گزیده خبر های 21 آبان - 89
پاسخ دبيرخانه كنگره روز جهاني فلسفه به يونسكو
http://www.fararu.com/vdcd5j09.yt0zs6a22y.html
مگر با موج روز افزون سرکوب و سانسور و خفقان و قلم شکنی و محدود کردن محدودیت آزادی بیان و قلم و اندیشه و تفکر که در ایران حاکم شده است و بر زندان افکندن اهل قلم و مطبوعات و وبلاگ نویسان و دانشجویان و فعالین سیاسی و حقوق بشر و دگر اندیش همراه با توقیف و تعطیل کردن مطبوعات که ادامه دارد تا جائیکه نه مقامات مسئول سابق همچون خاتمی تحمل نمی شوند و مود بد ترین اتهامات و توهین ها واقع می شوند. درصورتی که وی مدعی مدافع گفتگوی فرهنگ تمدن ها بوده است . به خصوص پس از فاش کردن 400 هزار اسناد و مدارک از سوی ویکی لینکس مگر امکان دارد که بتوان با نادیده گرفتن اینهمه جنایت و تفتیش عقاید و دفاع از سانسور و خفقان ارتجاع و خرافات از سوی یونسکو پاسخ مثبت به دعوت غلامعلی حداد عادل داد ه شود . به خصوص اینکه وی فامیل نزدیک ولی وقیح است که عامل اصلی این شرایط اسفبار تحمیل شده در ایران است. به ویژه اینکه مهره ی بد نام و جاسوس خود فروخته به دو نظام شاهی و شیخی به نام احسان نراقی که در ایران است و نقش مهمی در هموار سازی کشانیدن نماینده نماینده ی یونسکو به گنگره جهانی فلسفه به ایران داشته است . البته خوشبختانه اکنون این توطئه مشروعیت تراشی برای رژیم ضد بشری نامشروع ازسوی یونسکو تا کنون خنثی شده است.
درپي امضاي اين توافق‌نامه،‌ خانم آلوارز معاون مدير كل يونسكو نيز در تاريخ 2/8/89 به ايران سفر كرده و ضمن مذاكره با مسئولان ايران از برنامه‌ها و ساز و كارهاي برگزاري كنگره اطلاع حاصل كرده است. اعلام شتابزده مديركل،‌ تنها در فاصلة كمتر از دوازده روز به برپايي اين كنگره آن هم بدون ذكر دليل روشن تخلف آشكار از تعهد آن سازمان محسوب مي‌شود و توجيه‌پذير نيست. دبيرخانة‌كنگره ضمن ابراز تأسف از اين شيوه تصميم‌گيري، بر عزم خود نسبت به برپايي مراسم روز جهاني فلسفه در ايران در تاريخ‌هاي ياد شده تأكيد مي‌كند و با تأييد مجدد دعوتي كه تاكنون از استادان محترم خارجي و داخلي به عمل آورده؛ فراهم بودن شرايط را براي برگزاري موفقيت‌آميز كنگره اعلام مي‌نمايد و صريحاً اعلام مي‌كند كه تصميم اخير يونسكو، با اصول و اهداف اين سازمان سازگاري ندارد و جمهوري اسلامي ايران حق پيگيري اين امر را براي خود محفوظ مي‌داند.
احمدی‌نژاد: کاری کنیم امام آمد، ما را ابقا کند
http://www.fararu.com/vdchz6n-.23nvxdftt2.html
در رژیم ضد بشری که حاکمانش نه سفت و سخت دو دستی بقدرت چسبیده اند ، بلکه تلاش مداوم برای غارتگری و انباشت هر چه بیشتر می کنند و در این راستا دست از ارتکاب هر جنایت ضد انسانی کوتاهی و دریغ نمی کنند . ولی از سوی دیگر با ابزاری کردن دین فریاد زنده باد مرده ها مرگ بر زنده هامی زنند . مشخص است که می بایست بررسی و پاسخگوئی به مطالبات مردم فراموش شود و آنگونه شیادانه تلاش برای وراثتی کردن قدرت کنند تا که با آمدن امام زمان بقول پاسدار گماشته احمدی نژاد در پست و مقام شان ابقاء شوند. حال داستان بر گزاری کنگره فلسفه در تهران مشخص است که ترفند انحرافی و سر کاری و تلاش تبلیغاتی برای برون رفت از بحران منزوی بودن و ایجاد مشروعیت کاذب برای رژیم ضد بشری نامشروع می باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همه هستی برای امام است خطاب به مدیران دولتی گفت: «طوری کار کنید که امام ما را در موضع خود ابقا کند».
