گزیده خبر های 26 مهر 90

يك اتفاق عجيب: به هواپيماي خودي هم بنزين ندادند

در این تیتر خبری دو روشنگری وجود دارد که یکی مربوط به عدم سوخت گیری داخلی هوا پیمای مسافری می باشد . از سوی دیگر فاش شده است که هواپیما عازم دمشق بوده است . یعنی در شرایطی فضای سوریه روز به بحرانی وخطری می شود .مشخص نیست که چرا از ایران به سوریه پرواز هوایی دائر است . مهمتر اینکه سر نشینانش کیستند . آیا از سرکوبگران سپاه قدس و پاسداران برای سرکوبگران معترض سوری می باشند . چونکه سوریه جزو هم پیمان نزدیک حاکمان ایران می باشد که در شرایط کنونی نیاز شدید به کمک و همیاری دارد؟

رئيس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با اعلام اين‌كه‌ دو هواپيماي داخلي ديروز به علت ممانعت از سوخت‌گيري در مبدا، دچار مشكل شده‌اند، گفت: "با اجرايي شدن بخشنامه شركت ملي پخش و پالايش فرآورده‌هاي نفتي، امروز از سوخت‌گيري پرواز تبريز به دمشق هواپيمايي تابان در مبدا جلوگيري به عمل آمد و اين پرواز مجبور شد در شهر اروميه براي سوخت‌گيري به زمين بنشينند! همچنين يك فروند هواپيماي مسافربري شركت زاگرش نيز كه قرار بود از اهواز به تهران پرواز كند، در فرودگاه اهواز دچار مشكل مشابه شد كه نهايتاً با وساطت استانداري، دو تن بنزين دريافت كرد تا مجبور نباشد در اصفهان براي سوختگيري فرود آيد." سيد عبدالرضا موسوي در گفت‌وگو با عصرايران با اشاره به اين‌كه نامه شركت ملي پخش و پالايش مبني بر افزايش 400 درصدي نرخ سوخت هواپيماها چهارشنبه گذشته به شركت‌هاي هواپيمايي ارسال شد، افزود: "سه شركت هواپيمايي هنوز اين نامه را دريافت نكرده‌اند، اما با اين‌حال دو پرواز مذكور در مبدا تنها اجازه سوخت‌گيري با نرخ 400 تومان در هر ليتر آن هم به‌صورت پرداخت نقدي را داشته‌اند." وي با بيان اين‌كه ما در حال رايزني با دولت، مجلس و ستاد هدفمندي يارانه‌ها هستيم، ادامه داد: "در چنين شرايطي كه دولت به ما ارز نمي‌دهد و ما به ريال از مردم پول مي‌گيريم و به سختي تبديل به ارز مي‌كنيم، چگونه مي‌توانيم هم پاسخگوي افزايش هزينه‌هاي ستادي، پرسنلي و اقلام مصرفي خود باشيم و هم كيفيت، ايمني و توسعه خدمات خود را دنبال كنيم؟

" سقوط آسانسور در خوابگاه دانشگاه امير كبير

اینهم نمود دیگری از ماهیت ارتجاعی وزن ستیزانه ی حاکمان ضد بشر دشمن علم و دانش و دانشگاه ودانشجو به خصوص دانشجویان دختر می باشد . همچنین ادامه ی فشار وتهدید ومحدودیت دختران دانشجو است که مکمل طرح تفکیک جنسیتی یا جداشازی دختران و پسران دانشجو می باشد

.خبرآنلاين : خوابگاه‌هاي دانشگاه امير كبير در هفته‌هاي اخير خبرساز شدند. در حادثه‌يي كه ديروز در خوابگاه دخترانه احمدي واقع در خيابان فلسطين رخ داد، آسانسور خوابگاه از طبقه چهارم سقوط كرد و در حالي كه چند دانشجوي دختر در آن حبس شده بودند درهاي آن براي 20 دقيقه بسته ماند همچنين دوشنبه 11 مهرماه در حمام خوابگاه شهيد مرادي اين دانشگاه دختري دانشجو به علت گازگرفتگي ناشي از بخار اسيد جان خود را از دست داد.

اعمال فشار بر پدر رضا جوشن جهت مصاحبه تلویزیونی

مشخص نیست که طبق ادعای وارونه سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر و سناریو نویس که ولی وقیح منفور مردم ومردم ایران هستند برای چه در چنین رژیم و ادعایی بدستور مستقیم ولی وقیح منفور ونا مشروع با پدر یک منتقد اینگونه بر خورد می شود؟!

در پی رسانه‌ای شدن مصادره اموال خانواده رضا جوشن در رسانه‌های برون مرزی دستگاه اطلاعاتی در اقدامی جدید با اعمال فشار بر خانواده این زندانی خواهان مصاحبه پدر رضا جوشن جهت تکذیب گزارشات شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ماموران وزارت اطلاعات با پدر رضا جوشن در ایران تماس گرفته شده و از او برای بار آخر خواسته شده روز یک شنبه ساعت ۱۰ صبح خود را به دفتر وزارت اطلاعات در کرج تحویل دهد. ماموران وزارت اطلاعات پدر این زندانی را تهدید کردند که در صورت عدم حضور وی را بازداشت خواهند کرد.

