دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 7 آذر ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " سپاس ، اما... "
"مگر شرایط هنوز همچون اوایل انقلاب است که قلم بر دست معرکه گیر وارونه گوی اینگونه فکر کرده است که با جامعه ی کوران سر و کار دارد که وی از موضع وکیل مدافع تسخیری به سادگی می تواند دست به کتمان کردن حقیقت بزند و وارونه گوئی ؟"
قلم بر دست یادداشت روز نویس یا وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان تصور کرده است که پس از نزدیک 32 سال تجربه ی مردم ایران که از عملکرد حاکمان رژیم ضد بشری وارونه گوی عوامفریب شیاد دارند . آنهم با کار نامه ی بسیار ننگین دستگاه قضائیه ی آلوده به فساد و بی قانونی و رشوه و تبعیض که وجود دارد . مگر شرایط هنوز همچون اوایل انقلاب است که قلم بر دست معرکه گیر وارونه گوی اینگونه فکر کرده است که با جامعه ی کوران سر و کار دارد که وی از موضع وکیل مدافع تسخیری رئیس و همکارش سر بازجو پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری و دروغ نامه ی کیهان به سادگی می تواند دست به کتمان کردن حقیقت بزند و وارونه گوئی نماید ودر راستای ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و حذف رقیب مغلوب از نهاد آلوده به فساد قضائیه علیه ی رقبای مغلوب به خصوص رفسنجانی از طریق آقازاده مهدی بعنوان اهرم چماق استفاده کند که این چنین پیرامون 3 مقام ارشد دستگاه آلوده ی قضائیه و پرونده های مشخص مورد نظر پاسداران کودتا گر موضع گیری یا روضه خوانی و معرکه گیری نموده است :
"سخنان اخير سه مقام ارشد قضايي در فاصله دو روز- در اول و دوم آذرماه 89- را بايد نقطه عطفي در رويكرد جديد مديريت كلان قضايي به حساب آورد.اينكه دستگاه قضايي در برخورد با مجرمان موظف است و نه مختار، اينكه در دستگاه قضايي هيچ امتيازي به افراد بخاطر موقعيت اجتماعي و سياسي و نوع انتسابشان داده نخواهد شد، اينكه برخورد با سران فتنه حتمي است و از سوي ديگر اطلاع رساني شفاف و بهنگام با رعايت موازين و معذوريت هاي قانوني درباره پرونده هايي مثل پرونده متهمان سايت هاي مستهجن، پرونده مهدي هاشمي، پرونده مفاسد اقتصادي، پرونده شهلا جاهد، پرونده جنايت ميدان سعادت آباد، پرونده سكينه آشتياني، پرونده اوريف ليم، پرونده شركت بيمه، پرونده كوي دانشگاه و... از جمله محورهاي اساسي و كليدي اظهارات آيت الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا، حجت الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول و حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي دادستان كل و سخنگوي قوه قضاييه بود كه هفته پيش با انعكاس در رسانه ها و مطبوعات موجي از اميدواري آحاد ملت را به همراه داشت.اين خشنودي از دستگاه قضايي و اميدواري كه در آينده اي نه چندان دور عملكرد اين دستگاه به گونه اي باشد كه همه افراد جامعه بدان به منزله ملجا عدالت خواهي اعتماد داشته باشند و با احساس امنيت حق خود را مطالبه كنند"
درشرایطی که دولت نا مشروع احمدی نژاد با سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن و باج دادن به بیگانگان و قرارداد های چندین میلیارد دلار با دو ارگان کودتائی پاسداران و بسیج که دولت منعقد کرده است مشروط بر اینکه مصادره و اشغال شرکت ها و مؤسسات دولتی از سوی این دو نهاد که زیر پوشش توزیع سهام عدالت از سوی دولت با شتاب ادامه دارد . همینطور پاسدار گماشته احمدی نژاد با بالا کشیدن مبلغ 330 میلیارد دلار در آمد فروش نفت در 4 ساله ی دولت نهم با مفقود شدن مبلغ یک میلیار دلار که مکمل یکه تازی اقصادی اش شده است . آنهم با وجود اینکه اعتراف به عدم تئوری اقتصادی کرده است که منجر آنچنان شرایط شوم شده و بر سر اقتصاد کشور آورده شده است که روند رو به