گزیده خبرهای 27 فروردین 90 – قسمت - 2

عده ای از سناتورهای آمریکایی خواستار شناسایی محمود احمدی نژاد و ۲۵ تن از مقامهای نظام بعنوان ناقضان حقوق بشرشدند

مقدم بر پاسدار گماشته احمدی نژاد ولی وقیح است . همچنین باید مسئولین همه نهادهای حکومتی و سرکوبگر در هر رده را شامل شود. زیرا بطور جمعی و مستمر مرتکب نقض حقوق بشر در ایران شده ومی شوند. یعنی نمی بایست فرقی میان وی با پاسدار رضایی و علی لاریجانی و... بروجردی و اعضای بازار مکاره قائل شد که حتی به کروبی و موسوی و خاتمی رحم نکردند و فریاد مرگ علیه اش زدند . همینطور رفسنجانی که به جای اینکه سرکوبگران را متهم کند تظاهر کنندگان 25 بهمن را متهم و محکوم نمود به امید آنکه از رأی سیرک مجمع خبرگان جراحی نشود اینهم جزو مجرمان نقض کنندگان حقوق بشر در ایران است چون شبکه ی مافیایی حاکم بر ایران بهم وصل است و جنگ قدرت و ثروت باندی و جناحی موجب تفکیک شدن شان در سرکوب مخالفان و منتقدان در 32 سال گذشته از هم دیگر نمی شود شد . چون هم همه پیروان خمینی شیاد است که کارنامه ی ارتکاب ننگین قتل عام زندانیان در سال 67 را را دارد که چند روز پیش طلبه محسن کدیور آشکار از این سند جنایت علیه ی بشریت در آمریکا دفاع نمود . بنابراین اگر فرقی بین شان باشد در نوع شیوع علنی و با پنبه سر بریدن است .

رادیو فردا : چهار تن از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه ای به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آن کشور ، خواستار آن شدند که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی و ۲۵ تن از مسئولان کنونی و سابق نظام رسما ًبعنوان ناقضان حقوق بشر اعلام شوند. مارک ِکرک و جون کایل ، سناتورهای جمهوریخواه ، کریستن گیلیبران ، سناتور دموکرات و جو لیبر من ، سناتور مستقل، در نامه خود از خانم کلینتون خواسته اند فورا تحقیقاتی را برای قرار دادن نام ۲۵ نفر از مقامات جمهوری اسلامی در لیست ناقضان حقوق بشر آغاز کند. در آغاز هفته جاری اتحادیه اروپا ۳۲ تن از مقامات کنونی و سابق جمهوری اسلامی را بعنوان ناقضان حقوق بشر معرفی کرد. این مقامات ایرانی از این پس نمیتوانند به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنند و تمام دارائیها و اموالشان در اتحادیه اروپا هم مسدود خواهد شد.

فیلم/ تظاهرات هزاران نفر در سوریه امروز جمعه، 26 فروردین، 15 آپریل

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=31435

با روند ادامه ی این تظاهرات نا راضیان و جنایاتی که سرکوبگران سوری به سبک آدم کشان حرفه ای ایران ادامه می دهند و اگر چنانچه پیام تظاهرات کنندگان سوری را نپذیرند باید گفت که سونوشت بن علی و مبارک در انتظارش می باشد . البته این سرنوشت مشابه شامل حال نوری مالکی مزدور و اربابش ولی وقیح در ایران هم می شود.

با ارسال نامه صالحي به بان كي مون "ايران اقدام عاجل شوراي امنيت براي توقف كشتار در بحرين را خواستار شد

چرا این وزیر دست نشانده ی عراقی اگر یک مأمور یا غلامک حلقه بر گوش بی اراده نمی باشد بی توجه نسبت به سرکوب مردم معترض اهواز در روز جمعه است که گفته می شود تعداد 15 نفر در سالگرد قیام 2005 بود هم کشته و تعداد بیشتری مجروح شده اند؟ یا اینکه چرا از شورای سازمان ملل در مورد جنایات سوریه و عراق سخنی سخنی نگفته است به خصوص از توطئه ی مشترک خامنه ای مالکی در اقدام تهاجم نظامی که جنایت جنگی علیه ی بشریت است که نسبت به مجاهدین اشرف مرتکب شده اند . ویدهان خودش را قیر اندود نموده تا چیزی از آن چکه نکند؟

جهت اطلاع

از افغانستان تریاک وارد می شود تا در رابطه ی پدیده ی شوم مقام اولی جهان مصرف مواد مخدر ایران حفظ شود . از سوی دیگر طرح معتاد کردن به افغانستان صادر شود. تا توازن میان واردات تریاک و صادرات اعتیادبه وجود آید.

