روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 2 آذر ماه سال 1389
نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جهوری "لبخند كرملين به استراتژي نفوذ ناتو!"
" تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای برای این رژیم ضد بشری بود و نبود است. برای اینکه تضمین بقای حکومت ننگین و پیگیری اهداف بلند پروازانه اش در این تلاش دسترسی به سلاح هسته ای خلاصه شده است . انتقاد به رئیس جمهور روسیه کردن د راستای این سیاست ترسیم شده است"
مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی بطور شفاف ثابت کرده است که همچون ولی وقیح و سایر مسئولان رژیم ضد بشری بشدت تابع فلسفه ی آخوندی حوزوی حکومتی می باشد که اگر دیگی که سر بار می جوشد برای اینان نجوشد . بهتر است در آن کله یسگ به جوشد .آنگونه که هرکشور و هر مدعی لبیک به حاکمان رژیم ضد بشری نگوید. بلافاصله علیه پرونده گشوده شده وبد.وبیراه گفتن همراه با اهانت وتوهین شروع می شود. اکنون پس از هندوستان که روز گذشته مخاطب انتقادی – ارشادی آمرانه ی سر مقاله نویس بود که چرا رئیس جمهور آمریکا در تور سفر آسیائی خود به هند سفر و با مقامات هند دیدار و گفتگو داشت . حال نوبت روسیه رسیده است که چرا بقول این ممیز گر مقاله نویس روسیه به نا تو لبخند زده است؟ بنابراین سر مقاله نویس به دلیل لبخند زدن رئیس جمهور روسیه به پیمان نا تو پرداخته است و در دنباله دست به کالبد شکافی پیرامون این لبخند زده است . سپس از کوتاه بودن عمر این ماه عسل میان روس ها با پیمان ناتو این چنین پیش بینی پایان شوم برای این لبخند کرده است:
"ديمتري مدودف" رئيس‌جمهور روسيه در يك چرخش غيرمنتظره و پرابهام خاطرنشان ساخته كه دوران روابط تيره روسيه با ناتو به سرآمده و شروعي جديد در روابط شرق و غرب، پديدار شده است. به موجب تفاهمات فيمابين براي نخستين بار در تاريخ، روسيه و ناتو در جهت ساخت و بهره‌گيري از سپر مشترك دفاع موشكي با يكديگر همكاري مي‌كنند و مسكو حتي به نيروهاي "ايساف" در افغانستان كمك لجستيكي ارائه خواهد نمود. اما سئوال اصلي اينست كه آيا "ماه عسل شرق و غرب" نشانگر انطباق مواضع تمامي طرفها است؟ و آيا اين دوران شيرين قابل دوام خواهد بود؟ و مهمتر آنكه چه تحولي در چه مقياسي در اهداف و انديشه‌ها و سياستهاي بنيادي در كدامين طرف اين معادله رخ داده است كه دشمنان استراتژيك ديروز، اينگونه نرد عشق مي‌بازند و در كنار يكديگر اظهار دوستي و همكاري مي‌نمايند؟ . مسكو همواره عليه طرح سپر دفاع موشكي آمريكا و ناتو موضع خصمانه‌اي داشته و طيف وسيعي از مقامات ارشد سياسي - نظامي و امنيتي، ابعاد مخاطرات و پيامدهاي اجراي اين طرح را مرتباً گوشزد كرده و با حملات شديداللحن خود واشنگتن و غرب را از اجراي طرح برحذر داشته‌اند. هشدارها و تهديدهاي كرملين وژنرالهاي روسي عليه عواقب عملياتي‌شدن طرح سپر دفاع موشكي آمريكا و ناتو به حدي بود كه اوباما موقتاً جا زد و طرح را به حال تعليق درآورد لكن بعداً بدون آنكه در اهداف و جهت‌گیريهاي كليدي آن تغيير چنداني ايجاد شود، صرفاً با تبديل‌كردن "طرح پنتاگون" به "طرح ناتو" و امضاي چند قرارداد دوجانبه ميان آمريكا و برخي كشورهاي اروپاي شرقي و مراكزي كه تا ديروز از "اقمار مسكو" محسوب مي‌شدند، اكنون مسكو نه تنها تهديدات خود را كنار گذاشته، كه خود نيز براي مشاركت در اجراي اين طرح، اعلام همكاري نموده است!