پلمب هفت مرکز تجاری در مشهد به جرم «استفاده از اسامی و عناوین بیگانه»

این دیگر بیش از حد مسخره است . برای اینکه در شرایطی زبان فارسی با عربی مخلوط شده و اصطلاحات زیادی از زبان های دیگری هم رایج شده است به خصوص که اصطلاحات بیگانه یا انگلیسی و فرانسوی در رسانه های خبری و گفتاری ونوشتاری مطبوعات روزانه بکار برده می شود . به خصوص که حکومتی ها و آقازاده ها و سایر اعضای خانواده های شان در حال سفر به خارج به خصوص اروپا و آمریکا و کا نادا هستند اینگونه پامب کردن 7 مرکز تجاری در مشهد به جرم استفاده از اسامی و عناوین بیگانه همانگونه که گفته شد بیش از حد کمدی می باشدچون اهداف دیگری زیر ین پوشش دنبال می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: در راستای اجرای قانون منع به کارگیری اسامی و عناوین بیگانه در سردرب مراکز تجاری روز گذشته ۷ مرکز در مشهد پلمپ شد.به گزارش ایسنا، محمد کاظم دبیری افزود: با توجه به شناسایی مراکز تجاری و خدماتی سطح شهر که از اسامی و عناوین بیگانه بهره جسته‌اند، متاسفانه برخلاف اخطار ۱۵ روزه این اداره مبنی بر مراجعه و تغییر نام، ۷ مرکز تجاری پلمپ شد.وی ادامه داد: مستر دیزی واقع در بلوار خیام، پوشاک زارا، تاب مد، کنز، کیف و کفش ژست، پرفکت و نیز بورس لوازم خانگی دسینی مراکز تجاری بودند که در روز گذشته از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ شدند.دبیری تصریح کرد: دراین راستا نیز کیف و کفش مندوزا، مانتو هارمونی، مانتو گانت نیز اخطار پلمپ دریافت کردند. وی با اشاره به بعضی از برندها در سطح شهر گفت: بسیاری از برندها در شهر در حال فعالیت هستند که تنها با اخذ مدرک از سازمان بازرگانی، مراحل اخذ نام خود را دریافت می‌کنند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد تاکید کرد: تیم شناسایی این اداره هفته جاری مجتمع‌های فردوسی، پروما و زیست خاور را جهت بررسی اسامی بازدید خواهند کرد.

دو زائر ایرانی در مکه و مدینه درگذشتند

به احتمال زیاد این دو می بایست که هم معتاد بودند م کهولت سن داشتند که بدلیل کنترل شدید مأموران سعودی درفرود گاه. نتوانستند مواد مخدر شان را حفظ کنند . سپس گرفتار خماری و عوارض جانبی ناشی از خماری وعدم تعادل روحی وجسمی و روانی شدند که منجر به از دست دادن جان شان شده است

.مهر: دو زائر ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره به دلیل بیماری و همچنین تصادف درگذشتند. نشان می دهد که یک زائر ایرانی که در مکه مکرمه تصادف کرده بود، درگذشته است.سید علی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این مطلب را تائید کرد و در عین حال گفت: مراحل کاری این موضوع به ستاد مربوط می شود.وی افزود: فردی که دو روز قبل درگذشته، اصغر حیدری و 81 ساله بوده، و در حین عبور از خیابان تصادف و در بیمارستانی در عربستان درگذشته است.وی اظهارداشت: همچنین زن ترکمنی که به دلیل بیماری در مدینه منوره درگذشت، در این شهر به خاک سپرده می شود.

گاو و الاغ نامیدن رقبا لیچارگرایی است

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=79117

خوب وقتی در گفتمان مدعیان اصول گرایان که رهبر شان داعیه ی رهبریت ام القرا جهان اسلام دارد و مدعیست که رهبر جنبش بیداری اسلامی در منطقه دارد . گذشته از اینکه برای بقای حکوت ننگین شان از هر بهانه وترفند وتاکیک وتهدید و ترور وارعاب وتشویق و ترغیب و جنگ افروزی و بحران آفرینی باج گیری و باج دادن با ابزاری کردن دین و عوامفریبی علیه مخالفان ومنتقدان ورقبای داخلی و خارجی استفاده شده است به خصوص که زبان رایج گفتمانی میان خودشان لیجار گویی وخر وگاو گفتن بهم دیگر است . چرا باید شک کرد که از عنصری همچون منصور ارباب سیر درر استای اهداف برون مرزی اش بهره نمی گیرد؟

