گزیده خبر های 26 مهر 90 قسمت - 3

مشایی پس از 165روز سکوت‌اش را شکست

http://www.fararu.com/vdcfmtd1.w6d0eagiiw.html

باز سر وکله ی رحیم مشایی توی صحنه پیدا شده است تا با بهانه کردن اشعار حافظ موضوع مرید ومرشدی را مطرح کرده باشد ضمن اینکه بیان کرده باشدکه منبع بیان بیداری انسانی مقابل یداری اسلامی پاسدار گماشته احمدی نژاد کجاست؟ و سوژه و بهانه ی لازم برای مخالفان و منتقدانش فراهم کند تاکه معرکه گیری های گذشته علیه ی وی وجریان متهم به انحرای درون دولت با شدت بیشتری دنبال شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور معتقد است که پیام الهی با پیام انسانی تفاوتی ندارد البته او اضافه می‌کند که انسان کامل شاهراه رسیدن به خدا است. به گزارش خبرگزاری دولت اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پس از 165 روز، شب گذشته سکوت خود را شکست و بمناسبت بزرگداشت حافظ پیامی را صادر کرد. وی در ابتدای پیام خود آورده است که به نام خدا، به نام خدای زیبایی ها، به نام خدای انسان ها. فرصت مغتنمی است تا در این محفل انس ایرانی – آلمانی در مقام پاسداشت حافظ شیرین سخن، پیام آور عشق و نور و معرفت، سهمی داشته باشیم. امروز که حافظ، حلقه ی وصل است و ما را با صمیمیت و عشق گرد آورده است، بر این حقیقت آگاهیم که گرچه آدمیان همه طلوعی دارند اما فروغ آن ها یکسان نیست. فرهیختگانی هستند که هرگز غروب نمی کنند؛ ماندگار می مانند به یادگار. حافظ نیز پایدار و ماندگار است چون معلم عشق است و معلّمان عشق الزاماً عاشقند. حقیقتی که حافظ نیز آن را آشکارا فریاد کرده است. وی ادامه داد: «نزد حافظ، عشق نردبان عروج آدمی است. با عشق می توان از خویش به درآمد و بلکه از تعلقات هر دو عالم. عشق دعوتی ست به شور و شعور و شکفتن و سوختن و جاودانه شدنمشایی در این پیام می افزاید: در ادبیات ایرانی عشق مقدس است و البته در ادبیات همه ی ملت های دنیا عشق مقدس است. کسی را به خاطر عشق نمی توان سرزنش کرد. زیرا آن جا که عشقی محقّق است دنیا در آنجا به مراتب بی پایه و بی قیمت است. عاشق تسلیم رضای دوست است و متوکل به عنایت او. وی انتظار و طلب موعود، را از مفاهیم عمیق دیگری دانست که در تفکر و جهان بینی حافظ آشکار و پنهان موج می زند و گاه به رمز و گاه به استعاره و کنایه. اندیشه ی حافظ تبلور خواسته ها و نیازهای متعالی بشر است. جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ، فکر حافظ را زنده پویا و ریشه دار دانست و افزود: «خروشی حماسی ست. شعر او بیت الغزل معرفت است.مشایی خاطرنشان ساخت: «حافظ در مسیر درک خدا شاهراه را برمی گزیند. شاهراه رسیدن به خدا، انسان کامل است. انسان کامل، انسانی است که شایستگی جانشینی خدا را دارد. خداگونه است و زیر چرخ کبود، ز رنگ تعلق آزاد است. از زاویه ای دیگر، حافظ منتقدی اجتماعی و مصلحی بزرگ است که به مداوای جامعه ی بیمار می کوشد، ریاکاران را آماج طعنه های خود قرار می دهد؛ مردمان را به دوستی و درستی می خواند؛ از زهد فروشی بیزار است و تعلقات را مایه ی اسارت و ذلت آدمی می بیند. حافظ آزادی و آزادگی را ستایش می کندمشایی گفت: «آری؛ حافظ شیرازی زبان گویای ضمیر ناخودآگاه انسانی و نماینده شایسته ی فرهنگ بالنده ی اسلامی - ایرانی است.

