دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 23 آبان سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " اعتماد و همراهي "
"اگر باور های فرهنگی سنتی مردم بد است و دست و پا گیر و هزینه ساز که می بایست تغییر کند و اصلاح شود
بنابراین این سنت هاهرچه ارتجاعی و خرافی باشد و ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و خفقان و سانسور شده باشد مبارزه با چنین سنتی که ار جحیت دارد؟
"
گفته می شود سالی که نکوست از بهارش پیداست . ماستی که ترش است از تغارش پیداست . وقتی که در باغ شروع طرح هدفمندی نقدی کردن یارانه های دولتی هر نان لباش 20 تومان گران شده باشد . مشخص است که ادامه ی آن چه خواهد شد یا به کجا می انجاد و سرنوشت افزایش قیمت سایر کا لا ها و قبوض آب و برق و گاز و... چگونه افزایش خواهد یافت؟ به خصوص اگر معیار ارزیابی و قضاوت و پیش بینی تجربیات بیش از 31 ساله ی رهبران و دولت مردان باشد که نه وعده ها و قول های شان دروغ و وارونه بوده است ، بلکه در بست علیه ی محرومان و مستضعفان بوده است که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند. بنابر این روضه و مرثیه خوانی ها و مداحی و ستایش گری کردن های دفاع از طرح هدفمندی نقدی کردن یارانه های دولتی که می شود که با تهدید و اتهام زنی همراه است تا جائی که منتقدان و مخالفان متهم به ستون پنجم دشمن بیگانه شده اند. یعنی با کاربرد زور و فشار وتهدید تلاش می شود که بقول معروف گربه جلوی حجله کشته شود و با این پیش در آمد زهر چشم گیری کردن مانع از حرکت های اعتراضی شود. معلوم نیست که پاسدار طبله یادداشت روز نویس بر اساس کدام نظر همه پرسی آزاد انجام شده به این نتیجه رسیده است که مردم هم نظر مسئولان دولتی شدند که نا مشروع می باشد که مدعی شده این چنین بطور مشترک به این نظر واحد رسیده اند:
"اكنون تمامي مسئولان كشور و مردم شريف ايران اسلامي به اين «ضرورت» رسيده اند كه جراحي اقتصاد كشور و بازتوزيع عادلانه يارانه ها يكي از نيازهاي مبرم و حياتي كشور است"
طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس چون خودش می داند که چگونه هذیان و تناقض گوئی کرده است . بنابر این در ادامه زیرآب ادعای خودش را زده است و انتقاد به کلی گوئی یا دروغ و و ارونه گوئی و خالی بندی های دولتی کرده است و افزوده که همین عدم شفاف گوئی چنین موجب ترویج شایعات شده است:
"دولتمردان بپذيرند كه در فقدان اطلاع رساني صحيح و اكتفا به كلي گويي ها و عدم آگاهي مردم از كم و كيف ماجرا مي تواند زمينه رشد شايعات و نفوذ انديشه هاي مسموم را فراهم كرده و بخشي از بدنه جامعه را آلوده كند. اجراي صحيح و بي نقص اين قانون و تحقق وعده هايي كه دولتمردان مبني بر تأمين رفاه، آسايش و امنيت معيشت و اقتصاد مردم از روز اول اجراي طرح داده اند، مي تواند شرايط رواني و اعتماد جامعه را متعادل و متناسب با اهداف طرح نمايد"
آخر باید خیلی مشنگ و خوشباور بود یا اینکه در فضای بهمن 57 و ماه های اوایل انقلاب سیر کرد که تصور نمود چون هیچگونه تجربه ی عینی از حاکمان جدید وجود دارد . پس می توان بقول و و عده هائی که می دهند باور داشت . در صورتی که اکنون کوله بازی بس سنگین از تجربیات بس پر هزینه وجود دارد که همچون جنگ خانمان اندازانه ی خونین ایران و عراق که موهبت الهی نامیده شد و قتل عام های پس از سال 60 و تابستان 67 و قتل های زنجیره ای و روند رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری که گلوی محرومان را فشرده و کمر های شان خمیده نموده فقط بخشی از عملکرد حاکمان است . در صورتیکه مردم محروم ایران با رگ و پوست و گوشت و استخوان های خود تجربه و لمس کرده اند که مگر امکان دارد که بازهم باور کنند که یک پاسدار غارتگر میلیاردی که صاحب ثروت نجمومی کلان شده است که در دولت نا مشروع وزیر رفاه می باشد .این پاسدار غارتگر به جز دزدی و غارتگری هر چه بیشتر همراه با پیشبرد طرح سر کوب و تخلیه ی کردن جیب و سفره های خالی محرومان به چیز دیگری فکر نمی کند که اکنون از سوی قلم بر دست یادداشت روز نویس نظر وی چاشنی اعتبار دادن به اجرای طرح هدفمندی نقدی کردن یارانه های دولتی شده است . آنگاه این طلبه ی مکتبی در دنباله این چنین توهین به فهم و شعور مردم ایران کرده است که هدف ماستمالی کردن ضعف و نا توانی دولت مردان می باشد:
"وزير رفاه روز گذشته در جمع خبرنگاران تاكيد كرد؛ بيشتر منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به سمت تأمين اجتماعي سوق پيدا مي كند. وي مي گويد: مردم بايد بدانند كه تمام مسير هدفمندسازي يارانه ها در جهت توانمند كردن اقشار مختلف كشور تدوين و تعبيه شده است. مردم اميدوارند دولت خدمتگزار و عدالت محور بتواند با همت و همدلي تمام مسئولان و ياري خود مردم به اهداف بلندي كه براي اين طرح پيش بيني كرده اند، دست پيدا كند
