گزیده خبر های 19 مهر 90 قسمت - 2

دانشجویان پلی تکنیک در پنجمین روز(دوشنبه) اعتراضات اعتصاب غذا کردند

بر خلاف انتظارات توطئه گران طراح تفکیک جنسیتی دانشگاه ها کشور البته این توطئه مکمل طرح پادگانی و گورستانی و حوزوی کردن دانشگاه ها می باشد که چند سالی است دنبال می شود . چون هدف است تا بتوان باا ینگونه ترفند های ارتجاعی تسلط بر دانشگاه ها داشت و دانشجویان معترض و آزادیخواه را کنترل نمود و مانع از ادامه ی رسالت سنگر آزادیخواهانه بودن دانشگاه ها شد که تاریخچه ی مبارزاتی 6 دهه دارد .ولی دانشجویان آزادیخواه نشان داده اند که نه اسیر توهم موجود وجو سازی و تهدید مرتبط به آن نمی شوند وبه انفعال کشانیده نمی شوند ، بلکه همچون گذشته هوشیار و آگاه تلاش می کنند از هر روزنه یا بهانه ای که برای شان مهیا می شود . سریع دست به تجمع اعتراضی خود بزنند و فریاد و پژواک آزادیخواهانه سر دهند تا ثابت نمایند همچنان ادامه دهندگان راه و مسیر دانشجویان آزادیخواهی می باشند که در 16 آذر سال 32 در بستر مبارزه باا رتجاع داخلی و استعمار خارجی سنگ فرش های دانشکده فنی دانشگاه تهران را به خون خود رنگین ساختند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در پنجمین روز از تجمع های اعتراضی، ظهر امروز، اعتصاب غذا کرده و غذای خود را برای شادی روح آمنه زنگنه خیرات کردند.به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز، دوشنبه، در اعتراض به مشکلات صنفی دانشگاه، عدم رسیدگی مسئولین به پرونده ی مرحوم آمنه زنگنه، استعفا ندادن مسئولین دانشگاه، تهدید دانشجویان معترض در تماس با خانواده آنان به جای پیگرد قانونی مسببین اصلی این حادثه، تهدید رسمی دانشجویان به برخورد انضباطی در اطلاعیه دانشگاه و نیز احضار دانشجویان به کمیته ی انضباطی دست به اعتصاب غذا زده اند.شورای متحصنین دانشجویان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که در روز دوشنبه، دانشجویان غذای خود را برای شادی روح آمنه خیرات کرده و با سینی های خالی در حد فاصل سلف دختران و پسران تحصن می کنند.روز گذشته نیز دانشجویان با حضور در صحن دانشگاه در جلوی دانشکده پلیمر، به یاد مرحوم آمنه زنگنه، شمع روشن کردند.تجمع اعتراضی دانشجویان از سه شنبه هفته گذشته و در پی درگذشت آمنه زنگنه، دانشجوی فوق لیسانس رشته پلیمر، آغاز شده است. دانشجویان اعلام کرده اند تا رسیدن به مطالبات و خواسته های خود به تجمع ادامه خواهند داد.

تجمع دانشجویان معترض دانشگاه زنجان، در اعتراض به تفکیک جنسیتی، در روز یکشنبه

این گزارش خبری تجمع اعتراضی دانشجویی دانشگاه زنجان که مرتبط به طرج تبعیض آمیز تفکیک آمیز جدا سازی دانشجویان دختر وپسر در دانشگاه درژیم بغایت ارتجاعی و زن ستیز است . البته مترادف و مکمل خبر قبلی می باشد

دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به اجرای طرح جداسازی جنسیتی، روز گذشته، در صحن دانشگاه تجمع کردند.به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان معترض دانشگاه زنجان در تجمع روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بودند، در صورتی که دیوار میان بوفه پسران و دختران این دانشگاه برداشته نشود، مجددا در روز یکشنبه تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.تجمع گسترده دانشجویان ظهر روز گذشته با خواندن سرود «یار دبستانی» آغاز و با سر دادن شعارهایی در مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی مانند «تفکیک جنسیتی، توهین شخصیتی» و همچنین شعار «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» ادامه یافت.یکی از دانشجویان دانشگاه زنجان در مورد ادامه این تجمع به دانشجونیوز گفت: "در ساعت ١٢:٣٠ رئیس کل حراست دانشگاه، آقای قاسمی، در میان تجمع کنندگان حضور یافته و در همان ابتدا بیان کرد که قرار نیست که طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان و دیوار بوفه برداشته شود. دانشجویان نیز با شنیدن این سخنان دوباره شعر یار دبستانی را سردادند و ایشان هم از میان تجمع کنندگان رفتند. در این میان چند درگیری کوچک میان بسیجی ها و دانشجویان هم روی داد."وی افزود: "تجمع به مدت ٣ ساعت و نیم طول کشید که درنهایت هیچ کدام از مسئولین به جمع دانشجویان نیامدند و قرار شد که فردا دوباره ساعت یازده و نیم تجمع برگزار شود."روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه نیز صدها تن از دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به اجرای «طرح جداسازی جنیستی در بوفه این دانشگاه، جداسازی اتوبوس های سرویس دانشجویان و همچنین اجرای طرح تفکیک جنیستی در کتابخانه ی فنی و مهندسی»، در محوطه این دانشگاه دست به تجمع گسترده زده بودند.اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه زنجان به اجرای طرح «جداسازی جنیستی»

