دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 24 فوردین ماه سال 1390

نقد و برر سی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " برنده كيست؟ "

"ادعا شده حزب جدید الوسط در مصر دارای مواضع آمریکایی و اسراییلی با گرایش به رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران است که برنده ی انتخابات مجلس در مصر می شود و شرایط علیه ی آمریکا و اسراییل می شود ."

قلم زنان به خدمت گرفته شدگان پاسداران کودتا گر و ولی وقیح چون مأمور و موظف می باشند آنگونه به وقایع منطقه بنگرند و نقادی و مو شکافی و بررسی و تحلیل کنند که نه اشاره ای به موضوعات داخل ایران و نارضایتی عمومی و خفقان و انقباض شود ونه به نابسامانی های اقتصادی و کسر بودجه و... پرداخته شود ، بلکه می بایست طوری گفته شود که اوضاع هرگونه به چرخد که نه به ضرر حاکمان کودتا گر ایران نیست ، بلکه به نفع اینان و زیان و بازنده بودن دیکتاتور های منطقه و حامیان شان آمریکا می باشد. غافل از آنکه موضوع قیام تونس و مصر که با لیبی و کشور های شورای همکاری خلیج فارس فرق دارد نه چیزی عاید حاکمان رژیم ضد بشری نمی شود ، بلکه سیاست مداخله گرایانه ای که در بحرین و کویت و عربستان به پیش می برد که ناشی از وحشت سرایت قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به داخل ایران می باشد . آنچنان موجب وحشت شده است که بر خلاف گذشته دیگر که نماز جمعه ها بازار معرکه گردانی تعیین خط و خطوط سیاست های داخلی و منطقه ای در ایران بود . اکنون چون دامنه ی تظاهرات های ادامه دار ضد دیکتاتوری جمعه ها علیه دیکتاتور های منطقه شده است. طوری که دامنه ی آن به سوریه و عراق رسیده است و موجب زنگ خطر برای حاکمان رژیم ضد بشری شده است . چونکه سوریه تنها هم پیمانش در میان کشور های عربی منطقه است و عراق هم نقش حیات خلوت و پشت جبهه ی دفاعی و حاشیه ی امنیتی اهداف پروه ی هسته ای و کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه خاور میانه است . پس بی جهت نیست که بدلیل ترس از تظاهرات جمعه ها که مردم معترض عراق خواهان بر کناری نوری مالکی دست نشاند ه از مقام نخست وزیری و قطع کردن دست عوامل نفوذی حاکمان تهران در عرق شده اند. موجب شد تا برای دفع خطر طرح توطئه ی خائنانه ی جنایت جنگی علیه ی بشریت علیه ی کمپ اشرف تدارک دیده شود . البته که این تهاجم ضد بشری قاتلان و آدم کشان حرفه ای نوری مالکی و سپاه قدس در کمپ اشرف به پیگیری ابعاد گسترده ی جهانی حقوق و قضایی و انسانی منتهی خواهد شد . از سوی دیگر این توطئه ی جنایتکارانه علیه ی کمپ اشرف آنسوی سکه ی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری و تهدید کردن کشور های همسایه می باشد که چون حاکمان رژیم ضد بشری نا مشروع با اعتراض شدید این کشور ها مواجه شده اند . توطئه جنایت علیه ی کمپ اشرف طراحی شد . ولی بدلیل پایداری و مقاومت مجاهدین اشرف و پرداخت بهای سنگین این مبارزه و ایستادگی حاکمان تهران و نوری مالکی به آنچه طراحی و خواب دیده شده بود نه نرسیدند ، بلکه پرونده ای دیگر علیه شان گشوده شده است که شرایط را برای شان سخت و تنگ تر از قبل از این تهاجم جایتکارانه ضد انسانی برای شان ایجادکرده است . حال بگذار که عضو حزب الله چماقدار و همکار سر بازجو پاسداری شریعتمداری با فراموش کردن بحران و بن بست مرگ بار کودتاگران حاکم در ایران موظف باشد در یادداشت روز خود لغز و رجز خوانی علیه آمریکا و اسراییل و رهبران کشورهای همسایه و منطقه کند و وشرایط و وقایع را طوری ترسیم کند که همانگونه که اشاره شد در تابلوی ترسیم شده غرب بازنده و رژیم ضد بشری برنده معرفی شود و قذافی هم پیمان دیروز چنین دیوانه خونخوار لقب گیرد و متهم شود . گو اینکه ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد بدتر ازقذافی نمی باشند:

