گزیده خبر ها 27 فروردین - 90

وقتی گرگ در خیابان قدم می‌زند

فرق میان سیتم های دمکراتیک با استبدادی و دیکتاتوری که بدترین شان رژیم فاشیستی مذهبی است که 32 سال است در ایران حاکم شده در این است که در اولی حتی گرگ های وحشی که گفته می شود توبه نا پذیر است آنگونه رام می شود که توی خیابان ها همچون شهروند قدم می زند که موجب تعجب ایت پاسدار قالیباق شهر دار تهران شده است . ولی در ایران گرگ های ها در رأس حکومت به جان هم افتاده و مشغول دریدن و لت و پار کردن همدیگر هستند طوری که اکنون گرگ های پیر هجوم به گرگ کوچک هار پاسدار احمدی نژاد آورده و می خواهند وی و گرگ های اطراف وی را بدرند و حذف کنند . چون اینان از گرگ های هار ی هستند که هر گز توبه نمی کنند.

این یکی از خیابان‌های شهر هلسینبورگ سوئد است، این گرگ که چندان هم روحیه‌ی خصمانه‌ای از خود نشان نداده (حداقل در این تصویر) از دامپزشکی فرار کرده است، و در این خیابان چنان قدم می‌زند که انگار یکی از شهروندان شهر استهراس شهروند سوئدی از مواجه با این گرگ جالب‌تر از خود حضور این حیوان وحشی در خیابان است.لازم به ذکر است که این عکس جزو مجموعه عکس‌های برگزیده مجله فیگارو شده است.

چوبه دار در انتظار مردی که به تاریخ پیوست

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=52258

گرچه اینگونه بازتاب دادن ها خبر شیوه بدر گفتن تا دیوار بشنود . یعنی انتقال پیام به رقبتای کودتا گر و دیکتاتور حاکم می باشد . از سوی دیگر گزارش این خبر و حکم نشان می دهد که سرنونشت شومی در انتظار دیکتاتور هایی می باشد آنگونه که راه گریزی از آن برای شان متصور نیست که بوانند عاقبت انسانی و شرافتمندانه ای داشته باشند . حتی اگر حکم هم اجرا نشود ولی مطرح شدنش به اندازه ی کافی پیام ترس و وحشت و هراس درون ضمیر سایر دیکتاتور های دیگر وارد می کند . به خصوص اینکه ادامه ی قیام های اعتراضی ضد دیکتاتوری منطقه طوری شده است که نه کنترل ونه مهار کردنی می باشد ، بلکه رادیکال تر هم می شود . بنابراین مشخص است که دیکتاتور های حاکم بر ایران که هم سابقه و هم جنایات ضد انسانی و علیه ی بشریت مرتکب شده است قابل مقایسه با حسنی مبارک ودو فرزند اینن نمی باشد با توجه به فریاد های اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح و مبارک ، بن علی ، نوبت توست سیدعلی بدون ابهام اگر چنانچه سرنوشت بدتر از مبارک و فرزندان وی نداشته باشند ، بهتر از اینهم نمی تواند باشد.

