دروغ نامه ی کیهان شنبه 22 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " بام عراق و طشت رسوايي آمريكا "
چگونه است که از میان کشور های همسایه ی عراق و کشورهای عربی فقط این حاکمان تهران هستند که بیش از حتی خود عراقی ها حساسیت و وسواس به مسائل داخلی عراق و تشکیل نوع حکومت و دولت آن دارند و بطور سیستماتیک مداخله گری در امور داخلی عراق می کنند ؟ آنگونه که با اعمال زور و فشار و توطئه نخست وزیر برای عراق تعیین می کنند"

قلم بر دست یادداشت روز غیر ایرانی مأموریت یافته است تا که پیرامون نخست وزی تحمیلی شدن نوری مالکی دست نشانده قلم زنی و تحلیل نمایند . البته همانگونه که قابل پیش بینی بود . انتخاب مجدد نوری مالکی با حمایت و دخالت مستقیم حاکمان تهران و پاسداران و اقدامات زنجیره ای تروریستی و انفجاری و آدمربائی و کشتن مجروح نمودن بیشمار بی گناهان عراقی امکان پذیر شده است . از سوی دیگر آنچنان پیرامون رئیس جمهور شدن جلال طالبانی برای بار دوم گزارش تحلیلی داده است که با خروج اعضای العراقیه پارلمان عراق که آن را ترک کردند فراهم شد . در اصل این انتخاب قانونی نمی باشد . زیرا که به جای دو سوم اعضای پارلمان که 216 نمایند گان پارلما ن باید باشد . در عوض طالبانی ا 195 نماینده کسب کرده رئیس جمهور عراق شده است . زیرا که اشاره شد با ترک فراکسیون العراقیه از قانون جانشین نصف به اضافه یک استفاده شده و وی توانست رئیس جمهورعراق شود. البته وی تنها نامزد این پست بوده است. بهر صورت قلم بر دست غیر ایرانی بدون اشاره و اعتراف به نقش مداخله گرایانه و تهدید توطئه میزآمیز حاکمان تهران که برای نخست وزیر دوباره کردن نوری مالکی انجام شده است . همچنین با فراموش کردن اتهامات وابستگی که به آمریکا و عربستان به العراقیه زده می شد . اما اکنون طور دیگری ادعا شده است . مهمتر اینکه از موضع سخنگوی دولت و نماینده ی ملت عراق نخست وزیر شدن نوری مالکی را یک موضوع صرفاً داخلی و بدون مداخله گری خارجی قلمداد کرده است . و آشکار که اعتراف دخالت گری در امور داخلی عراق نموده است. یعنی ولی وقیح گونه این چنین با تأکید اینکه عراق سکولار نمی شود واز مهره ی دست نشانده نوری مالکی جانانه دفاع کرده است :
"انتخاب رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس مجلس در يك فرآيند كاملاً داخلي نشان داد كه ساختار سياسي عراق و رشد سياسي شخصيت هاي آن فراتر از آن است كه دخالت خارجي بتواند آنان را از حقوقشان محروم كند. آنچه در هفته گذشته روي داد حاصل 8 ماه رايزني گسترده در درون عراق ميان طيف هاي مختلف عراقي بود و عليرغم آنكه اين فرآيند به درازا كشيد و ملال آور شد در عين حال اشغالگران و دولت هاي منطقه اي متحد آنان نتوانستند مدل مورد نظر خود را در عراق پياده كرده و يا افراد مورد نظر خويش را به مردم عراق تحميل نمايند.