معلوم نیست امثال قلم بر دست مقاله نویس که مأموریت پیگیری مبارزه ضد آمریکا ئی دارد و سفر ها و اقدامات و اهداف مقامات آمریکائی ها را تعقیب و نقد و تحلیل می کند. البته این مأموریت را موازی با سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و کشور های همسایه و خاور میانه ومداخله گری در امور داخلی شان با جدیت و مسئولانه پیگیری می کند. چرا بخش نه شرقی شعار خمینی شیاد را که شامل روسیه و چین و کره شمالی و کوبا و ونزوئلا و ... می شود از قلم انداخته است؟ همچنین سئوال است که آمریکا در منطقه ی خاورمیانه چه می خواسته است که از طریق اقدامات تهدید آمیز تروریستی و بحران آفرینی و جنگ افروزی حاکم تهران به آن نرسیده است؟ آیا کشور دیگری در منطقه به جز حاکمان رژیم ضد بشری وجود دارد که به اندازه ی این رژیم خدمت به بر آورده کردن اهداف آمریکا در منطقه کمک کرده باشد. آنگونه که آمریکا پاداش اینگونه خدمت و خوشر قصی های حاکمان تهران را با اشغال نظامی دو دشمن همسایه ی رژیم ضد بشری ایران و سقوط و تعویض آنان جبران نمود ؟ برای اینکه این بهای نقش و همکاری رژیم ضد بشری با غرب در افغانستان و منطقه است که منتهی به سقوط کشانیدن امپراتوری سابق شوروی شد. همینطور این سیاست ادعای ضد آمریکائی بستر ساز حضور آمریکا در منطقه شد ه است که اشغال نظامی عراق را در پی داشت که در زمان صدام حسین روابط این کشور با آمریکا خصمانه بود . آنگاه عملکرد صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز حاکمان تهران سبب جنگ داخلی در الجزایر شد . در ادامه ی این سیاست تلاش شده تا حماس رقیب ساف شود و فضای بحران و جنگ در خاورمیانه جای مذاکرات صلح را بگیرد . البته که عملکرد حاکمان تهران بی تأثیر در تغییر حکومت های یمن جنوبی و اتیوپی و سودان و سومالی نبوده است . بعلاوه پس از فرو پاشی شوروی مقدمه ای برای از هم پاشیده شدن جمهوری یو گسلاوی شد . مهمتر اینکه باعث شعله ور شدن فضای تنش جنگی میان پاکستان و هندوستان بر سر کشمیر شده است . البته سیاست صدور ارتجاع و بحران و تروریست به برون مرز در گیری افغانستان و پاکستان را نیز در پی داشته است . خوب اکنون که آمریکا حضور پررنگ در منطقه دارد . نفت و گاز منطقه را با غرب می برد و اسلحه ی کلان هم که می فروشد . لذا اهداف نه پنهان فریاد و جر زدن های انحرافی ضد آمریکائی رهبر و امثال سر مقااله نویس همانگونه که اشاره شد چه ماده و عملکرد عینی برای آمریکا داشته است که سر مقاله نویس با ادعای وارونه گوئی کردن رد گم می کند و آدرس غلط می دهد؟.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890819/13890819_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 19 آبان ماه سال 1389
آرزوهاي متزلزل اوباما در آسيا