گزیده خبرهای 30 فروردین قسمت - 2

مشت زنی در برنامه زنده تلویزیونی+عکس

سئوال است نقش آن اشغال گرانی که با وعده آزادی و دمکراسی و صلح عراق راا شغال نظامی کردند و عراق را تبدیل به با تلاق نمودند چیست که اشغال گران شرایط را آنچنان برای مانور و جولان دادن و ترکتازی و خلاصه اشغال از سوی رژیم ضد بشری فراهم و هموار کردند که اکنون صاحب و مالک عراق شده و نخست وزیر دست نشانده سر کار آورده و بطور مشترک جنایت می کنند . طوریکه ترکش آن شامل حال مخالفین ایران مقیم کمپ اشرف می شود. بنابراین اشغال گران باید در این مورد پاسخگوی باشند که شرایط کنونی عراق ناشی از چیست و این چگونه وعده و نوید آزادی و صل و دمکراسی می باشد که به مردم عراق داده شد ولی به جای آزادی و دمکراسی تبدیل به این وضعیت کنونی در عراق شده است؟

مسئله جالب دیگری که در زمان پخش زنده این برنامه رخ داد دوری مجری برنامه از کارشناسان بود که نتواست خود را به سرعت به کارشناسان رسانده و به درگیری آنان خاتمه دهد تحلیلگران سیاسی حاضر در یک برنامه تلویزیونی شبکه عراقی که به صورت زنده پخش می شد، وقتی جنگ لفظی را برای جدال خود ناکافی دیدند رو به ضرب و شتم یکدیگر آوردند.به گزارش مهر به نقل از القدس العربی، درگیری فیزیکی بین دو کارشناس حاضر در برنامه زنده این شبکه ماهواره ای زمانی آغاز شد که یکی آنان سخنانی را علیه صدام (دیکتاتور معدوم عراق) به کار برد.این اظهارات با مخالفت شدید کارشناس حاضر در برنامه مواجه شد و وی مشتی محکم را به صورت دیگر تحلیلگر عراقی وارد آورد.

صحنه ای از درگیری کارشناسان عراقی

این اتفاقات که در شبکه عراقی "المستقله" رخ داد، برنامه میزگرد سیاسی این شبکه موسوم به "الدیمقراطیه" (دموکراسی) را به یک رینگ بوکس تمام عیار تبدیل کرد. مسئله جالب دیگری که در زمان پخش زنده این برنامه رخ داد دوری مجری برنامه از کارشناسان بود که نتواست خود را به سرعت به کارشناسان رسانده و به درگیری آنان خاتمه دهد.البته دست اندرکاران پخش این برنامه نیز هرگز عجله ای به خرج ندادند و پس از پایان پخش زنده درگیری فیزیکی کارشناسان به مدت چند دقیقه پخش صدای استودیو را که در آن درگیریهای لفظی شنیده می شد را ادامه دادند.

تظاهرات مردم عراق: غرامت جنگ 8 ساله را می خواهیم

گذشته از غرامات جنگی که از سوی ردم ناراضی استان دیاله عراق در خواست شده است می بایست مردم عراق در کنار مردم ایران پیگیری پرونده ی اتهامی مجرمان جنگی ایران و عراق شوند که جنایت علیه ی بشریت می باشد و زیر پیگیر قانونی و محاکمه و مجازات بین المللی قرار گیرند . چونکه اصرار خمینی شیاد و اطرافیانش که پیشنهاد صلح و آتش بس صدام حسین را با آمادگی پرداخت 100 میلیارد دلار رد کردند ومنجر به کشته و مجروح شدن و آوارگی میلیون ها ایرانی و عراقی شدند که همراه ویرانی خیلی از شهر های دو کشور شد.