به گزارش آتي نيوز، استاندار هرات افغانستان با بيان جملاتي عجيب و گستاخانه ادعا كرد همسايگي اين استان با ايران سبب گسترش اعتياد به مواد مخدر در ميان جوانان اين استان شده است. شبكه خبري طلوع افغانستان، به نقل از "داوود صبا" استاندار هرات مدعي شد: اگر چه در استان هرات، خشخاش كشت نمي‌شود اما به علت آنكه اين استان با ديگر كشورها بويژه ايران هم مرز است اعتياد به مواد مخدر در ميان جوانان هراتي افزايش چشمگيري يافته است. اين شبكه تلويزيوني همچنين ادعا كرد شماري از جوانان هراتي گفته‌اند در ايران به مواد مخدر معتاد شده‌اند. گفتني است بد نيست اين رسانه‌هاي مستقل كشور همسايه نگاهي به ميزان توليد موادمخدر اين كشور، قبل و بعد از حضور آمريكا و انگليس نيز بياندازند.

فضای امنیتی در اهواز

گفته می شود ننگ با رنگ پاک نمی شود . به خصوص با ترفند فرار به جلو در شرایطی که مزورانه برای مردم بحرین اشک تمساح ریخته می شود که در استان خوزستان شهروندان عرب زبان ایرانی مورد هجوم گزمکان قاتل واقع می شوند و انبوه کشته و مجروح می شوند حتی پخش خبرش سانسور هم می شود تاکه این چنین ماهیت عوامفریب ووارونه گوی حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی بطور شفاف عریان شود.

منابع خبری از بروز درگیری و ایجاد فضای امنیتی در مناطق عرب نشین شهر اهواز در ششمین سالگرد تظاهرات ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ خبر می‌دهند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، «ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» منابع و فعالان محلی گزارش می‌دهند همزمان با سالگرد تظاهرات ۱۵ آوریل در این شهر که در اعتراض به برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران برای تغییر بافت جمعیت استان به زیان اعراب، توسط نیروهای امنیتی و پلیس با قتل ۱۵ نفر و ده‌ها زخمی و صد‌ها دستگیری سرکوب شد، فضای امنیتی بر این مناطق حاکم شده است.محمد حسن فلاحیه‌زاده خبرنگار سابق العالم در این رابطه به هرانا گفت؛ امنیتی شدن شهر در مناطق عرب نشین به خصوص محله‌های زرقان، شیبان، الدایره، ملاشیه و صیاحی به چشم گزار شده است. همچنین گزارشاتی نیز حاکی است شب گذشته در محله‌های کوی علوی، منطقه خشایار درگیریهایی بین معترضین و نیروهای امنیتی روی داده است.لازم به ذکر است بعضی از منابع خبری از کشته شدن دست کم سه تن و بازداشت ده‌ها تن در طی اعتراضات شب گذشته خبر می‌دهند که تاکنون مستندی در این رابطه منتشر نشده است. هر چند باید اشاره داشت که طبق گزارشات آماری سال ۱۳۸۹ از موارد نقض حقوق اقلیت عرب در ایران به دلیل ضعف نهادهای مدنی تنها ۵ گزارش منتشر شده بود که نشانگر کم توانی و دشواری مستند سازی نقض حقوق بشر در این مناطق است

جمهوری اسلامی 'اینترنت حلال' راه اندازی می کند

اعتراف به کشتارگاه شدن شبکه ی خبر رسانی اینترنتی و حاکم کردن دستوران و فرامین و فتاوی ذبح شرعی در آن که گفته می شود برای حلال کردن خبر ها ومطالب از فیلتر سانسور و صافی گذشته برای متقاضیان است که باید گفت این فتوا هم همچون مبارزه با شبیخون فرهنگی وطرح ضربتی جمع آوری دیش های ماهواره ای و فروش مفت شرکت مخابرات به پاسداران فاشیستی تا خط سانسور تلفنو اینترنت را دنبال و حتی جنگ سایبری بسیج منتهی به شکست است وبرای فاطی تنبان نمی شود.

