دو گزیده خبر تصویری 11 مهر 90

کشته و زخمی در انفجار منزل مسکونی در خرم آباد.

فر اموش نشده است که چند سال پیش بود که تعداد 18 دانشجوی پل دختری استان خرم آبادی در فرو ریزی آپار تمانی در سعادت آباد تهران زیر آوار ماندند وجان با ختند .چون برا تأمین هزینه ی سنگین نا من ویسی دانشگاه شان مجبور به کار گری در تا بستان ها در تهران بودند. اکنون مرگ فروشان مرگ زی ومرگ پرور به سراغ ساکنین آپارتمانی در خرم آمده رفته تا چنین با انفجار مهیب ساکنین مدفون آوارها شوند.

تعطیلی تنها مرکز آموزش کودکان کم توان ذهنی در کشور.

باید که کوخ ها ویران گردند تا کاخ ها یا برج ها بر افراشته شوند. همچنین از سوی دیگر بتوان لنگ و لگد بیشتری بر گور خمینی شیاد زده شود که عوامفریبانه گفت بو سه بر دست کوخ نشینان می زند که خیلی سال است که کارتن خواب شده اند .اکنون در شرایطی که گزارش شده استت عداد 7 میلیون و 135 هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده اند . باید که در ادامه به کودکان استثنایی هم رحم نشود ومکان شان تعطیل و برج شود.

جهان : به گزارش جهان، مرکز توانبخشی رشد حدود ۲۶ سال است که از زمان تاسیس آن می گذرد و در این سال ها به صورت کاملا مردمی اداره می شده است. اما ۵ سال پیش ساختمانی که در اختیار این مجتمع قرار داشته است توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به فروش رفته و این ستاد اقدام به واگذاری یک قطعه زمین دیگر به این مجتمع کرده است.این قطعه زمین پس از مرمت و بازسازی توسط این مرکز مورد استفاده قرار گرفته و در آن زمان مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام هیچ قراردادی را با این مرکز مبنی بر اجاره دادن این ساختمان منعقد نکرده اند و طی این مدت دایم از اعتمادی سخن گفته اند که اکنون که این قطعه زمین سند دار شده است تمام این اعتماد از بین رفته و در حال آواره کردن این کودکان هستند.مسئولین ستاد فرمان امام قول داده بودند تا مادامی که این مرکز فعالیت می کند این قطعه زمین در اختیار این کودکان باشد اما حال که این قطعه زمین ارزشی حدود ۷ میلیارد تومان پیدا کرده به گفته یکی از اولیای کودکان معاون بخش اموال و املاک این ستاد گفته است حیف است که این قطعه زمین با ارزش به این کار اختصاص پیدا کند.در گفتگویی که خبرنگار ما با چند تن از اولیای این کودکان انجام داد مشخص شد که با تعطیلی این مرکز ۱۵۰ دانش آموز کم توان ذهنی و معلولین جسمی و حرکتی دیگر نمی توانند آموزش دیده و خانواده های این کودکان درگیر بسیاری از مشکلات خواهند شد.لازم به ذکر است که در ساختمان قبلی که حدود ۵ سال پیش از این کودکان گرفته شد هم اکنون یک برج چند طبقه ساخته شده است.در پایان باید گفت در این مکان از ابتدای تاسیس تا کنون حدود ۶۰۰۰ هزار کودک کم توان ذهنی و معلول جسمی و حرکتی آموزش دیده اند و هم اکنون هم حدود ۱۵۰ کودک در ان در حال تحصیل هستند. این مرکز کاملا مردمی بوده و هیچ کمکی را از ارگان های دولتی دریافت نمی کند.