دهها نفر از اهالی منطقه مندلی در استان دیاله عراق با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی خواستار دریافت غرامت بابت آسیب های جنگ ایران و عراق شدند.به گزارش عصر ایران به نقل از سومریه نیوز، آنها همچنین خواستار ارتقای منطقه مندلی در تقسیمات کشوری شدند.مردم معترض در منطقه مندلی و دیاله گفته اند بسیاری از آنها به ویژه صاحبان مزارع و کشتزارها از جنگ هشت ساله صدام علیه ایران ، آسیب های بسیاری دیدند لذا دولت عراق باید به اهالی منطقه مندلی، مبالغی را به عنوان غرامت پرداخت کند.در همین ارتباط "تراث العزاوی" مسئول بخش اطلاع رسانی در استانداری دیاله گفت: مطالبات مردم منطقه مندلی مهم است و به آنها توجه خواهیم کرد. این مطالبات مشروع و قانونی هستند.وی اضافه کرد: استانداری دیاله کمیته ای ویژه برای بررسی این مطالبات تشکیل داده است. منطقه مندلی عراق در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران است و در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران به شدت آسیب دید که منجر به مهاجرت شمار زیادی از ساکنان این منطقه شد.

وحشت ایلامی ها از صداي انفجار

اگر این اقدام مربوط به اختلافات داخلی و باندی نباشد . می بایست فضا سازی برای سرکوب بیشتر در این استان نوار مرزی باشد . همچنین احتمال هم دارد ادامه ی نا آرامی های استان کردستان به خصوص سنندج باشد که به این استان کشانیده شده است.

صداي انفجار ي شديد كه دقايقي پيش در يكي از محله هاي ايلام رخ داد ، باعث ترس و وحشت مردم در اين منطقه شد ايرنا: صداي اين انفجار در بلوار 'امام علي' (ع) ايلام شنيده شد و در پي آن جمعي از ساكنان اين منطقه از منازل خود خارج و به سمت محل انفجار رفتند. گفته مي شود اين صداي مهيب مربوط به انفجار يك نارنجك صوتي بوده است كه به گفته يكي از شاهدان ، توسط سرنشينان يك سواري پرايد سفيد رنگ به داخل حياط منزلي مسكوني در اين منطقه پرتاب شد. بر اثر اين انفجار شيشه هاي خودرو پارك شده در حياط اين منزل و شيشه اتاقها شكسته شد. هنوز خبر موثقي از انگيزه اين افراد در خصوص پرتاب نارنجك به اين منزل مسكوني در دست نيست ، ولي گفته مي شود انگيزه اين حركت اختلافات خانوادگي بوده است. پس از وقوع اين حادثه ماموران نيروي انتظامي در محل حاضر شدند و اكنون در حال بررسي ابعاد و علل اين حادثه هستند. به گفته اهالي منطقه بلوار امام علي (ع) و شاهدان عيني اين حادثه تلفات جاني نداشته است.

جزئیات ربوده شدن اتباع ایرانی در افغانستان

اگر واقعاً هدف از اینگونه اقدات اهراف نفوذ درون خاک افغانستان و تروریستی نمی باشد و اینان جزو مأموران تروریستی اعزام شده از سوی حاکمان تهرام می باشند که زیر پوشش مهندس راه و جاده سازی این اهداف پیگیری می شود . چونکه اگر چنانچه هدف سازندگی است .جاده سازی در ایران که ارجحیت به افغانستان دارد . برای اینکه مرگ و میر در جاده های ایران آنگونه وحشتناک می باشد که ایران تبدیل به اولین کشور بی رقیب مرگ و میر جادهها در جهان است.

این افراد از ظهر یکشنبه از مسیر جاده فراه به منطقه قلعه کاه در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان توسط یک گروه از طالبان مسلح همراه با دو وسیله نقلیه ربوده شده اند مهر: طالبان مسلح، 10 نفر از مهندسان ایرانی یک شرکت راه سازی و پنج کارگر افغانی را در ولایت فراه ربوده اند."نقیب الله فراهی" سخنگوی والی فراه گفت این افراد از ظهر یکشنبه از مسیر جاده فراه به منطقه قلعه کاه در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان توسط یک گروه از طالبان مسلح همراه با دو وسیله نقلیه ربوده شده اند.فراهی افزود مهندسین ربوده شده مشغول آسفالت کاری جاده منطقه قلعه کاه به نقطه صفری مرز ایران بودند که با کمک مالی ایران، در خاک افغانستان ساخته می شود.بنابه گفته این مقام امنیتی، پادرمیانی بزرگان منطقه در برای آزادی این افراد از سوی طالبان محلی آغازشده است.ولایت فراه یکی از مناطق ناامن در جوار ولایت هلمند مرکز حضور طالبان مخالف دولت افغانستان است و این نخستین مورد ربوده شدن گروهی از مهندسین ایرانی توسط طالبان است.سخنگوی گروه طالبان تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده است .

