دروغ نامه ی کیهان شنبه 10 ار دیبهشت ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " بازگشت گروه هاي جهادي به كرانه ، جنين و قدس"

" با توجه به نقش حاکمان تهران و پاسداران کودتاگر در راه اندازی جنگ 22 روزه ی حماس با اسراییل اثبات شده است که حاکمان تهران نه دوستدار ملت فلسطین نمی باشند ، بلکه همچون مردم عراق و لبنان ، ملت فلسطین هم گروگان هایی هستند که در راستای پیگیری اهداف هسته ای و تلاش دستیابی سلاح هسته ای کار برد دارند."

خوشحالی ناشی از سیاست دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاورمیانه که از طریق حزب الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین دنبال شده است که این سیاست پس از تعیب و دامن زدن به سیاست اختلاف میان حماس و فتح شروع شد و منتهی به برادر کشی و جنگ داخلی میان حماس وفتح گرید . در نهایت نوار غزه جدا شد تا که جای پایی برای ولی وقیح و پاسداران کودتا گر به وجود آید و بتواند طراحی دو جنگ 33 و 22 روزه ی حزب الله لبنان با حماس با اسراییل را تدارک به بینند و دنبال نمایند تا فضا برای عبور موقتی از بحرات هسته ای برای رژیم ضد بشری کودتایی نا مشروع به وجود آید . اما بدلایلی که اسراییل تصمیم نگرفته است به استقبال صلح شرافتمندانه و عادلانه با فلسطین بای تشکیل کشور دمکراتیک و مستقل فلسطین اقدام و پیش برود . این سیاست اتخاذ شده از سوی اسرائیل موجب شد تا که اسراییل در تله یا دامی بی افتد که حاکمان تهران و پاسداران از طریق تحریک و ترغیب حزب الله و حماس برایش پهن کردند . بنا براین کنون که فضای منطقه تشنج آمیز و بحرانی ومتحول شده است و قیام های ضد دیکتاتوری در منطقه در حال اوج گیری می باشد که نه خوشآیند حاکمان تهران نمی باشند ، بلکه عجیب دچار و وحشت و نگرانی شده اند . زیرا که نگران ادامه ی سرایت آن به ایران هستند . به ویژه اینکه به سوریه و عراق هم قیام های ضد دیکتاتوری منطقه سرایت کرده است . لذا برای به جای اینکه اسراییل تلاش مسئولانه کند تا که روند صلح شرافتمندانه و عادلانه با فلسطین امکان پذیر شود تا بیش از این فرصت تیغ بر کف زنگی مست نیفتد تاکه دست به تیغ و عربده کشی بزند . کما اینکه اکنون قلم بر دست غیر ایرانی چون نگران نزدیکی حماس و فتح می باشد . چونکه 32 سال دشمنی و کینه و خنجر از پشت زدن به جنبش آزادیبخش ملی فلسطین جزو اهداف حاکمان تهران بوده است به خصوص دشمنی و کینه ای که نسبت به جنبش فتح دارند . مشخص است که هر گر خواهان یکی شدن ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل دمکراتیک فلسطین نیستند . برای همین اکنون با تغییر موضع تا کتیکی دادن کوشش می شود بر خلاف ادعای خمینی شیاد ایجاد رابطه ی دیپلماتیک با مصر بر قرار شود تا فرصت برای نواختن سورنا از در گشادش هموار گردد تا که وانمود شود که حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی ایران از اتحاد فتح و حماس خوشحال اند ولی اسراییل از این نزدیکی حماس و فتح نا خشنود می باشد و این چنین سنگ اندازی در بستر صلح می کند و مخالف پیشبرد طرح کشور مستقل فلسطین از طریق سازمان ملل است:

