گزیده خبر های 1 آذر –89 قسمت -2
بستری شدن آیت‌الله امینی در بیمارستان
بعید نیست بدلیل عدم دیدار و لبیک گوئی وی در سفر ولی وقیح در قم موجب شد تا که فشار های روحی و روانی همراه با تهدید عوامل ولی وقیح وی را راهی بیمارستان نماید . به خصوص اینکه امینی گرایش به منتظری داشت که مخالف ولی و قیح بود. برای همین بیش از این تحمل نشد تا راه سفر به قم ولی وقیح فراهم شود.
آفتاب: در پی بستری شدن آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت و عضو جامعه مدرسین قم در یکی از بیمارستان‌های این شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علمی حسینی به نمایندگی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت کرد.در این دیدار نماینده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نزدیک در جریان مداوای آیت‌الله امینی قرار گرفت و برای بهبودی و سلامتی کامل وی دعا کرد.آیت‌الله امینی نیز از ابراز محبت رئیس مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد.
در آستانه ی نزدیک شدن مراسم یاد بود16 آذر اکنون این چنین از سوی کودتا گرا ن حاکم و دستگاه قضائیه ی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض در خدمت شان هستند اقدامات ضد دانشجوئی و ضد بشری انجام شده است تا که بعنوان پیش در آمد زهر چشم گیری از دانشجویان در دستور کار قرار گرفته شود .
یک فعال دانشجویی به حبس و شلاق محکوم شد
خبرگزاری هرانا - امیر احمد منظمی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب به یک سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد .بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، وی در تاریخ 29 آذر ماه هنگام شرکت در مراسم شام غریبان آیت الله منتظری بازداشت و پس از یک ماه بازداشت در بند 209 زندان اوین با قرار وثیقه آزاد شد .دادگاه این دانشجو در 11 آبان ماه به ریاست قاضی پیر عباسی برگزار و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
آرش صادقی به دادسرای اوین احضار شد
جرس: بنا به گزارش منابع دانشجویی، آرش صادقی عضو ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی که اخیرا به پنج سال حبس قطعی محکوم شده، به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شده است.به گزارش فیس بوک "حمایت از آرش"، این فعال دانشجویی می بایست دوشنبه اول آذر ماه ٨٩، خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی نماید.این دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه که تا اطلاع ثانوی از تحصیل محروم است، اخیرا در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است
تشدید فضای امنیتی در خیابان انقلاب تهران در آستانه 16 آذر
این اقدام هم مکمل اقدامات سرکوب دانشجویان و ایجاد رعب و وحشت در محیط دانشجوئی و اجتماعی است که مرتبط با وحشت از بر گزاری مراسم16 آذر از سوی دانشجویان و ملحق شدن مردم معترض به اینان و هراس از تبدیل شدن به تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی می باشد که فضای امنیتی درخیابان های تهران به خصوص حول وحوش دانشگاه تهران وانقلاب تشدید شده است.
جرس : در آستانه سالروز 16 آذر و نخستین سالگرد قیام خونین مردم تهران در عاشورای 88، تدابیر امنیتی در خیابان انقلاب و به خصوص اطراف دانشگاه تهران تشدید شده است.بنا بر گزارشهای رسیده به جرس، از میدان فردوسی تا میدان انقلاب تردد عابران پیاده از پیاده رو به سمت خیابان با حفاظ های میله ای مسدود شده است.بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی و انتظامی نیز در حد فاصل مسیر یاد شده به صورت دو نفره و پیاده در حال گشت زنی و کنترل عبور ومرور هستند.خاطر نشان می شود اقداماتی نظیر قطع ارتباط پیاده رو و خیابان به منظور جلوگیری از گسترش و سرایت اعتراضات احتمالی به خیابان، مسبوق به سابقه بوده و در جریان اعتراضات سال گذشته نیز مشاهده شده است.قرار گرفتن اتوبوس های شرکت واحد به شکل قطار و پشت سر هم به منظور ممانعت از مشاهده اعتراضات دانشجویان مقابل در دانشگاهها و نصب پلاکارد های طویل در عرض پیاده روی مشرف به دانشگاه تهران برای استتار اقدامات اعتراضی دانشجویان از دیگر اقدامات کنترلی مسبوق به سابقه بوده است.