12 مهندس ایرانی در افغانستان ربوده شدند

همان سیاست و روشی که 32 سال است حاکمان رژیم ضد بشری در ایران و عراق و افغانستان و لبنان دنبال و ادامه داده است اکنون خودش دچار چنین سیاست خود ساخته در افغانستان شده است

صبح امروز در منطقه شیب کوه استان فراه گروهی از افراد مسلح ناشناس به یک شرکت ایرانی حمله ور شده و 12 نفر از مهندسان ایرانی آن را به گروگان گرفتند مهر: منابع خبری از ربوده شدن 12 مهندس ایرانی یک شرکت وابسته به ایران در ولایت فراه در جنوب افغانستان خبر می دهند.به گزارش خبرگزاری جیهان، "نقیب الله فراهی" از مقامات فراه (700 کیلومتری کابل) در این باره اظهار داشت : صبح امروز در منطقه شیب کوه استان فراه گروهی از افراد مسلح ناشناس به یک شرکت ایرانی حمله ور شده و 12 نفر از مهندسان ایرانی آن را به گروگان گرفتند.وی تاکید کرد: تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ربودن این افراد را برعهده نگرفته است

شعار مرگ بر دیکتاتور در مراسم سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه آزاد تهران شمال

مگر امکان دارد که هر فرصتی که برای دانشجویان فراهم می شود دست از فریاد مرگ بر دیکتا تور دادن خود بر دارند . زیرا که این شعار ومبارزه محوری فرا گیر شده در منطقه است که هدف و پیام مشخص تغییر حکومت استبدادی و ارتجاعی سرکوبگر در ایران با جایگزینی حومت دمکراتیک سکولار دارد؟

تحول سبز: دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، دیروز و در جریان سخنرانی صفار هرندی با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و همچنین شعارهایی علیه خود صفار هرندی، به حضور وی در دانشگاه اعتراض کردند.به گزارش دانشجو نیوز، صفار هرندی که به دعوت بیسج دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در آن دانشگاه حضور پیدا کرده بود، با حضور گسترده دانشجویان معترض روبرو شد.به گزارش دانشجویان حاضر در جلسه، صفار هرندی در بدو جلسه توسط سئوال در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به چالش کشیده شد و متعاقباً دانشجویان با سر دادن شعار دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و همخوانی سرود یار دبستانی نسبت به حضور معاون فرهنگی فرمانده سپاه در دانشگاه اعتراض کردند.یاد آور می شود قبلاً دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر طوسی نیز که صفار هرندی در آن دانشگاه حضور یافته بود، با پرتاب لنگه کفش به طرف وی نبست به حضور این مقام امنیتی در دانشگاه اعتراض کرده و خواستار خروج او از دانشگاهشان شده بودند.در دانشگاه های قزوین و تبریز نیز وقایع مشابهی به هنگام حضور صفار هرندی که سابقه تصدی وزارت ارشاد در دولت اول محمود احمدی نژاد را دارد، رخ داده بود

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی

مشخص است که دانشجویان آگاه و مبارز و آزادیخواه مقابل این اقدامات ارتجاعی توهین و تبعیض آمیز جنسیتی خواهند ایستاد ودست به اعتراض و مقاومت و ایستادگی خواهند زد و مقابل این توطئه اعتراض و ایستادگی روشنگرانه می کنند.

ادوارنیوز: جمعی از دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشگاه تهران امروز دوشنبه 29 فروردین 1390 در اعتراض به تفکیک جنسیتی سرویس های دانشگاه تهران در ایستگاه سرویس های این دانشگاه واقع در تقاطع خیابان طالقانی و قدس دست به تجمع اعتراض امیز زدند.به گزارش دانشجونیوز، صد ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حرکت توهین آمیز مسئولان این دانشگاه در رابطه با تفکیک جنسیتی سرویس های دانشگاه تهران به کوی دانشگاه روز دوشنبه 29 فروردین با تجمع در محل ایستگاه این سرویس ها به این امر اعتراض کردند.بر اساس این گزارشات، از ابتدای هفته ی اخیر مسئولان دانشگاه و کوی دانشگاه تهران در اقدامی توهین آمیز سرویس های این دانشگاه را به دو دسته زنان و مردان تقسیم کرده اند که این امر موجب اعتراض شدید دانشجویان شده است. دانشجویان معترض امروز علاوه بر تجمع در اقدامی ابتکاری به صورت مختلط سوار سرویس های شدند و همین امر باعث شد که با ممانعت مسئولان حراست دانشگاه سرویس ها از حرکت بایستند. بعد از گذشت دقایقی از این تجمع و حرکت اعتراضی نه تنها هیچ کدام از مسئولان دانشگاه برای پاسخگویی به دانشجویان در محل تجمع حضور نیافتند بلکه در اقدامی سوال برانگیز خسروی ( رئیس حراست کل دانشگاه تهران) و جوادی ( رئیس حراست کل کوی دانشگاه تهران) راسا در میان دانشجویان حضور یافتند و با فیلم برداری و تهدید دانشجویان خواهان متفرق شدن آنان شدند.این گزارشات می افزاید، در این زمان برخی از دانشجویان به این اقدام اعتراض کردند که با برخورد خشن این دو نفر ( خسروی و جوادی) و عناصر حراستی حاضر در محل مواجه شدند که تعدادی دانشجوی پسر معترض به اتاقک نگهبانی واقع در درب قدس دانشگاه تهران منتقل شدند و همچنین کارت دانشجویی برخی از دانشجویان دختر ضبط شد.بر اساس آخرین گزارشات دریافتی، دانشجویان اعلام کرده اند که اگر سریعا این تفکیک جنسیتی ملغا نگردند به حرکت های اعتراضی خود ادامه خواهند داد.گفتنی است پیش از این برخی از دانشجویان و اعضای شورای صنفی کوی دانشگاه در مذاکرات خود با مسئولان دانشگاه خواهان ملغا شدن این امر شده بودند که هیچ گونه جوابی به این خواسته داده نشده است و تنها اعلام شده این مسئله با دستور مستقیم فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران انجام گرفته است

.خطر اعدام علی مهین ترابی نوجوانی که از قتل عمد تبرئه شده بود.

مگر رژیم ضد بشری که رکوردار مقام اول جهانی اعدام نوجوانان می باشد و سرنوشت ننگین اش پیوند با اجرای اینگونه احکام و اعمال جنایت علیه ی بشریت خورده است . می تواند دست از ادامه ی آن بردارد و مسیر سقوط خواش را شتاب دهد؟

شعبه ۲۷ دیوانعالی کشور طبق حکمی که اخیرا صادر نموده است حکم صادره از شعبه ۱۱۲ دادگاه جزایی کرج، که بر اساس آن علی مهین ترابی در قتل عمد بی گناه تشخیص داده و وی را تنها به دیه محکوم نمود بود را نقض کرده و اعلام نموده است که قتل عمدی است.به گزارش رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» با این وجود علی مهین ترابی که پس از اعلام تبرئه‌اش با قرار وثیقه آزاد شده بود، در معرض خطر اعدام قرار می‌گیرد.وی در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۸۹ از زندان آزاد شده بود.محمد مصطفایی سخنگوی خانه حقوق بشر ایران که وکالت مهین ترابی را بر عهده داشته است گفت: «علی مهین ترابی در سن ۱۶ سالگی به اتهام ایراد ضربة چاقو به مزدک خدادادیان دستگیر می‌شود که نامبرده به علت خونریزی شدید در بیمارستان فوت می‌‌کند . علی پس از دستگیری ضمن اعتراف به استفاده از چاقو در تمام مراحل دادرسی از جمله در تحقیقات مقدماتی و در محضر قضات رسیدگی کننده به پرونده اعلام می کند که من چاقو را از جیب درآورده و باز کردم و حتی عقب هم رفتم که مقتول به سمت من نیاید که به علت ازدحام جمعیت ، نامبرده را هل دادند نفهمیدم که وی چگونه چاقو خورده که به صدای داد و فریاد بچه ها که مزدک چاقو خورده متوجه شدم که نامبرده از بدنش خون می ریزد و همچنین می گوید که به هیچ وجه قصد استفاده از چاقو و قتل را نداشته است

دادگاه فعال حقوق کودک بهنام ابراهیم زاده به زمان نامعلومی موکول گردید

مشخص است اکنون چون جانیان حاکم بر ایران احساس خطر به خاطر فشار های بین المللی در رابطه با ادامه ی نقض مستمر حقوق بشر در ایران می کنند مجبور به تعویق اجرای حکم اعدام کرده اند.

بنا به گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران " دادگاه فعال حقوق کودک بهنام ابراهیم زاده که قرار بود امروز در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب برگزار شود با عدم اعلام قبلی و حضور محمد مقیسه ای رئیس این دادگاه برگزار نشد .روز دوشنبه 29 فروردین ماه با اعلام قبلی قرار بود که دادگاه فعال حقوق کودک بهنام ابراهیم زاده در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمیسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 برگزار شود. در حالی که وکلا و خانواده وی که با طی صدها کیلومتر مسافت در دادگاه حاضر و همچنین زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده به دادگاه آورده شده بود پس از مدتی طولانی انتظار به آنها گفته شد که محمد مقیسه ای نمی تواند در دادگاه حاضر شود و دادگاه به زمان نامعلومی موکول شد.لازم به یادآوری است بهنام ابراهیم زاده 34 ساله فعال حقوق کودک و کارگری روز شنبه 22 خرداد سال 89 با یورش مامورین وزارت اطلاعات و با ضرب و شتم دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل گردید. اونزدیگ به 4 ماه در بند مخوف 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . و بر اثر شکنجه ها ی جسمی قفسه سینه ، پا و گوش چپ وی آسیب دید .فعال حقوق کودک بهنام ابراهیم زاده در اعتراض به بازجویی های وحشیانه ، بلاتکلیفی و نگهداری طولانی مدت در سلولهای انفرادی به مدت 15 روز دست به اعتصاب غذا زد.او سپس به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

انتقال 35 نفر از هموطنان کرد به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج

بدون شک این قدام ضد بشری نوعی انتقام گرفتن دژخیمان شکنجه گر و آدم کشان سیاه چاه از شهروندان اسیر در بند به خاطر اتفاقات اخیر در سنندج و نوار مرز استان کردستان با عراق می باشد.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" 35 نفر از هموطنان کرد از زندان اوین به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهدشت کرج منتقل شدند.روز پنجشنبه 25 فروردین ماه 35 نفر از هموطنان کرد را از زندان اوین به سلولهای انفرادی سالن 2 بند 1 زندان گوهردشت منتقل کردند. هنوز هویت وعلت انتقال آنها به شکنجه گاه نامشخص است. در طی شب صدای ناله ها و فریادهای زندانیان شکنجه شده در سالنهای دیگر بند 1 بخوبی شنیده می شود و باعث ایجاد شرایط سخت روحی برای آنها شده است. سلولهای انفرادی سالن 2 بند 1 زندان گوهردشت محل شکنجۀ زندانیان سیاسی و عادی می باشد . زندانیان بی دفاع در این بند تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار می گیرند. شیوۀ شکنجه هایی که علیه زندانیان در این بند بکار برده می شود به قرار زیر می باشد ؛ابتدا به زندانی پابند ،دست بند و چشم بند می زنند سپس چند شکنجه گر حول او دایره می زنند ،پس از آن او را از هر طرف آماج ضربات باتون خود قرار می دهند. این ضربات برای مدت طولانی ادامه می یابد و گاها شدت ضربات بحدی شدید است که منجر به شکسته شدن باتون می گردد . ضربات باتون در اکثر مواقع منجر به شکسته شدن دست ،پا ،دندانها،،سر ، دنده ها ، زخمی و کبودی شدن زندانی می گردد. شکنجه گران همچنین شوکرهای برقی با ولتاژ زیاد علیه زندانی بکار می برند که در موارد متعدد منجر به سوختگی پوست زندانی می گردد. پاسداربندها از شکنجه های جنسی مانند ،تجاوز و استعمال باتون را بکار میگرند.آنها همچنین برای مدت طولانی مانع خواب زندانی می شوند،ایجاد محدودیت برای استفاده از سرویسهای بهداشتی و حمام،محدود کردن جیره غذایی زندانی تا حد گرسنگی شدید و موارد متعدد دیگر می باشد.این شکنجه ها زیر نظر مردانی رئیس زندان گوهردشت کرج و توسط فرجی نژاد رئیس اطلاعات ،افسر پاسدار میرزا آقایی ، سلیمانی و مرادی صورت می گیرد. شکنجه های قرون وسطایی فرجی نژاد،افسر پاسدار میرزآقایی،سلیمانی و مرادی تا به حال منجر به قتل و معلولیت چندین زندانی شده است. این افراد با دست باز هر روز به جنایتهای قرون وسطایی خود در این زندان با ابعاد غیر قابل تصوری ادامه می دهند.

