گزیده خبرهای 2 فروردین - 90

سيد حسن‌نصرالله:ادعاهاي حريري عليه ايران از اساس "باطل " است.خبرگزاري فارس: دبير كل حزب‌الله لبنان در سخنراني خود به اتهامات چند روز پيش سعد حريري نخست وزير پيشبرد امور اين كشور عليه ايران اشاره كرد و گفت كه اين ادعاها از اساس باطل بوده و صحت ندارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001210001

همین واکنش سریع مهره ی دست نشانده ی بیت جماران در تهران به موضع گیری علیه سعد حریری باید گفت که این نماش هم اثبات موضع افشاگرانه ی سعد حریری است هم تأئید بدون شک مهره ی رژیم ضد بشری در لبنان می باشد که این شیخ چگونه اهداف پلید حاکمان تهران در لبنان و منطقه را دنبال می کند.؟

همسر شهيد شهرياري در گفت‌و‌گوي مشروح با فارس:دولت‌مردان براي محافظت از دانشمندان هسته‌اي بايد تمهيدات جدي بيانديشند.خبرگزاري فارس: بهجت قاسمي تاكيد كرد: دعا مي‌كنم دولت‌مردان تمهيداتي در نظر بگيرند تا ارزش ارزشمندان بيشتر دانسته شود و از دانشمندان هسته‌اي كشورمان حفاظت شود تا سرمايه‌هاي اين مرز و بوم از دست نرود.

اینهم سیاست توبره و آخور خوری کردن کو دتاگران حاکم که همسرش را ترور کردند. هم اینکه همسر مقتول را وا دار کرده اند که نقش تبلیغاتی برای در دفاع از اهداف هسته ای وتلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای ایفا نماید.

طائب:حاكميت آمريكا صهيونيستي است.خبرگزاري فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: حاكميت در آمريكا صهيونيستي است و سياست آمريكا با صهيونيست‌ها معنا مي‌گيرد.

این آخوند جانی هذیان گوی رسوا که فاش نموده است سربازان آمریکایی بدست سپاه قدس و عوامل نفوذی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی درون دولت عراق در این کشور کشته می شوند . اخوی حسین طائب جنایتکار تر از خودش است که دمخور و یار غار مجتبی خامنه ای است . البته سابقه ی آدمکشی از جمله ربودن ترانه موسوی و تجاوز و سوزاندش و اطلاعاتی و امنیتی و بسیجی دارد . اکنون هم رئیس سازمان اطلاعات و امنیت یا ساواک شیخی پاسداران کودتا گر می باشد که از موضع ضد آمریکایی لو داده است که عراق حیات خلو حاکمان تهران می باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب در گردهمايي مسئولان حراست دستگاه‌هاي اجرايي خراسان جنوبي با تاكيد بر شناخت دشمن اظهار داشت: سربازان آمريكا از كوچكترين تهديد در عراق هراس دارند و حاضر به ورود به اين كشور نبودند و تا جايي اين رويه ادامه داشت كه دولت آمريكا علاوه بر حقوق چند هزار دلاري سربازان را با زير پوشش قرار دادن جرايي زيبايي تشويق به حضور در عراق مي‌كرد. وي ادامه داد: حال خود شما قضاوت كنيد كه آيا سربازي كه به فكر زيبايي خود در عراق باشد مي‌تواند مقابل تهديدهاي نظامي مقاومت كند.

لبیک عراقی‌ها به مقتدی صدر

پس از توطئه ی مشترک جنایت جنگی علیه ی بشریت خامنه ای – مالکی در تهاجم وحشیانه ی به کمپ اشرف که تا کنون منجر به شهادت 35 مجاهد و مجروح شدن بیش از 300 مجاهدین کمپ اشرف شده است. اکنون برای منحرف کردن اذهان عمومی مردم عراق و منطقه و جهان و به حاشیه بردن تظاهرات مردم عراق و خطابه های مساجد به بر کناری نوری مالکی مزدور بدستور ولی وقیح و پاسداران کودتا گر طلبه مقتدا صدر دست به این نمایش خامنه ای پسند ضد آمریایی در عراق زده است..

