روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 10 ار دیبهشت ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " نتايج معكوس جنايات آل سعود در بحرين"

"در شرایطی که کار گرانی می باشند که برای ماه ها و سال هاست که هنوز دستمزد دریافت نکرده و به تعویق افتاده است . چگونه این رژیم نا متعارف ضد بشری می تواند دوستدار ملت کشورهای منطقه و به ویژه کشور های همسایگانش باشد که هر روز بیشتر اجازه به خود می دهد تا در امور داخلی شان مداخله گری کند؟

32 سال از پیام صدور انقلاب به برون مرز خمینی شیاد می گذرد که در اصل سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز بود که همراه با مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و به ویژه کشور های همسایه بوده است . البته این سیاست مکمل جنگ نعمت شد که ایران را ویران نمود و میلیون ها کشته و مجروح و آواره و بی خانمان بر جای گذاشت . همچنین موازی آن سیاست سرکوب همه جانبه همراه با خفقان و سانسور و زندان و شکنجه و اعدام هم با شدت پیگیری شده است . زیرا که این پارامتر ها منتهی به بقای رژیم ضد بشری تا کنون شده است . اما اکنون بدلیل رشد و بسط قیام های ضد دیکتاتوری منطقه که به سوریه و بغداد سرایت کرده است . عجیب موجب نگرانی و وحشت حاکمان تهران شده است . البته از یاد نرفته است جرقه ی اصلی این قیام ها ی منطقه ابتدا در ایران زده شد. چون پس از کودتای 22 خرداد 88 در ایران بود که پژواک فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح در خیابان ها و دانشگاه های ایران طنین انداز شد و 8 ماه هم این تظاهرات ضد حکومتی بطور مستمر ادامه داشت تا اینکه بطور وحشیانه و ضد انسانی تظاهرات مردم نا راضی سرکوب و بطور موقت مهار شد . البته پس از سرکوب و حکومت نظامی اعلام ناشده این تظاهرات های ضد حکومتی تا پایان سال 89 و حتی شب عید بافریاد های مرگ بر دیکتاتور ادامه یافت. بنابراین حاکمان رژیم ضد بشری و ولی وقیح نا مشروع و پاسداران کودتا گر با خانه نشین کردن موسوی و کروبی و افزایش بالای سرکوب و سانسور تلاش می کنند برای منحرف کردن اذهان عمومی هرچه بیشتر بر شدت سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز بی افزایند . لذا از این منظر است که مداخله گری آشکار همراه با تهدید در امور داخلی عربستان و بحرین می شود تا که این دو کشور نا آرام و بی ثبات شوند و منتهی به کاهش فشار بیرونی بر روی رژیم ضد بشری منزوی در منطقه و جهان گردد . همچنین خطر سرایت قیام های منطقه به ایران کنترل و خنثی شود. پس بی جهت نیست که سر مقاله نویس سخنگو و نماینده و وکیل تسخیری مردم بحرین شده است و با فراموش کردن کارنامه ی ننگین رتبه دار اول جهانی محکومیت مستمر حقوق بشر و بی توجه به اعتراض مراجع و نهاد های بین المللی مدافع حقوق که اعدام ها در ایران را محکوم می کنند . البته حاکمان رژیم ضد بشری معترض می شوند که چرا اینان در امور داخلی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی مداخله می کنند؟ اما اکنون این مدعی وارونه گوی فراموشکار از موضع طلبکارانه و پر خاشگرانه این چنین علیه ی صدور احکام و زندان در بحرین موضع گیری انتقادی نموده است:

"خيزش دوباره مردم بحرين در اعتراض به احكام صادره توسط دادگاه‌هاي فرمايشي آل خليفه عليه هفت نفر از معترضان كه 4 نفر از آنها به اعدام و 3 نفر ديگر به زندان‌هاي طويل‌المدت محكوم شده‌اند و راه پيمائي‌هاي پيوسته مردم شرق عربستان در حمايت از مردم بحرين و اعتراض به لشكركشي آل سعود به بحرين، به روشني نشان مي‌دهند حكام مستبد عربستان و بحرين در اقدام مشتركي كه براي سركوب قيام‌هاي دو كشور تدارك ديده‌اند با شكست سختي مواجه شده‌اندمأموران باصطلاح امنيتي عربستان در روزهاي اخير با دستگيري 192 نفر از مردم شرق اين كشور تلاش كردند تظاهرات ضد استبدادي مردم را سركوب كنند ولي موفق نشدند. احكام فرمايشي دادگاه‌هاي بحرين عليه شهروندان معترض بحريني نيز نتوانست كاري از پيش ببرد بطوري كه ديروز و ديشب هم تظاهرات عليه آل خليفه ادامه يافت و در شرق عربستان نيز دامنه تظاهرات هر روزه گسترده‌تر مي‌شود. تظاهرات معترضان به كشتار و سركوب مردم مظلوم بحرين در شرق عربستان كه مدتي است برگزار مي‌شود و خشونت‌هاي روزافزون آل سعود نيز نتوانسته آنرا مهار كند بطلان محاسبات آل سعود و لشكركشي به بحرين و اشغال نظامي اين جزيره را به اثبات رساند و نشان داد كه طرح "سپر آهنين جزيره" نه تنها كاري از پيش نبرده بلكه آل سعود با اجراي اين طرح به پديده‌اي كمك كرده كه از وقوع آن بيم داشت. محاسبه شود، "نقض غرض" بوده و نتايج معكوسي را به بار آورده است. بدين ترتيب رژيم آل سعود اشتباهي را مرتكب شده و با گره زدن سرنوشت خود به تحولات بحرين، با دست خودش به التهاب در صفحات شمال و شرق عربستان دامن زده است "

. سر مقاله نویس در ادامه سیاست مداخله گری در امور داخلی عربستان و بحرین ولی با نا دیده گرفتن شکاف و اختلاف شدیدی که میان رهبر لوطی جماران خامنه ای ولی وقیح با پاسدار عنتر گماشته اش احمدی نژاد پیش آمده است و خبرش هم عالم گیر شده است . در عوض برای توجیه گری انتقاد به دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی بحرین اما از موضع فرافکنی سخن از نشان شکاف و دو دستگی درون حاکمیت آل سعود یاد کرده است . در دنباله با نا دیده انگاشتن فضای خفقان و سانسور و انباشت زندان ها و گسترش شکنجه و تهدید و فشار درون سیاه چال های که همراه با صدور افزایش اعدام ست که شدامل زندانیان سیاسی هم می شود . ولی وی نماینده و سخنگوی ملت فلسطین شده و اینگونه از زبان اینان بیان کرده که زندانیان سیاسی باید از زندان های عربستان آزاد شوند:

"گزارشاتي وجود دارد كه نشانگر شكاف و دو دستگي در حاكميت آل سعود و اختلاف نظر درخصوص نحوه برخورد با تحولات منطقه به ويژه مسائل بحرين است. اگرچه عربستان، اكنون ايران را به دخالت در امور بحرين متهم نموده ولي ظاهراً از اين مسئله غافل است كه نظاميان اشغالگر سعودي، اكنون به خانه‌ها، نواميس و زندگي روزمره مردم بحرين حمله‌ور شده‌اند و با توسل به جنايت در كشتار و سركوب، عربده مي‌كشند و اوضاع را باز هم به زيان خود، بحراني‌تر كرده‌اند. در حالي كه عقل و منطق ايجاب مي‌كرد نه تنها آل سعود از دخالت سياسي و لشكركشي به بحرين پرهيز كند بلكه به حاكمان بحرين و مقامات استان‌هاي شمالي و شرقي عربستان هم توصيه كند با تعامل و رفتارهاي مدبرانه و حكيمانه، شعله‌هاي خشم و اعتراض مردم را مهار و فضا را آرام نمايند نه آنكه به التهابات دامن بزنند و بر آتش، بنزين بپاشند. افزون بر اين، ضرباتي كه وهابيون و تكفيري‌ها به حيثيت منطقه‌اي و جهاني عربستان بويژه دردنياي اسلام زده اند، شايد هرگز به سادگي قابل جبران نباشد. اين رفتارهاي متناقض از جانب كساني كه لقب "خادم الحرمين" را يدك مي‌كشند، به كلي با مسئوليت‌هاي مورد انتظار از آنها منافات دارد و عملكرد آل سعود را به كلي غيرقابل توجيه نموده است، چرا كه آنها خدا را هم فراموش كرده و سرزمين وحي را به جولانگاه دشمنان اسلام تبديل نموده‌اند.اكنون مردم عربستان خواستار آزادي 8 هزار زنداني سياسي، رفع تبعيض و بي‌عدالتي و پايان دادن به سركوب چه در عربستان و چه در بحرين هستند. هرچند اينها خواسته‌هاي زيادي نيست ولي آل سعود هنوز هم در تن دادن به آنها ترديد مي‌كند"

.در خاتمه اینکه کدام حکومت دمکراتیک مردمی در جهان وجود دارد که سران و مسئولانش همراه با رسانه های خبری و مطبوعاتی و کلیه تر یبون های نهاد های حکومتی اش بسیج و همآهنگ شوند . البته موازی آن با فراموش کردن مردم و مطالبات شان و نا دیده انگاشتن منافع ملی کشور به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز آویزان شود تا که سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه را تعقیب نماید . بد تر اینکه با دایه مهر بانتر شدن از مادر دلسوز ملت کشور های منطقه و همسایه ها شود و برا شان اشک تمساح بریزند. در ست سیاستی که 32 سال می باشد که از سوی حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران پیگیری شده است البته سئوال است که چنین رژیم ضد بشر وقتی مردم خود و مطالبات شان را فراموش کرده است و خفقان و سانسور را جایگزین مطالبات شان نموده آنگونه که فردا که روز جهانی کار گر می باشد . مجوز حضور به کار گران و حضور شان در خیابان ها برای تظاهرات و اعلام همبستگی به کار گران جهان داده نمی شود . بد تر اینکه هرروز با بسته شدن کار خانه ها و واحدهای تولیدی تعداد بیشتری کار گران محروم و زحمتکش اخراج می شوند . از سوی دیگر در شرایطی که کار گرانی می باشند که برای ماه ها و سال هاست که هنوز دستمزد دریافت نکرده و به تعویق افتاده است . چگونه این رژیم نا متعارف ضد بشری می تواند دوستدار ملت کشورهای منطقه و به ویژه کشور های همسایگانش باشد که هر روز بیشتر اجازه به خود می دهد در امور داخلی شان مداخله گری کند؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900210/13900210_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 10 ار دیبهشت ماه سال 1390

نتايج معكوس جنايات آل سعود در بحرين