سانحه رانندگي براي سه ملي‌پوش كاراته
آنقدر ورزشکاران را رژیم ضد بشری قرون وسطائی درفضای قرنطینه و محرومیت قرار می دهد وآنچنان اینان از امکانات مدرن دنیا بدور می باشند که وقتی با آن مواجه می شوند قادر به چگونه استفاده کردن از آ ن نمی باشند.
سه تن اعضاي تيم ملي كاراته ايران قبل از شروع مسابقات كاراته شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي سوار بر ماشين هاي برقي دهکده ورزشكاران شده بودند كه از داخل خودرو به بيرون پرتاب شدند و دچار سانحه رانندگي شدندايسنا: سه ملي‌پوش تيم كاراته ايران در بازي‌هاي آسيايي دچار سانحه رانندگي شدند.سه تن اعضاي تيم ملي كاراته ايران قبل از شروع مسابقات كاراته شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي سوار بر ماشين هاي برقي دهکده ورزشكاران شده بودند كه از داخل خودرو به بيرون پرتاب شدند و دچار سانحه رانندگي شدند.در اين ميان آسيب ديدگي پگاه زنگنه جدي‌تر به نظر مي‌رسد.پگاه زنگنه از اميدهاي طلا در اين رقابت‌هاست و احتمال مي‌رود با اين آسيب ديدگي قادر به حضور در مسابقات نباشد.
احوالپرسي احمدی‌نژاد از پادشاه عربستان
شیوه ی استفاده کردن از دستمال ابریشم یزدی این چنین است که پادشاه عربستان عید قربان را به پاسدار ماشته احمدی نژاد تبریک نمی گوید . چونکه ولی وقیح با پاسداران ونوری مالکی با پیشنهاد پادشاه عربستان سعودی برای تشکیل دولت ملی عراق مخالفت و دشمنی ورزیدند و نظر خودشان را با تهدید و اقدامات تروریستی در عراق تحمیل کردند . اما اکنون پاسدار گماشته احمدی نژاد با خود شیرین کردن اینگونه جویای حال و احوال پادشاه عربستان شده است.
ملك عبدالله نيز با قدرداني از توجه احمدي نژاد به سلامتي وي براي ملت و دولت ايران موفقيت و پيروزي آرزو كرد .ایلنا: رييس جمهور در تماس تلفني با ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي حال وي را جويا شد و برايش آرزوي سلامتي كرد.در اين مكالمه تلفني كه بعدازظهر امروز (يكشنبه) صورت گرفت، محموداحمدي‌نژاد در جريان وضعيت جسمي ملك‌عبدالله قرار گرفت و از خداوند متعال شفاي او را مسئلت كرد.ملك عبدالله نيز با قدرداني از توجه احمدي نژاد به سلامتي وي براي ملت و دولت ايران موفقيت و پيروزي آرزو كرد.گفتني است پادشاه عربستان مدتي است بر اثر بيماري در بيمارستان بستري شده است
آزادی اعضای باند قاچاق بین المللی مواد مخدر مرتبط با نیروهای اطلاعاتی
خوب اگر دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض در کنار نیروی انتظامی و باند مافیائی پاسداران درگیرمواد مخدر از این همکاران خود حمایت و دفاع نکنند و آزاد شان ننمایند . چگونه می توانند هم مواد مخدر را وارد ایران کنند و بدرون زندان ها ببرند و در سراسر ایران توزیع کنند. سپس مازاده مواد مخدر را به ترکیه و اروپا و کشورهای شرق آسیا از راه زمینی وهوائی منتقل نمایند. یا اینکه با کشتی محموله های هروئین را تا سواحل نیجریه برسانند تا که از آنجا به مقصد اروپا برود؟
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اعضای یک باند بین المللی تولید و قاچاق مواد مخدر که با ده ها کیلو مواد مخدر دستگیر و همچنین چند لابراتور از آنها کشف و ضبط شده بود پس از چند روز بازداشت با وثیقه مالی تعدادی از آنها آزاد و بقیه در شرف آزاد شدن می باشند.باند بین المللی تولید کننده و قاچاق مواد مخدر که دارای چند لابراتوار تولید کننده مواد مخدر مت‌آمفتامین معروف به شیشه و مواد مخدر دیگر بود و همچنین در حدود 64 کیلوگرم مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شده بود. این باند تولید کننده و قاچاق مواد مخدر، مواد تولید شده خود را در ایران به فروش می رسانده است . آنها همچنین با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مواد مخدر را به کشورهایی مانند مالزی و تایلند قاچاق می کردند.این باند از حمایت و پشتیبانی کافی نیروهای اطلاعاتی و انتظامی برخوردار بودند . تولید و قاچاق مواد مخدر را سالها است که بدون هیچ ممانعتی پیش می بردند.