میلیونها عراقی امروز با شرکت در تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف این کشور خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند ابرنا: به گزارش الجزیره، میلیون ها عراقی امروز به خیابان های این کشور آمدند تا خشم خود از حضور نیروهای آمریکایی را به نمایش بگذارند.عراقی ها در حالی که شعارهای ضد آمریکایی و شعارهایی در حمایت از وحدت شیعه و سنی سر می دادند، خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند. در پایان این تظاهرات نماینده مقتدی صدر اعلام کرد نیروهای اشغالگر باید بر اساس توافقنامه امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.لازم به ذکر است این تظاهرات پس از آن برگزار شد که پنج شنبه گذشته، رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد نیروهای آمریکایی به قرارداد خروج از عراق در 2011 متعهد نیستند و در این کشور باقی خواهند ماند.گفتنی است مقتدا صدر، روحانی شیعه در عکس العمل به این اظهارات بلافاصله از مردم عراق خواست به خیابان ها بیایند و مانع ادامه حضور نیروهای آمریکا در کشورشان شوند و تظاهرات امروز عراق در شهرهای بغداد، کربلا، نجف، بصره و ... به خواست وی شکل گرفت.

اتحادیۀ اروپا خواستار تحقیق درباره حملۀ نیروهای عراقی به قرارگاه اشرف شد

مگر جای ابهام وجود دارد که چه جنایت جنگی جنایت علیه ی بشریت در یورش بربر منشانه ی نیمه شبانه به کمپ اشرف رخ داده است که با زهم نیاز به تحقیق داشته باشد . بنا براین اتحادیه ی اروپا می بایست که موضع مشابه ی سیاست اتخاذ شده علیه ی سر هنگ قذافی علیه ی خامنه ای جنایتکار و مالکی مزدور در پیش گیرد. زیرا که حیات خلوت خامنه ای پاسداران شدن عراق موجب صدور تروریسم به منطقه و گسترده شدن بحران و نا آرامی و عدم ثبات در خلیج فارس و خاور میانه و شمال آفریقا شده است

رادیو فردا : اتحادیۀ اروپا از دولت عراق خواست اجازه دهد ناظران بین المللی از محل استقرار نیروهای سازمان مجاهدین خلق که روز جمعه مورد حملۀ ارتش عراق واقع شد بازدید به عمل آورند.درخواست اتحادیۀ اروپا ساعاتی پس از آن مطرح می شود که جمهوری اسلامی حمله عراق را علیه مجاهدین خلق ستود.فرماندۀ نیروی زمینی ارتش عراق روز شنبه ضمن دفاع از حمله به قرارگاه اشرف و بیان اینکه نخستین تحریک ها از سوی مجاهدین انجام شده گفت در این حمله سه نفر از ساکنان قرارگاه کشته شده اند.مجاهدین خلق تعداد کشته شدگان را بسیار بیش از این تعداد می داند.

صالحی: ساخت قطعات هسته‌ای در کرج کشف جدیدی نیست
قدردانی صالحی از حمله عراق به اردوگاه اشرف

به صحنه کشاندن یک مزدور عراقی تا نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن اجرا کند . آنگونه که نگونه آضمن ابراز خوشحالی حاکمان تهران از اقدام جنایتکارانه ی ضد بشری تهاجم به کمپ اشرف و شریک جرم کردن خودش همچون مزدور و جاسوس احمد چلبی خائن از سوید یگر سوزش و گزیدگی ناشی از سایت افشا شده قطعات هسته ای کرج از سوی مجاهدین را نیز به نمایش گذاشته است.

