گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان 23 آبان - 89
مرد كوفي -به جاي گفت و شنود
گفتم : چرا این پاسدار آدمکش دجال؟
همیشه مرگ منتقدان را می کند دنبال
گفت : چون هست شبیه آن کوفی خولی
دو طفلان مسلم کشت تا به یزید دهد کولی
کینه ای است و عقده ای و رمال زشت رو
شغلش هم آدمکشی هست، هم اینکه بازجو
امروز در سالروز شهادت مولايمان حضرت امام محمد باقر عليه السلام، اين ستون را به داستاني و پيامي از آن بزرگوار اختصاص مي دهيم.عبدالله بن شريك مي گويد روز عيد قربان نزد امام محمدباقر(ع) رفتم و در مجلس ايشان نشسته بودم كه مردي از اهل كوفه وارد شد. مرد كوفي اصرار داشت بر دست امام(ع) بوسه زند و ابراز ارادت بسيار كرد. حضرت از او پرسيدند؛ تو كيستي؟مرد كوفي عرض كرد؛ من «ابومحمد، حكم بن مختار» هستم. امام (ع) او را در كنار خود نشانيد و تكريم كرد. فرزند مختار گفت؛ اي پسر رسول خدا(ص) مردم درباره پدرم سخن ها گفته اند ولي به خدا سوگند آنچه شما در حق پدرم بفرماييد را حق مي دانم. حضرت پرسيدند؛ مگر درباره پدرت چه گفته اند؟ و حكم بن مختار در پاسخ گفت؛ مي گويند پدرم كذاب بوده است! امام محمدباقر(ع) فرمودند؛ سبحان الله ! آيا مختار نبود كه به خونخواهي اهل بيت پيامبر خدا(ص) قيام كرد و كشندگان ما را كشت؟...و اينگونه روايات معتبر از قول ائمه اطهار عليهم السلام در تائيد قيام مختار و مدح آن جوانمرد ثقفي به فراواني نقل شده است و از جمله، سخن حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در مسير كربلاست كه فرمود:پروردگارا، آن جوان ثقفي را بر آنان مسلط كن تا جام تلخ مرگ و ذلت را به آنها بچشاند و از قاتلان ما، احدي را معاف نكند
گفت : تعقیب کننده هرجمع و محفل و انجمن
هم قلم و اندیشه، هم آزادگان را هست دشمن
این هدف دنبال کرده است پس از 22 بهمن
کنون در حال عزادار ی ،خوانده آواز خر در چمن
گفتم : این پاسدار شکنجه گر درخدمت کودتگران
چگونه داده است فتوای قتل جمعی دیگران؟
گفت : برای اینکه خط دهد به ولی فقیه
چگونه رقبا و منتقدان را چگونه کند تنبیه؟
نقل کرده است این سربازجو پاسدار
از ابو محمد فرزند مختار در یک دیدار
گفته ازشایعه کذاب بودن پدرش با امام باقر
تا برای ولی وقیح داده این پاسدار باشد قر
با چاشنی کردن روایتی دیگر داده پیام
تا علیه مهدی هاشمی و دیگران کند قیام
گفتم : چرا این پاسدار آدمکش دجال؟
همیشه مرگ منتقدان را می کند دنبال
گفت : چون هست شبیه آن کوفی خولی
دو طفلان مسلم کشت تا به یزید دهد کولی
کینه ای است و عقده ای و رمال زشت رو
شغلش هم آدمکشی هست، هم اینکه بازجو