گزیده خبرهای 21 فروردین – 90 قسمت -3

برنامه اعزام 600 نفر به بحرین و لیبی

تلاش برای گسترش و علنی کردن سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه که مکمل سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است.

خبرگزاری مهر: مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری از برگزاری تجمعی بزرگ در دانشگاه تهران خبرداد و گفت: یکشنبه 28 فروردین از مسجد دانشگاه تا مقابل درب دانشگاه تهران تجمعی بزرگ در محکومیت حملات به بحرین و لیبی و سایر کشورهای منطقه برگزار می‌شود.مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به برنامه‌های دیگر این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئولیت دارند تا برنامه‌های ویژه مربوط به هر یک از کشورهای منطقه را پیگیری کنند که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کشور بحرین دانشگاه شاهد کشور مصر، دانشگاه تهران کشور یمن و دانشگاه علوم توانبخشی و بهزیستی نیز برنامه‌های مربوط به کشور لیبی را تحت نظر دارند و آن را دنبال می‌کنند.بندانی ادامه داد: ما نهضت‌ها و بیداری منطقه را یک بیداری اسلامی می‌دانیم و تحلیل برخی مبنی بر اینکه این حوادث و اتفاقات توسط امریکا صورت گرفته را قبول نداریم و این تحلیل از ذهن ناآگاه برخی منشاء می‌گیرد.وی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف برای اعزام 600 نفر از دانشجویان علوم پزشکی به کشور بحرین و لیبی هستیم و در صورت عدم اعزام در فرودگاه امام خمینی تحصن می‌کنیم.

سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی ارتش

آخرارتشی که قادر نیست هو اپیمای آموزشی خودش راحفظ کند وهمچون هوا پیما های مسافری رژیم ضد بشری سقوط می کند . معلوم نیست که چرا ادعای قدرت بر تر جهان می کند ومدام برای همسایگانش و آمریکا و اسرایل رجز و لغز خوانی می کند؟

هواپیما دارای سرنشین خلبان و کمک خلبان بود که در این سقوط خلبان فوت کرد و کمک خلبان نیز به صورت سطحی زخمی شده است مهر: یک فروند هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پایگاه شهید دوران شیراز سقوط کرد.ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار مهر در شیراز گفت: این سانحه حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه تا 12 امروز یکشنبه رخ داد.امیر هوشنگ حیدری با اشاره به اینکه این هواپیما در حال پرواز آموزشی بوده است، بیان کرد: هواپیما دارای سرنشین خلبان و کمک خلبان بود که در این سقوط خلبان فوت کرد و کمک خلبان نیز به صورت سطحی زخمی شده است.وی خاطرنشان کرد: این سانحه در 15 کیلومتری سروستان رخ داده و علت آن نیز در دست بررسی است ضمن اینکه نوع هواپیما نیز پس از بررسیهای به عمل آمده اعلام می شود.

مشایی پس از برکناری از ریاست دفتر احمدی نژاد یک پروژه بزرگ مطبوعاتی راه اندازی می کند
باید که جابه جایی رحیم مشایی طرح کاسه زیر نیم کاسه ای باشد . چون اگر غیر از این باشد می بایست خیلی زود تر از این وی کنار گذاشته می شد . به خصوص اینکه بکار گیری روز نا مه نگاران رقیب مکمل و مشابه سیاست مکتب ایرانی و جشن نوروز و دهان کجی به ولی و قیح و مخالفان وی می باشد