گزارش فارس از تازه‌ترين آمارهاي بانك مركزي - 2مبادلات تجاري كالا در ايران طي 4 سال از مرز 600 ميليارد دلار گذشت.خبرگزاري فارس: مبادلات تجاري كالا در ايران طي 4 سال گذشته به بيش از 607 ميليارد دلار رسيده است
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908200782
درآمد فروش حاصل از نفت و گاز 4 سال مبلغ طبق گزارش آمار بانک مرکزی جمع مبلغ بيش از 292 ميليارد و 191 ميليون دلار می باشد . همچین مبلغ صادرات غیر نقدی مبلغ بيش از 70 ميليارد و 490 ميليون دلار اعلام شده است که جمع در آمد ارزی این 4 ساله مبلغ 362 میلیارد و 191 میلیون دلار می شود . همچنین میزان واردات نیز مبلغ 245 میلیارد دلار در این 4 سال اعلام شده است که از اختلاف حجم صادرات با واردات مبلغ مبلغ 117 میلیارد و 681 میلیون دلار مازاد بوده است که می بایست این مبلغ از نقدی بر ذخایر سپرده های ارزی قبلی در بانک مرکزی افزوده گردد . البته رقم آن اعلام ناشده است . ولی در سال پایان دوران خاتمی صحبت از ذخیره پس انداز نقدی 40 میلیارد دلار می شد که احنون می بایست موجودی نقدی سپرده ی نقدی در بانک مرکزی حداقل 157 مییارد و 681 میلیون دلار باشد . اگر غیر از این مبلغ باشد . باید گفت که بدون شک مبلغ اختلافی ملا و پاسدار خوری شده است .
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، طي سالهاي 85 تا 88 بيش از 292 ميليارد و 191 ميليون دلار صادرات نفت و گاز داشته ايم كه اين رقم در اين 4 سال به ترتيب 62011 ميليون دلار، 81567 ميليون دلار، 82403 ميليون دلار و 66210 ميليون دلار بوده است. بنابراين گزارش، درآمد صادرات نفت و گاز ايران در سال گذشته با بيش از 16 ميليارد دلار كاهش مواجه شده است. نماگرهاي اقتصادي بانك مركزي حاكي است: در چهار سال گذشته بيش از 70 ميليارد و 490 ميليون دلار صادرات غير نفتي داشته ايم كه اين رقم در سالهاي 85 تا 88 به ترتيب 14179 ميليون دلار، 16101 ميليون دلار، 18886 ميليون دلار و 21324 ميليون دلار بوده است كه همواره در اين سالها سير صعودي داشته است. به گزارش فارس، جزئيات واردات 245 ميليارد دلاري كالا در اين چهارسال هم به اين ترتيب بوده است كه از 49987 ميليون دلار در سال 85 به 58240 ميليون دلار در سال 86 و 70199 ميليون دلار در سال 87 افزايش يافته؛ ولي در سال 88 با افت محسوسي به 66598 ميليون دلار كاهش يافته است. بر اساس اين گزارش، تراز بازرگاني كشور در سالهاي مورد بررسي به ترتيب 26204 ميليون دلار، 39428 ميليون دلار، 31090 ميليون دلار و 20936 ميليون دلار اعلام شده است.