جزئیات بازداشت پالیزدار

جنگ قدرت و ثروت مدل اصول گرایی که میان ولی وقیح منفور ونا مشروع و پاسداران کودتا گر و حامیان شان با پاسدار گماشته احمدی نژاد و اطرافیانش طوری است در شرایطی که جنایتکاران و غارتگران اصلی از آزادی و پشتیبانی کامل بر خور دار می باشند ولی از سوی دیگر قرار نیست که به مهره های ضعیف تر رحم شود ودست به انتقام گیری زده نشود.

جواد پالیزدار گفت: عباس پالیزدار شب گذشته توسط مأموران دادستانی دستگیر شد. جواد پالیزدار برادر عباس پالیزدار در خصوص جزییات بازداشت برادرش اظهار داشت: شب گذشته به اتفاق برادرم در مراسم عروسی بودیم که ۴ نفر خود را از دادستانی معرفی کرده و وی را بازداشت کردند. وی با اشاره به اوضاع جسمانی عباس پالیزدار تصریح کرد: او چند بار سکته کرده و قلبش مشکل دارد و به همین منظور باید جراحی باز عروق شود که این موضوع را دادستانی نیز می‌داند و مطلع است که وی نمی‌تواند در زندان بماند. پالیزدار در خصوص وضعیت خانوادگی برادرش نیز اظهار داشت. همسر عباس پالیزار نیز سرطان دارد و در حال شیمی درمانی است و دخترش هم مشکل سرگیجه دارد که پزشکان در حال درمان وی هستند. وی با بیان اینکه تقریباً همه شکات شکایت خود را پس گرفته‌اند، تأکید کرد: تنها یکی از شکات، شکایت خود را از عباس پالیزدار پس نگرفته است. پالیزدار در پایان اعلام کرد که قرار است ساعت ۱۰ امروز برادرش را به دادستانی بیاورند و الان همسر و دختر وی در دادستانی حاضر شده‌اند.

مهره جدید جریان انحرافی در بانک‌مرکزی کیست؟

http://www.fardanews.com/fa/news/166027

مگر در رژیم از رأس تا ذیل به ساد و رشوه و رانت خواری و اختلاس و دزدی و غارتگری همین یک نمونه دارای مدرک جعلی می باشد ودر سایر ارگان های حکومتی مشابه ی وی وجود ندارد که اکنون بدلیل اختلاف و رقابت و ادامه جنگ قدرت و ثروت از سوی ارگان تبلیغاتی پاسداران کودا گر وغارتگر رد این یکی گرفته و فاش شده است چونکه سهم این ارگان در نظر گرفته نشده است. به خصوص اینکه جزو دستآورد کودتای مدعیان اصول گرایی ویک پایه کردن رژیم دین فروش و غارتگر عوامفریب می باشد؟