بی بی سی : یک مقام بلند پایه دولتی در ایران گفته است که اولین شبکه اینترنتی در این کشور که از "سایت های غیر اخلاقی پاک شده است" به زودی در ایران راه اندازی می شود.علی آقا محمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سیاست های اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری گفته است این نخستین شبکه " اینترنت حلال" در ایران خواهد بود.یرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به نقل از آقای آقا محمدی گفته است که جای اینترنت جهانی هم در کنار "شبکه اینترنتی حلال" محفوظ خواهد بود اما تمامی خدمات الکترونیکی دولتی نظیر خدمات دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک ایران از طریق این شبکه در اختیار کاربران اینترنت در داخل ایران قرار می گیرد.به گفته مقام های دولتی ایران، برای راه اندازی شبکه اینترنتی حلال، کنسرسیومی به نام " ایرانیان نت" ثبت شده که گرچه هنوز اعضای آن مشخص نیست اما قرار است در زمینه توسعه فیبر نوری فعالیت کند.قرار است این کنسرسیوم در مرحله اول که ۱۸ ماه طول خواهد کشید، ۱۰ میلیون کاربر را از طریق فیبر نوری به "اینترنت حلال" وصل کند.کنترل محتوای اینترنت از زمانی که این استفاده از این شبکه در ایران رایج شد، همواره دغدغه مقام های حکومتی این کشور بوده است.در نخستین اقدام برای کنترل، برخی از سایت هایی که محتوای آنها مورد تایید حکومت در ایران نبود فیلتر شد.بعدها گروهی متشکل از نمایندگان مقام های دولتی و قضایی کمیته ای به نام "تعیین مصادیق پایگاه های اینترنتی غیر مجاز" تشکیل دادند که وظیفه آن شناسایی سایت های اینترنتی بود که دولت آنها را مغایر با ارزش های خود می دانست.در موارد متعددی به جز فیلتر، گردانندگان این سایت ها نیز مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند.پس از انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری در ایران و افزایش سایت ها و وبلاگ های اینترنتی منتقد و مخالف دولت و رواج استفاده از سایت های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک، دولت ایران ایران محدودیت های بیشتری علیه سایت های اینترنتی، کاربران و خدمات دهندگان اینترنت اعمال کرده که از جمله آنها، محاکمه و صدور احکام قضایی علیه نویسندگان و دارندگان سایت ها و وبلاگ های منتقد دولت بوده است.اواخر سال گذشته خورشیدی، مقام های انتظامی ایران اعلام کردند که پلیس "فضای تولید و تبادل اطلاعات" (با نام مختصر "فتا")، با هدف "مقابله با جرایم اینترنتی" و "حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی" بر روی شبکه اینترنت، در ایران شروع به کارکرده است.سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران در جریان آغاز به کار پلیس اینترنت در ایران گفته بود: "شبکه‌های اجتماعی اینترنتی هزینه‌های بسیاری را در کشور ما تحمیل کردند."سرعت اینترنت در ایران که تحت اختیار خدمات دهندگانی است که از سوی دولت کنترل می شوند، در مواقع بروز ناآرامی ها و فعالیت های اعتراضی نظیر تظاهرات خیابانی محدود می شود و دسترسی به موتورهای جستجو گر نظیر گوگل و یاهو به سختی امکان پذیر است.مقام های دولت ایران، فعالیت های منتقدان و مخالفان دولت در فضای اینترنت را مصداق "جنگ نرم با نظام" و نوعی تلاش برای براندازی حکومت می دانند.