ایسنا:رئیس دادگاه جنایی اسماعیلیه در مصر تصریح کرد: ‌جرمی که مبارک در خصوص کشتار مردم در طول انقلاب مصر مرتکب شد، مشمول قانون مجازات اعدام با چوبه دار است.رونامه الاخبار - چاپ قاهره - به نقل از فتحی عزت، رئیس دادگاه جنایی اسماعیلیه نوشت: ‌تمام جنایت‌هایی که اعضای نظام سابق مصر مرتکب شده‌اند از رئیس جمهور گرفته تا پسرانش و کسانی که در پستهای وزراتی بوده‌اند از برخی معاملات غیر قانونی گرفته تا پر کردن حسابهای بانکی‌شان با پولهای بیت المال که موجب گسترش فساد در کشور شده است، تمام اینها جنایت‌هایی هستند که قانون مجازات در خصوص آن اجرا می‌شود که شامل اعدام و حبس 15 سال و سلب مشاغل دولتی و پس دادن اموال غارت شده و پرداخت غرامتی برابر با پولهایی است که چپاول کرده‌اند.این مسئول قضایی مصر بیان کرد: جنایت کشتار غیرنظامیان از سوی مبارک شامل این قانون می‌شود که دستور دهنده‌ی اصلی، شریک و اجراکننده‌ی این کشتار محسوب می‌شود و مجازات آن، اعدام است.عزت ادامه داد: مجازات این جنایتها که از سوی نظام سابق علیه انقلابیون صورت گرفته یعنی به خدمت گرفتن اراذل و اوباش، نیروهای پلیس و غیره برای سرکوب تظاهرکنندگان بی‌سلاح و استفاده از گلوله‌های واقعی که موجب کشته شدن 800 تن و زخمی شدن حدود 8000 تن شد، اعدام با چوبه دار است.روزنامه الاهرام نیز به نقل از زکریا شلش، رئیس دادگاه استیناف قاهره، نوشت که درصورت اثبات اتهامات مبارک در صدور دستور کشتار تظاهرکنندگان، وی به اعدام محکوم خواهد شد.این در حالی است که روانشناسان مصری پیش‌بینی کرده‌اند که مبارک در پی بازداشت موقت 15روزه‌اش با افسردگی شدید روبرو شده است و احتمالا به طور غیر ارادی دست به خودکشی خواهد زد.این کارشناسان بیان کردند:‌ خودکشی غیر ارادی یعنی سیستم بدن مبارک از فعالیت خواهد ایستاد و وی بر اثر یک سکته قلبی یا مغزی خواهد مرد.روزنامه مصری الیوم به نقل از هاشم البحری، روانشناس دانشگاه الازهر نوشت:‌ شخصیت مبارک از نوعی است که احساس می‌کند در موردش اشتباه شده و دچار افسردگی شدید شده است.وی افزود:‌ مبارک به دلیل اتفاقات در مصر خود را سرزنش نمی‌کند، چون در سخنرانی اخیرش نیز اعتراف نکرد که 30 سال در حق مردم اشتباه کرده است. وی معتقد است که ملت حق زحمات وی را در طول 30 سال قدرتش ادا نکردند.وی ادامه داد:‌ مبارک خود را انسانی معصوم می‌داند که اشتباه نکرده است. وی تنها خودش را به این دلیل سرزنش می‌کند که 30 سال رئیس جمهور مردمی بوده که در حقش اشتباه کردند و وی را زندانی کردند که در تاریخ مصر بی‌سابقه است.همچنین دکتر سمیر نعیم، استاد روانشناس در دانشگاه عین الشمس گفت: ‌شخصیت مبارک به گونه‌ای است که وی دست به خودکشی نخواهد زد، بلکه وی می‌خواهد زندگی خود را ادامه بدهد و به مساله عزت نفس مانند هیتلر توجه ندارد، چون بعد از آن همه شعارهایی که علیه وی سر داده شد، وی حتما باید دست به خودکشی می‌زد. مبارک سعی خواهد کرد که راهکار طفره روی را دنبال کند.منابع بیمارستان شرم الشیخ نیز گفته‌اند که وی دچار هیجان عصبی است و بعضا با صدایی عصبانی فریاد می‌زند

ضمن دعوت از دانشجويان براي امضاء صورت گرفت؛ تشكيل كمپين حمايت از مردم مظلوم منطقه توسط دانشجويان.خبرگزاري فارس: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز طي اطلاعيه‌اي ضمن اعلام خبر تشكيل كمپين حمايت از مردم مظلوم منطقه، دانشجويان را به امضاء اين كمپين فراخواند.

چگونه است این بسیجیان و لباس شخصی های ساندیس خوران دانشجو شده مهربانتر از مادر برای ملت بحرین شده اگر اقدامات شان نمایشی و فرمایشی از سوی پاسداران نمی باشد و از موضع دینی و انسان دوستی مدام به جای حضور در کلاس درس اساتید در دانشگاه در حال برپایی تظاهرات به نفع ملت های منطقه به خصوص مردم بحرین هستند . چرا برای یکبار هم که شده تظاهرات به نفع مردم ایران انجام نمی دهند و اعلام همبستگی با تظاهر کنندگان عراقی و سوری نمی کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با انتشار اطلاعيه‌اي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز و همچنين دانشگاه شيراز خواست به جمع امضاءكنندگان كمپين يك ميليون امضاء با موضوع كشتار مردم مسلمان منطقه بپيوندند. اين طرح با هدف محكوميت كشتار مردم منطقه توسط ديكتاتورهاي دست نشانده اجرا مي‌شود. براساس اين گزارش، اگر تعداد امضاهاي يك كمپين به يك ميليون نفر برسد، دبيركل سازمان ملل وظيفه دارد آن موضوع را پيگيري كرده و نسبت به آن اعلام موضع كند

گزارش فارس از تجمع دانشجويان مقابل سفارت بحرين در تهران؛از حضور دانشجوي داغدار بحريني تا به آتش كشيدن پرچم اربابان آل‌خليفه و آل‌سعود.خبرگزاري فارس: دانشجويان دانشگاه‌هاي استان قزوين در اعتراض به جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود در مقابل سفارت بحرين در تهران تجمع كردند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001260627

این گزارش حکومتی هم ادامه گزارش قبلی می باشد که از سوی پاسداران کودتا گر هدایت می شود و با حمایت و مراقبت پلیس امنیتی سرکوبگر بر پا می شود که هدف ضمن کنترل فضای انفجاری جامعه و حرکات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه ها برای دفع خطر سرایت قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به داخل ایران نیز می باشد.