راهپیمایی کارگران شرکت مخابرات راه دور ایران در شیراز / درخواست پرداخت ۲۰ ماه حقوق معوق

اینهم نمودی دیگر از طرح خصوص سازی اموال دولتی یا پاستداریزه کردن که پس از واگذاری شرکت مخابران به پاسداران کودتاگر تفتیش عقاد کننده و مدافع سانسور موجب شده است که کارگران شرکت مخابران در شیراز 20 ماه حقوق شان به تعویق انداخته یا پرداخت نشده باشد.

جمعی از کارگران شرکت مخابراتی راه دور ایران (ITI) در اعتراض به عدم اجرای مصوبات دولت در مورد این واحد صنعتی،‌ در شیراز راهپیمائی کردند.به گزارش ایسنا، بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت مخابراتی راه دور ایران در اعتراض به تأخیر در اجرای مصوبات هیأت دولت، در حدفاصل ساختمان استانداری فارس تا سازمان صنایع و معادن این استان راهپیمایی کردند.راهپیمایان با شعار «زندگی، معیشت حق مسلم ماست» ، «مصوبات دولت اجرا باید گردد» و «۲۰ ماه حقوق کارگر پرداخت باید گردد» خواستار تسریع در اجرای مصوبات دولت و پرداخت مطالبات معوقات کارگران شدند.این کارگران همچنین با حمل پلاکاردهایی واگذاری واحد صنعتی مخابراتی ITI به بانک ملی را محکوم کردند.به گزارش ایسنا، ‌جعفر قادری نماینده شیراز نیز با ابلاغ تذکری خطاب به احمدی نژاد نوشت: «علی رغم مصوبه سفر سوم دولت در فارس بر پرداخت کمک ۱۵ میلیارد تومانی به کارخانه ITI شیراز برای جبران بخشی از کسرهای این واحد تولیدی، متأسفانه در پیچ و خم اداری وزارتخانه‌های دولتی این مصوبه هنوز اجرائی نشده است. با عنایت به اینکه فشارهای روحی و روانی زیادی متوجه پرسنل این مجموعه است و کارکنان خدوم این مجموعه در طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی زیادی مشارکت داشته و بخش عمده‌ای از نیازهای کشور توسط این واحد تولیدی تأمین شده است، دستور حضرتعالی برای عمل به مصوبات دولت مایه امتنان است».جعفر قادری همچنین به همراه ۵ نماینده دیگر استان فارس به وزرای صنایع و معادن، ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اجرای مصوبات دولت تذکر داده و خواستار تسریع در اجرای مصوبات دولت شدند.به گزارش ایسنا، شرکت مخابراتی راه دور ایران از ۲۰ ماه قبل تا کنون و پس از واگذاری به بخش خصوصی به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده و کارگران این واحد صنعتی بحرانی بارها برای دریافت مطالبات خود در شیراز و تهران تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده‌ان

عدم حضور فرزندان و نوه ها و دامادهای میراسماعیل موسوی در جلسه تسلیت رئیس دفتر خامنه ای