لیچارگرائی نتیجه فهم نادرست از تعلیق اخلاق در سیاست است. همه اندیشه‌ها دچار بدفهمی شده‌اند. اما این‌که به بهانه تعلیق اخلاق در سیاست به لیچارگرائی روی آوریم، نقض غرض است و خود امری غیرسیاسی. اگر تعلیق اخلاق برای رسیدن به پیروزی‌های پوشالی است، لیچارگرائی نقیض این رفتار است و عاقلانه نیست. نیازی به توضیح نیست که مردم مخاطب حکومت نمی‌توانند لیچارگرایی را تحمل کنند و سیاست‌بازانی که برای اخلاق جایی در سیاست نمی‌دانند هیچ‌گاه به لیچارگرایی روی نیاورده‌اند. تعلیق اخلاق باید هوشمندانه باشد، حتی می‌توان در این تعلیق، ژست اخلاقی گرفت و خود را اخلاقی نشان دادبرای من ساده است که یک عده اخلاق‌گرایی در سیاست را برنتابند و ساحت سیاست را قلمروی جدا از حکومت اخلاق بدانند. اما این‌که عده‌ای میان تعلیق اخلاق‌گرائی در سیاست و جواز دشنام در سیاست خلط کرده‌اند امری عجیب است. این تعلیق به این معنا نیست که هر چیزی جایز می‌شود و باید هر کاری کرد. تعلیق اخلاق زاییده گمان شکست سیاست اخلاقی است و سیاست‌بازان برای پیروزی در ایده‌هاشان به این تعلیق روی آورده‌اند. تعلیق اخلاق قابل درک و قابل فهم است، چون می‌توان با این سیاست به نتایجی رسید که با اخلاق نمی‌توان رسید. اما لیچارگرائی قابل درک نیست. لیچارگرائی نتیجه فهم نادرست از تعلیق اخلاق در سیاست است. همه اندیشه‌ها دچار بدفهمی شده‌اند. اما این‌که به بهانه تعلیق اخلاق در سیاست به لیچارگرائی روی آوریم، نقض غرض است و خود امری غیرسیاسی. اگر تعلیق اخلاق برای رسیدن به پیروزی‌های پوشالی است، لیچارگرائی نقیض این رفتار است و عاقلانه نیست. نیازی به توضیح نیست که مردم مخاطب حکومت نمی‌توانند لیچارگرایی را تحمل کنند و سیاست‌بازانی که برای اخلاق جایی در سیاست نمی‌دانند هیچ‌گاه به لیچارگرایی روی نیاورده‌اند. تعلیق اخلاق باید هوشمندانه باشد، حتی می‌توان در این تعلیق، ژست اخلاقی گرفت و خود را اخلاقی نشان داد.تفاوت سیاست معاویه با یزید در این است که معاویه یک سیاست با تعلیق اخلاق اما هوشمندانه داشت، اما سیاست یزید غیرهوشمندانه و حتی لیچارگرایانه بود. این‌که رقبای خود را گاو و الاغ و نادان و نفهم بنامیم، لیچارگرایی است نه تعلیق هوشمندانه اخلاق در ساحت سیاست. که هر دو محکوم به شکستند

.عباسپور: آقاي احمدي نژاد بعد از 6 سال جايگاه و ادبيات رياست جمهوري را درك نكرده‌اند

گذشته از رقابت و اختلاف ناشی از جنگ قدرت و ثروت که وجود دارد و این موضع گیری مر تبط به همین مسأله دارد . از سوی دیگر ارتباط به گزارش خبر قبلی دارد .

علي عباسپور تهراني، رئيس كمسيون آموزش مجلس در پاسخ به صحبت‌هاي روز يكشنبه رئيس‌جمهور كه حمله تندي به مخالفان تعطيلي پنجشنبه‌ها كرده و گفته بود كه مخالفان تعطيلي 5شنبه‌ها را متهم كرد كه اداي روشنفكري در مي‌آورند، گفت: ما در ششمين سال رياست جمهوري هستيم و مردم ما ديگربا اين ادبيات آشنا شده‌اند ايشان بعد از 6 سال جايگاه و ادبيات رياست جمهوري را درك نكرده اند، و از ادبياتي استفاده مي‌كنند كه نخ نما شده‌ است اگر بحث روشنفكري هم باشد كه روشنفكران بايد موافق تعطييلي پنجشنبه‌ها باشند و مخالفت با تعطيلي پنجشنبه‌ها تفكري سنتي است. عباسپور به خبر آنلاين گفت: در تعطيلي پنجشنبه‌ها دچار چند مشكل هستيم چرا كه كاهش ساعات آموزش كه در كشور‌هاي پيشرفته تا 50 درصد بيشتر از ساعت آموزشي ما است سه ماه تعطيلي و تعطيلات نوروز و تعطيلات ديگر باعث شده تا ساعت آموزش ما بسيار كمتر از جهان شود ما در بسياري از آزمون‌ها از متوسط جهان پايينتر هستيم. اين ممكن نيست كه ما ساعت تدريس را فشرده كنيم و بخواهيم كيفيت آموزشي داشته باشيم و تازه به بحث‌هاي پرورشي هم برسيم