این بار بیمارستانها متهم به بی حجابی شدند

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=52241

وقتی که دین تبدیل به ابزار سرکوب و خفقان و سانسور و قدرت و انباشت ثروت شده باشد بیمارستان هم باید تبدیل به مسجد شود تا در شرایط اضطراری یا اورژانس پرستاران یا پرسنل پزشکی و کارکنان بیمارستان به جای سرعت عمل و رسیدگی به وضعیت بیماران و تلاش برای نجات شان باید با دست یا دندان چادر سیاهش را نگهدار دارد تا دچار کفر بی حجابی نشود. مگر هنوز پس از 32 سال مبارزه با بی حجابی شکی وجود درد که ترفندی در راستای خفقان و رعب و وحشت کنترل فضای انفجاری جامعه بوده است؟

وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و خبرها حاکی از آن است که در بیمارستان‌ها عدم رعایت حجاب حادتر است خبرآنلاین ـ زهرا تالانی- در سال 84 ، راهکارهای حجاب و عفاف تنظیم شد و بنا بر ابلاغ رئیس‌جمهور در سال 84، نیروی انتظامی بنابر راهکار‌هایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرده موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال 86 اقدامات خود را در این موضوع شروع کرد.از طرفی در سیزدهم دی ماه سال 1384 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح حجاب و عفاف تصویب شد که به موجب آن بسیاری از نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعم از دولتی و غیردولتی موظف شدند اقداماتی را برای تحقق این طرح انجام دهند. با اینجال بسیاری از وزارتخانه ها و ادارات این طرح را به طور جدی دنبال نکردند به طوریکه روحانیون مجلس سال گذشته با ۴ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش و پرورش،علوم و بهداشت و درمان درباره طرح گسترش فرهنگ و عفاف دیدار کردند تا راهکار جدی برای این موضوع پیدا کنند.در سال جدید قرعه به نام وزارت بهداشت افتاد و نمایندگان مجلس نسبت به بی حجابی در بیمارستانها به وزیر بهداشت تذکر دادند. در همین رابطه سید مصطفی طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت حجاب در کشوربه خبرنگار خبر آنلاین، گفت: متاسفانه بدحجابی و بی‌حجابی یکی از مسائلی است که باعث جریحه‌دار شدن دل خانواده‌های متدین و شهدا شده است. "" نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حجاب در بیمارستان‌های کشور گفت: "مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت و درمان رعایت حجاب را ارزش می‌داند، به همین دلیل تذکری به ایشان داده شد که چاره‌ای برای وضعیت حجاب در بیمارستان‌ها بیاندیشد.

وزارت بهداشت در آستانه انحلال؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=52265

این اقدام هم مکمل گزارش قبلی و هم ناشی از ادامه ی اختلافات میان وزرای کابینه می باشد . هم اینکه حضور زن کمدی در کابینه عملی نا موزون می باشد که باید حذف گردد به خصوص اینکه خانم وزیر همسر سربازجو پاسدار شریعتمداری می باشد که اکنون منتقد دولت و دشمن رحیم مشایی شده است که باید پاسخ انتقاداتش را دریافت کند . همچنین اینگونه هردم بیل اقدام کدن وزارتخانه با هم باید جلوی هزینه های بوراتیک گرفته شود تا شاید در کنار طرح حذف یارانه های دولتی کمی کسر بودجه را جبران کند.

خبر ـ کارمندان رده میانی به بالای وزارت بهداشت منتظرند تا نام وزارتخانه شان به وزارت" رفاه و سلامت "تغییر کند. نامی که البته با جابجایی کلمات و تشکیل وزارت "سلامت و رفاه "ممکن است کمی وزارت بهداشتی ها را راضی کند با وزارت رفاه ادغام شوندامید کریمی: هرچقدر هم نماینده های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس علاقه نداشته باشند درباره واگذاری وظایف مختلف وزارت بهداشت به وزارت خانه های دیگر مثل رفاه و علوم حرف بزنند و توصیه کنند دراین باره سکوت شود تا مبادا وزارت بهداشت کلا منحل شود، اما شایعه قوی ادغام وزارت بهداشت در وزارت رفاه، همچنان نقل محافل کارمندان رده میانی به بالای وزارت بهداشت است. آنها می گویند منتظرند تا نام وزارتخانه شان به وزارت رفاه و سلامت تغییر کند. نامی که البته با جابجایی کلمات ممکن است کمی وزارت بهداشتی ها را راضی کند با وزارت رفاه ادغام شوند.