عجیب است جائی که دولت و سایر مسئولان حکومتی در تأمین حد اقل نیاز های ابتدائی مردم در مانده و مستأصل می باشند و با فراموش کردن بریز و به پاش های بیت رهبری و زندگی تجملاتی سایر دزدان و غار تگران حاکم و شرکا و آقا زادها ی شان که نهادینه شده است . اما طلبه پاسدار قلم بر دست اکنون با سبک دلقک بازی ها و جوک گوئی های تلو یزیونی آخوند قرائتی اینگونه دست به روضه خوانی حوزوی به حساب کارشناسانه ی توجیه گرانه زده است:
"برخي از مولفه هاي مصرف در جامعه ما ريشه در «باورها» و «خرده فرهنگ»هايي دارد كه جداي از درست يا نادرست بودنشان، نقش مهمي ايفا مي كنند.باور و فرهنگ مردم كشور ما اين است كه «چراغ خانه مان روشن بماند» روشن بودن چراغ خانه براي ما به معناي وجود حيات و زندگي است. ما ايراني ها «نان را بركت سفره مي دانيم» و معتقديم بايد حتماً در سفره مان نان باشد و اگر روزي نبود آن را «نشانه» بي بركتي و رفتن روزي از خانه مان مي پنداريم. در باور مردم كشور ما «اجاق خانه بايد هميشه روشن و گرم باشد» اجاق گرم را موجب بركت خانه دانسته و در فرهنگ و افواه خودمان كسي را كه «ثمره» اي ندارد «اجاق كور» مي خوانيم. به نظر شما در اين شرايط، گران شدن برق و نان و گاز، بدون اينكه برنامه اي براي تغيير و اصلاح اين خرده فرهنگ ها داشته باشيم، به تنهايي قادر خواهد بود الگوي مصرف ما را دچار تغيير «بنيادين» و هميشگي كرده و اصلاح نمايد؟ يادمان باشد در روزهاي آغازين اجراي طرح سهميه بندي بنزين، خيابانهاي شهر آنچنان خلوت شده بود كه يك شرايط آرماني را به تصوير مي كشيد، اما به مرور باز هم اتومبيل ها به خيابان آمدند و شلوغي و ترافيك هم به جاي خود بازگشت.توضيح آنكه مي بايست سالها پيش از اين براي اصلاح فرهنگ جامعه و تغيير برخي از آداب اجتماعي و نگاههاي سنتي، فكري مي شد تا به مرور زمان و با تغيير اين قبيل خرده فرهنگ ها و باورها، شرايط اجراي اين طرح بزرگ فراهم مي شد. به نظر مي رسد حالا هم بايستي همزمان با اجراي طرح هدفمندي و اصلاح قيمت ها و در راستاي اصلاح الگوي مصرف - خصوصاً در زمينه انرژي- در كنار مولفه هاي اقتصادي، مسئولان بخش هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه نيز آستين همت بالا زده و با طرحهاي مدون و البته درازمدت در تحقق اين هدف بزرگ بكوشند. يك مقام دولتي چندي پيش با اشاره به هجمه گسترده و هدفمند عليه اين طرح بزرگ خاطرنشان كرد؛ طبق بررسي هاي انجام شده و مستند بيش از 230 سايت و بنگاه خبري در برابر اجراي طرح هدفمندي يارانه ها ايستاده اند. در كنار آن نيز عوامل ضد انقلاب، رانت خواران، جريان فتنه و همچنين استكبار جهاني علي الدوام بر طبل ناكارآمدي اين طرح مي كوبند."
در خاتمه اینکه مگر سیاست متناقض شتر گاو پلنگی بیش از 31 سال نمی باشد که تجربه شده است که حاصل آن منجر به شکست کامل و بحران وبن بست کنونی شده است؟ اما اکنون طلبه پلسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس با خود زنی آشکار اعتراف کرده است که عامل و مشکل اصلی برخی از فرهنگ باورهای سنتی است که می بایست تغییر و اصلاح گردد و افسوس خورده است که چرا این اقدام اصلاح کردن سنت های فرهنگی از سال ها پیش شروع و اجرا نشد؟ یعنی اینکه نا خواسته لو داده و بطور غیر مستقیم اعتراف کرده است که ریشه و عامل رشد سنت های دست و پا گیر در جامعه ناشی از افکار و اندیشه متحجرانه و خرافه پرستانه ی حاکمان می باشد که برای حفظ قدرت و بقای خود با چپاول گری هر چه بیشتر انباشت ثروت و تلاش برای سرکوب و خفقان و سانسور در جامعه از دین به ابزار و وسیله شده استفاده شده است. طوری که هر زمان که رژیم ضد بشری در بحران وبن بست فرو رفته است رهبر و مسئولان و ائمه ی جماعات و تریبون های گوناگون نهاد های حکومتی و حوزوی وارد صحنه شده و با روضه و حدیث خواندن و روایت از 1400 سال پیش کردن کوشش کرده اند تا صدای منتقدان و رقبا و معترضان را خاموش و وادار به سکوت شان نمایند برای همین با متناقض گوئی و پاک کردن صورت مسئله وحذف ترفند ابزاری کردن دین و آویزان شدن به 1400 سال پیش از مبارزه با سایر باور های سنتی انتقاد شده است تا شرایط سخت و طاقت فرسای پیش بینی شده دولتی تا طرح وتوطئه ی ترسیم شده هدفمندی نقدی یارانه های دولتی به مردم ایران تحمیل گردد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890823/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 23 آبان سال 1389
اعتماد و همراهي (يادداشت روز
)