رادیو فردا : علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، روز شنبه اظهارات سخنگویان سازمان مجاهدین خلق در مورد ساخت قطعات سانتریفیوژ در کارخانه تابا، تولید ابزار برش ایران، در نزدیکی کرج را تأیید کرد، ولی افزود که «این کشف جدیدی نیست».وزیر خارجه ایران که در یک نشست خبری با همتای اروگوئه‌ای‌اش سخن می‌گفت در ادامه افزود: «ما سانتریفیوژ می‌سازیم و در بخش‌های مختلف کشور ساخت قطعات آن در حال انجام است. کارخانه‌ای هم در کرج داریم که قبلاً هم خبرنگاران از آن بازدید کرده بودند که امر محرمانه‌ای نیستوی جزئیاتی در مورد هویت این خبرنگاران، تاریخ بازدید آنها و نحوه و نتیجه چنین بازدیدی ارائه نداد.سازمان مجاهدین خلق ایران روز پنج‌شنبه گفت که کارخانه تابا در غرب تهران در چهار سال و نیم گذشته در برنامه هسته‌ای ایران «نقشی کلیدی» داشته و «بزرگ‌ترین تولیدکننده سانتریفیوژ» برای غنی‌سازی اورانیوم است.علی‌اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران، روز شنبه در ادامه واکنش به این اظهارات سازمان مجاهدین گفت: «من از این موضوع تعجب می‌کنم، زیرا این کشف جدیدی نیست و مانند این است که چیزهایی که قبلاً بارها گفته شده را دوباره تکرار کنندآژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال ۲۰۰۸ تاکنون از جمهوری اسلامی خواسته ‌است که دسترسی کارشناسان این سازمان را به تمام کارخانه‌های تولید سانتریفیوژ در ایران میسر سازد، اما تاکنون ناکام مانده‌ است.از همین رو این آژانس چندین بار اعلام کرده‌ است که نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را به طور کامل تأیید کند.قدردانی صالحی از حمله عراق به اردوگاه اشرف وزیر خارجه ایران در ادامه این نشست خبری از حمله بامداد جمعه نیروهای امنیتی عراق به اردوگاه اشرف که بر اثر آن شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته و زخمی شده‌اند تقدیر کرد.قدردانی علی‌اکبر صالحی از این حمله خونین در حالی صورت می‌گیرد که سازمان عفو بین‌الملل روز شنبه با ابراز نگرانی از این حادثه گفت که تحریکی از سوی مجاهدین که بتواند توجیهی برای این حمله باشد در کار نبوده است.عفو بین‌الملل هم‌چنین تأکید کرده ‌است که مقام‌های عراقی باید شرایط دسترسی به درمان فوری و نیازهای پزشکی مجروحان این حمله را فراهم کنند.علی‌اکبر صالحی در ارتباط با این حمله گفت که «این اقدام دولت عراق که از سوی ما قابل تقدیر است اقدامی در جهت عملیاتی کردن قانون اساسی و تصمیمات قضایی آن‌هاست».در همین حال پس از رویداد روز جمعه، حامد البیاتی، سفیر عراق در سازمان ملل متحد، به شورای امنیت تعهد داد که دولت عراق اعضای سازمان مجاهدین خلق را به ایران مسترد نخواهد کرد.

نیروهای عراقی باید حمله به اردوگاه اشرف را خاتمه دهند

ضمن تأکید این اقدام باید تأکید شود که عامل تحریک و تهاجم سپاه قدس از عراق اخراج و نوری مالکی مزدور از نخست وزیری عراق بر کنار شود.