"ماندن يا رفتن قذافي حداكثر ارزشي كه خواهد داشت ، پاك شدن يا نشدن زمين از لوث وجود يك ديوانه خونخوار است و «جهت» حركت تحولات در منطقه را تعيين نمي كند. اصطلاحا اينطور مي توان گفت كه تونس و ليبي كشورهايي هستند كه دامنه تاثير تحولات آنها به مرزهاي دروني شان محصور مي ماند و توان تعيين كنندگي آنها و قدرت تاثير سياسي شان در خارج از مرزهاي خود به شدت محدود استدر عوض، 3 كشور بحرين، مصر و عربستان از اين جهت وضعيتي كاملا متفاوت دارند و تاثير منطقه اي تحولات آنها شايد بيشتر از دگرگوني باشد كه در داخل مرزهاي خود ايجاد مي كنند."

هم قلم و همکار سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری با تجربه ی حزب الله لبنان و حماس ونقشی که با مدیریت و هدایت گری پاسداران فاشیستی در برپایی جنگ 33 روزه و 22 روزه با اسراییل ایفا کردند . اکنون فاش ساخته که چشم به انتخابات مجلس مصر و نفوذ در آن دوخته شده است . آنگاه نماینده و سخنگوی نسل جوان مصر شده است .البته بدون آنکه بگوید که نسل جوان ایران نسبت به حاکمان ایران و حامیان شان چه نظری دارند یا چگونه فکر می کنند؟ طوری که در تظاهرات ضد حکوحمتی به موازی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح دادن مرگ برچین و روسیه هم دادند ولی وی مدعی شده است که پس از اینکه از حزب جدید الوسط در مصر تأسیس شد .این حزب چون دارای مواضع آمریکایی و اسراییلی با گرایش به رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران است که برنده ی انتخابات می شود و شرایط علیه ی آمریکا و اسراییل می شود . برای اینکه این چنین مردم مصر تنفر از آمریکا به خاطر حمایت از مبارک دارند ونگران قطع کمک مالی سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون دلار آمریکا به ارتش مصر نیستند:

"نخستين و تنها حزبي كه در مصر پس از پيروزي انقلاب مردم تشكيل شد حزب الوسط است كه مجموعه اي از نيروهاي به شدت ضد آمريكايي و هوادار حاكميت اسلامي مانند محمد مهدي عاكف در آن عضويت دارند. حدس زده مي شود كه اين حزب به همراه بقيه نيروهاي اخوان المسلمين نقشي اساسي در تحولات آينده مصر داشته باشد كه هيچ نيرويي قادر به جلوگيري از آن نيست. علاوه بر اين، مشكلي كه آمريكايي ها با آن روبرو هستند اين است كه جوانان مصري مهم ترين عامل حركت خود را تحقيري مي دانند كه از جانب مبارك تحمل كرده اند و به هيچ وجه حاضر به فراموش كردن نقشي كه آمريكا در حمايت از مبارك داشت نيستند. جوانان مصري مي دانند آمريكا تنها زماني تصميم به قطع حمايت از مبارك گرفت كه دانست خشم مردم فرونشاندني نيست و مبارك بايد برود. وضع در مورد اسراييل از اين هم بدتر است. شايد در مورد نحوه مناسبات با آمريكا بتوان پيش بيني كرد كه اندك تعديل هايي در موضع مصري ها ايجاد شود اما در مورد اسراييل تمامي جناح هاي اپوزيسيون اتفاق نظر دارند كه نرمشي در كار نخواهد بود و خصوصا در مورد مسئله غزه بايد هر چه زودتر تحولي بنيادين ايجاد شود. راز سردرگمي و عصبانيتي كه اين روزها گريبان صهيونيست ها را گرفته هم احتمالا همين است. تنها ابزاري كه براي آمريكايي ها مانده اين است كه تهديد كنند كمك هاي مالي خود را به مصر قطع خواهند كرد. به عنوان نمونه مصر در 3 دهه گذشته چيزي حدود 36 ميليارد دلار كمك مالي از آمريكا دريافت كرده و در فهرست دريافت كنندگان كمك هاي آمريكا رتبه دوم را داشته است. اما همواره بخش عمده اين كمك ها نظامي بوده و هرگز روي زندگي اقتصادي مردم عموما فقير اين كشور اثر مثبت نداشته است. مثلا در سال 2010 از 5/1 ميليارد دلار كمكي كه مصر از آمريكا دريافت كرده 3/1 ميليارد دلار آن كمك نظامي بوده فقط 250 ميليون دلار صرف بهبود وضع اقتصادي اين كشور شده است.بنابراين به سادگي مي توان نتيجه گرفت درست است كه مردم مصر ديگر در ميدان التحرير چادر نزده اند اما آگاهي آنها چنان رشد كرده كه اگر لازم باشد براي پي گيري اهداف انقلاب خود در مقابل ارتش هم خواهند ايستاد همچنان كه يكي دو روز قبل ايستادند و بلافاصله هم نتيجه گرفتند"

