روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 29 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " آمريكا، باز هم سياست فرافكني "
مگر امکان دارد که مدام با شیوه سئوال مقابل سئول قرار دادن از پاسخ دادن طفره رفت و به جای بررسی علت به معلول پرداخت . یا با ترفند مقایسه ای بد ترین با بد تراز موضع فرار به جلو وپاک کردن صورت مسئله پرونده ی ننگین و سیاه نقض مستمر حقوق بشر را بارنگ پاک و سفید نمود ؟
آنگونه سرمقاله نویس روضه خوانی بر سر گور بدون مرده کرده و شیون و زاری بر پا نموده است و با مخاطب کردن جهانیان آمریکا را نفرین کرده که نقض کننده ی اصلی حقوق بشر در جهان می باشد که گویاجهانیان از طریق رسانه های خبری و ماهواره ای هیچگونه خبری در یافت نکردند که پس از کودتای 22 خرداد 88 در ایران چه گذشت؟ یا اینکه هیچگونه صحنه و تصاویر مخابره شده ی ندا آقا سلطان و سایر جان با ختگان تظاهرات ضد حکومتی را مشاهده نکردند که حاصل تهاجم و سرکوبگری های پس از 22 خرداد 88 بود که شروع شد که تظاهر کنند گان ناراضی چگونه از سوی پلیس و سایر ارگان های سرکوبگر و لباس شخصی های دژخیم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؟ سپس باز داشت شدگان چگونه با اتهامات واهی در بیداد گاه های تشریفاتی و سفارشی متهم به جاسوسی و خیانت و ضد انقلاب و ستون پنجم دشمن بیگانه شد ند و چگونه برای برخی هم احکام اعدام صادر شد؟یا اینکه جهانیان متوجه نشدند که سکینه ی محمدی آشتیانی کیست و برای چه قرار است سنگسار شود که این اقدام ضد بشری را ضمن محکوم کردن مورد انتقاد قرار داده و خواهان لغو این حکم بربرمنشانه ی قرون وسطائی شده اند . یا اینکه جهانیان نمی دانند که چگونه اتباع کشور های خارجی ربوده و بر چسب جاسوسی به اینان نزده می شود تا حاکمان تهران با این گروگان ها دست به باج گیری برای آزاد کردن شان زده بزنند . تازه از اینها گذشته مگر جهانیان از طریق اینترنت و صد هاهزار اسناد معتبر و مستند ویکی لیکس متوجه نشده اند که پاسداران دست به چه اقدامات جنایتکارانه ای در عراق زده اند؟ مهمتر اینکه بر فرض تصور که جانیان ندانند که ایران تا قبل از محکومیت اخیر سابقه ی 56 بار محکومیت جهانی مستمر حقوق بشر در سازمان ملل متحد را داشته است و اصلاً نمی دانند که ایران کجاست و در آنجا چه می گذرد؟ ولی مردم ایران چه ؟ آیا اینان هم بیش از 31 سال نمی باشند که تجربه ی عملی از جنایت و خیانت و عوامفریبی و وارونه گوئی های حاکمان رژیم ضد بشری هم اطلاع مکفی دارند و نقض مستمر حقوق بشر در ایران را با رگ وپوست و گوشت و استخوان های خودشان لمس کرده می دانند که شیوه ی عملکرد دستگاه بد نام وزارت اطلاعات چگونه است ؟ به خصوص پس از کودتای 22 خرداد 88 از سوی پاسدار و ولی وقیح طراحی شد چگونه ساز مان اطلاعات و امنیت پاسداران یا ساواک جدید رژیم ضد بشری نه در سرکوب گری و بازجوئی و شکنجه و پرونده سازی معترض دخالت گر هستند ، بلکه نقش مستقیم در سانسور خبر و فیلتر گذاری سایت های اینترنتی زیر پوشش جنگ سایبری دارند و دامن به گسترش و شدت تفتیش عقاید در سراسر جامعه می زنند که همراه با شدت خفقان و رعب و وحشت می باشد که همگام با زائده اش بسیج دنبال می کند . ولی این مردم ایران د ر کنار مردم جهان باید به این سادگی این ادعای مضحک سرمقاله نویس را به پذیرند که برای سفید کردن پرونده ی تاریک و سیاه نقض حقوق بشر رژیم ضد بشری اینگونه فقط از نقض حقوق بشر آمریکا تحلیل داده است :زاد کردن شش
"دولت آمريكا در دو اقدام جديد ضد ايراني بار ديگر عمق خصومت خود را نسبت به جمهوري اسلامي ايران نشان داد و با متهم كردن ديگران، تلاش كرد خود را از زير علامت سئوال خارج نمايد. در نخستين حركت، كميته سوم سازمان ملل روز پنجشنبه با تصويب قطعنامه‌اي از نقض حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران ابراز نگراني كرد. گزارش خبرگزاري‌ها حاكي است اين قطعنامه در كميته حقوق بشر سازمان ملل با حمايت آمريكا، اتحاديه اروپا و كانادا مطرح شد كه با 80 رأي موافق، در برابر 44 رأي مخالف و 57 رأي ممتنع به تصويب رسيد. بدين ترتيب در اين حركت نمادين، فشارهاي آمريكا و متحدانش بر سازمان ملل بار ديگر موجب شد جهانيان شاهد باشند براي ناديده گرفته شدن واقعيت‌ها در يگ گوشه از جهان، درحاليكه دو هفته قبل جمعي از كشورهاي عضو نهضت عدم تعهد در شوراي