روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 22 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی " سرمقاله روزی نامه ی جمهوری " آمريكا، گسترش حضور نظامي در آسيا"
"دشمنی با اوباما و دفاع تاکتیکی کردن از چین و روسیه و پاکستان، صرفاًاشک تمساح ریختن در راستای ایجاد اختلاف با آمریکا و باز شدن شکاف برای عبور از بحران هسته ای وتحریم ها می باشد "
چون آمریکا مرکز ثقل هرگونه بهانه به عدم پاسخگوئی ها و ایجاد سنگر برای بحران های داخلی و بیرونی می باشد . از سوی دیگر برای اینکه ثابت شود که زمین گرد است . پس می بایست که همه مسائل و موضوعات به آمریکا منتهی شود، به خصوص اینکه شیطان بزرگ هم می باشد که نمی شود با شیطان بطور آشکار رابطه داشت ،پس تلاش می شود که رابطه با زد و بند پشت پرده پیگیری شود . ولی برای رد گم کردن می بایست در ظاهر با آمریکا مبارزه نمود . چونکه پروژه ی هسته ای مطرح است که تبدیل به بحران خطر آفر ین شده است. برای همین است که اکنون باز هم برای اینکه از تجربه ی سیاست باج دادن به روسیه و چین که در سیاست مذاکرات هسته ای استفاده شده است. چون که هدف ایجاد موانع از موضع گیری و تصمیم گیری مشترک علیه ی اهداف هسته ای بوده است . البته با وجود اینکه این سیاست سوخته ونخ نما شده است . مع الوصف از تجربیات این سیاست بهره گرفته می شود . بهمین دلیل سرمقاله نویس در مقاله ی روز گذشته ی خود تلاش نمود تا محور سفر آسیائی اومابا رئیس جمهور آمریکا به خصوص دیدار وی از اندونزی که بزرگترین کشور مسلمان جهان است. اما بازگوئی این سفر را سانسور کرده است . در عوض از از دیدار اوباما از هندوستان گفت د و با بهانه کردن هند، بسوی چین غش کرد و مانور تبلیغاتی علیه ی آمریکا داد . اکنون نیز با پیش کشیدن ادامه سفر اوباما به آسیا، پای آسیای میانه را نیزبه میان کشده است و باضمیمه کردن به سفر اوباما به هندوستان مناسب دیده است تاکه خودش را بر توی دامان روس ها پرتاب کند و بتواند خودش را برای چین و روس ها لوس نماید و مشابه سیاست برج مقابل بارو که از سوی آمریکا هند علیه چین شد باچاشنی کردن پاکستان این تاکتیک را چنین در مورد روس ها تکرار نموده است:
" 1 - شبه قاره هند (جنوب آسيا) 2 - آسياي ميانه قفقاز (آسياي مركزي) 3 - خاور دور (جنوب شرقي آسيا) ظاهراً هدف اصلي اين استراتژي جديد بر روي مهار قدرت چين و جلوگيري از نفوذ مجدد روسيه استوار است و برمبناي تقويت همه جانبه حضور نظامي در آسيا فعاليت مي‌كند. در واقع هدف شاخص و اعلام شده اينست كه بجاي ايجاد پايگاههاي موقت و مسئله دار، به تفاهمات استراتژيك با دولتها روي آورند تا از اين طريق به حضور اطمينان بخش در منطقه منجر شده و به عنوان جزء اصلي ديپلماسي تدافعي كشورهاي منطقه در برخورد با مخاطرات محتمل معرفي شود. با اينكه واشنگتن در مقطع كنوني هيچگونه توضيحي درباره نقش و جايگاه ژاپن، فيليپين و كره جنوبي در اين زمينه ارائه نكرده ولي بنظر مي‌رسد با تمركز زدائي از اين بابت، سعي بر اينست كه انحصار پايگاهها در جنوب شرقي آسيا شكسته شود و در بهترين شرايط، آمريكا به تعداد زيادي پايگاه و فرصتهاي نظامي از طريق تفاهم با كشورهاي متعددي در آسياي مركزي، جنوبي و جنوب شرقي دست يابد. در واقع يكبار ديگر، هدف محاصره نظامي چين و روسيه و ايجاد حلقه‌هاي محاصره بسته‌تر در اطراف مرزهاي اين دو كشور مدنظر قرار گرفته است"
همانگونه که اشاره شد سر مقاله نویس با اینگونه سیاست و تحلیل دادن ها نوعی کوشش دست یابی برای عضو گیری یاحامی در منطقه برای ایجاد اختلاف و تحریک کردن شان علیه ی آمریکا می باشد. بهمین اکنون پاکستان علیه ی آمریکا علم شده است تاکه روزنه ای برای عبور از بحران هسته ای و کاستن فشار گاز انبری ایجاد شود. بهر صورت سرمقاله نویس اینگونه با پاکستان علیه سفر اوباما به کشور های آسیائی پرداخته است:
"اوباما در آستانه ورود به هند، از پاكستان خواست به بي‌تفاوتي محسوس در قلمرو برخورد با تروريستها و افراط‌گرائي خاتمه دهد و با حساسيت بيشتري ايفاي مسئوليت نمايد. اين دقيقاً مشابه حملاتي است كه "ديويد كامرون" نخست‌وزير جديد انگليس در لحظه ورود به دهلي، عيناً عليه پاكستان به كار گرفت و حتي رسماً پاكستان را از صدور تروريسم به هند، برحذر داشت. البته هند و چين در يك فرايند پرشتاب و ديرپا، يكديگر را به چشم "دشمن" مي‌ نگريسته‌اند ولي قابل باور نيست كه ايجاد مخاصمه و تنازع ميان هند و چين به همين سادگيها باشد ولي با اينهمه، واشنگتن براي آتش افروزي در اين زمينه از هيچ فرصتي فروگذار نكرده است"
در خاتمه آنچه مهم و کتمان ناکردنی است اثبات این واقعیت است که چگونه است رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی غیر متعارف که هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسد و آشکارا اعتراف می کند که می خواهد جهان را تغییر دهد و مدیریت آن را بر دست خود بگیرد . از سوی دیگر بیشترین جنایت و خیانت را در مورد مردم ایران مرتکب شده است . مشروط براینکه اوایل انقلاب خیمنی شیاد تأکید می کرد جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی است و جانشین و پیروانش نیز همین را می گویند . از سوی دیگر اذعان می شود که اسرائیل می بایست نابود گردد . همچنین اسناد ویکی لیکس هم دیگر جای سئوال محور ماهیت تجاوز گرایانه و ضتد بشری حاکمان تهران تهران و پاسداران باقی نگذاشته است . به ویژه اینکه دیگر جای ابهامی هم در جدیت برای دستیابی به سلاح هسته ای باقی نمانده است . بنابرای در دشمنی با اوباما و دفاع تاکتیکی کردن از چین و روسیه و پاکستان صرفاًاشک تمساح ریختن در راستای ایجاد اختلاف با آمریکا و باز شدن شکاف برای عبور از بحران هسته ای وتحریم ها می باشد.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890822/13890822_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 22 آبان ماه سال 1389
آمريكا، گسترش حضور نظامي در آسيا