"«تغيير حكومت مصر فرضيه آشتي بين فلسطيني ها را ضعيف مي كند» آحارونوت نتيجه گرفت: «توافق طرف هاي فلسطيني نشان دهنده ضعف برآورد دستگاه اطلاعاتي اسرائيل است. درست در زماني كه توجه تل آويو به مذاكرات محمود عباس براي تصويب كشور فلسطيني در -اجلاس شهريورماه- مجمع عمومي سازمان ملل بود و گمان مي كرد حماس سرگرم كنترل گروه هاي تندرويي نظير جهاد اسلامي است، همه گروه هاي فلسطيني در قاهره توافقنامه آشتي را امضا كردندامضاي توافقنامه آشتي ميان گروه هاي فلسطيني و به تعبيري آشتي غزه و كرانه در روز چهارشنبه هفته گذشته در قاهره نشان داد كه فلسطيني ها در حال حل و فصل مسائل داخلي خود هستند و اهميت و حساسيت شرايط منطقه اي را به خوبي درك مي كنند در همان حال مواضع بسيار تند رژيم تل آويو عليه توافق فلسطيني ها و تهديد سران تشكيلات خودگردان مبني بر اين كه از اين پس اجازه تردد آسان در منطقه كرانه باختري را ندارند، نشان دهنده اهميت توافق روز چهارشنبه است. گروه هاي فلسطيني پيش از اين در بيستم اسفند ماه 87- يعني كمتر از دو ماه پس از پايان جنگ 22 روزه- در قاهره گرد هم آمدند ولي از آنجا كه در آن زمان «ميزبان» - مبارك و سليمان- موضع جانبدارانه نسبت به جريان سازش داشت، توافقي حاصل نشد. امضاي پيش نويس «توافق جامع» ميان طرفين در شرايطي كه مصر دوران گذار را طي مي كند، به يك علامت روشن براي پيش بيني آينده مصر و نقش آن در معادله فلسطين تبديل شده است. توافق اوليه و امضاي كليات آن از سوي گروه هاي مختلف فلسطيني در شرايطي صورت گرفته است كه قرار است مجمع عمومي سازمان ملل در اجلاس سالانه خود - شهريورماه- تشكيل كشور فلسطيني را به تصويب برساند و به نظر مي آيد كه تصويب آن قطعي باشد، در اين بين رژيم صهيونيستي با تاكيد بر اين كه فلسطيني ها دولت و يا هيات مورد توافقي ندارند تا طرف مذاكرات و مصوبات حقوقي قرار گيرند، تلاش مي كرد كه موضوع رسميت يافتن تشكيل كشوري ذيل نام فلسطين را به تأخير انداخته و در يك بستر زماني ناكام بگذارد. مذاكرات قاهره نشان داد كه فلسطيني ها در حال توافق بر سر تشكيل دولت وحدت ملي هستند براين اساس عريقات يكي از رهبران تشكيلات خودگردان پس از اظهارات تهديدآميز وزير خارجه رژيم صهيونيستي گفت: ليبرمن تا چند روز پيش مي پرسيد با چه كسي بايد صلح كنيم و حالا كه فلسطيني ها به سمت تشكيل دولت وحدت ملي مي روند عليه آنان فحاشي مي كند"
در دنباله قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس فاش نموده است که هدف از ابراز حمایت تا کتیکی توافق اتحاد میان حماس و فتح پیگیری ایجاد فاصله گرفتن فتح از روند پروسه ی صلح با اسراییل با تهدید کردن اسراییل به مخالفت کردن به نزدیکی فتح و حماس است تا جای پای حضور حاکمان تهران و پاسداران در منطقه نه قطع که تقویت شود تا سیاست گذشته ی صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز با تجربه ی حیات خلوت کردن عراق با گروگان گرفتن فلسطینیان اهداف پلید پشت صحنه ی حاکمان تهران در منطقه چنین دنبال شود:

" اگرچه فرايند وحدت ملي فلسطيني به احتمال زياد زمان بر مي باشد ولي طرح اين موضوع به معناي نقطه پايان گذاشتن بر منازعات درون فلسطيني است و اين به مردم مظلوم فلسطين امكان مي دهد كه بتواند از معادلات منطقه اي و تحولات ماههاي اخير كه كاملاً به نفع فلسطين است، استفاده نمايند با اين وصف مي توان گفت برخلاف گذشته توافقات ميان طرف هاي فلسطيني پايدار است چرا كه براي همه طرف هاي آن دستاوردهاي مهمي دارد هر چند ممكن است هر گروه از منظر خود به اين توافق بنگرد.يكي از حساس ترين بندهاي توافقنامه و مهمترين آن، توافق بر سر پرونده امنيتي است. اين توافقنامه وضعيت ميان گروههاي فلسطيني در غزه و كرانه را عادي سازي مي كند و در نتيجه امكان فعاليت مجدد گروههاي جهادي در كرانه و باريكه را فراهم مي نمايد. بازگشت حماس و جهاد به كرانه باختري اگرچه پيچيدگي هاي زيادي دارد و حتماً با اما و اگرها و شروطي از سوي تشكيلات خودگردان مواجه مي شود اما از آنجا كه اصول چنين توافقاتي مورد قبول قرار گرفته است مي توان گفت نيروهاي حماس و جهاد طي هفته هاي آينده از فرم فعاليت مخفي در كرانه خارج مي شوند و اين فضاي كرانه را دگرگون مي كند. از آنجا كه در توافقنامه چهارشنبه قاهره روي حق سلاح مقاومت كاملاً توافق صورت گرفته است، فعاليت گروه هاي جهادي در كرانه به آرامش صهيونيست ها در اين منطقه پس از 4 سال خاتمه مي دهد و رژيم صهيونيستي درگير دغدغه جديد امنيتي در كرانه، قدس شرقي و جنين مي شود. علي الظاهر توافقات امنيتي چهارشنبه فراگير بوده و توافق بر سر فعاليت نيروهاي امنيتي، پليس و نيروهاي نظامي طرف هاي فلسطيني را در بر مي گيرد. محمود عباس كه مي داند براي اينكه بعنوان نماينده فلسطين در اجلاس مجمع عمومي شهريور ماه شركت كند، نياز به پشتوانه ملي دارد، اين بند را قبول كرده و در عين حال اميد داشته كه در اين يك سال شرايط تغيير كند ضمن آنكه او به گمان خود با اين دستاورد مهم ديپلماتيك و حقوقي مي تواند سرنوشت انتخابات سال آينده را رقم بزند. حماس قاعدتاً از اين منظر اين بند را پذيرفته كه اولاً با اصل موضوع اعلام رسمي تشكيل كشور فلسطين موافق بوده و ثانياً حماس به موقعيت انتخاباتي خود در غزه، كرانه، جنين و قدس شرقي اطمينان دارد. اما به هر حال ترديدي نيست كه رخدادهاي يك سال آينده تعيين كننده پايايي يا كوتاه مدت بودن زمان اين توافقنامه و اجرايي شدن بندهاي آن است"

قلم بر دست یادداشت روز غیر ایرانی پس از اجرای در باغ نقش سیاه بازی از ابراز خوشحالی که نشان داده است ناشی از توافق حماس و فتح می باشد و برای ملت فلسطین دایه ی مهر بانتر از مادر شده است . ولی اکنون بند را آب داده و بالا آورده است که دفاع و حمایت از این توافق وارونه و دروغین می باشد .زیرا که این توافق را پر از ابهام دانسته است. بنابراین در پایان ضمن نماینده و سخنگوی ملت فلسطین شدن علیه ی محمود عباس موضع گیری خصمانه کرده است و با مداخله گری در امور داخلی مصر کردن نماینده و سخنگوی ملت مصر هم شده است . بالاخره پیرامون این توافق اتحاد و پیآمد های آن که مدعیست مردم نه خواهان حکومت دمکراتیک و سکولار که اسلامی الهام گرفته از رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران هستند که محور ابهام توافق حماس و فتح تحلیل داده واهداف پلید حاکمان تهران نسبت به فلسطین و مصر را این چنین نمایان نموده است :

" توافقات انجام شده در چهارشنبه ميان گروه هاي فلسطيني پر از ابهام است ولي از آنجا كه فعلا كليات مورد توافق قرار گرفته اين ابهامات طبيعي مي باشند. يكي از اين ابهامات وضعيت اداره مراكز فلسطيني در فاصله امضاي رسمي و نهايي توافقات تا زمان برگزاري انتخابات است و حال آن كه در اين فاصله اتفاقات حقوقي فراواني در مورد فلسطين رخ مي دهد كه طرف فلسطيني آن مشخص نشده و يا در مورد تشكيلات «سازمان آزادي بخش فلسطين» كه متعلق به همه فلسطيني هاست و فعلا بطور انحصاري در اختيار محمود عباس و گروه فتح قرار دارد و بر اساس توافق چهارشنبه قاهره قرار شد مورد تجديدنظر قرار گيرد، اصول اين تجديدنظر و زمان آن معلوم نشده است. در مورد آزادي زندانيان هم كليات توافقنامه، زمان و نحوه آن را مشخص نكرده است. اين ها طبعا مذاكرات آينده را زمان بر مي كند و از اين رو بايد گفت فلسطيني ها در آغاز راه توافق قرار دارند. فلسطيني ها بدون ترديد به محمود عباس و ابتكارهاي او و يا ابتكارهايي كه او هم در آن حضور دارد اعتماد ندارد، اما احساس مي كنند خود قادر به هدايت فرايند مي باشند كما اين كه مصري ها اعتمادي به محمد حسن طنطاوي و شوراي عالي نظامي مصر ندارند ولي احساس مي كنند خود قادر به انتقال مصر از كشوري با حاكميتي وابسته، غيرمردمي و سكولار به حاكميتي مستقل، مردمي و الهي هستند و در نهايت قادرند همين طنطاوي را وادار به اتخاذ تصميماتي كنند كه اين راه را هموار نمايد. اعتماد به نفس فلسطيني ها به آينده نيز مي تواند موانع شكلي و محتوايي و ابهامات كنوني را كنار بزن"

