گزیده خبرهای 8 اریبهشت 90 قسمت -2

ايران از توافق جنبش حماس و حركت فتح استقبال كرد.خبرگزاري فارس: وزير خارجه جمهوري اسلامي توافق صورت گرفته بين جنبش حماس و حركت فتح را گامي مثبت در جهت تحقق اهداف تاريخي مردم فلسطين دانست و از آن استقبال كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002080002

اینگونه فرصت طلبانه موضع تاکتیکی اتخاذ کردن نوعی سیاست فرار به جلو وپاک کردن صورت مسأله از سوی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران است . زیراکه هدف است تا وانمود شود که گویا حاکمان تهران تا کنون هیچگونه نقشی در ایجاد شکاف و اختلاف و برادر کشی میان حماس و ساف نداشته اند و تلاش در راستای جدا کردن نوار غزه و برپایی جنگ 22 روزه با اسرائیل ناشته اند . یا دشمنی با روند مذاکرات صلح با اسراییل با متهم به خیانت کردن محمود عباس و ساف نداشته اند و اکنون واقعاً خوشحال از این توافق میان حماس و فتح هستند

گزارش فارس از تجمع دانشجويان تهران مقابل دفتر سازمان ملل؛اعتراض دانشجويان به سكوت خفت‌بار سازمان ملل در برابر كشتار مردم منطقه.خبرگزاري فارس: دانشجويان دانشگاه‌هاي استان تهران در اعتراض به نسل‌كشي مسلمانان در بحرين مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كردند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002076972

خیلی پررویی و وقاحت می خواهد که با فراموش کردن کار نامه ی ننگین رتبه ی اولی جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در ایران آنگونه که هرروز پرونده ی این کار نامه ی ننگین ضد بشری سنگین تر می شود . ولی پاسداران کودتا گر با ترتیب دادن اینگونه نمایشات ادامه دار اجرای نمایش نشان دادن جای دوست ودشمن از موضع نماینده ملت های مردم منطقه به خصوص مردم بحرین بافرافکنی اینگونه طلبکاری تحقیر آمیز علیه ی سازمان ملل شده است

در واكنش به اخراج دبير دوم سفارت ايران در منامه؛كاردار بحرين در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد.خبرگزاري فارس: در واكنش به اخراج دبير دوم سفارت ايران در منامه از سوي دولت بحرين، كاردار بحرين در تهران توسط مديركل خليج فارس و خاورميانه وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002076879

واکنش از موضع انفعالی و ضعف که نوعی متقابل به مثل است که نسبت به اقدام اخراجی بحرین انجام شده است

ديدار قریب‌الوقوع وزيران خارجه ايران و مصر

از موضع ضعف و زبونی ودو صد غلط کردن تلاش گسترده برای عادی کردن رابطه ی دیپلماتیک با مصر می شود تا اینکه هم فضای برای سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز هموار گردد . هم اینکه شرایط برای مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه فراهم شود. همچنین از این طریق بتوان از فشار های بیرونی و درونی کاست و روزنه برای صدور بحران برایش میسر گردد.

وزير خارجه مصر از ديدار قريب‌الوقوع خود با وزير امور خارجه ايران خبر داد و اعلام كرد كه اين ديدار فرصتي است براي بررسي گام‌هاي بعدي در خصوص مناسبات دو كشور. به گزارش فارس، «نبيل العربي» اعلام كرد كه در حاشيه نشست وزراي خارجه كشورهاي عدم تعهد كه در ماه آينده ميلادي برگزار مي‌شود، با علي اكبر صالحي همتاي ايراني خود ديدار مي‌كند. العربي در گفت‌وگو با روزنامه الشروق مصر، اعلام كرد كه مصر در صدد است با همه كشورها روابط جديدي را آغاز كند ولي در خصوص ارتقاء مناسبات با ايران هنوز تصميمي گرفته نشده است همچنانكه در خصوص كشورهاي ديگر هنوز اقدامي نشده است. وي همچنين اعلام كرد كه نزديك شدن مصر به ايران اصلا به معناي نقصي در تعهد مصر براي حمايت از مسائل و حقوق كشورهاي عربي نيست و اين موضعي كاملا روشن است. وي با اشاره به ديدار خود با صالحي در ماه آينده ميلادي تاكيد كرد كه اين ديدار فرصتي است براي بررسي گام‌هاي بعدي براي ارتقاء دادن سطح مناسبات سياسي دو كشور.