العربیه.نت : محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، اسفندیار رحیم مشایی رئیس نهاد ریاست جمهوری را برکنار و حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران را جانشین او کرد. هم اکنون مشایی در راس یک پروژه مطبوعاتی قرار گرفته که قرار است به زودی به انتشار نشریات مختلف بپردازد.مشایی یکی از جنجالیترین چهره های دولت احمدی نژاد به شمار می آید. اظهارات او به ویژه در میان اصولگرایان حاکم بر ایران همواره با واکنش همراه بوده است.سخنان مشایی در باره دوستی ملت های ایران و اسرائیل باعث شد سال گذشته مراجع تقلید در قم نسبت به اقدام احمدی نژاد به انتصاب او به عنوان معاون اول رئیس جمهور واکنش شدید نشان دهند. پس از آن آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به احمدی نژاد خواستار برکنار کردن مشایی از این سمت شد. این گونه بود که پیش از تشکیل دولت دوم احمدی نژاد، مشایی برکنار و به سمت ریاست دولت رئیس جمهور ایران انتخاب شد.منابع خبری ایران شنبه 9-8-2011 گزارش دادند که احمدی نژاد در دو حکم جداگانه، حمید بقایی را به سمت "معاون اجرایی رئیس جمهور" و "سرپرست نهاد ریاست جمهوری" برگزیده است.پروژه مطبوعاتی برکناری مشایی در حالی صورت می گیرد که زمزمه هایی از احتمال نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در حدود دو سال آینده در محافل سیاسی ایران به گوش می رسد. پیشتر نیز احمدی نژاد در این زمینه اظهاراتی داشت.ناظران معتقدند با توجه به نزدیکی مشایی به احمدی نژاد و تعیین کننده بودن او در بسیاری از سیاست های دولت، نمی تواند این اقدام خارج از یک طرح باشد. اعتقاد ناظران سیاسی بر این است که در چند سال گذشته روندب عزل و نصب ها در دولت احمدی نژاد همه با صلاحدید مشایی صورت گرفته است.اما در این میان، اسفندیار رحیم مشایی در حال راه اندازی یک پروژه بزرگ مطبوعاتی است که قرار است دو روزنامه که یکی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و دیگری سیاسی است، یک هفته نامه و تعداد نا مشخص ویژه نامه و ضمیمه منتشر کند. منابع مطلع به "العربیه.نت" خبر دادند که برای راه اندازی این مطبوعات، مشایی اقدام به جذب روزنامه نگارانی کرده که پیشتر در مطبوعات اصلاح طلبان مشغول به کار بودند. بر این مبنا، شماری از روزنامه نگارانی که در بخش های مدیریتی روزنامه های اصلاح طلب "اعتماد" و "اعتماد ملی" مشغول به کار بودند، هم اکنون به تیم مطبوعاتی مشایی جذب شده و قرار است روزنامه های او را که "هفت صبح" نام دارند، اداره کنند.

ردپای تروریست‌ها در انفجار خط لوله قم

اینگونه رد گیری کردن عضو بازار مکاره و متهم بازداشتگاه کهریزک که مسئول بسیج بوده است مشابه سناریو سازی سیاست مبارزه کردن با آمریکا و ستون پنجم دشمن و وابسته به بیگانه کردن مخالفان و منتقدان است.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با بیان اینکه گروهکهای تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ایجاد ناامنی در مسیر انتقال انرژی هستند، از جلسه ویژه با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و وزارت نفت برای بررسی انفجارهای اخیر در این خط لوله خبر داد. پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انفجار مجدد در خط لوله انتقال گاز در استان قم گفت : دشمنان انقلاب اسلامی ایران در راستای انحراف افکار عمومی ملت ها از تحولات عمیق منطقه در تلاش هستند گروهک های تروریستی را جهت عملیات ترور وانفجار در منطقه سازماندهی کنند. وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی باصدور قطعنامه ها وسازماندهی عملیات های تروریستی علیه جمهوری اسلامی در صددند فلش تحولات منطقه را از لیبی و بحرین به سمت ایران منحرف کنند، تصریح کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با دستگیری تعداد زیادی از عوامل عملیات های تروریستی گروهک پژاک در مرزهای غربی برنامه ریزی جامعی را بری جلوگیری از تکرار این وقایع در دستور کار دارند. سروری گفت: گروهک های تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ایجاد نا امنی در مسیرانتقال انرژی در کشور هستند لذا وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باید پوشش امنیتی خطوط انتقال انرژی را افزایش دهند. نماینده تهران در مجلس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در راستای بررسی امنیت خطوط انتقال انرژی جلسه ویژه ای را با وزارت نفت، اطلاعات ونیروی انتظامی برگزار خواهد کرد. بامداد 19 فروردین سه رشته خطوط لوله 56 اینچی خطوط انتقال گاز طبیعی ایران در استان قم منفجر شد. هم چنین 22 بهمن ماه سال گذشته نیز انفجار مشابهی در خطوط گاز استان قم صورت گرفته بود.