رئيس مركز آمار ايران خبر داد:20 ميليون خانوار ايراني يارانه گرفتند.خبرگزاري فارس: رئيس مركز آمار ايران گفت: يارانه‌اي كه به‌حساب سرپرست خانوارها واريز شد، بر مبناي 20 ميليون خانواري است كه اطلاعات آن توسط مركز آمار ايران در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها قرار گرفت
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908201007
ضمن اینکه به رقم بیش از 67 میلیون اعتراف شده که طرح هدفمندی نقدی یارانه های دولتی شامل حال شان می شود .از سوی دیگر در تشریح خبر بر خلاف ادعای واریز شد . رد یا اثری از پول واریز شده دیده نمی شود که خود تناقض آشکار با تیتر خبر و وضعیت اسفبار وارونگی خبر رسانی در رژیم ضد بشری تروریستی فاشیستی دارد
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، عادل آذر كه به بوشهر سفر كرده صبح ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرين آمار ارائه شده به وزارت رفاه و سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها 20 ميليون خانوار ايراني فرم اطلاعات اقتصادي خانوارها را پر كرده‌اند. وي تصريح كرد: اين تعداد خانوار ايراني شامل 67 ميليون و 640 هزار نفر مي‌شود كه فرم مربوط به اطلاعات اقتصادي را پر كرده‌اند. وي افزود: يارانه‌اي كه به‌حساب سرپرست خانوارها واريز مي‌شود بر مبناي 20 ميليون خانواري است كه اطلاعات آن توسط مركز آمار ايران در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها قرار مي‌گيرد. رئيس مركز آمار ايران با اشاره به مصوبات مهم مجلس در ارتباط با مركز آمار ايران گفت: بر اساس مصوبه مجلس مركز آمار ايران تنها مركز مرجع تهيه و انتشار آمارهاي رسمي كشور اعلام شد. آذر تصريح كرد: مصوبه ديگر مربوط به ماده 65 مكرر است كه علاوه بر ماموريت‌هاي جاري مركز آمار، بحث شاخص‌هاي جديد و جمع‌آوري شاخص‌هاي جديد را نيز شامل نرخ بهره‌وري، توسعه انساني، تحقق برنامه 5 ساله توسعه، نقشه جامع علمي كشور و ... بر عهده مي‌گيرد. وي گفت: بر اساس اين مصوبه مركز آمار ايران وظيفه دارد اطلاعات شاخص‌هاي مذكور را جمع‌آوري و به دستگاه‌هاي مختلف ارائه كند.
يارانه تهراني‌ها هم شب گذشته واريز شد؛آغاز چشم‌انتظاري براي مهمترين مرحله هدفمندي يارانه‌ها.خبرگزاري فارس: با واريز يارانه نقدي 81 هزار توماني به حساب سرپرستان خانوار در سه استان تهران، البرز و سمنان در شب گذشته، مرحله واريز يارانه ها به اتمام رسيد و از فردا بايد منتظر آغاز مهمترين مرحله طرح هدفمندي يارانه‌ها يعني اعلام قيمت حاملهاي انرژي و آغاز اصلاح قيمت باشيم
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908200947
سئوال است که چرا هنوز این رقم نقدی یارانه ها به حساب همه مردم استان های کشور وار یز نشده است؟ از طرف دیگر سئوال است که آیا مبلغ 81 هزار تومان ماهیانه واریزی دولتی معادل همان رقم تعیین قیمت آزاد خدمات و کالاهای مورد نیاز مردم خواهد بود که چندین برابر خواهند شد؟ که شامل افزایش بهای آب و برق و تلفن و گاز و بنزین و نفت و گازوئیل و قیمت نان و سایر کالاهای دیگر مورد نیاز می شود.
به
گزارش فارس، پيش از اين سخنگوي طرح تحول اقتصادي از اعلام قريب الوقوع قيمت گاز و برق خبر داد و با اين تفاسير به نظر مي رسد كه دولت عجله اي براي اعلام قيمت ديگر حاملهاي انرژي از جمله بنزين و گازوئيل ندارد. فرزين تصريح كرده بود، كارگروه طرح تحول اقتصادي با همكاري وزارتخانه هاي نيرو و نفت، اطلاعات و جزئيات تغييرات قيمتي برق و گاز را در روزهاي آينده اطلاع رساني خواهد كرد.
"اسامه‌ النجيفي " كيست؟خبرگزاري فارس: "اسامه‌ عبدالعزيز النجيفي الخالدي " رئيس منتخب پارلمان عراق،‌ در سال 1963در استان موصل متولد شده‌ و فارغ التحصيل رشته‌ مهندسي برق است
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908201088
چرا گفته نمی شود که نوری مالکی و علی دباغ و احمد چلبی و سایر مهره ها درون ذولت نوری مالکی حامی رژیم ضد بشری کیستند و دارای چه سوابقی می باشند؟ مهمتر اینکه چرا اوضاع که به نفع نوری مالکی پیش می رود ناگهان بطور معجزه آسا اقدامات تروریستی و انفجاری و بمب گذاری کاهش می یابد؟!
مهمترین عناوین حوادث روزنامه‌ها:پایان تلخ همسایگی با پسر تنها برای فاطمه
http://www.fararu.com/vdcd9j09.yt0zo6a22y.html
اینهم گوشه و نمونه هائی از اتفاقات و حوادث ناگوار و نا هنجاری های تأسف آور اجتماعی می باشد که به کرا ت روزانه در سراسر ایران اتفاق می افتد که حاصل بیش از 31 عملکرد حاکمان شیاد و شارلاتان و عوامفریب و دین فروش می باشد که متأسفانه قربانیانش اکثراً زنان و کودکان می باشد.زیرا که زنان عنصری درجه 2 محسوب می شوند. البته اعتیاد و مواد مخدر و یر شکم پرستی و فقر نقش اساسی دارد.