اين است كه آمريكايي ها و... براي حاكم كردن سكولارها بر سرنوشت مردم عراق چند ماه تلاش كردند و زماني كه به نتيجه نرسيدند تلاش خود را روي كنار زدن مالكي و طالباني- از دو پست نخست وزيري و رياست جمهوري- متمركز كردند. سرانجام آمريكا و متحدانش، از جمله كشورهاي عربي به اين نتيجه دست يافتند كه از تلاش خود نتيجه اي نمي گيرند». «با توافق انجام شده، ديگر نخست وزير شكل گذشته را نخواهد داشت چرا كه اينك ائتلاف العراقيه شريك واقعي آقاي مالكي و بقيه خواهد بود» در عين حال شكست آمريكا از مردم عراق و اسلام گراهايي كه به ايران دلبستگي دارند آنقدر عيان است كه اين سايت ناچار شد بنويسد: «بودن آقاي مالكي در رأس دولت ولي مقيد كردنش به مراتب بهتر از آن است كه نگذارند او دولت تشكيل دهد و بعد با تمام خرابكاري هاي جمهوري اسلامي روبرو شوند.» اين در حالي است كه از قدرت نخست وزير چيزي كاسته نشده و شيعيان به هيچ وجه زير بار كاهش اقتدار و اختيار او نرفته اند و در اين خصوص چيزي هم به تصويب نرسيده است.3- توافقات انجام شده و محوريت شيعيان در فرآيند سياسي عراق كه حدود 65 درصد از جمعيت را شامل شده- و محور بودنشان كاملاً طبيعي است- و نيز حفظ موقعيت كردها در ساختار سياسي عراق به خوبي ثابت كرد كه با همگرايي شيعيان با هم و همگرايي طبيعي و تاريخي آنان با جامعه كردي و توده هاي اهل سنت از يك سو از اين پس امكان دخالت جدي آمريكا و كشورهايي نظير عربستان منتفي است و از سوي ديگر سكولاريزه كردن سيستم سياسي عراق با وجود قوانين موجود عراق و هوشياري مردم و رهبران آن امكان پذير نيست. آمريكايي ها و سعودي ها براي آنكه شكست فاحش و تعيين كننده خود از جريان اسلام گرايي را مخفي كنند روي رياست علاوي بر پست «شوراي ملي سياست عالي عراق» مانور مي كنند. واقعيت اين است كه تنها توافق انجام شده رياست علاوي بر چنين شورايي است و حال آنكه درباره صلاحيت ها و حدود اختيارات اين شورا هيچ توافقي صورت نگرفته و هيچكس هيچ تعهدي به علاوي نداده است. براساس برخي از گمانه زني ها اين شوراي عالي با حضور نزديك به 15 نفر از مقامات ارشد عراق شامل شوراهاي رياست جمهوري، مجلس، دولت، فرمانده ارتش و... تشكيل مي شود و رياست جلسات آن با نخست وزير مي باشد. انتخاب رياست جمهوري و نخست وزيري مطابق با ميل ايران انجام شد، نشان دهنده سنگيني ضربه اي است كه آمريكا از توافق روزهاي دوشنبه تا پنجشنبه عراق خورده است"
قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس ضمن تأئید بیشتر شدن قدرت نوری مالکی و نفوذ حاکمان تهران در عراق و با نادیده گرفتن اسناد مستند ویکی لیکس که آنگونه جنایات مشترک انکار ناپذیر حاکمان تهران و پاسداران و نوری مالکی در اقدامات تروریستی عراق پس از اشغال نظامی عراق را روشن و برجسته کرده است که دیگر مو درزش نمی رود که این پرونده در کنار جنایات و فجایعی که در 8 ماه گذشته در عراق رخ داده شد آنچنان موثق می باشد که یک سند محرز جنایت علیه ی بشریت می باشد و هر گز هم انکارشدنی نمی باشد. اما اکنون این قلم بر دست غیر ایرانی از موضع فرار به جلو این جنایات و اقدامات مشترک ضد انسانی حاکمان تهران و نوری مالکی در عراق را عربستان و آمریکا نسبت داده است و اینگونه از مهره ی دست نشانده نوری مالکی با نواختن سورنا از در گشادش خواسته است اکنون که دولت در عراق تشکیل شده است . .ی موظف است پرونده ی جنایات عربستان و آمریکا در عراق را پیگیری نماید:
"با تشكيل دولت زمان آن فرا خواهد رسيد تا دولت نوري مالكي اسناد قطعي خود را درباره نقش مستقيم آمريكا و عربستان در اقدامات خشونت بار 8 ماه گذشته كه به كشته و زخمي شدن هزاران شهروند مظلوم عراقي منجر شد به دادگاه ارائه كرده و خواستار پاسخ آنان شود. اسناد فراوان بيانگر آن است كه به موازات ناكامي آمريكا و عربستان در حاكم كردن علاوي بر سرنوشت مردم عراق، آنان نيروهاي تروريست القاعده و بعثي را به سمت مجامع عمدتاً شيعي هدايت كرده و براي آنان دالان امن درست مي كردند. چند سند بيانگر آن است كه آمريكايي ها در ترور حداقل 20 تن از شخصيت هاي شيعه در اين 8 ماه نقش داشته و ترور بيش از 40 نفر ديگر را نيز دنبال كرده اند كه به نتيجه نرسيده است اين ها بخشي از مطالبات اولويت داري است كه دولت مالكي بايد بي درنگ آنان را دنبال كند.
در خاتمه اینکه بطور عیان اعتراف از دولت سکولاریسم در عراق ابراز وحشت شده است . یعنی اذعان به ادامه ی ابزاری کردن دین در حکومت دین فروشان حاکم بر ایران عریان شده است که می بایست مشابه و مکمل آن در عراق حاکم شود . بهمین دلیل است با همان شیوه که با متهم کردن سران رقیب به دفاع از سکولاریسم در ایران بر خورد می شود . اکنون نیز اعتراف شده است که دفاع و حمایت از نوری مالکی دست نشانده برای ایجاد موانع از قدرت گیری و تشکیل دولت سکولار در عراق بوده است . از طرف دیگر برای اثبات اسناد فاش شده ویکی لیکس سئوال است که چگونه است که از میان کشور های همسایه ی عراق و کشورهای عربی فقط این حاکمان تهران هستند که بیش از حتی خود عراقی ها حساسیت و وسواس به مسائل داخلی عراق و تشکیل نوع حکومت و دولت آن دارند و بطور سیستماتیک مداخله گری در امور داخلی عراق می کنند ؟ آنگونه که با اعمال زور و فشار و توطئه نخست وزیر برای عراق تعیین می کنند . یا اینکه حاکمان تران از موضع یک اشغال گر با عراق بر خور می کنند و بطور آزادانه اکنون چندین ماه است که گله های مزدور ان سازمان دهی شده از سوی وزارت بد نام اطلاعات و سپاه پاساران و سفیر دیپلمات تروریست حسن دانائی و همکاری نوری مالکی دست نشانده اینان از مرز عراق عبور داده شد ه و به جلوی درب کمپ اشرف مستقر شدند و آشکارا تهدید به تهاجم و دار زدن و اعدام مجاهدین کمپ اشرف می کنند . البته حاکمان تهران مشابه ی همین سیاست حیات خلوت کردن عراق را در مورد لبنان و فلسطین از طریق حزب الله لبنان و حماس دنبال کرده اند . بنابراین تا غرب تغییر جهت سیاست ند هد و از ادامه ی سیاسات خائنانه مماشات گرایاته مذاکرا ت هسته ای آزمون و شکست خورده دل بر نکند تا که تغییرات دمکراتیک در ایران انجام شود. هر گز بحران عراق و خاورمیانه نهحل شدنی نمی باشد که بحرانی و خطری تر خواهدشد .

هوشنگ بهداد

دروغ نامه ی کیهان شنبه 22 آبان ماه سال 1389
بام عراق و طشت رسوايي آمريكا (يادداشت روز

http://www.kayhannews.ir/890822/2.htm#other200
)