بازبيني حقوق بشر سازمان ملل از نقض حقوق بشر در آمريكا ابراز نارضايتي كرده اند، كشور ديگري با صحنه گرداني آمريكا متهم به نقض حقوق بشر شود. كاخ سفيد در دومين اقدام ضد ايراني خود با انتشار گزارش وزارت خارجه آمريكا، جمهوري اسلامي ايران را به نقض حقوق مذهبي محكوم كرد! اين گزارش درحالي منتشر مي‌شود كه دولت آمريكا كارنامه شرم آوري از كشتارهاي مذهبي، قرآن سوزي، تبعيض حقوق مذهبي و حمايت از فرقه‌هاي كاذب و استعماري را در پرونده قطور و سياه دين ستيزي خود دارد. نكته دوم اينكه هر چند سالهاست حقوق بشر به يكي از ابزارهاي تحقير كشورها توسط بزرگترين نقض كننده حقوق بشر در جهان - يعني دولت آمريكا - تبديل شده است ولي آنها به دنبال لجن مال كردن عنوان "حقوق بشر" و "فرافكني" هستند تا از اين طريق از زير هزاران سئوال كه درباره اعمال ضد انساني آمريكا در داخل اين كشور و ساير كشورهاي جهان وجود دارد فرار كرده و انگشت اتهام را به سوي ديگران نشانه بروند. امروزه سياستمداران آمريكايي حتي در مسائل شخصي و زندگي خصوصي مردم اين كشور نفوذ كرده و با زير پا گذاشتن حقوق فردي آنها، اطلاعات شخصي و نامه‌هاي آنان را زير نظر دارند. اشغال نظامي عراق و افغانستان توسط آمريكا و همپيمانان ناتوي كاخ سفيد با اين پرونده عظيم و قطور از ارتكاب جنايات جنگي در اين كشورها ديگر جايي براي ترديد در مورد ماهيت ضد انساني آمريكا و متحدانش حتي براي خوشبين‌ترين افراد باقي نمانده است. موارد متعدد و محرزي از نقش مستقيم فرماندهان عاليرتبه نظامي آمريكايي در كشتار شهروندان عراقي و افغاني وجود دارد كه حتي منابع كنگره و نهادهاي نظارتي آمريكا هم عليه آن موضع گرفته و آنرا در فهرست جنايات جنگي طبقه بندي كرده‌اند. متأسفانه عليرغم كارنامه سياه مدعيان پرچمداري حقوق بشر در جهان و اينكه از دستان حقوق بشر آمريكايي خون مي‌چكد، اكثر نهادهاي مدعي دفاع از حقوق بشر سكوت اختيار كرده و بدين ترتيب ثابت نموده‌اند كه به عنوان ابزاري ويژه در راستاي منافع دولتهاي غربي گام بر مي‌دارند. واقعاً شرم آور است درحالي كه جيمي كارتر رئيس‌جمهور اسبق آمريكا اعتراف مي‌كند "هر دولتي مي‌تواند پرچم حقوق بشر را به دوش بگيرد، جز آمريكا"، نهادهاي مدعي دفاع از حقوق بشر حاضر نيستند سران كشوري را كه شكنجه را در كشورشان رسمي و نهادينه كرده اند، به دادگاه‌هاي بين‌المللي بكشانند. اين، اقدامي است كه ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل بايد مقدمات انجام آنرا فراهم سازند"
در خاتمه اینکه مگر امکان دارد که مدام با شیوه سئوال مقابل سئول قرار دادن از پاسخ دادن طفره رفت و به جای بررسی علت به معلول پرداخت . یا با ترفند مقایسه ای بد ترین با بد تراز موضع فرار به جلو وپاک کردن صورت مسئله بتوان پرونده ی ننگین و سیاه را با رنگ پاک و سفید نمود ؟ همچنین کارنامه ی ننگین و سنگین محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر حاکمان رژیم ضد بشری ر ا با مقایسه کردن اقدامات آمریکا در زندان ابو غریب عراق و گوانتانامو در جزیره ی ی کوبا بشود سر پوش بر جنایات بیش از 3 دهه ی سیاه چال اوین و سایر سیاه چال های سراسر ایران همچون باز داشتگاه کهریزک نهاد و از پاسخ دادن به جنایات علیه ی بشریت اعدام های پس از 30 خرداد سال 60 و قتل عام زندانیان سیاسی تابستان سال 67 مفری جست یا اینکه این پرونده ی محرز جنایت علیه بشریت را ماستمالی کرد. یا جنایات آمران و عامران در قتل های زنجیره ای که چون در کنار پاسداران کودتا کرده و قدرت را قبضه و انحصاری نموده اند فراموش کرد . یا اینکه ترور مخالفان برون مرز را از یاد برد و تأکید از اسناد ویکی لیکس نکرد که پاسداران جنایتکار با القاعده و عوامل نفوذی درون دولت دست نشانده نوری مالکی از زمان اشغال نظامی عراق تا کنون چه بر سر مردم بی گناه عراق آورده اند؟ یا اکنون در جلوی درب کمپ اشراف چه می گذرد و به آسانی وارونه گوئی های سر مقاله نویس از موضع ضد آمریکائی و اسرائیلی را پذیرفت که هدف نوعی توجیکاری و سفید کردن پرونده ی ننگین خائنان و جنایتکاران حاکم بر ایران است . در صور تیکه زد و بند های پشت پرده با آمریکا از طریق لابی ها هم جریان دارد .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890829/13890829_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 29 آبان ماه سال 1389
آمريكا، باز هم سياست فرافكني