"ربط دادن توصیه مصرف کنید پاسدار احمدی نژاد با توصیه مشابه ناشی از یک خاطره در دوران جنگ "
این تیتر خبر ی مردم روغن دنبه مصرف کنند. که یک توصیه اقتصادی داده شده مقابل تحریم های اقتصادی است که از سوی نابغه ی نه قرن که تاریخ، پاسدار گماشته احمدی نژاد داده شده است که از موضع مکتبی و اصول گرایانه ی عدم باور به تئوری اقتصادی می باشد که بلافاصله همچون ادعای طرح هدفمندی نقدی کردن یارانه های دولتی طبق ادعای وی این یکی توصیه مصرف روغن دنبه هم می بایست همه گیر و جهانی شود . زیرا که ادامه ی طرح صدور عدالت همراه با دانش بومی هسته ای است که در فرو رفتن در هاله ای از نور در زمان سخنرانی رو خوانی خود در سازمان ملل که از روی نوشته قرائت شد به بندگان خدا در سر اسر جهان وعده اش را داد . سپس صدور فرهنگ و اقتصاد بسیجی هم تجویز و مکمل آن شد تا بحران اقتصادی و پولی و بانکی و تورم در آمریکا و غرب را حل و شکوفا سازد . بهر حال این توصیه جدید ایشان گذشته از ضرر و زیان آور بودنش برای سلامتی یک راه حل یا شاهکار طنز بی بدیل و نظیر اقتصادی و مقابله وخنثی کننده ی تحریم ها می باشد . مرا به یاد خاطره ی یک دوست با حال اراکی انداخت که بازگوئی آن بی ربط به این ادعای پاسدار گماشته احمدی نژاد نیست . زیرا که ایشان تعریف می کرد که مدتی که از شروع جنگ ایران و عراق نگذشته بود که نقل قولی ورد زبان مردم این شهر شده بود که مربوط به یک آخوند به نام هاشمی سنجانی بود ( سنجا ن یک روستای نسبتاً بزرگی است که در 5 کیلومتری اراک و د ر کنار فنجان و ضامنجان مسیر جاده ملایر و بروجرد قرار دارد ) . البته گفت که این آخوند جزو حزب جمهوری اسلامی بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری در هفتم تیر سال 60 کشته شد . بهر صورت از ایشان نقل قول می کرد که در شهر اراک شایع شده است که ایشان دو فتوا یا نظریه داده است . یکی اینکه به اهالی روستای خود گفته بود دلیل ترک بر داشتن لانجین ها ی ( چیزی شبیه طشت است که از گل سرخ کوره پز خانه ساخته می شود) تولیدی سنجان به واسطه عبور میخ های عراقی ( میگ های جنگده ) هنگام عبور از فراز آسمان اراک و شکستن دیوار صوتی آنها است که این صدا موجب ترک بر داشتن لانجین های گلی شده است . دومین توصیه ایکه از ایشان نقل می شد اقتصادی بود که شبیه همین توصیه اقتصاد جانشینی مصرف روغن دنبه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد است . چون در دوران جنگ ، سیستم سهمیه بندی و کوپنی رایج شده بود . بنابراین ایشان برای صرفه جوئی در مصرف قند توصیه کرده بود. موقع نوشیدن چای به جای اینکه به کولوچونید ( جویدن ) بهتر است بّمُکید ( به فتحه "ب " و ضمه "م" یعنی مکیدن ) تا که قند درون دهان زود تمام نشود که مجبور شوید قند بیشتری مصرف کنید. همچنین در مورد فعالیت های قبل از انقلاب این آخوند می گفت که شب های احیای ماه رمضان در مسجد آشیخ ابوالحسن خیابان عباس آباد این شهر بر سر منبر می رفت و با صدای گرفته اش روضه و ذکرمصیبت و دعای این شب ها را می خواند که هر گز هم نا پر هیزی نمی کرد که کلامی بیش از دعاکردن موضوعی بگوید که رنگ و بوی سیاسی یا مخالفت با نظام شاه داشته باشد . از طرف دیگر در اینگونه شب ها مساجد شهر پاتوق جوانان های گوناگون می شد که شامل همه تیپ آدم هائی می شد. طوریکه عده ای هم در قهوه خانه تجمع می کردند و مشغول تُرنا بازی و غزل خوانی و شب زنده داری تا سحر می شدند . عده ای هم