پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت درگذشت هنرمند بزرگ مقاومت، منوچهر سخایی

به مناسبت فقدان شادروان هنر مند مسئول و مردمی که عضو شورای ملی مقاومت بود آقای منوچهر سخائی خاطره ای دارم که مر بوط به سال 76 است که در مراسم بر پایی مراسم سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین در واشنگتن حضور داشت ایشان را دیدم و آشنا شدم . چون من همراه با تعدادی از هو اداران از لوس آنجلس به واشنگتن رفته بودم . سپس در مهمانی در منزل یکی از هواداران مقاومت که بر گزار شد همراه با جمعی دیگر در کنار زنده یاد آقای منوچهر سخایی بودم. یکی از بچه های هنرمند مقیم لوس آنجلس سنتور می زد و قرار شد که هر که هر هنری دارد در آن شب از اجرای آن دریغ نکند. ابتدا چندین ترانه آقای منو چهر سخایی با صدای گرم و دلنشین و گیرایش اجرا نمود . عجیب شور وحالی به جمع داد . عجیب تر اینکه روابط گرم صمیمانه و انسانی و افتادگی و خاکی و مردمی بودنش در بر خورد با دیگران موجب جذب شان می شد . طوریکه بیانگر و تداعی کننده ی اصطلاح و مفهوم هنر مند مسئول و مردمی بودنش بوضوح اثبات می شد . ضمن اینکه قلم شیوا وجالبی هم داشت . خانم سهیلا صادق و چند تا از مسئولین دیگر لوس آنجلس و واشنگتن و برخی از اعضای شورای ملی مقاومت از جمله دکتر محمد قربانی هم در آن شب مهمانی حضور داشتند . خلاصه آنگونه شور و انگیزه زنده یاد آقای منوچهر سخایی در آن محفل ایجاد نمود که به من انگیزه و جرأت داد تا در همگامی با جمع زمزمه ای کنم . با وجود اینکه می دانستم که خواندن من جالب نیست و خیلی اشکال دارد ولی ایشان با بلند تبعی که داشت مرا تشویق نمود و گفت خوب بود فقط کمی با عجله خوانده شد بهر حال شیوه ی رفتار محبت آمیز مخلصانه و گفتمان صادقانه ایشان اوج و انسانیت ایشان را می رساند . آن خاطره هر گز از دهن من محو و پاک نشده است . ضمن تسلیت به رهبر مقاومت و خانم مریم رجوی و رزمندگان شهر اشرف واعضای شورای ملی مقاومت و جامعه ی هنرمندان متعهد ومردمی به خصوص هنرمندان اشرف و با تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان شادروان هنررمند ارزنده آقای منوچهر سخایی و آرزوی بردباری و شکیبایی و تندرستی برای شان.

یادش این زنده یاد هنرمند ارزنده ی مردمی گرامی و راهش پر رو باد.

هوشنگ بهداد

10 اردیبهشت ماه سال 1390

منوچهر سخایی، هنرمند برجسته و عضو شورای ملی مقاومت ایران، بامداد امروز پس از چند سال مقاومت در برابر بیماری سرطان، در هشتاد سالگی در گذشت.منوچهر سخایی، با بیش از نیم قرن فعالیت و شهرت هنری، پرستوی هنر ایران، از مفاخر مقاومت، روزنامه نگار حرفه یی و خواننده «پرستو» به یاد برادرش سرگرد محمود سخایی، شهید کودتای ۲۸مرداد بوددرگذشت این هنرمند ملی و مردمی و عضو شورای ملی مقاومت ایران را به عموم هموطنان، به خانواده محترم سخایی، هم چنین به یاران شورایی و همه اعضای خانواده بزرگ مقاومت تسلیت می گویم.قدر و منزلت هنری منوچهر سخایی برای تمامی هموطنانی که عواطف و احساساتشان از دیرباز با طنین صدای او و ترانه هایش در کوچه باغهای خاطرات شهرهای وطن آشناست، نیازی به وصف ندارد. با‌ این‌همه، تردیدی نیست که خصال انسانی این رادمرد هنر ملی در صدر ارزشهایش قرار دارد. ارزشهای والایی که او را با مقاومت ایران پیوند داد و به یار غمخوار مقاومت و رزم آوران آزادی در همه این سالهای پرفراز و نشیب تبدیل کرد.سخایی از شیفتگان اشرف بود و در آخرین پیامهایش، بیش از حال خود و بیماری جانکاهش، دل مشغول مجاهدان اشرف بود.فقدان این هنرمند ارزنده را، به قهرمانان اشرف که یار و غمخواری دیگر را از دست دادند و همچنین به مسعود، تسلیت می گویم. برای روح پرفتوحش شادی و رحمت ایزدی و برای بازماندگانش صبر و سلامتی آرزو می کنم.

مریم رجوی - ۸اردیبهشت۱۳۹۰

http://hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=22073:2011-04-28-18-49-41&catid=21:2010-01-17-21-49-36