فرارو- ماجرای غم انگیز قتل فاطمه در حضور مادر خود، جدایی زن پنجم 20 روز پس از ازدواج،زندگی اشرافی دزدان با پول دزدی و حادثه در خوابگاه دانشجویی مهمترین عناوین حوادث روزنامه های امروز هستند.
تصاویر: دیدار اعضای کاتولیکهای واتیکان با مراجع
http://www.fardanews.com/fa/news/125369
چگونه است که واتیکان ربودن و مثله و کشته شدن 3 رهبران مسیحی در ایران و محدودیت های فراوانی که بر پیروان اینان در ایران اعمال می شود را نا دیده گرفته است؟ . همچنین بدون توجه به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مسیحیان عراقی که از سوی تروریست های حامی حاکمان تهران و پاسداران در عراق اتفاق افتاد . به خصوص با حکم اعدامی که برای طارق عزیز مسیحی در یک بیداد گاه نمایشی در بغداد صادر شد . البته این حکم از سوی مهره های نفوذ ی رژم ضد بشری در دولت عراق صادر شده است . ولی اکنون نمایندگان بدیدار آخوند های فسیل و متحجر حکومتی رفته اند که جزو حامیان ولی وقیح می باشند که عامل این جنایات ضد انسانی در ایران و عراق و منطقه است.
زندگی در قم با طعم خاک
http://www.fardanews.com/fa/news/125337
اینهم نمونه ی دیگری از معجزات خیرات و برکات رخ داده شده که ناشی از سفر تشریفاتی و نمایشی وقیح وقیح به قم است که اکنون این چنین اثر گذاشته و نمودار شده است
وجود عوامل تولید گرد و غبار در هوای قم مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و تنفس در هوای غبارآلود را به امری طبیعی اما سخت تبدیل کرده است
تصاویر:کنسرت شهرام ناظری بر مزار شمس
http://www.fardanews.com/fa/news/125358
دستگيری عامل شهادت یک پليس در تهران
http://www.fardanews.com/fa/news/125357
چرا تا کنون قاتلان پزشک ها در تهران دستگیر ومحاکمه و مجازات نشده اند . اگر چنانچه خودی و وابسته به کودتاگران نمی باشند؟
ماموران در بررسي‌هاي اوليه پي بردند كه مقتول روز گذشته به همراه دو تن از دوستانش در كنار رودخانه الهيه در حال شرب خمر بودند كه به محض مشاهده مأموران گشت انتظامي به داخل رودخانه پرديدند، بنابراين احتمال داده شده كه وي توسط يكي از همان دوستانش به قتل رسيده است.فارس: فرمانده نيروي انتظامي استان تهران گفت: كارآگاهان جنايي استان تهران و كرمانشاه در جريان كار اطلاعاتي توانستند مرد جنايتكاري را كه يك مأمور نيروي انتظامي را به شهادت رسانده و باعث قتل يك مامور شهرداري و يكي از دوستانش شده بود در يك عمليات غافگيرانه و ضربتي دستگير كنند
شهرداری گتاب بابل را آتش زدند
در ادامه جنگ قدرت باندی و در روند اثبات چگونگی خدمت گزاری به مردم ایران که از سوی رژیم ضد بشری و دولت مدعی اصول گرا و ساده زیست عاشق خدمت به مردم ایران شعارش با فریاد داده می شود . اینگونه در عمل انجا می گیرد.
در ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد توسط افراد ناشناس شهرداری گتاب به آتش کشیده شد که در اثر این آتش سوزی تمام اسناد و مدارک در آتش سوخت. مهر: رئیس شورای شهر گتاب بابل گفت: افراد ناشناس شهرداری گتاب را به آتش کشاندند.حسن احمدی دقایقی پیش با تایید این خبر اظهار داشت: در ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد توسط افراد ناشناس شهرداری گتاب به آتش کشیده شد که در اثر این آتش سوزی تمام اسناد و مدارک در آتش سوخت.وی افزود: به محض اطلاع از آتش سوزی سازمان آتش نشانی گتاب و بابل در اسرع وقت جهت اطفاء حریق وارد صحنه شدند.