در چنین شب هائی در زور خانه های محل جمع می شدند تا مرشد و میاندار زور خانه و آنان که خوش صدا بودند تا سحر اشعاری در مدح علی بخوانند . بهر حال این دوست اراکی تعریف می کرد که در شهر اراک یک چهره ی سرشناس قبل از انقلاب در این شهر وجود داشت که معروف به جواد چل بود که استعداد و خلاقیت فوق العاده عجیبی در فحش های جدید و نوآور داشت که مسلسل وار بدون وقفه ردیف می کرد . بچه های تقص شهر برای اینکه سر به سر وی بگذارند و صدایش را در آورند و وی فحاشی کند و اینان بقول معروف حال کنند و ریسه بروند . بنابراین برخی از دانش آموزان تا جواد را توی خیابان می دیدند . می گفتند جواد چل سلام . سپس وی سریع واکنش نشان می داد و با دهان باز کردن و فحش دادن اینان را دنبال می کرد تا درب دبیرستان که دانش آموزان وارد دبیرستان می شدند . اکنون وقتی یاد بازگوئی خاطره آن دوست و شرایط جواد چل را به یاد می آورم . متوجه می شوم که عجیب وجه اشتراکی میان فحاشی و تهدید کردن جواد چل با پاسدار احمدی نژاد و سایر پاسداران و امام جمعه ها وجود دارد . بگذریم جالبی این خاطره این است که در ادامه ی بازگوئی این خاطره مربوط به حضور جواد چل در شب های ماه رمضان در مسجد است.زیرا که گاهی وی به مسجد آشیخ ابوالحسن می رفت که پس از افطار جلسه ی قرائت قرآن خوانی با صوت در این مسجد وجود داشت که برخی از پیش کسوتان بعلم معلم حضور داشتند که اگر کسی موقع قرائت با صوت سوره یا آیه قرآن خواندن زیر و بم و کسر و فتحه به خصوص از سوی جوانان دانش آموز درست بیان وادا نمی شد . معلمان با توضیح و اعاده یعنی دوباره خوانی کردن تأکید می کردند . وی می گفت اما بعضی از بچه های زبل زیر چشمی جواد را که در مسجد بود زیر نظر داشتند تا که امام جماعت مسجد برای تفسیر وارد شود تا که همه به پاس احترام ایشان سر پا به ایستند . اما صحنه موقعی تماشائی و خنده دار می شد که جواد هم همگام با دیگران بلند می شد. ناگفته نماند که پرده ای در مسجد نصب شده بود که حائل میان بخش مردانه و زنانه ی مسجد بود . چون جواد در کنار این پرده می نشست . برخی از بچه ها از پشت پرده یعنی بخش زنانه که شب ها کسی آنجانبود با سنجاق قفلی پرده را به لباس پشت جواد به بهم دیگر وصل می کرد که هنگام بلند شدن وی، پرده هم جا کن می شد ومی افتاد . آنگاه فحاشی کردن جواد و خنده ی حضار هم شروع می شد . آنچنان که کسی نمی توانست خودش را کنترل نماید . همینطور وی گفت حال داشته باشید حضور جواد در این مسجد در شب احیای ماه رمضان چه غوغائی می شد . آنگونه که سرایدار مسجد در چنین شب هائی مجبور می شد تا جواد را به این مسجد راه ندهد تا جوانان هم بهانه برای حضور و خنده نداشته باشند . البته این دوست در ادامه گفت چون رسم بود که در شب های احیاء با گذاشتن یک پارچه سفید و مهره نماز در آن جا رزو می شد که گاهی هم نقل و خرما هر که نذری داشت در این جا نمازی ها می گذاشت . بچه هائی که زود تر می رفتند تا سر به سر جواد بگذارند . جواد هنگام فحش دادن و تعقیب کردن اینان خم می شد و خرما و نقل های جا نمازی ها را نیز جمع می کرد که در دهان و جیب خود می گذاشت و با فحش دادن بچه ها را دنبال می کرد. همچنین گاهی مواقع در شب احیاء موقع دعا خواندن و بکه یا الله گفتن نا گهان صدای آخ بلند می شد که پیشانی ام شکست که چراغ های عقب مسجد روشن می شد و جوانان را پس از زدن از مسجد بیرون می کردند. چون در تاریکی مسجد مهر نماز پرتاب می کردند .
