25 فروردین – 90

گزارشات خبری و تصویری گرد و خاک در استان های کشور

فراموش نشده است که چگونه ولی وقیح نا مشروع در پیام نوروزی خود امسال را سال جهاد اقتصادی نامید . سپس از نهادهای دولت و بازار مکاره و تر یبون های نماز جمعات و حوزه های علمیه و ارگان های سرکوبگر گرفته تا خبر گزاری و مطبوعات و صدا و سیمای رژیم ضد بشری کودتایی نا مشروع محور این پیام بسیج شدند ودست به جهاد تبلیغات زدند. آنگونه که با گرده هابر زمین سائیدن ها عجیب جهاد گرد وخاک بر کردن ها نمودند . طوری که این جهاد غبار و خاک ترکیب با غبار وخاک وارداتی مرزی از عراق شد. اکنون حاصل این جهاد گرد و خاک برپا کردن های و ترکیب شدن ها تبدیل به این چنین فضای برپایی طوفان گرد و خاکی شده است که آسمان کشور ر ا آنچنان فرا گرفته و آلوده نموده است که پس از نوردیدن استان های غرب و جنوب و مرکز و تهران به آسمان گیلان همیشه سبز و بارانی در ایام بهاری هم رسیده است. ناگفته نماند وقتی که 32 سال است که جنگل سوزانده و قطع درختان شده است . و رود خانه ها وتالاب و در یاه ها خشک شد است و کویر نمودن مراتع ادامه داشته است . تمام منابع و معادن کشور هم شخم زده شده است .از سوی دیگر کاوش هر شهر و رو ستای تاریخی با کلنگ و بیل و بیلچه دستی وبلدوزر مکانیکی برای دست یافت به آثار باستانی و عیقه کنده شده است که حاصل آن انباشت کوه ها وتپه های خاک بوده است . حال انباشت ذباله های اطراف شهر ها به خصوصدرتهران و آتش زدن آن بطور غیر بهداشتی و وجود جاده های خاکی روستایی مجموعه ی این پدیده های شوم منتهی شده است که با وزیدن باد ، تپه های خاک و ذباله های انباشت شده معلق و شناور در فضا شوند و حاصلش در ماه اول بهار به جای باران چنین شوند که در گزارش خبری و تصویری ضمیمه شده است. حتماً فیلم مستند سازان ظهر نزدیک است . این مورد را یکی از علائم ظهور می دانند ! بهر حال آیا با ادامه این رژیم ضد بشری عوامفریب و غارتگر و وطن فرون و خائن وضعیت از این بدتر ومی شود و منتهی به گسترش و توسعه گورستان ها و کویر و آلودگی هوا در سراسر کشور نخواهد شد؟ آیا نمی بایست پس از 32 سال اکنون که منطقه قیام علیه ی دیکتاتور کرده اند در ایران هم همه تلاش جمعی ومبارزه همگانی برای بر زیر کشیدن دیتاتور و ایگززینی حکومت دمکواتیک سکولار کنند؟

تعطيلي مدارس استان مركزي

به علت افزایش آلودگی هوا مدارس استان در همه مقاطع صبح و عصر فردا پنج شنبه تعطیل است آموزشی مدارس استان مرکزی فردا پنج شنبه تعطیل اعلام شد . محسن صفایی رئیس روابط عمومی اداره کل آمـوزش و پرورش استان اعلام کرد : به علت افزایش آلودگی هوا مدارس استان در همه مقاطع صبح و عصر فردا پنج شنبه تعطیل است .