20 فروردین 1390 – کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که حملات مسلحانه توسط نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف باید بلافاصله متوقف شود و تحقیقات مستقلی در خصوص حملۀ مرگبار 19 فروردین صورت گیرد.در حدود 3500 نفر از اعضاء گروه مخالف حکومت ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، داخل اردوگاه اشرف در دیاله واقع در 60 کیلومتری بغداد سکونت دارند.روز 19 فروردین، نیروهای زره پوش عراقی که منجر به تعداد نامعلومی مرگ و جراحت جدی شد، وارد اردوگاه اشرف شدند. بر اساس گزارشات خبری، مقامات دولت عراق اظهار کرده اند که ساکنین اردوگاه اشرف دست به اغتشاش زده اند و به طرف نیروهای عراقی سنگ پرتاب کرده اند و در مقابل، نیروهای عراقی از نیروی مهلک استفاده نکرده اند.اما، در یک ویدیو از این حمله که روی وبسایت یوتیوب قرار گرفته است، نشان میدهد که سربازان عراقی بر روی سکنۀ اردوگاه که در مقابل حرکت نیروهای زره پوش به داخل اردوگاه مقاومت می کردند، آتش گشودند.آرون رودز،سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: "دولت عراق مسئولیت تضمین امنیت سکنۀ اردوگاه اشرف را بعهده دارد، نه اینکه به آنها حمله کند و آنها را به قتل برساند."

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام

ر رژیم ضد بشری که با هنر خفقان و سرکوب و سانسور ادامه دار جامعه ی انفجاری را کنترل کرده است با این وجود کجا اعتراض نیست و هر فرصتی که کسب می شود اقشار گوناگون ناراضی دست به اعتراض یا ناراضی نمی زنند؟

ایلنا: در اعتراض به عدم اجرای مصوبه دولت مبنی بر انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران ، حدود 1500 نفر از شاغلین بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی بندر امام ، در مقابل ساختمان مرکزی این مجتمع تجمع نمودند. به گزارش ايلنا،این تجمع که در ادامه ی تجمع اعتراضی روز 28 اسفند سال گذشته بود ، با حضور ظریف کار مدیر عامل پتروشیمی بندر امام و ارائه ی صحبت های طرفین ادامه یافت. ظریف کار علت عدم اجرای مصوبه ی دولت را ، عدم ابلاغ دستور العمل این مصوبه از سوی وزارت نفت عنوان نمود . هیکل پور رییس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خطاب به تجمع کنندگان گفت : قرار بود امروز جلسه ای در این خصوص با مدیرعامل داشته باشیم که تجمع شما مانع برگزاری این جلسه گردید. بر اساس گزارشات رسیده در برخی از شرکت های موجود در منطقه ی ویژه اقتصادی پتروشیمی ، اعتراضات مشابه ای مطرح گردیده است.

افزایش پنجاه برابری قبض گاز ! مهدی خزعلی: ما که وجه این قبض را نداریم که بپردازیم، گاز نمیخواهیم

اینهم نمونه ی کوچکی از حذف یارانه های دولتی که گزارش شده است . در صورتیکه ادعا شده است که این طرح حذف یارانه ای می بایست الگوی جهانی شود که در باغش 50 برابر شدن قبض گاز مصرلفی است . حال این رقم 50 برابر را با 9% افزایش حد اقل دسمتزد کار گران برای امسال مقایسه کنید تا بدانید که شکاف عمیقی وجود دارد و چه بر سر محرومان و تهی دستان آورده می شود و پیام نوروزی جهاد اقتصادی در راستای چه اهداف یا واکنش از چه ترسی می با شد؟

وبلاگ مهدی خزعلی : این قبض گاز ما است، آخرین قبض قبل از قطع یارانه ها چهارده هزار تومان بود، رشد پنجاه برابری قبض گاز، ما را متحیر کرده است که با آن چه کنیم، یارانه هم که نمی گیریم! ظاهراً باید قبض معظم را برای آخرتمان بگذاریم، باید فکر چاره بود، صرفه با همان گاز کپسولی غیر معظم است، اگر نفت گیرمان بیاید، باید چراغ گردسوز و والوری تهیه کرد ، کرسی ذغالی هم برای زمستان صفایی دارد، ما که یادمان نرفته است، نرمه های زغال را هم مثل کوفته تبریزی درست می کردند و می فروختند، خوب و بدون دود می سوخت، با این حال، مادر مراقب بود بچه ها سرشان را زیر کرسی نکنند و دچار گاز گرفتگی نشوند، گاهی پایمان داخل منقل می رفت و با سوزش آن بیدار می شدیم. باید خودمان را برای ریاضت (جهاد اقتصادی) آماده کنیم، به هر حال کسی که خربزه می خورد پای لرزش هم می ایستد، بله، وقتی دولت مهر ورز و عدالت طلب و انقلابي دو آتشه داریم، باید این هزینه ها را هم بپردازیم! ما که وجه این قبض را نداریم که بپردازیم، عطای گاز را به لقایش می بخشیم!20/1/1390 مهدی خزعلی *** برای دوستانی که نسبت به این افزایش بی رویه شک دارند، قبض قبل از قطع یارانه ها نیز ضمیمه می شود

نماینده زنجان: ۴۰ هزار کارگر مخابرات، تعدیل و اخراج شده‌اند / دولت به جای شعار دادن، پاسخگو باشد

اینهم اعتراف به بخشی از دستآورد وا گذاری شرکت مخابرات به سپاه پاسداران است که از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت نا مشروع اقدام شد که زیر پوشش طرح خصوصی سازی و اشتغال اجرا شد که پاسداران بتوانند ضمن کنترل کردن تلفن و اینترنت دست به اینگونه اخراج 40 هزار کار گر مخابرات بزند که جدا از اخراج کارمندان این شرکت می باشد

خانه ملت، .icana.ir: نماینده زنجان و طارم در مجلس با بیان این که هم اکنون در سطح کشور حدود ۴۰ هزار کارگر به علت خصوصی شدن مخابرات، از کار خود اخراج و یا تعلیق شده‌اند، گفت: دولت باید پاسخ‌گوی اشتغال و امرار معاش این قشر از مردم باشد.سعد‌الله نصیری‌ قیداری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اخراج کارگزاران روستایی در بخش مخابرات در سطح کشور و به ویژه استان زنجان، افزود: متأسفانه از آن زمانی که واگذار شدن شرکت مخابرات به بخش خصوصی اعلام شد، این اخراج و یا تعلیق کردن نیرو‌های خود را آغاز کرد.نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تعداد زیادی از کارگزاران مخابرات روستایی در سطح کشور اخراج شده‌اند، که تعداد آن‌ها به چهل هزار نفر هم رسیده است.وی درباره مشکلات دیگر کارگزاران مخابرات روستایی توضیح داد: آن کارگزارانی که مشکل اخراج ندارند با معضلات دیگر مثل بیمه روبه‌رو هستند، به عنوان مثال کارگزارانی هستند که ۳۰ سال سابقه کار دارند اما هنوز بیمه نیستند.نصیری تأکید کرد: مسئولان به جای برگزاری نشست‌ها و سر دادن شعارهای حمایت از این قشر، حمایت اصولی داشته باشند و برای برطرف کردن مشکلات جامعه کارگری فورا اقدام کنند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تنها راه حل خصوصی سازی، اخراج کردن کارگزاران نیست، بلکه می‌توان با برنامه‌ریزی آن‌ها را به کاری مشغول کنند.۲۲ ماه هم از زمان ابلاغ قانون اصل ۴۴، ۵۸ ماه از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی این موضوع و چندین ماه هم از ابلاغ قانون متعهد شدن واحدهای واگذار شده، به این که تا پنج سال بعد از واگذاری هیچ نیرویی را اخراج نکنند می‌گذرد، اما هنوز فعالان و مقامات کارگری ابراز نگرانی از این روند خصوصی‌سازی می‌کنند.آنها معتقدند با این خصوصی‌سازی بیشترین قشر متضرر کارگران بوده‌اند که به راحتی و به علت نبود نظارتی از سوی دولت بعد از واگذاری از کار خود اخراج شده‌اند، اما از میان این کارگران نیز به طور قطع تهدید اخراج برای کارگران قراردادی بیشتر است، کارگرانی که طبق آمارهای وزارت کار ۷۰ درصد جامعه کارگری کشور را شامل می‌شوند و با این ترفند که بعد از پایان قراردادشان دیگر با آنها قراردادی منعقد نمی‌شود، آنها را جزء اخراجی‌ها و بیکارشده‌ها هم به شمار نمی‌آورند.

محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی یکی از فعالین دانشجویی

مشخص است رژیم کدتایی نا مشروع چون وابسته ار گان های سرکوبگر و لباس شخصی های دژخیم و ساندیس خوران می باشد می بایست باتکای اینان،دانشجویان و سایر اقشار ناراضی سرکوب کند.

بنا به گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران" صدور حکم غیر انسانی و غیر قانونی 2 سال حبس تعزیری برای فعال دانشجویی نادر احسنی توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 روز شنبه 20 فروردین ماه نادر احسنی فعال دانشجویی به شعبه 28 دادگاه انقلاب برای ابلاغ حکم غیر انسانی و غیر قانونی دو سال حبس تعزیری احضار شد. این فعال دانشجویی در 19 بهمن ماه سال 88 با یورش وحشیانه و شبانه مامورین وزارت اطلاعات به منزل پدری اش به همراه خواهرش الهام احسنی دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و در اثر فشارهای گسترده بین اللملی بعد از 14 روز مجبور به آزادی وی شدند.

کویت چهار دیپلمات ایرانی دیگر را به اتهام جاسوسی اخراج می کند.

نه کویت که باید همه کشور های خلیج فارس همین سیاست را در دستور کار خود قرار دهند.

العربیه. نت: منابع مطبوعاتی درکویت اعلام کردند این کشور چهار دیپلمات ایرانی دیگر را به اتهام ارتباط با شبکه های جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اخراج می کند. این تحول در حالی رخ می دهد که پیش از این دولت کویت از سه دیپلمات ایرانی به همین اتهام خواسته بود خاک خود را ترک کنند. مقام های کویتی هفته گذشته از کشف و ضبط هشت شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی خبر دادند. روزنامه "السیاسیه " چاپ کویت در شماره جمعه 8-4-2011 خود نوشت وزارت امور خارجه این کشور به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد چهار دیپلمات دیگر به دلیل ارتباط با فعالیت های جاسوسی باید هرچه سریعتر خاک کویت را ترک کنند. دو هفته پیش دستگاه قضایی کویت سه تن از اعضای یک شبکه جاسوسی که گفته می شود به جمع آوری اطلاعات از پایگاه های نظامی کویتی و خارجی می پرداخت به اعدام محکوم کرد..

گام بعدی قطع روابط با ایران.

این موضع گیری درستی است که می بایست لا اقل پس از اشغال نظامی افغانستان و عراق در پیش گرفته می شد تا حاکمان تهران فرصت نمی یافتند تا با نفوذ پا سداران به خصوص سپاه قدس اهداف جاسوسی و تروریستی را در منطقه بطور منسجم گسترش دهد

تنش ها در روابط ایران با کشورهای خلیجی در حال اوج گیری است. السیاسیه در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از یک مقام بلند پابه دیپلماتیک خلیجی نوشت که گام بعدی شورای همکاری در صورت ادامه دخالت ها و تهدیدهای ایران، قطع روابط دیپلماسی، اقتصادی و نفتی با این کشور است. بر این پایه تمام سفارتخانه های ایران در شش کشور عضو شورای همکاری بسته می شوند و هزاران ایرانی که در این کشورها مشغول به کار هستند، اخراج خواهند شد. این اقدام به این دلیل است که به گفته این منبع دیپلماتیک، در میان ایرانیان مقیم در کشورهای خلیجی تعداد زیادی جاسوس و خبرچین وجود دارد.هسته های حزب الله."السیاسه" به نقل از این منبع افزوده است که هسته های حزب الله لبنان به عنوان ابزار سپاه پاسداران ایران نقش شایانی در فعالیت های مخالف با امنیت ملی کشورهای خلیجی ایفا می کنند. از سوی دیگر خالد سلیمان الجارالله مدیرکل وزارت امور خارجه کویت به سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه خبر داد که کشورش از این پس در تمام قطعنامه ها جه در شورای امنیت و چه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران رای خواهد داد. جارالله همچنین گفته است بحث قطع روابط کشورهای عضو شورای همکاری با ایران در سطح بالا در حال بررسی است.