رشد چند برابری واردات کالا ها نسبت به صادرات همچنان با شتاب ادامه دارد. آنگونه که نه موجب ورشکستگی اقتصادی کشور و فزایش کسری بودجه شده است ، بلکه سبب تعطیلی کار خانجات و طویل تر شدن صف طویل خیل ارتش بیکاران منتهی شده است . به خصوص اینکه دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه هرر وز بیشتر احکام دار زدن و قطع اندام آفتابه دزدان صادر می کند تا حاشیه ی امنیت برای غارتگران حرفه ای کلان دزدان فراهم شود که مورد حمایت ولی وقیح و دولت می باشند . اما با کمال وقاحت قلم بر دست وارونه گوی کف بر دهان آورده و وقیحانه این چنین با وارونه گوئی کردن تعریف و تمجید از نهاد آلوده به فساد قضائیه کرده و برایش هورا کشیده است:
"اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه ادبيات قاطعانه و غيرمحافظه كارانه و عزم راسخ و خلل ناپذير مقامات ارشد قضايي باعث شده تا حاشيه امن مجرمان و رانت خواران كمرنگ و كمرنگ تر شود و بدانند و باور كنند كه در صورت هرگونه تخطي و تعدي و تجاوز به حقوق ملت يا دست اندازي به بيت المال، در چنگ قانون و عدالت گرفتار خواهند شد.از ديگر اقدامات دستگاه قضايي براساس رويكرد انقلابي در مديريت جديد اين قوه اجرايي شدن طرح هاي عملياتي در مورد برخورد با اشرار، اراذل و اوباش و قاچاقچيان مواد مخدر در برخي كلان شهرها در سطح كشور بوده كه اثر مستقيم آن افزايش ضريب امنيتي در جامعه بوده است.حتي در برخي از پرونده هاي اجتماعي كه دامنه پيگيري هاي آن به تمام لايه ها و اقشار جامعه سرايت كرده است دستگاه قضايي در رويكرد و مديريت جديد خود توانسته بخوبي ورود كند، اطلاع رساني نمايد و به قول معروف كار را به فرجام برساند"
با وجود اینکه زمان زیادی از فاجعه سعادت آباد تهران نگذشته است که در جلوی چشمان مردم تجمع کرده و حضور 4 مأمور پلیس که نظاره گر قاتل و مقتول مضروب بودند که چگونه باعربده کشی قاتل چاقو بر دست 20 دقیقه طول کشید که مقتول در حال جان کندن بود تا اینکه جان داد و مقتول شد . ولی اکنون به جای رسیدگی پرونده ي این مأموران خاطی پلیس از پیگیری پرونده های اجتماعي یاد شده و افزوده شده است که دامنه اینگونه پيگيري ها به تمام لايه ها و اقشار جامعه سرايت كرده است .البته همانگونه که اذعان شد وکیل سخیری قلم بر دست درمورد عدم پیگیری و محاکمه ی قاتلان میدان کاج سعادت آباد کلامی نگفته است . برای اینکه این مأموران پلیس که بدلیل عدم مداخله گری مسئول قتل در صحنه هستند . همچنین بدون اینکه گفته شود چرا داد گاه برای مأموران پلیس تشکیل نشده است؟.اما از تعجیل صدور حکم با شلاق و زندان و اعدام در ملاء عام برای قاتل قربانی شرایط حاکم گفته شده است و این اقدام را جزو افتخارات و سرعت عمل دستگاه آلوده ی قضائیه دانسته است . مهمتر اینکه این پرونده را این چنین به پیگیری پرونده ی مهدی رفسنجانی پیوند زده است :
"به عنوان نمونه مي توان به پرونده دلخراش ميدان كاج سعادت آباد اشاره كرد كه بالاخره در كم ترين زمان ممكن رسيدگي به اين پرونده با رعايت آداب و تشريفات دادرسي در دادگاه صالحه برگزار شد و به موجب راي هيئت قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران متهم رديف اول به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام زناي غيرمحصن به 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت نمايي با چاقو به دو سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شد. ضمن آنكه قصاص مجرم مزبور براي اجرا در ملأعام صادر شده است. يا پرونده اتهامي مهدي هاشمي با واكنش قاطعانه مسئولين ارشد دستگاه قضايي مواجه شده است و در همين راستا، معاون اول قوه قضائيه هفته گذشته در مشهد با تاكيد بر اينكه در برخورد با هيچ متهمي حتي اگر منتسب به كسي يا جرياني باشد اغماض نخواهد كرد از صدور حكم جلب مهدي هاشمي خبر داده و تصريح مي كند كه او به محض بازگشت دستگير و روانه زندان خواهد شد"