چوان : جریان انحرافی که این روزها در بانک مرکزی مهره اصلی خود را از دست رفته می بیند به دنبال جایگزین کردن فرد جدیدی به جای نامبرده است.جریان انحراف پس از اختلاس اخیر و تغییر بسیاری از مدیران بانکی و در سیبل قرار گرفتن یکی از مهره های اصلی خود در بانک مرکزی درصدد جایگزین کردن فرد دیگری به جای یکی از مقامات برجسته این بانک می باشد.البته فرد جدید سوابق نامطلوب تری از مهره کنونی دارد! وی علاوه بر برخی ارتباطات نامعلوم با جریان انحراف دارای مشکلاتی در نوع مدرک تحصیلی و نحوه کسب آن می باشد؛ که البته ظاهرا تمامی مرتبطین این جریان در بانک مرکزی دارای مشکلات تحصیلی می باشند!بنابر این گزارش (س.م.الف) در سال ۱۳۵۹ دیپلم مکانیک را قبل از استخدام در بانک مرکزی اخذ نمودند و سپس در تاریخ ۱۵/۴/۱۳۷۱ از موسسه بانکداری مدرک فوق دیپلم معادل مدیریت امور بانکی در یافت نموده که البته چگونگی دریافت مدرک فوق دیپلم ایشان دارای حرف و حدیثهای فراوانی است. سپس طی یک سال مدرک لیسانس معادل مدیریت اموربانکی در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۷۲ در یافت می نمایند. نکته قابل ذکر این است که دریافت مدرک فوق دیپلم ایشان دارای اما و اگرهایی بود و حالا چگونه ایشان توانست یک ساله مدرک لیسانس بگیرد، خود معادله پیچیده ای است که باید حل گردد !نامبرده در سالهای۸۷ و ۸۸ با مدرک معادل لیسانس به فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می افتد که با استفاده از رانت موجود در نهاد مالی مذکور برای رشته کارشناسی ارشد به دانشگاه وابسته به یک نهاد نظامی (دانشگاه - ف) معرفی میگردد!!!درباره تحصیل ایشان که چگونه با مدرک لیسانس معادل توانست در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهد بحثهایی مطرح است و حتی شنیده شده است ایشان بعد از سه ترم تحصیل در دانشگاه مذکور، محروم از تحصیل شده اند و جالب اینکه در آخرین خبرها مطلع شده ایم نامه محرومیت از تحصیل در پرونده ایشان موجود نمی باشد! و مسئولین فعلی آن دانشگاه مدعی اند که فقط در سال ورودی این فرد ، این دانشگاه می توانست مدرک کارشناسی معادل برای مقطع کارشناسی ارشد جذب نماید!.گفتنی است نامبرده مدعی است که یک فرد امنیتی و باجناق یکی از مسئولین برجسته قضایی کشور است که البته این گفته ها کذب محض بوده و ایشان با ایجاد رعب و وحشت در محیط نهاد مالی مذکور توانسته است افکار عمومی را مرعوب نموده و به نفع خود بهره برداری نماید. بطوریکه یک فرد با مدرک دیپلم مکانیک –چون مدارک فوق دیپلم و لیسانس ایشان معادل بوده و فقط در بانک مرکزی معتبر است و در بیرون از نهاد مالی مذکور هیچ اعتباری ندارد که البته دریافت همین مدارک معادل هم ابهامات زیادی دارد- توانسته است با ایجاد فضای امنیتی و مرعوب ساختن محیط کار به پستی مهم در نهاد- مالی بزرگ دست پیدا کند....

15 میلیون ایرانی دچار اختلالات روانی

http://www.fardanews.com/fa/news/166020

اگر این رقم 15 میلیون ایرانی دچار اختلال روانی در کنار 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرده گذاشته شود وبا تعداد چندین ده میلیون بیکار وفقیر و محرومان و آمار چند میلیون معتادین و.... جمع شود . چند در صد از جمعیت کشور باقی می ماند که دچار چنین بحرانی روحی وجسمی ومالی و اقتصادی نباشند وتعلق به کدامین قشر جامعه یا وابستگان حکومتی دارند؟ خلاصه اینکه این عملکرد 33 ساله دارای چه وجه تمایز ویژه ای می باشد که براساس ادعای ولی وقیح منفور و نا مشروع می تواند الگویی برای ملت های منطقه برای حرکت علیه ی دیکتاتور ها ومدافع عدالت و صلح و آزادی باشد؟