این باند تولیدکننده و قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه خمینی مواد مخدر تولید شد را به کشورهای مانند مالزی و تایلند قاچاق می کرد. مواد مخدر توسط حراست فرودگاه به هواپیما منتقل می شد و از این طریق به کشورهای مقصد قاچاق می شد. تعدادی از افراد حراست فرودگاه به دلیل رقابتهای بین باندهای صادر کننده دستگیر و به اداره اطلاعات کرج منتقل شدند.یکی از مسئولین و بازجویان وزارت اطلا عات به نام سهراب کریم پور که بازجویی از آنها را به عهده داشت اما بعد از مدت کوتاهی آنها را از بند اطلاعات به بند عمومی زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.آنها سپس به دادیاری شعبه 9 دادگاه کرج برده شدند و توسط فردی بنام انصاف دوست مورد بازپرسی قرار گرفتند و برای همگی آنها حکم آزادی با قرار وثیقه مالی صادر نمود.گفته می شود پشت این باند قاچاق افراد رده بالای نیروهای اطلاعاتی و انتظامی قرار دارند.اسامی چند نفر از افراد اصلی باند تولید کننده و قاچاق مخدر به قرار زیر یباشد:مسعود آقا جعفری معروف به مسعور صابر، جمشید دینی ،تعدادی ازافراد حراست فرودگاه خمینی که از جملۀ آنها احسان برنون و فردی بنام پیام که با قرار وثیقه آزاد شده است و سایر افراد در شرف آزادی می باشند.وثیقه های آنها بین 100 تا 350 میلیون تومان تعیین شده است.در حالی افراد این باند بین المللی تولید و قاچاق مواد مخدر به راحتی آزاد می شوند که تعداد زیادی به صرف داشتن و یا مصرف مواد مخدر که قربانیان اصلی این باندها هستند اعدام شده اند و یا در انتظار اعدام بسر می برند.
دفاع رئیس دانشگاه تهران از دانشجوی پولی
http://www.fardanews.com/fa/news/126305
وقتی که مشتی شیاد و کلاهبر دار و عوامفریب دزد و د ین فروش حاکم شده باشند که به خاطر قدرت و ثروت دست بهر جنایت و اقدامات ضد انسانی می زنند . به خصوص بادریافت پول قاچاقچیان بین المللی را آزاد می کنند و برای پول جوانان را معتاد می کنند و مواد مخدر به جهان صادر می نمایند . چرا نمی بایست دانشگاه دولتی که طبق اصل 43 قانون اساسی بی ارزش و اعتباز شده رایگان است پولی نشود تا فر زندان غارتگران حاکم و شرکای شان بدون کنور وارد دانشگاه شوند و مدرک گلابی دریافت کنند؟
افزایش تقاضای ورود به دانشگاه به ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی از عواملی است که مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت در صدد چنین مصوبه‌ای برآید.واحد مرکزی خبر: رئیس دانشگاه تهران از مصوبه مجلس که به 'دانشجویان پولی' مشهور شده است ، دفاع کرد
شکنجه مخفی عضوشورای شهر به اتهام ورود اسلحه
معلوم است وقتی که سنگ بسته و سگ رها شده باشد . اوضاع و احوال این چنین می شود که خلاف کاران مواد مخدر که جزوهمکاران نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و قضائی و زندان ها هستند اینان آزاد می شوند . در عوض دانشجویان و عضو شورای شهر را زندانی و شکنجه می شوند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: نهاد های امنیتی یک عضو شورای شهر شهریار را از یک ماه ونیم پیش بازداشت کرده و او را برای اخذ اعترافات ساختگی به شدت تحت شکنجه قرار دادند. نهادهای امنیتی تلاش زیادی انجام داده اند تا از انتشار این خبر جلوگیری شود.گزارش معتبری از زندان رجائی شهر کرج حاکی از آن است که محمود دولت ابادی نماينده شوراي اسلامي شهر شهريار از یک ماه و نیم قبل در بند اطلاعات زندان رجايي شهر كرج به سر ميبرد و در این مدت نهادهای امنیتی خانواده و نزديكان ايشان را تحت فشار قرار داده اند تا خبر بازداشت او و وضعیت پرونده را جایی بازگو نکنند.اقاي دولت ابادی از زمان بازداشت تا به حال در اكثر روزها تحت شكنجه هاي روحي و فيزيكي قرار داشته است تا متن اعتراف مورد نظر دستگاه اطلاعاتی امنیتی جمهوری اسلامی مبني بر ورود اسلحه از امارات قبل از انتخابات رياست جمهوري را امضا كند.