سایه شایعات دولت بر سر مجلس

هرروز که سپری می شود بیشتر تق بازار مکاره در می آید که چگونه نهاد سفارشی بی اراده ای می باشد . زیرا که یک نهاد بی بو وبی خاصیتی شده است که تبدیل به محفل های گوناگون جناح های در گیر نزاع و حذف و قدرت می باشد . به خصوص اکنون که رابطه رهبر لوطی جماران ولی وقیح نا مشروع با پاسدار گماشته احمدی نژاد عریان شده است تنش هم در این بازار مکاره فزونی یافته است .تجمعات چند نفره نمایندگان در گوشه و کنار مجلس، از صبح امروز به چشم میخورد و در جلسه عصر تعدادش بیشتر شد. به گزارش خبرآنلاین، در حالی که رئیس مجلس بارها از نمایندگان میخواست که با حواس جمع، پیگیر مصوبات باشند و در رایگیریها شرکت کنند، باز هم این تجمعات ادامه داشتند. تا اینکه بهمن محمدیاری نماینده تالش در تذکری ادامه این وضع مجلس را ناصحیح خواند و گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه 90، حضور قلب ندارند و گویا بحثهایی مهمتر از بودجه را در دست بررسی دارند. لاریجانی بار دیگر برای ایجاد نظم در مجلس تذکر داد اما نمایندگان معترض قانع نشدند. به همین دلیل محمدرضا خباز نماینده کاشمر در تذکر دیگری گفت: الان مجلس ملتهب است و نمایندگان دسته جمعی این طرف و آن طرف جمع میشوند و به دنبال بحثهای مهمی هستند. او از لاریجانی خواست تا جلسه را غیرعلنی کند تا نمایندگان حرفهایشان را با خیال راحت در این جلسه غیرعلنی بزنند و مشخص شود که بیرون از مجلس چه خبر است. خباز افزود: ما الان، دو دل هستیم. یک دلمان در مجلس و یکی بیرون از مجلس! دو دل نمیتوان به بررسی بودجه پرداخت. رئیس مجلس با خنده به وی گفت: حالا یک دله باشید و به بررسی بودجه بپردازید! دل یک دله کن! به نظر میرسد که تجمعات چند نفره نمایندگان در مجلس پیرامون حواشی و شایعات مختلف درباره دولت و اعضایش باشد


درگیری فیزیکی در مجلس

خوب اکنون به وضوح مشخص شده است که بازار مکاره تبدیل به گو زور خانه یا خیابان گمرگ شده است و همان نقشی را اجرا می کند که باج گیران با قمه کشان با یقه گیری کردن باج گیری می کنند . زیرا که در بازار مکاره این چنین چوبداران مال فروش برای اینکه با شر خری بر توی سر مال هم بزنند ومفت خری کنند . اینگونه به جان هم افتاده اند . آیا این بازار مکاره با رژیم کودتایی و رهبر ام القرای ولی وقیح نامشروع هنوز اعتبار دارد ومی تواند ر خدمت مردم ایران و مطالبات شان باشند . یا قادر به دفاع از منافع ملی کشور می باشند؟

فارس نوشت: درگيري نماينده اردبيل با ‌عضو معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در جلسه علني امروز حاشيه‌ساز شد. همزمان با بررسي جزئيات بودجه 1390 در جلسه علني امروز چهارشنبه مجلس، قاسم محمدي نماينده اردبيل با گرجستان‌چي عضو مجموعه برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري درگير شد. به دنبال درگيري لفظي و فيزيكي اين دو نفر، نمايندگان دور آنها جمع شدند و آنها را از هم جدا كردند. به گفته نمايندگان مجلس، اين درگيري به خاطر برخي اعتبارات حوزه انتخابيه نماينده مذكور بوده است. ‌گرجستان‌چي به عنوان يك نماينده دولت در جلسه بررسي لايحه بودجه در مجلس حضور دارد.

سروری: طرح سوال از احمدی‌نژاد را امضا نکرده‌ام

این بسیجی سابق که حامی سر سخت پاسدار احمدی نژاد در بازار مکاره باست که در کنار حسین فدایی جزو دست اندر کاران جنایت ضد انسانی بازداشتگاه کهریزک می باشد . اکنون در روند شکاف و اختلافاتی که میان ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد پیرامون عزل و ابقای آخوند طوطی صفت حیدر مصلحی است که وی تلاش کرده براینکه توجیه کرده باشد اذعان نموده که نامش جزو 52 عضو بازار مکاره نیست که سئوال ز پاسدار احمدی نژاد دارند که باید در بازار مکاره حضور یابد و پاسخگوی باشد.