قلم بر دست یادداشت روز نویس پس از تحلیل اوضاع تونس و لیبی و مصر در ادامه محور بحرین و یمن و عربستان تحلیل داده است و گفته چون در این مورد مسأله نفت و انرژی عربستان مطرح است . پس وحشت از سقوط یمن و بحرین و افتادن قدرت بدست انقلابیون یاحامیان رژیم ضد بشری ئمعضل اساسی برای آمریکا در این دو کشور است چونکه در نهایت چنین می تواند بر روی عربستان آنچنان تأثیر گذار باشد که عربستان و انرژی نفت آن در دست مخالفین آمریکاقرار می گیرد که ناشکیبایی وحیرت آمریکا و عربستات را چنین ترسیم نموده است :

"اما در مورد بحرين و يمن بايد يك تحليل تركيبي ارائه كرد. از نظر آمريكا مهم ترين جنبه اهميت تحولات اين دو كشور تاثيري است كه بر عربستان خواهد گذاشت و انرژي كه هرگونه پيروي احتمالي انقلابيون در اين دو كشور به مردم ناراضي عربستان تزريق خواهد كرد. به عبارت ديگر، علاوه بر مسائلي كه اختصاصا به خود اين دوكشور مربوط مي شود، آمريكايي ها تحولات بحرين و يمن را اساسا از منظر امنيت عربستان تحليل مي كنند. علت ناشكيبايي حيرت انگيز آمريكا و عربستان در مقابل درخواست هاي كاملا مسالمت جويانه مردم بحرين چيزي جز اين نبود كه تصور مي كردند اگر انقلابيون در بحرين به آنچه مي خواهند برسند نوبت بعدي از آن عربستان است"

در خاتمه اینکه همانگونه که در ابتدای نوشتار اشاره شد که سمت و سوی تحلیل ها ی وقایع منطقه می بایست آنگونه باشد که بازنده غرب به خصوص آمریکا و اسراییل و برنده ی این شرایط فقط رژیم ضد بشری باشد . بنا براین بر اساس اینگونه نظر دادن و بررسی نمودن وضعیت تونس و مصر ولیبی و بحرین و یمن و عربستان است که قلم بر دست یادداشت روز نویس به این نتيجه رسیده است كه آمريكايي ها نه تنها نتوانسته اند تحولات منطقه را كنترل نمایند بلكه عمق خسارت هاي وارد به آمریکا هر روز بيشتر مي شود. طوریکه خاورميانه ديگر هرگز به معناي مصطلح در دهه اول هزاره سوم آمريكايي نخواهد ماند . در دنباله بدون آنکه به جو نارضایتی عمومی رو به رشد درون ایران کوچکترین اشاره ای داشته باشد و یا سخنی در مورد رشد شکاف درون رأس رژیم ضد بشری و اختلافات و رقابت و تضاد میان باندهای مافیایی مدعی اصول گرایان بگوید. یا کلامی از چشم اند از اعتراضات تورم و گرانی و چندین برابر شدن قبوض برق و تلفن به خصوص گاز بگوید که ناشی از جراحی کردن یارانه های دولتی می باشد . حال بماند که موضوع منزوی بودن رژیم ضد بشری در منطقه و جهان که جای خود د ارد . ولی با این وجود از موضع فرار به جلو وصورت با سیلی سرخ کردن پرسش کرده است كه نسخه جايگزين كجاست و پاسخ همه ی وقایع آن خاورميانه را به حركت به سمت ايران ترسیم کرده است که بطور عمدی فراموش کرده تا که گوشزد نماید که این سمت نگاه بدلیل پیگیری دستیابی به سلاح هسته ای و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه است که در راستای نا آرام و بی ثبات کردن آن و تلاش برای راه اندازی جنگ دیگر با اسراییل از طریق حماس و جهاد اسلامی و حزب الله لبنان می باشد که موجب نگرانی غرب و کشور های همسایه و منطقه شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900124/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 24 فوردین ماه سال 1390

برنده كيست؟ (يادداشت روز)