گردوغبار به گیلان رسید

با ورود گردوغبار و آلودگی هوا دید افقی در شهرستان رودبار و بخش‌های از منطقه دیلمان تا 1000 متر کاهش یافته است کارشناس هواشناسی گیلان با اعلام اینکه گردوغبار هوای پاک استان را آلوده کرده است، گفت: وجود پدیده گردوغبار غلیظ در گیلان بی‌سابقه است. یوسف شجاعی‌شال افزود: با ورود گردوغبار و آلودگی هوا دید افقی در شهرستان رودبار و بخش‌های از منطقه دیلمان تا 1000 متر کاهش یافته است.وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از غرب و مناطق جنوب استان را گردوغبار فرا گرفته است، اظهار داشت: با ورود سامانه جدید پرفشار از شمال گیلان و کاهش دما و آغاز بارندگی از امشب گرد و غبار کاهش یافته و مناطق مرکزی و شرق گیلان از این پدیده در امان خواهند بود.به گفته کارشناس هواشناسی، هوای استان گیلان از امشب 4 تا 7 درجه سردتر می‌شود.رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رودبار نیز با اشاره به اینکه آلودگی هوا در رودبار باعث تعطیلی مدارس این شهرستان شده است، گفت: به دلیل آلودگی هوا 180 واحد آموزشی این شهرستان در شیفت عصر تعطیل و گرد وغبار 15 هزار دانش آموز بخش مرکزی رودبار را خانه نشین کرده است.حسینی مهر افزود: در صورت تداوم وضعیت نامساعد جوی مدارس شیفت صبح فردا نیز تعطیل خواهند بود.مدیران آموزش و پرورش بخش‌های عمارلو، رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار نیز اعلام کردند، به دلیل گردوغبار شدید و آلودگی هوا 7 مدرسه شیفت عصر در این بخش‌ها تعطیل است.وي با انتقاد از وجود تورم در جامعه گفت: امروز تورم زياد است، برخي از مردم در پرداخت قبوض خود معطل‌اند، نياز است در برابر اين همه سختي‌ها و فشارهاي اقتصادي كه در جامعه وجود دارد به افراد نيازمند و كم‌درآمد كمك‌هاي شاياني صورت گيرد تا سختي‌ها و فشارهاي اقتصادي بيش از حد آن‌ها را نرنجاند.

مردم ایلام در خانه‌ها حبس شدند

گرد و غبار که از شب گذشته تمام استان ایلام را برگرفته است به حدی است که کسی جرات بیرون رفتن حتی تا حیاط منزل خود را ندارد مهر: گرد و غبار ایلام در حدی است که کسی جرات بیرون رفتن به حیاط خانه هم ندارد چه برسد بیرون از خانه و این امر موجب شده بیشتر مردم ایلام در خانه هایشان حبس شوند.گرد و غبار که از شب گذشته تمام استان ایلام را برگرفته است به حدی است که کسی جرات بیرون رفتن حتی تا حیاط منزل خود را ندارد.این گرد و غبار از سالهای گذشته مناطق غربی کشور بخصوص ایلام را در برگرفته است اما با گذشت چند سال از آن هنوز اقدام عملی توسط مسئولان برای بهبود آن انجام نشده است و تازه بدتر هم شده است که نمونه آن امروز است که افراد پنج قدمی خود را هم نمی توانند ببیند.باید قبول کرد که مسئولان کشور در حل این مشکل تاکنون ناموفق بوده اند.گرد و غبار باعث شده طبیعت بکر ایلام از جمله درختان بلوط استان به شدت آسیب ببیند و همه این موارد موجب بدتر شدن شرایط آب و هوایی و افزایش شدت گرد و غبار می شود.خبرها حاکی است امروز بیش از 100 نفر به علت مشکل تنفسی به بیمارستانها منتقل شده اند.

اگر باران نبارد ریزدانه‌ها به تهران می‌رسد

در حال حاضر شاخص های ذرات معلق در هوا از حد استاندارد فراتر رفته است و در صورت عدم بارش باران این احتمال وجود دارد که این ریزدانه ها به تهران برسند مهر: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: احتمال نفوذ ریزدانه ها در آسمان تهران وجود دارد.یوسف رشیدی با بیان این که براساس تجربیات سالهای گذشته دامنه تغییرات جوی و بروز گرد و غبار در غرب کشور به آسمان تهران نیر نفوذ کرده است گفت: در حال حاضر شاخص های ذرات معلق در هوا از حد استاندارد فراتر رفته است و در صورت عدم بارش باران این احتمال وجود دارد که این ریزدانه ها به تهران برسند.وی با بیان این که وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد گفت: غبار آلود شدن آسمان تهران بستگی به جهت وزش باد و بارش نزولات آسمانی دارد.پس از بروز گرد و غبار غلیظ در استانهای جنوبی و غربی کشور این ریزدانه ها آسمان استان البرز در نزدیکی تهران را خاکستری کرده است. به گفته رشیدی هنوز خبری مبنی بر تشکیل کمیته اضطرار اعلام نشده است.

عکس/ آلودگی و گرد و غبار در تهران

گرد و غبار امروز چهارشنبه آسمان تهران را فرا گرفت


عکس / تصاویری متفاوت از اهواز: غلظت گرد و خاک به بيش از 70 برابر حد مجاز رسیده است

عکس ها از ایرنا