پرفسور حمید قدس، استاد دانشگاه سنت جرج لندن با اشاره به اینکه 450 میلیون نفر در جهان دچار اختلالات روانی هستند، گفت: 121 میلیون نفر نیز از افسردگی رنج می برند و پیش بینی می شود تا سال 2020 نسبت این بیماریها در جهان 15 درصد افزایش یابد.مهر: آخرین بررسیها و مطالعات کشوری که البته چندان هم جدید نیست، نشان می‌دهد 20 درصد جمعیت ایران به نوعی از اختلالات روانپزشکی دچار هستند. کارشناسان معتقدند از پیامدهای ناگوار بروز این اختلالات افزایش مراجعه به دعانویس‌ها، رمالها و فالگیرهاست .مطالعات کشوری نشان می دهد حدود 10 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور به این قبیل افراد مراجعه می کنند.به گفته دکتر عباس ناصحی مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، میزان شیوع اختلالات روانی در زنان 26 و در مردان 16 درصد است. این در حالی است که زنان 49 درصد جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند.به گفته وی، از هر 4 خانواده یک نفر در طول عمر خود به بیماری روانی مبتلا می شود که این موضوع بسیار نگران کننده است.پروفسور قدس افزود: 28 درصد کشورها فاقد بودجه اختصاصی برای بهداشت روانی هستند و 36 درصد کشورهایی که بودجه ای به این حوزه اختصاص داده اند تنها یک درصد بودجه سلامت آنها به بهداشت روان اختصاص دارد.دکتر مصطفی معین، رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت با اعلام اینکه 42 درصد از مبتلایان به اختلالات روانی مشکل خود را به خانواده هایشان اطلاع نمی‌دهند، افزود: 80 درصد از مبتلایان به اختلالات روانی در کشورهای جهان سوم زندگی می‌کنند و اختلالات روانی به تنهایی بیش از بیماریهای قلبی و عروقی بر جامعه هزینه تحمیل می‌کنند.وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به اختلالات روانی در ایران که حدود 30 درصد تخمین زده می شود، افزود: 70 درصد بیماران در جهان به دلیل ترس از "انگ" و "تبعیض" از مراجعه به روانپزشکان خودداری می کنند.این در حالی است که دکتر محمدرضا محمدی، رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان داشته که 80 درصد مبتلایان به اختلالان روانپزشکی در کشورهای در حال توسعه از دریافت خدمات لازم محرومند.دکتر عباسعلی ناصحی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اعلام اینکه افسردگی و اقدام به خودکشی در مردان و زنان طلاق بیشتر است از افسردگی، اعتیاد و اختلالات دو قطبی به عنوان سه بیماری اصلی در اختلالات روانی نام برد و افزود: افسردگی 26 درصد، اعتیاد 24 درصد و اختلالات دو قطبی 12 درصد بار اختلالات روانی شامل می‌شوند.

درگیری فیزیکی در برابر منزل خاوری در تورنتو

چرا نقد رها شده و بدنبال نسیه رفته شده است . یعنی چرا کسی از میان مطبوعات یا خبر نگاران به سراغ کلان دزدان و غارتگران داخل کشور نمی رود که از پشتیبانی رهبران ومسئولان حکومتی و دستگاه آلوده به فساد قضایی بر خوردار می باشند و که عامل پرورش دهندگان اصلی محمود رضا خاوری ها بوده وهم اینکه حامی شان می باشند؟

مهدی خاوری فرزند خاوری وارد شده و گفته اگر نروید از شما شکایت می کنم.مردمسالاری: برخی روزنامه نگاران درتورنتو که برای تهیه گزارش برابر منزل محمود رضا خاوری مدیر عامل مستعفی وفراری بانک ملی ایران در تورنتو، رفته بودند تا درمورد اختلاس ۳ هزار میلیاردی و فرار محمود رضا خاوری به تورنتوی کانادا، با او صحبت کنند نه تنها پاسخی دریافت نکردند بلکه اصرار آنها برای تهیه گزارش، منجر به درگیری فیزیکی دربرابر منزل خاوری شده است. ابتدا سرایدار منزل با عصبانیت خطاب به مراجعه کنندگان گفته هرچه سریعتر از اینجا بروید و الا به پلیس تلفن می کنم و در آخر مهدی خاوری فرزند خاوری وارد شده و گفته اگر نروید از شما شکایت می کنم. آنها در برابر پرسش های مراجعه کنندگان با برخوردی خشن به درگیری فیزیکی و لفظی روآوردند.