در خاتمه این هدف از بازگوئی این خاطره باز گوئی شیوه ی مبارزه ی برخی از آخوند های حکومتی در زمان شاه و دادن توصیه های اقتصادی و صرفه جوئی در دوران جانشینان شاه می باشد تا مشخص شود پیش کسوتان پاسدار گماشته احمدی نژاد در این مورد کیستند؟ همچنانکه آن مهر نماز پرتاب کن های شب احیاء نمونه ی همین وکیل الدوله ها و پاسدارهای مکتبی و اصول گرایان حاکم کنونی می باشند که همگی شان روش بر خورد و گفتمان جواد چلی دارند.
در خاتمه این هدف از بازگوئی این خاطره باز گوئی شیوه ی مبارزه ی برخی از آخوند های حکومتی در زمان شاه و دادن توصیه های اقتصادی و صرفه جوئی در دوران جانشینان شاه می باشد تا مشخص شود پیش کسوتان پاسدار گماشته احمدی نژاد در این مورد کیستند؟ همچنانکه آن مهر نماز پرتاب کن های شب احیاء نمونه ی همین وکیل الدوله ها و پاسدارهای مکتبی و اصول گرایان حاکم کنونی می باشند که همگی شان روش بر خورد و گفتمان جواد چلی دارند.
هوشنگ بهداد
بیست وششم آبان ماه سال 1389
بیست وششم آبان ماه سال 1389
احمدی نژاد : مردم روغن دنبه مصرف کنند.متخصصان: مصرف روغن دنبه آثار زیان باری دارد
فردا : چندی پیش، محمود احمدی نژاد، در سفر استانی خود به قزوین پیشنهاد داد تا مردم به جای مصرف روغن های با ترانس بالا از روغن دنبه استفاده کنند و این در حالی است که متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به استفاده از روغن دنبه و سایر روغن های حیوانی هشدارهایی را مطرح کرده اند.دکتر محمد ضابطی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فردا خاطرنشان کرد : دنبه یکی از بدترین انواع روغنهایی است که وجود دارد و قابلیت دفاع ندارد چون دارای کلسترول بسیار بالایی است و تصلب شرایین و ناراحتی های قلبی به همراه دارد.عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟
فردا : چندی پیش، محمود احمدی نژاد، در سفر استانی خود به قزوین پیشنهاد داد تا مردم به جای مصرف روغن های با ترانس بالا از روغن دنبه استفاده کنند و این در حالی است که متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به استفاده از روغن دنبه و سایر روغن های حیوانی هشدارهایی را مطرح کرده اند.دکتر محمد ضابطی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فردا خاطرنشان کرد : دنبه یکی از بدترین انواع روغنهایی است که وجود دارد و قابلیت دفاع ندارد چون دارای کلسترول بسیار بالایی است و تصلب شرایین و ناراحتی های قلبی به همراه دارد.عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟
واکنش متخصصان به پیشنهاد رییس جمهور؛
آثار زیان بار مصرف روغن دنبه
http://www.fardanews.com/fa/news/125568
اسکیموها از روغن دنبه استفاده می کنند و عمر طولانی هم دارند اما برای زندگی مدرن این نوع روند غذایی جز افزایش آمار بیماری های قلبی و افزایش کلسترول و فشار خون بالا چیز دیگری به همراه ندارد این کارشناس تغذیه تصریح کرد: در بین انواع روغنها ، آنهایی که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع بالای 25 درصد و ترانس کمتر از 5 درصد باشد مورد تایید نیست که روغن دنبه با توجه به این ویژگیها از مضرترین روغنها محسوب می شود. عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟!
آثار زیان بار مصرف روغن دنبه
http://www.fardanews.com/fa/news/125568
اسکیموها از روغن دنبه استفاده می کنند و عمر طولانی هم دارند اما برای زندگی مدرن این نوع روند غذایی جز افزایش آمار بیماری های قلبی و افزایش کلسترول و فشار خون بالا چیز دیگری به همراه ندارد این کارشناس تغذیه تصریح کرد: در بین انواع روغنها ، آنهایی که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع بالای 25 درصد و ترانس کمتر از 5 درصد باشد مورد تایید نیست که روغن دنبه با توجه به این ویژگیها از مضرترین روغنها محسوب می شود. عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟!