روزی نامه ی حکومتی جمهوری یکشنبه 28 فروردین ماه 1390
نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " ريشه يابي آمارهاي متفاوت"

"خشت اول چو نهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . لذا این رژیم ضد بشری از ابتدای بنیان گذاری اش تا حال که 32 سال سپری شده است از رأس تا ذیل اش آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و دزدی و غارتگری و... بوده است که نمی بایست کاسه و کوزه را فقط بر سر پاسدار گماشته احمدی نژاد ودولت وی شکست و اینان مقصر قلمداد کرد . لذا تنها راه نهایی برای جراحی شرایط کنونی مبارزه ی بی امان همگانی برای تغییرات دمکراتیک سکولار در ایران می باشد."

وقتی در رژیم ضد بشری غیر متعارف ایران در آن قانون و مردم و مطالبات و نظرشان مفهوم ومعنی و بهایی ندارد . چونکه ولایت وقیح وجود دارد که وقیحانه ادعا دارد و اختیار و قدرت هم به وی محول شده استت ا به جای همه نهاد باشد و سخنگو ونماینده ی تام الاختیار همگان باشد . از سوی دیگر وقتی کودتای تقلباتی در آمار نمایش خیمه شب بازی شده است . مگر دیگر جای ابهامی باقی می ماند که در این رژیم ضد بشری اعداد و ارقام دارای اعتبار و ارزش باشد که سرمقاله نوبیس آ.ویزان به تناقض گویی ارائه ی آمار ایجاد اشتغال از سوی معاون رئیس جمهور و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور شده است و از وزیر کار دولت پرسش شده است تا که پاسخگو بشد میان 3 آمار ارائه شده کدامیک درست است؟ در ادامه بیشتر پرسش گری شده است که باید تشیح شود این آمار های اجاد اشتغل چگونه بوده و تفکیک شدکه سهم استان چگونه می باشد؟ همچنین تفکیک شود که ایجاد 5/2 میلیون شغل قول داده شده ی جدید چگونه می باشد تا كه اين قبيل محاسبات سست و بي‌پايه و متناقض ارائه دادن موجب بی اعتماد عمومي در پذيرش ساير آمارها و اطلاعات منتشره توسط دولت نشود . چونکه مطلوب نیست افکار عمومی چنین آن را به زير سؤال نبرند:

"معاون اول رئيس‌جمهور در آخرين روزهاي سال 89 در جمع بندي عملكرد دولت در قلمرو اشتغال زائي اعلام داشت كه دولت در سال گذشته 4/1 ميليون شغل جديد ايجاد كرده است. به فاصله 2 روز بعد، رئيس‌جمهور در سخناني تعداد مشاغل ايجاد شده توسط دولت در سال 89 را 6/1 ميليون نفر اعلام كرد.اكنون در روزهاي پاياني فروردين ماه، معاون اول رئيس‌جمهور آمار تازه‌اي از اشتغال‌زائي دولت ارائه كرده و خاطرنشان ساخته است كه دولت در سال 89 موفق شده يك ميليون و هفتصد و پنجاه هزار شغل جديد ايجاد نمايد.
اگر اين آمارها درست و دقيق باشند، طبعاً بايد به خاطر شتاب حركت در بخش اشتغال زائي در چنين سطح وسيعي به دولت تبريك گفت. اما آيا اين ارقام و آمارها درخصوص ميزان اشتغال زائي در كشور، قابل اطمينان هستند؟ در اين زمينه با مروري بر حجم عظيم متقاضيان كار و انبوه بيكاران در تهران و شهرستانها ترديدهاي جدي وجود دارد و به نظر مي‌رسد اطلاع رساني ضعيف و ارائه آمارهاي متناقض به اعتماد عمومي لطمه مي‌زند.از مسئولين دولتي به ويژه مسئولين وزارت كار انتظار مي‌رود با اطلاع رساني شفاف و دقيق مشخص نمايند كداميك از آمارهاي ارائه شده صحت دارد؟ آيا دولت در سال گذشته 4/1 ميليون شغل جديد ايجاد كرده؟ يا 6/1 ميليون؟ يا يك ميليون و هفتصد و پنجاه هزار؟بسيار اهميت دارد كه مشخص گردد ايجاد اينهمه شغل در چه رشته‌هائي و با كدام سرمايه‌گذاري و اقدامي عملي شده است و سهم هر استاني به تفكيك، چه ميزان بوده است؟ اين نكته با در نظر گرفتن وعده‌هاي دولت براي ايجاد 5/2 ميليون شغل جديد در سال 1390 بسيار اهميت دارد و سئوالاتي را در ذهن مخاطبان ايجاد مي‌كند. به ويژه آنكه دولت نهم و دهم در تعريف "فرد شاغل"، تغييراتي را ايجاد كرده‌اند و از جمله آنكه "فرد شاغل" به كسي گفته مي‌شود كه "حداقل يك ساعت كار در هفته" داشته باشد! بايد پرسيد كه آيا نيازهاي زندگي كسي با يك ساعت كار در هفته، برآورده مي‌شود؟ و آيا با استناد به چنين تعاريف غيرواقعي و ضعيفي مي‌توان با اطمينان خاطر از اشتغال زائي 4/1 ميليون نفري و 750/1 ميليون نفري سخن به ميان آورد.بيم آن مي‌رود كه اين قبيل محاسبات سست و بي‌پايه، اعتماد عمومي در پذيرش ساير آمارها و اطلاعات منتشره توسط دولت را نيز به زير سؤال ببرد كه البته مطلوب نيست.علت چنين اختلاف‌هائي هرچه باشد، وجود يك اشتباه بزرگ و تفاوت فاحش 350 هزار شغل، موضوعي نيست كه بتوان از كنار آن به سادگي عبور كرد، به ويژه آنكه حجم سرمايه‌گذاري‌هاي دولت در بخش اشتغال‌زائي، وقوع چنين آمارهائي را چندان تأييد نمي‌كند"

درخاتمه اینکه وقتی این چنین اعتراف شده که آشکار ا دولت ارائه آمارهای دروغ تناقض آمیز داده است. در صورتی که دولت مدعی اصول گرا وساده زیست وعاشق خدمت گزاری به مردم ایران می باشد ونه اینکه همچون رقیب جزو شیفتگان قدرت باشد .تازه این رئیس جمهورمدعی شده است که از پشتوانه بیش از 24 میلیون و ولی وقیح ورژیم ضد بشری از 40 میلیون آرای مردم ایران برخوردار هستند و ولی وقیح هم این آمار را تأئیدکرده است. در صورتی از طریق کودتای پاسداران در 22 خرداد سال 88 با تقلبات گسترده این آ رأی قلابی ساخته شد .فراموش نشود که فقط دولت پاسدار گماشته احمدی نژاد نیست که وعده و آمار های دروغین ووارونه می دهد و غارتگری می کند و پاسخ نمی دهد که چرا مبلغ یک میلیارد دلار فروش نفت مفقود شد وهیچ رد و سرنخی هم از این مبلغ بدست نیامد . یا اینکه چرا مبلغ 11 میلیارد دلار را وزارت نفت به خزانه دولت واریز نکرده است که اعضای بازار مکاره هشتم پیگیر این مسأله شدند و پرونده اش را به دستگاه فاسد قضاییه برای بررسی و پیگیری ارسال نمودند. چونکه این پاسدار گماشته احمدی نژاد وارث دولت های مدعی کار گزاران و اصلاحات است که جزو پیروان و سر سپردگان خمینی شیاد می باشند که بر اساس دروغ و نیرنگ و فریبکاری و عوامفریبی شالوده اش را ریخت و بنا نهاد . مگر از یاد رفته است که رفسنجانی و خاتمی کم دروغ گفتند و وعده های وارونه دادند و بطور زنجیره ای برنامه و پروژه های گوناگون افتتاح کردند ؟ برای اینکه اگر چنین نبود نه نیاز بود پاسدار گماشته احمدی جایگزین اینان شود و نه شرایط کنونی در کشور حاکم می شد؟ زیرا که گفته می شود خشت اول چو نهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . لذا این رژیم ضد بشری از ابتدای بنیان گذاری اش تا حال که 32 سال سپری شده است از رأس تا ذیل اش آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و دزدی و غارتگری و... بوده است که نمی بایست کاسه و کوزه را فقط بر سر پاسدار گماشته احمدی نژاد ودولت وی شکست و اینان مقصر قلمداد کرد . لذا تنها راه نهایی برای جراحی شرایط کنونی مبارزه ی بی امان همگانی برای تغییرات دمکراتیک سکولار در ایران می باشد..

هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1390/13900128/13900128_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری یکشنبه 28 فروردین ماه 1390
ريشه يابي آمارهاي متفاوت