عربستان به ایرانی ها ویزای عمره نمی دهد.

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=51220.

نه اینکه کار درست و اصولی دولت عربستان سعود انجام داده است ، بلکه می بایست قطع رابطه دیپلماتیک با کشور فاشیستی مذهب تروریستی حاکم بر ایران نماید که سابقه اعزام تروریست پا سدار در کنار اعزام القاعده و اقدامات انفجاری در عربستان مرتکب شدند . همینطور سابقه س انتقال مواد منفجره و تحریک حجاج در سال 65 دارذد که منتهی به کشته شدن صد ها حجاج شد . بعلاوه اخیراً ربستان را تهدید و تحقیر کرده و همچون بحرین و کویت در امور داخلی عربستان مداخله گری می کند. چه نیازی به ایجاد رابطه دیپلمات با چنین کشوری می باشد که زیر پوشش اعزام حج عمره هم مواد مخدر همراه تروریست به عربستان منتقل می کند که در راستای اهداف خاص می باشد..

نماینده ولی فقیه در بعثه رهبری گفت: از چند روز گذشته کنسولگری عربستان از صدور ویزا برای عمره گزاران خودداری می کند به گزارش برنا حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر گفت: در مجموع بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال 800 هزار نفر به عمره مشرف خواهند شد که هم اکنون جمع کثیری از زائران مشرف شده و به کشور برگشته اند و برخی نیز در نوبت اعزام قرار دارند.وی افزود: با توجه به تمهیداتی که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نظر گرفته است خوشبختانه تا کنون با مشکل جدی روبه رو نشده ایم و امیدواریم وضعیت به همین صورت سپری شود. نماینده ولی فقیه در بعثه رهبری با اشاره عدم صدور ویزا از سوی کنسولگری عربستان در مشهد خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر کنسولگری های عربستان در مشهد از دادن ویزا به زائران خودداری کرده اند به طوری که صدور ویزا به صورت نامنظم انجام میشود.قاضی عسگر تصریح کرد: مسئولان بعثه مقام رهبری و سازمان حج و زیارت عمل کنسولگری عربستان را نادرست دانسته و معتقد است براساس توافقات صورت گرفته بحث اعزام زائر به کشور عربستان نباید به مسائل سیاسی این کشور دخالت داشته باشد.وی درباره تفاهمات صورت گرفته بین دو کشور در حوزه اعزام زائر به عمره مفرده خاطر نشان کرد: متقاضیان اعزام به عمره مفرده در ایران از چند سال گذشته ثبت نام کرده اند و براساس قرعه کشی به این سفر اعزام می شوند. براین اساس با اعلام جدول زمان بندی برای اعزام زائران این افراد برنامه ریزی برای سفر خود را انجام داده اند لذا عدم صدور ویزا از سوی کشور عربستان، اعزام زائران را با مشکل جدی مواجه کرده است.نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که در صورت ادامه این روند در اعزام زائر به کشور عربستان تجدید نظر خواهیم کرد، اظهار داشت: با توجه به ارتباط صمیمانه زائران ایرانی با سرزمین وحی این کشور نباید در اعزام زائر ایجاد مشکل کند لذا در صورت توسعه عدم صدور ویزا از کنسولگری عربستان به طور قطع در اعزام زائران به این کشور تجدید نظر خواهیم کرد.حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به بهبود وضعیت انتقال حجاج از طریق شرکت های هواپیمایی گفت: در حال حاضر با رایزنیهای صورت گرفته تاخیر در پرواز حجاج نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است بر این اساس مشکلات جانبی پیش روی حجاج ایرانی به تدریج در جلسات کارشناسی و برنامه ریزی در بعثه و سازمان حج و زیارت رصد می شود و با مسئولان مربوطه در داخل و خارج کشور هماهنگی های لازم صورت نمی پذیرد