فرارو- عضو فراکسیون اصولگرایان با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به جمع آوری 52 امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت که من این نامه را امضا نکرده‌ام.پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار «فرارو» در این باره که آیا شما هم جز امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور هستید یا خیر، گفت: «نخیر. من این طرح را امضا نکرده‌اموی در این باره که آیا چنین طرحی به صورت جدی پیگیر می‌شود یا خیر، گفت: «من بحثی نشنیدم و در جریان نیستم. فقط می‌دانم که آقای مطهری از قبل چنین موضوعی را در دستور کار قرار داده بودنماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا موضوع سوال، مسایل پیش آمده در رابطه با استعفا و ابقای وزیر اطلاعات است، اظهار کرد: «نمی‌دانم. باید از آقای مطهری بپرسم که آیا موضوع همان موضوع سابق بوده یا آنکه موضوع جدیدی پیش آمده است

بدهی خارجی ایران چقدر است؟

تازه اگررقم واقعی باشد و سانسور در بیان اعلام رقم بدهی نشده باشد .این مبلغ رقم بد هی خارجی می باشد که اگر چنانچه در کنار بدهی های دولت به بانک و کسر بودجه ی دولت و مبلغ 11 میلیارد دلار فروش نفت به خزانه ی دولت واریز ناشده افزوده گردد . آن زمان 3 رقمی خواهد شد که دلیل رشد بی رویه ی واردات نسبت به صادرات و ورشکستگی اقتصادی و رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری بیشتر نمایان می شود

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کل بدهی‌های خارجی کشور تا پایان آذرماه سال 89 را 22 میلیارد و 75 میلیون دلار اعلام کرد.به گزارش مهر، آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور در پایان آذرماه سال 89 معادل 22 میلیارد و 75 میلیون دلار بوده است که نسبت به پایان آبان ماه همین سال تغییری نشان نمی‌دهد. این در حالی است که این رقم در پایان فروردین سال گذشته 21.6 میلیارد دلار، اردیبهشت ماه 20.9 میلیارد دلار، در خردادماه 20.7 میلیارد دلار، در تیرماه 21.5 میلیارد دلار، در مردادماه 21.8 میلیارد دلار، در شهریورماه 22.1 میلیارد دلار و در مهرماه 22.6 میلیارد دلار گزارش شده است. از 22 میلیارد و 75 میلیون دلار کل بدهی خارجی ایران، 10 میلیارد و 627 میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و 11 میلیارد و 447 میلیون دلار بدهی میان و بلند مدت بوده است.

احمدی‌نژاد قهر نکرده، مشغول استراحت است

پوشش عذر بد تر از گناه برای پنهاننگهداشتن شکاف و اختلاف میان ولی وقیح با پاسدار گماشته احمدی نژاد که خبرش عالمگیر شده است .

رئیس جمهور بر اساس فشار کاری، در چند روز اخیر دچار مریضی آنفلونزای شدید شده یک سایت خبری حامی دولت تاکید کرد که احمدی‌نژاد بیمار است و به توصیه پزشکان مشغول استراحت است.به گزارش پایگاه خبری سفیر، سایت نهال‌نیوز با دروغ خواندن«قهر کردن احمدی‌نژاد» و استعفای قریب الوقوع او نوشت:« پیگیری‌های ما نشان داد این خبر از اساس دروغ است و دکتر احمدی نژاد بلافاصله بر اجرای دستور رهبری در ابقای مصلحی تاکید کردند و از ایشان برای حضور در هیئت دولت دعوت به عمل آوردند، از طرف دیگری رئیس جمهور بر اساس فشار کاری، در چند روز اخیر دچار مریضی آنفلونزای شدید شده و به سختی میتوانست در محل کار حاضر شوند و به توصیه پزشکان مشغول استراحت بودند که موجب شد این جریان مشکوک از این موضوع سوء استفاده کرده و دست به چنین اخبار مضحکی بزنداین سایت همچنین به نقل از یک همچنین یک منبع مطلع در دفتر رئیس جمهور اعلام کرد:« دکتر احمدی نژاد با وجود مریضی، پس از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مردم شیراز ،شب گذشته به دیدار امام خامنه ای رفتند و با ایشان تجدید بیعت کردند.