اعتراض کارگران تخلیه وبارگیری بندر خمینی

چند وقت است که از فاش شدن مبلغ 3000 میلیارد تومانی اختلاس بانکی می گذرد ؟ خانه ی رئیس بانک ملی فراری در تورنتو کا نادا چه مبلغ خریداری شد؟ در ادامه ی این اختلاس گری نجومی چه تعداد اخبار اختلاس گری های میلیاردی بازتاب داده شده است؟ ادعای مبارزه با مفسدان اقتصادی و پاک ترین دولت تاریخ یعنی چه و این ادعاها چه نسبتی با وضعیت اسفبار کارگران زحمت کش و محروم دارد؟ به خصوص کار گران تخلیه و بارگیری بندر خمینی شیاد دارد که چندین روز است که دست به اعتراض زده اند .ولی صدای شنوایی وجود ندارد . در صورتی که ولی وقیح منفور ونا مشروع مدعی رهبر یت ام القرای جهان اسلام دارد و اشک تمساح برای ملت فلسطین می ریزد ومدعی رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه می شود .

اداره بنادر مبنی بر واگذاری بخشی از کار تخلیه و بارگیری به تعاونی های خصوصی در استراحتگاه فصلی تجمع نموده و به این روند با نوشتن طومار و اعتراضیه نارضایتی خود را از شرایط بوجود آمده اعلام نمودند. سرکارگران مذکور طی نامه ای به مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام نمودند با توجه به موارد ذیل حاضر به انجام کار تحت پوشش شرکتهای تعاونی نمی باشیم: 1- شرکت تعاونی خصوصی می باشند که ماهیت آنها سودآوری برای اعضای هیئت مدیره است و ممکن است در آینده جهت دریافت مطالبات خود از شرکت های مذکور دچار مشکل خواهیم شد. 2- تعاونی ها تعداد محدودی از کارگران را به شیوه سالهای قبل از تاسیس انجمن و بطور سلیقه ای تحت پوشش قرار می دهند و در نتیجه تعداد زیادی از کارگرانی که بالای دهها سال در این بندر زحمت کشیده اند بیکار خواهند شد. 3- بسیاری از شرکت ها از اینکه ما کارگران از طریق انجمن صنفی به حق و حقوق خود می رسیم ناراضی می باشند.

رادان: بسياري از خودروهاي تولید داخل آلت قتاله هستند

اعتراف آشکار به زدن زیرآب صنعت و شکوفائی خود کفایی همراه با پیام نو آوری ولی وقیح منفور ونا مشروع که اکنون از سوی پاسدار مجرم جنایتکار بازداشتگاه کهریزک آنهم در سال جهاد اقتصادی اذعان کرده است که تخریب و عدم تر میم جاده های کشور وعدم علائم راهنمایی در مسیر جاده های باریک دو طرفه و قصور وظایف پلیس راه عامل تصادفات و تصادمات و مرگ ومیر جاده ها نمی باشد که موجب شده است مقام اول بی نظیر جهانی مرگ و میر جاده ها به رژیم ضد بشری قرون وسطایی اختصاص داده شود . ولی وی تقصیر را بر گردن به تولید خود روهای داخلی نسبت داده و آن را آلت قتاله نامیده است .

خراسان : جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين که بسياري از خودروهاي توليد داخل آلت قتاله هستند، گفت: سالانه 23 هزار نفر در کشور در اثر سوانح رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند.به گزارش ايسنا، سردار احمدرضا رادان اظهارداشت: آمار ناشي از مرگ و مير تصادفات رانندگي در کشور نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش چشمگيري داشته است به طوري که از 27هزار کشته ناشي از اين حوادث در سال 80، به 23هزار نفر در سال 89 رسيده است.وي يکي از مشکلات عمده در تصادفات جاده‌اي را نقص خودروهاي توليدي در کشور دانست و گفت : بسياري از اين خودروها خود عامل قتاله محسوب مي‌شوند.

سرازير شدن ماشين آلات راهسازي چيني به ايران

اکنون این خبر را با ادعای پاسدار سردار رادان در خبر قبلی مقایسه کنید . و با در نظر گرفتن اینکه چپ و راست خبر مخابره می شود که خود روهای چینی بدلیل عدم امکانات امنیتی مناسب و کیفیت نا متناسب موجب تصادف و مرگ و میر در جاده های برون شهری و حتی درون شهری شده است .

بر اساس ابلاغيه هايي که گمرک جمهوري اسلامي ايران به مبادي ذي ربط ارسال مي کند، بيش از 10 نوع ماشين آلات با برندهاي مختلف توليد شده در کشور چين مجوز ورود به کشور را طي سال 90 پيدا کرده اند که با توجه به سوابق بد خودروهايي مانند هوو، اين موضوع قابل تأمل است