سی نفر از دراويش گنابادی به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شدند
اینهم یک نمونه ی دیگر از صدور احکام تناقض و تبعیض آمیز دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض رژیم ضد بشری کودتائی حاکم بر ایران که این چنین گزارش شده است.
مجذوبان نور : 30نفر از دراويش گنابادی شهرستان چرمهین که شاهد تخریب محل برگزاری مجالس مذهبی خود توسط نيروهاي دولتي بودند، به جرم اخلال در نظم ‌و آسايش عمومي، تمرد نسبت به مأمورين و توهين و تخريب اموال دولتي، از سوی دادگاه عمومي باغ‌بهادران اصفهان به تحمل يكسال حبس تعزيري و پرداخت سه ميليون و پانصدهزار ريال جزاي نقدي بدل از حبس و شلاق (تعليق به مدت 5 سال) محكوم شدند .به گزارش خبرنگارسایت مجذوبان نور؛ این حکم که دراویش را از حضور و رفت و آمد به جلسات مذهبی درویشی‌شان نیز منع می‌کند ، در حالی صادر شده است که در 11 تیرماه 1387، شهرداری چرمهین در اقدامی غیرقانونی، به حکم ِ منافی ِ قانون ِ کمیسیون ِ صد شهرداری استناد کرده و محل برگزاری مجالس دراویش گنابادی ساکن آن شهرستان را که منزل مسکونی یکی از دراویش به نام رحمت‌الله جوادی بوده است، به طور کامل با خاک یکسان می‌کند.طبق حکم دادگاه یاد شده، دراويش محكوم همچنین مكلف شده‌اند در طول دوران تعليق مجازات، از برگزاري جلسات دراويش و رفت و آمد و حضور در این جلسات خودداري کنند
ممانعت از حضور بستگان و نزدیکان فروهرها بر سر مزار آنها
مشخص است قاتلان و آمرا ن و عاملان قتل های زنجیره ای که در کنار ولی وقیح و پاسداران و بسیجیان و نیروی اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی دست به کودتا زده و حاکم شده اند اجازه چنین دیدار به اعضای خانواده ای جان باختگان قتل های زنجیره ای را نمی دهند تا که اینان بتوانند بر سر مزار عزیزان شان حضوریابند . چونکه قرار نیست که چاقو دسته اش راببرد
رادیو فردا، رویا کریمی : مأموران امنیتی که پیش از این پرستو فروهر را از برگزاری مراسم سالگرد قتل پدر ومادرش، داریوش و پروانه فروهر منع کرده بودند، اجازه ندادند که او بر سر مزار پدر و مادرش نیز حاضر شود.
جهت اطلاع
چگونه است که رحیم مشائی از هر سو زیر سئوال و فشار و انتقاد می باشد . اما بدون توجه به انتقادات آنگونه قدرت عمل دارد که هر که را می خواهد در همایش بزرگ ایرانیان به تهران دعوت می کند . یا هنر مندان لوس آنجلسی را به ایران فرا می خواند تا که فعالیت هنری داشته باشد؟
يك خواننده لس‌آنجلسي آلبومش را با مجوز ارشاد منتشر كرد. به گزارش شفاف به نقل از فرهيختگان، بالاخره نخستين آهنگ داخلي حبيب محبيان پس از انقلاب اسلامي ايران منتشر شد. براساس همين گزارش، وي در مصاحبه‌اي كه سال گذشته داشته ديدگاهش را اين طور بيان مي‌كند: "مسجد بايد باشد اما مشروبخواري هم باشد. بايد مردم آزاد باشند كه حرف‌شان را بزنند". همين گزارش مي‌افزايد: او به هر حال جزو معدود خواننده‌هايي بود كه كار سياسي عليه نظام نخوانده بود و خودش يا اقوام درجه يكش جزو گروه‌هاي ضدانقلاب همچون منافقين و سلطنت‌طلبان نبودند و به همين دليل دولت ريسك كرد و از آمدن وي به ايران حمايت هم كرد و مقابل انتقادات ايستاد