بالاخره اینکه وکیل تسخیری قلم بر دست با اعتراف نارسائی ها و ناشی از عدم داد رسی پرونده ها و طولانی شدن مسیر رسیدگی به اینان و کمبود های پرسنل متخصص و مهمتر اینکه با کارنامه ی بسیار ننگین این نهاد فاسد و آلوده که عملکردش بمنزله ی جنایت علیه ی بشریت است . توصیه کرده است که این نهاد فاسد می بایست که این چنین از اقتدار از مواضع حق طلبانه و عادلانه ی رژیم ضد بشری رکوردار جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در مجامع حقوقی و قضائی بین المللی دفاع کند :
" بالاخره بايد گفت همچنانكه دستگاه قضايي با توجه به وظايف خطير و پراهميت و حساس خود بايد هر لحظه بكوشد تا نقيصه ها و ضعف ها را كاهش دهد از سوي ديگر؛ بايد در صحنه بين المللي و در مقاطع و بزنگاه هايي كه ظلم حقوقي به نظام جمهوري اسلامي مي شود ورودي قدرتمندتر داشته باشد. يعني افزون بر آنكه بايد از مواضع حق طلبانه و عادلانه جمهوري اسلامي دفاع كند مي بايست با توجه به ظرفيت هاي حقوق بين الملل در مجامع بين المللي طرح دعوي كرده و تمام تلاش حقوقي خود را براي مقابله با ترفندها و شگردهاي قدرت هاي غربي بكار گيرد. چرا كه قدرت هاي غربي از آنجائيكه نمي توانند اقتدار جمهوري اسلامي ايران در صحنه معادلات منطقه اي و بين المللي را ببينند و از مدل و الگوي حكومتي مردم سالاري ديني كه كپي برداري از دموكراسي هاي سكولار نيست كينه دارند معمولاً در تصميمات حقوقي از اهرم هاي سياسي و غيرقضايي عليه ايران استفاده مي كنند. نمونه اخير اين اقدام رذيلانه و عجزآلود غربي ها صدور قطعنامه حقوق بشري از سوي كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل بر ضد ايران است. هر چند ستاد حقوق بشر قوه قضائيه به سرپرستي دكتر محمدجواد لاريجاني در اين خصوص خوب عمل كردند و جلسه كميته سوم را به محاكمه بانيان قطعنامه عليه ايران تبديل نمودند اما مي طلبد دستگاه قضايي با تعبيه راهكارهايي، قدرتمندتر به اين مسئله ورود نمايد.بديهي است كه حضور رسانه اي در محافل و نشست هاي بين المللي از جمله راهكارهايي است كه مي تواند در جهت حقانيت جمهوري اسلامي راهگشا باشد"
در خاتمه اینکه اکنون بیش از 31 سال است که از عملکرد رژیم ضد بشری می گذرد . به خصوص اینکه تصور نمی رود که دیگر هیچگونه ابهامی پیرامون دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و بی قانونی قضائیه وجود داشته باشد که نقش آن فقط یک دستگاه ماشین کشتار بوده است که در خدمت حاکمان جنایتکارجنگ افروز وشیا د و غارتگرو دین فروش بوده است . آنچنان که ای ندستگاه ماشین کشتارتوقف ناپذیر بوده است و به موازی آن صدور احکام ضرب و شتم وباز داشت و شکنجه و تجاوز و اعتراف گیری همچون بازداشتگاه کهریزک و سنگسار و قطع اندام صادر شده است که با کمال شگفتی حتی درصدور کوهی از احکام محکومیت که ازسوی این نهاد آلوده ی قضائی که از بدو شکل گیری این رژیم ضد بشری تا کنون وجود دارد. حتی یک موردیافت نمی شود که اینگونه احکام برای مقامات حکومتی وشرکاء دزد و جانی غارتگرشان همچون باند مافیائی انگلیسی مؤتلفه و آقازادها صادر یا دیده شده باشد. ولی اکنون دجالا نه ازعدالت قضائیه سخن گفته می شود که هدف اجرای چنین عدا لتی پیگیری پرونده ی رقیب مغلوب به خصوص آقازا ده ی رفسنجانی است که در ادامه ی جنگ قدرت و ثروت باند غالب با جناح مغلوب می باشد . صد البته که پیش مقدمه ی توطئه بر کناری رفسنجانی از مسند ریاست مجمع مصلحت نظام و خبر گان آخوندی می باشد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890907/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 7 آذر ماه سال 1389
سپاس ، اما... (يادداشت روز
)