دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 4 اردسیبهشت ماه سال 1390

نقد و برسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " شليك حقوقي به بي عملي سياسي "

گویا در ایران زندان اوین و رجایی شهر و بازداشتگاه کهریزک وجود ندارد و روزانه جنایات علیه ی بشریت در این سیاه چال ها اتفاق نمی افتد و دژخیمان زندان بان با سایر ارگان های سرکوبگر مرتکب اعمال ضد انسانی نمی شوند. یاحتی در برون مرز همچون کمپ اشرف طرح جنایت جنگی یا جنایت علیه ی بشریت تدارک دیده نشده است و راستی راستی ایران مهد دمکراسی و حقوق بشر می باشد و هر گز هم حقوق بشر در این کشور نقض نشده است و رژیم ضد بشری نا مشروع تاریخچه ی ننگین محکومیت جهانی حقوق بشر ندارد؟

اکنون معادله ی دوطرف شرایط قیام های منطقه که به سوریه و عراق رسیده است که عجیب موجب نگرانی حاکمان سر کوبگر کودتایی شده است . از سوی دیگر آشکار شدن شکاف و اختلاف میان پاسدار گماشته احمدی و ولی وقیح مزیت بر علت شده است تا جار چیان در خدمت مراکز قدرت طبق سنت 32 ساله برای منحرف کردن اذهان عمومی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز جایگزین شده و شدت گرفته است . برای همین شیپور از در گشادش نواخته می شود تا با وارونه گویی کردن وانمود شود که بسط و گسترش قیام ای منطقه نه به زیان که موازی خواست و اهداف رژیم ضد بشری به پیش می رود . چونکه قیام کنندگان خواهان پیگیری الگوی انقلاب اسلامی ایران می باشند . صد البته با پاک کردن صورت مسأله تلاش مذبوحانه می شود تا که ضریب تنفر و خشمم ردم نا راضی ایرانی که در تظاهرات های ضد دولتی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح نا دیده گرفته شود . از سوی دیگر پوششی برای سانسور سیاسست مداخله گری در امور داخلی سوریه و همکاری نزدیک با ارگان های سرکوبگر قیام کنندگان سوریه است که حتی عضو اخوان السلمین سوریه در لندن هم این نقش را تأئید کرده است . در صورتیکه تظاهر کنند گان سوری خواهان بر کناری بشار اسد می باشند که برای حاکمان تهران سم مهلک می باشد. حال بماند که خبر گزاری رژیم ضد بشری گزارش وارونه ی تظاهرات به نفع اصلاحات بشار اسد داده است که تناقض آمیز می باشد . زیرا که جای سئوال اشست که اگر چنانچه اصلاحات در سوریه مقبول است . پس برای چه در ایران نه چنین اقدامی جرم است ، بلکه مدافعان شان با ضرب و شتم و سرکوب و زندان و شکنجه و اعتراف به جاسوس بیگانه و خیانت و... متهم و محکوم می شوند؟ پس بی جهت نیست که قلم بردستان وارونه گوی و تصویر مارکش و مار نشان دادن بطور همآهنگ با فراموش کردن مردم و مطالبات شان به خصوص تورم 25% برسمیت شناخته و اعلام شده که مقابل افزایش دستمزد 9% کار گران محروم و زحمتکش می باشد . ام همگی این قلم زنان موظف می باشند که در حوزه ی سیاست برون مرزی و بررسی مسایل تغییر و تحولات منطقه از موضع ضد آمریکایی فعال باشند و شرایط را آنگونه دنبال نمایند که گویا در ایران نه هیچ خبری نیست و نه مردم مشکل و اعتراضی ندارند و نه هیچ خطر قیام های منطقه ایران را تهدید نمی کند، بلکه شرایط منطقه آنگونه به پیش می رود که علیه ی آمریکا و حکومت های وابسته به آمریکا از جمله ی عربستان و بحرین می باشد . در عوض به نفع رژیم ضد بشر ایران به پیش می رود. بهمین دلیل این چنین اوضاع منطقه و نقض حقوق را تحلیل کرده است "

"چشم انداز تحولات منطقه بنابرشواهد و قراين غيرقابل خدشه حكايت از آن دارد كه علي رغم توطئه هاو كارشكني هاي قدرت هاي غربي خيزش و خروش ملت هاي مسلمان و بيداري اسلامي مسير را براي خاورميانه اي منهاي سيطره و نفوذ آمريكا و اذنابش فراهم كرده است.اما آنچه در بحبوحه تحولات منطقه تا رسيدن به آن چشم انداز نگراني ملت ها و افكار عمومي را در پي داشته است اوج گرفتن موج گسترده نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه در بحرين، يمن، ليبي و... است كه تنها اقدام سازمان ها و نهادهاي بين المللي يا سكوت بوده است يا متأسفانه همدستي و همراهي با مجرمان بين المللي.!!در اين ميان وضعيت و موقعيت «بحرين» به علت جنايات و تجاوزات آشكار آل خليفه و آل سعود متمايزتر است. چند هفته پيش با سفر رابرت گيتس وزير جنگ آمريكا به منامه علي رغم چراغ سبزي كه واشنگتن نشان داده بود تا آل خليفه به سركوب شديد اعتراضات مدني و مردمي بحرين بپردازد اتفاق شنيع تر، قشون كشي آل سعود به بحرين بود تا به دستور ايالات متحده و با ادعاي سست و پوچ نيروهاي سپر جزيره مردم مسلمان بحرين را به خاك و خون بكشاند. بي عملي ها و انفعال در برابر كلكسيوني از جنايات آل خليفه و آل سعود عليه ملت مظلوم و بي دفاع بحرين اكنون كار را به جايي رسانده است كه در ادامه سفرهاي پياپي مقامات آمريكايي به بحرين، اين بار در هفته گذشته «جفري فلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا به منامه گسيل شود و پس از آن جنايت جديد حاكمان دست نشانده آل سعود و آل خليفه مبني بر تهديد عفت زنان بحريني در دستور كار قرار بگيرد و در نهايت در روزهاي گذشته وقيحانه و بي شرمانه كشف حجاب زنان مسلمان و چادر از سر آنها كشيدن عملي شد!!!"

همچنین قلم بر دست مدافع حقوق بشر شده سیاست توصیح و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه توجیه کرده است و نقش سازمان ملل و شورای سازمان امنیت ساز مان ملل در عدم پیگیری نقض حقوق بشر در منطقه با تأکید پرچمداری رژیم ضد بشری در دفاع از حقوق بشر و حمایت ملت های مسلمان منطقه از سوی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران را این چنین به تصویر کشانیده شده است :

"اكنون پرسش كليدي كه در جان مسلمانان بخصوص برادران و خواهران ايران اسلامي شعله گرفته اين است كه در برابر اين همه جنايات و تجاوزات مشمئزكننده و ددمنشانه چه بايد كرد؟بي شك مجموعه اقداماتي متوجه دولتها، علماء و تك تك افراد جهان اسلام و به طور ويژه، ايران اسلامي است آنهم در شرايطي كه شوراي امنيت سازمان ملل و نهادهاي حقوق بشري مانند هميشه به وظايف خودشان عمل نمي كنند.قبل از هر چيز بايد مشخص شود بر مبناي موازين حقوق بين الملل و معاهدات و كنوانسيون هاي بين المللي چه جرايمي را آل سعود و آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين مرتكب شده اند.اين تجاوزات آشكار و جنايات ددمنشانه درحالي است كه از يكسو اخراج شيعيان از بحرين استمرار داشته و از سوي ديگر؛ به تازگي كشف حجاب زنان شيعي بحريني دردستور كار نيروهاي نظامي و امنيتي رژيم آل خليفه قرار گرفته است.همچنين تا زماني كه دادگاه هاي داخلي بحرين همانند مصر كه حسني مبارك را به بند انداخته است، آل خليفه را پاي ميز عدالت و مجازات بكشاند شايد خيلي دير شده باشد؛ آنهم با حجم و شتاب كشتارها، بازداشت ها و ضرب و جرح ها از سوي رژيم آل خليفه. بنابراين راهي كه به نظر مي رسد در شرايط موجود بايد عملياتي شود تا بي عملي و انفعال در برابر جنايات آل خليفه و آل سعود پايان يابد. اعمال «صلاحيت جهاني» از سوي دادگاه هاي كشورهاي مسلمان و آزاديخواه است.و بالاخره بايد گفت با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ايران پيشقراول نهضت بيداري اسلامي است و امروز ملت ها و افكار عمومي منطقه به آن چشم دوخته اند و از انقلاب اسلامي الهام مي گيرند در اين وظيفه حساس و سرنوشت ساز و «اعمال صلاحيت جهاني» پيشقدم شود.البته با توجه به ماده 8 قانون مجازات اسلامي كشورمان، اولا دادگاه هاي ايران زماني مي توانند اعمال صلاحيت جهاني نمايند كه بر مبناي يك قانون خاص يا عهدنامه بين المللي باشد و ثانياً؛ متهم در ايران دستگير شده باشد. از آنجاييكه قسمت دوم ماده مزبور مانعي براي اعمال صلاحيت جهاني بطور تأثيرگذار و نتيجه بخش است انتظار است مجلس شوراي اسلامي با همراهي و همكاري ساير قوا اصلاحاتي را بوجود آورند تا قوانين به گونه اي نباشد كه مانع ايفاي نقش رهبري انقلاب اسلامي در منطقه و هدايت بيداري اسلامي باشد.و اينچنين است كه آل خليفه و آل سعود و وهابي ها خواهند فهميد كه نمي توانند بي محابا و بي شرمانه با چراغ سبز آمريكا و كودك كشان صهيونيستي به جنايات و تجاوزات خودشان ادامه دهند بلكه عنقريب در بند مجازات گرفتار خواهند شد"

در خاتمه اینکه قلم بردست یادداشت روز نویس بدون آنگه بگوید که سیاست وارونه گویی که مکمل سیاست تز جنگ برون از خانه به جای درون خانه جنگیدن می باشد ولی اکنون آنگونه دست به لغز و رجز خوانی تبلیغاتی زده و از موضع مدافع سینه چاک حقوق بشر فعال شده و یکه تازی نموده است و از موضع فرافکنی طلبکارانه از نقض حقوق بشر در بحرین و یمن و لیبی سخن یاد کرده و یقه ی عربستان را گرفته است که بدستور آمریکا به بحرین لشکر کشی کرده ومشغول شکنجه و کشتار و نقض حقوق بشر می باشد . انگاری که نه در سوریه و نه عراق اتفاقات مشابه یا بد تر از آنچه در بحرین رخ داده می شود در این دو کشور اتفاق نیفتاده است . یا اینکه گویا در ایران زندان اوین و رجایی شهر و بازداشتگاه کهریزک وجود ندارد و روزانه جنایات علیه ی بشریت در این سیاه چال ها اتفاق نمی افتد و دژخیمان زندان بان با سایر ارگان های سرکوبگر مرتکب اعمال ضد انسانی نمی شوند. یاحتی در برون مرز همچون کمپ اشرف طرح جنایت جنگی یا جنایت علیه ی بشریت تدارک دیده نشده است و راستی راستی ایران مهد دمکراسی و حقوق بشر می باشد و هر گز هم حقوق بشر در این کشور نقض نشده است و رژیم ضد بشری نا مشروع تاریخچه ی ننگین محکومیت جهانی حقوق بشر ندارد؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900204/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 4 اردسیبهشت ماه سال 1390

(يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " شليك حقوقي به بي عملي سياسي