در خاتمه اینکه نقش مداخله گرایانه ی حاکمان تهران و پاسداران به خصوص سپاه قدس دیگر جای سئوال و ابهام باقی نمی گذارد که چه بر سر کشور و ملت عراق آورده اندو چگونه این کشور تبدیل به با تلاق و بی ثبات و نا امن کرده اند . آنگونه که مورد یکه تازی و جولان دادن پاسداران به ویژه سپاه قدس شده است . همینطور با تهدید و ترور و اعمال خرابکارانه نوری مالکی دست نشانده یا نخست وزیر عراق کرده اند تا هم عراق را تبدیل به حیات خلوت خود نموده اند . در حقیقت عراق به اشغال کامل سپاه قدس و عوامل نفوذی حاکمان تهران در عراق در آمده است. طوریکه توطئه ی تهاجم جنگی به مجاهین اشرف مرتکب جنایایت علیه ی بشریت شده اند . از طرف دیگر عراق را سرپل چانه زنی و باج گیری از مذاکره کنندگان هسته ای به خصوص آمریکا کرده اند . همچنین عراق به کانون صدور تروریسم در منطقه برای حاکمان تهران مبدل شده است . مهمتر اینکه اکنون قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس که تحلیل گر مسائل کشورهای عربی می باشد . اکنون با فراموش کردن عمدی خطبه ی عید فطر 3 سال پیش ولی وقیح که آشکا را رهبران کشور های عربی را تهدید نمود که اگر چنانچه در کنفرانس صلح آنا پولیس آمریکا شرکت کنند. هنگام باز گشت به کشورهای شان از سوی ملت های مسلمان با نا آرامی های داخلی مواجه خواهند شد. بعلاوه شاهد بودیم که از طریق حماس و جهاد اسلامی چپ و راست راکت بسوی اسرائیل پرتاب می شد . همچنین در خیابان های بحرین تظاهرات خونین برپا شد . یعنی کلید نا آرامی های کنونی بحرین همان موقع از سوی پاسداران و نفوذی ها در بحرین زده شد . البته تهدید های سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز همین دروغ نامه از یاد نرفته است که در دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای و گفتگو ومذاکرات پیرامون آن با گروه 5+1 اخطار کرد که سر نوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکرات در اروپا که در خیابان های بیروت و بغداد تعیین می شود . پس از این تهدید شاهد بودیم که در عراق چه گذشت و چگونه پاسداران از طریق حزب الله لبنان جنگ 33 روزه با اسراییل راه اندازی شد تا با سر زمین سوخته کردن لبنان کمک به باز شدن روزنه ی برون رفت از بحران هسته ای شد . بنابراین با توجه به نقش حاکمان تهران و پاسداران کودتاگر در راه اندازی جنگ 22 روزه ی حماس با اسراییل اثبات شده است که حاکمان تهران نه دوستدار ملت فلسطین می باشند ، بلکه همچون مردم عراق و لبنان ، ملت فلسطین هم گروگان هایی هستند که در راستای پیگیری اهداف هسته ای تلاش دستیابی سلاح هسته ای کار برد دارند.

هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/900210/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان شنبه 10 ار دیبهشت ماه سال 1390

بازگشت گروه هاي جهادي به كرانه ، جنين و قدس (يادداشت روز)