سرمقاله نویس بدون توجه به فرو پاشی شوروی سابق و منحل شدن پیمان ورشو آنگونه که برخی از اعضای سابق پیمان ورشو مدتی است که عضو پیمان ناتو شده اند . یا اینکه بدون در نظر داشتن این واقعیت که تغییر و تحول جهانی شتابدار شده است . از سوی دیگر رقابت های اقتصادی هم جدی تر از گذشته میان کشورها شده است . آنچنان که هر کشوری تلاش می کند هر طوری شده تا از منافع ملی کشورخود دفاع کند و سیاست خارجی اتخاذ کند که مکمل تأمین کنند ی منافع ملی باشد . یعنی به زبان ساده اینکه رهبران کشور های دیگرهمچون حاکمان رژیم ضد بشری نمی باشند که با سیاست خائنانه ی چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور بزنند تا که بتوانند اهداف ضد ملی خود را به پیش به برند که علیه ی ملت و منافع ملی کشور شان باشد . زیرا که اینان وحشت از قیام و شورش مردم ناراضی دارند . لذا دست به باج دادن های کلان می زنند تا که از طریق سیاست باج دادن و یار گیری تاکتیکی و مقطعی حاکمان تهران بتوانند ایجاد روزنه ای برای مانور جنگ روانی تبلیغاتی موقتی دست وپا کنند. به امید واهی اینکه با شکاف میان کشور ها ایجاد می شود و فضای نفوذ برای عبور از بحران تحریم در راستای پیگیری پروژه ی هسته ای مساعد می شود . ولی اکنون چون گند این سیاست باج دادن های کلان به چین و روسیه نخ نما شده است . طوریکه نه همچون گذشته کار برد ندارد و مشکل گشا نمی باشد ، بلکه بطور جدی درد سر ساز هم شده است. نمونه همین سیاست چرخشی روس ها می باشد که این چرخش موجب شده است تاکه رهبران رژیم ضد بشری شاکی و عصبی از اتخاذ سیاست روس ها محور پروژه ی هسته ای شوند . بهمین دلیل سر مقاله نویس مجبور به موضع گیری علیه ی روس ها شده است. برای همین چون از نزدیکی روس ها با پیمان ناتو دچار وحشت شده است . پس این نگرانی ووحشت را این چنین از موضع فرافکنانه به نمایش گذشته است :
"اين، موضوع مهمي است كه دانسته شود روسيه كه استقرار سپر دفاع موشكي ناتو را در پشت مرزهايش تحمل نمي‌كرد چرا امروز براي استقرار سكوهاي پرتاب موشكي و سامانه‌هاي جاسوسي - اطلاعاتي مكمل آن درون مرزهاي جغرافيائي روسيه پيشقدم شده است؟ زماني طيف رهبران كنوني كرملين، از سياستهاي "بوريس يلتسين" به عنوان خودباختگي در برابر غرب ياد مي‌كردند و آنرا به حق محكوم مي‌نمودند ولي امروزه سياست‌هاي كرملين از همين خطوط قرمز نيز فراتر رفته بطوري كه مي‌توان آنرا نوعي "وادادگي سياسي - نظامي - امنيتي" با پيامدهاي برگشت‌ناپذير دانست. هنوز كاملاً روشن نيست رهبران كرملين در ارزيابي شرايط و انتخاب گزينه‌ها دچار ساده‌انديشي گرديده‌اند يا آنكه نفوذ غرب در مراكز تصميم‌گيرنده، تا اين اندازه جدي شده كه مي‌تواند خواسته‌هاي خود را به كرملين، "ديكته" كند. اين عقب‌نشيني‌ها يقيناً اعضاي اصلي ناتو را به اتخاذ سياستهاي تهاجمي‌تر تشويق و براي برداشتن گامهاي بلندتر به سوي مسكو، وسوسه خواهد كرد و سرانجام، زماني كه رهبران بعدي كرملين به عمق فاجعه پي ببرند و در فكر اصلاح و تجديدنظر در اين سياست‌هاي انفعالي خود برآيند، متوجه خواهند شد كه كار از كار گذشته و عمق استراتژيك روسيه در يك فرايند برگشت‌ناپذير، به شدت آسيب‌ديده و شايد هرگز فرصت جبران و ترميم آن، فراهم نيايد. در واقع مسكو يك فرصت طلائي در اختيار ناتو قرار داده تا همان ضرباتي را كه نتوانست از روي دشمني وارد سازد، عيناً در لباس دوستي و همكاري، از نزديك با دقت و شدت بيشتري وارد سازد، ضربه‌اي كه ممكن است "تير خلاص" نيز باشد!"
در خاتمه اینکه چون رژیم ضد بشری رژیم قرون وسطائی و غیر متعارف و نا همگون با دنیای مدرن کنونی می باشد . بنابراین تمام اقدامات و تصمیم گیری و ادا و اطوارهایش آنرمال وواپسگراینه و غیر مستند و عاری از ثبات و غیر قابل پیش بینی می باشد. آنگونه که نه دوستی ونه دشمنی اش قابل تشخیص و تفکیک از هم نمی باشد . مهمتر اینکه این سیاست با شیوه و حیله و نیرنگ و تهدید و تهاجم توأم با باج دادن و تسلیم شدن و عقب نشینی می باشد . البته حاکمان این رژیم ضد بشری تلاش کرده اند تا نکته نظرات خود را هر طوری شده حتی با گروگان گیری اتباع کشور های دیگر بااقدامات تروریستی و صدور بحران تحمیل کنند و پیش ببرند. آنچنان که هر کشوری که تأئیدشان کند در مجیز گوئی برایش پیشمرگه ی تبلیغاتی می شوند . البته معکوس قضیه هم صادق است . یعنی اگر کشوری که با تبلیغات مشمئز کنندهکه اینان ازش دفاع و حمایت می کند اگر چنانچه انتقاد به سیاست حاکمان تهران به خصوص پیراموان اهداف هسته ای اش کند . بلافاصله حاکمان تهران وتریبون های نهاد های حکومتی همراه با جارچیان و پادوهای تبلیغاتی و رسانه های خبری از کوره دره رفته و کف بر دهان آورده شروع به فحاشی و تهدید و قبرستان کهنه شکافتن می کنند . چونکه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای برای این رژیم ضد بشری بود و نبود است . برای اینکه تضمین بقای حکومت ننگین و پیگیری اهداف بلند پروازانه اش در این تلاش دسترسی به سلاح هسته ای خلاصه شده یا پیوند خورده است . بهرحال انتقاد به رئیس جمهور روسیه کردن د راستای سیاست ترسیم شده ی فوق می باشد.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890902/13890902_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 2 آذر ماه سال 1389
لبخند كرملين به استراتژي نفوذ ناتو
!