فیلم / اعتصاب دانشجويان دانشگاه صدري شيراز
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=24213
مگر امکان دارد که با شدت عمل سرکوب و خفقان و سانسور بتوان به سادگی صدای اعتراضی دانشجویان آزادیخواه را خاموش و خفه نمود؟
دانشجويان دانشگاه صدري شيراز در اعتراض به وضعيت وكيفيت بد غذاهاي اين دانشگاه دست به اعتراض زدند و سيني هاي غذاي خود را از سلف سرويس تا اتاق رئيس دانشگاه روي زمين چيدند
فیلم / پنج دختر اوکراینی با برهنه شدن در مراسم فرهنگی سفارت ایران به حکم سنگسار اعتراض کردند
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=24203
لابد دژخیمان و آدم کشان حرفه ای و صادر کنندگان احکام مرگ انسان ها در دستگاه قضئیه آلوده به فساد و رشوه نو تبعیض که همچون شیخ صادق لاریجانی و محسنی اژه ای و عباس حعفری دولت آبادی و سایر آخونتهای فسیل حکومتی می باشتد برای این 5 دختر معترض اکرائینی حکم سنگساز صادر می کنند.
پنج دختر اوکراینی، امروز پنجشنبه، با برهنه شدن درمراسم هفته فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در کیف پایتخت اوکراین، به حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی اعتراض کردند. به گزارش رادیو فردا، این زنان که عضو گروه فیمن(Femen) هستند، با حضور در این مراسم فرهنگی، که از سوی سفارت جمهوری اسلامی در کیف ترتیب داده شده بود، برهنه شدند و به شعار دادن برای لغو حکم سنگسار پرداختند. این گروه از زنان اوکراینی چندی است برای برابری حقوق زنان و جلب افکار عمومی، به مناسبت های مختلف، با برهنه شدن در ملا عام خواست های سیاسی خود را مطرح میکنند.
عکس / کشته شدن پلنگ نر بالغ در تربت جام
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=24190
درچگونگی حمایت از محیط زیست و حفاظت از حیوانات از سوی رژیم ضد بشری دشمن چیز
سبزپرس - گزارش تصویری: لاشه یک پلنگ نر بالغ، دو روز قبل بر بالای یک دکل برق فشار قوی پیدا شد. محیط بانان در تربت جام پس از پایین آوردن لاشه متوجه شدند که پلنگ به ضرب چهار گلوله کشته شده است. تحقیقات درباره عاملان شلیک این گلوله‌ها ادامه دارد.
درگیری خونین میان چند تن از زندانیان رجایی شهر کرج
همان زندان بانان دژخیمی که مواد مخدر وارد زندان می کنند واز کانال مهره های خود درون زندان توزیغ می کنند تا همه را به اعتیاد بکشانند . عامل بر پائی اینگونه جنگ و نزاع خونین میان زندانیان قربانی می باشند . برای اینکه می خواهند زندان اندر زندان به وجود آورند که زندانیان مقاوم تبعیدی را وادار به تسلیم نمایند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: صبح روز گذشته نوزهم آبان ماه، در درگیری شدید صورت گرفته میان چند تن از زندانیان بند چهار زندان رجایی شهر کرج، سه تن از زندانیان این بند زخمی شدند. طی این درگیری که نهایتا با دخالت نیروهای حفاظت و مامورین امنیتی زندان رجایی شهر پایان یافت، سه تن از زندانیان این زندان بوسیله آلات قتاله دست ساز به شدت مجروح گردیدند.به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این درگیری که ظاهرا میان باندهای مافیایی درون زندان رجایی شهر صورت گرفته بود، با تعقیب و گریز این زندانیان ادامه یافته و نهایتا منجر به زخمی شدن سه تن از ایشان گردید. شدت این درگیری به حدی بود که آثار خون در تمامی نقاط بند از جمله کریدور و محوطه قابل مشاهده بود.به گفته زندانیان بند چهار زندان رجایی شهر، طرفین این درگیری همگی مسلح به سلاح های سرد دست ساز (معروف به تیزی) بودند. این سلاح ها توسط زندانیان، و از آهن آلات موجود در زندان ساخته می شود.بند چهار زندان رجایی شهر کرج که علاوه بر مجرمین خطرناک جرایمی همچون قتل و شرارت و تجاوز به عنف محل نگهداری زندانیان سیاسی نیز می باشد، بارها شاهد درگیری های خونین بین باندهای مافیایی داخل این زندان بوده است و علیرغم درخواست مکرر زندانیان سیاسی این زندان برای تفکیک محل نگهداری ایشان با زندانیان خطرناک، اما مسئولین این زندان برای هر چه بیشتر تحت فشار گذاردن این زندانیان از این امر خودداری می کنند.