مشخص است که خصلت و سیاست ولی وقیح نا مشروع همچون سایر آخوندهای حکومتی و شرکای شان از توبره و آخور خوردن می باشد . یعنی از یک سو سنگ بر توی سر رقیب می زند و از طرف دیگر گردو بر توی دامانش پرتاب می کند . بطور نمونه اکنون در شرایطی که موسوی دو ماه است که در حصر خانگی قرار دارد و اجازه حضور وی به بر گزاری مراسم ختم و دفن پدر وی نداده است . حتی برخی از نزدیکان بازماندگان متوفی مورد ضرب و شتم واقع شدند . اما حال ولی وقیح باشیادی و حقه بازی آخوندی پیک برای تسلیت گفتن فرستاده است . در صورتیکه رفسنجانی مورد تهدید و توهین و اتهام واقع شد که چرا تسلیت گفته است؟ حال داشته باشید که چرا خامنه ای رهبر ولی وقیح نا مشروع با مالکی دست نشانده اش در طرح مشترک تهاجم جنگی به مجاهدین مرتکب عینی جنایت علیه ی بشریت شدند در صورتیکه این پرونده ی پیگیری جنایت جهانی علیه ی بشریت که مورد اعتراض و محکومیت جهانی واقع شده گشوده شده است . بنابراین مشخص است که چرا خامنه ای مالکی ا جازه به دفن 34 شهید در مزار مروارید در اشرف ندادند؟

سحام نیوز: منابع خبری جرس گزارش دادند که پس از درگذشت میر اسماعیل موسوی پدر مهندس میرحسین موسوی از دفتر رهبری با میرعبدالله موسوی تماس گرفته می شود که رهبری قصد تسلیت گوئی به خانواده موسوی را دارند و حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر ایشان به عنوان نماینده رهبری مایل به دیدار با کلیه اعضای خانواده موسوی در منزل میر عبدالله و ابلاغ حضوری پیام تسلیت مقام معظم رهبری به بازماندگان هستندمیرعبدالله کاسب و بازاری است و در امور سیاسی ورودی ندارد و در غیاب مهندس موسوی میر محمود تمشیت امور خانواده و تدارک و تجهیز مرحوم میر اسماعیل را به عهده داشته است علیرغم درخواست صریح رئیس دفتر رهبری هیچیک از اعضای خانواده موسوی علیرغم اطلاع در زمان تسلیت گوئی رهبری در منزل میرعبدالله حضور به هم نمی رسانند. برخی از غائبان مجلس تسلیت عبارتند از فرزندان میراسماعیل یعنی پسر (میرمحمود) و دختران وی (از جمله مادر دو شهید سید ابراهیم و سیدعلی موسوی) و دامادهای آن مرحوم یعنی میرحسن موسوی (پدر دو شهید) و دکتر شریف زادگان، دختران میرحسین، فرزندان میرعبدالله یعنی میرمحسن و میراسماعیل، دکتر جواد سلیمی (داماد میرحسین)، سید وحید موسوی (پسر میرمحسن) و سید مهدی موسوی بسیاری از اعضای خانواده موسوی در مراسم تشییع بزرگ خاندان توسط ماموران حکومتی بشدت مضروب شده و تعدادی نیز بازداشت شده بودند. در زمان حضور کوتاه محمدی گلپایگانی که تنها دو نفر یعی میرعبدالله و همسرش حضور داشتند، جو جلسه بسیار سرد بوده، همسر میرعبدالله که فرزندانش در روز تشییع بشدت کتک خورده بودند ناراحتی خود را از شیوه برخورد ماموران با خانوده عزادار پنهان نمی کندمیراسماعیل موسوی از اقوام سیدجواد خامنه ای پدر سید علی خامنه ای بوده و مقام رهبری قبل از انقلاب بارها در منزل میراسماعیل مخفی می شده است. میرحسین موسوی نورچشم مرحوم میر اسماعیل اکنون بیش از دو ماه است به دستور مستقیم رهبری به همراه همسرش زهرا رهنورد به جرم دفاع از حقوق ملت ایران بر خلاف قانون و بدون برگزاری دادگاه صالحه محبوس شده است

.. .