عکس خبرگزاری فارس از وضعیت حجاب در دانشگاه

این دو تصو یر نمایش داده شده از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس نشان می دهد بد لیل وحشتی که از دانشجویان به خصوص دختران وجود دارد . تلاش مذبوحانه ی ارتجاعی زن ستیزانه می شود که با بهانه ی حجاب که ادامه ی تز 32 ساله ی روسری یا تو سری است چماقی برای کنترل دانشجو یان دختر و بهانه ای برای سرکوب شان وجود داشته باشد . چونکه به سالگرد نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد 88 زمان زیادی باقی نمانده است که از هم اکنون می بایست در تدارک طرح های ضربتی در دانشگاه ها طراحی شود و به بیش برده شود.

يك پژوهشگر مسائل زنان در گفتگو با فارس با بيان اينكه وضعيت حجاب و عفاف در شأن دانشگاه‌هاي كشور نيست، گفت: نتايج يك پژوهش مشخص كرد عده‌اي از دختران دانشجو معتقدند اگر حجاب كامل داشته باشند در جمع دوستان پذيرفته نمي‌شوند بنابراين به بي حجابي رو مي‌آورند.گفتنی است که عکس زیر، ویژه این خبر انتشار یافته است

جلسه مشایی و بقایی در پارک

جالب است که حامیان و مشاوران نزدیک پاسدار گماشته احمدی نژاد همه جا رفتار و حرکات شان زیر نظر است و مانیتور می شود تا ثابت شود ادعای دروغین ایران امن و آزادترین کشور جهان است چقدر وارونه و مسخره می باشد؟

مردمسالاری نوشت:در حالی که برخی از دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور تا ساعات پایانی شب خبر می دادند ظاهرا دو یار دیرین وی در جای دیگری مشغول مذاکره و رایزنی با یکدیگر بوده اند. شامگاه دوشنبه 5 اردیبهشت در خیابان پاستور و مقابل بوستان پاستور، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حال گفت وگوی داغی بودند. این تبادل اطلاعات دو نفره در حالی در خارج از محوطه حفاظت شده نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته است که بقایی به پیکان سفیدرنگی تکیه کرده و مشایی در مقابل وی ایستاده بود.

یورش نیروی انتظامی به کافی نت های انقلاب

رژیم ضد بشری کودایی نا مشروع آنگونه وحشت ازرشد آگاهی و قیام اعتراضی مردم ناراضی دارد که هرروز موازات افزایش سرکوب و خفقان و اعدام ها تلاش می کند که هر چه بیشتر سیاست سانسورر ا در همه سطوح به پیش ببرد.كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: نیروی انتظامی به کافی نت های دور ميدان انقلاب حمله کرد. از ساعت 5 عصر روز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه نیروی انتظامی به کافی نت های مختلف میدان انقلاب حمله کرد. اين حمله به بهانه طرح پاکسازی کافی نت ها و در راستای اینترنت پاک به مورد اجرا گذارده شده است. در اثر این یورش که به صورت وحشیانه و با ضرب و شتم صورت گرفت تا کنون و تا زمان مخابره خبر دوکافی نت واقع در میدان انقلاب مورد بازرسی شدید قرار گرفته و تعطیل و پلمپ شده اند. گزارش ها نشان می دهند که در برخی از کافی نت ها نیروي انتظامی ضمن ضرب و شتم صاحبان این کافی نت ها, اقدام به تخریب کامپیوتر ها كرده است. سامي كافي نت هايي كه مورد يورش نيروهاي سركوبگر قرار گرفته و تعطيل شدند, نت آريا و نت آقارضا ميباشند.

علم‌الهدی: مسئولیت کسی که تابع رهبری نباشد نامشروع است

پاسخ دو هدفه و دو جانبه به منقدش حامی پاسدار گماشته احمدی نژاد و خودوی داده است . در حقیقت نوعی خود زنی و با لا آوردن حمایت های گذشته ی بی چون و چرای آخوند زن ستیز از پاسدار گماشته احمدی نژاد است . برای اینکه تیغ کشی علیه اش کرده است که بیش از نمی خواهد نقش گماشته بودن ولی وقیح یا بر گردان همان اعتراف آبدار چی بود نظام خاتمی را اجرا کند که مسئولیت وی نامشروع خطاب شده است.

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در مصاحبه خبرگزاری فارس: "چنانچه تبعیت از ولی فقیه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است، حتی اگر تمام مردم به او رأی داده باشند".او گفت که آرای مردم در انتخابات مانند "عددهای صفر" هستند که که تنها زمانی معنا پیدا می کنند که تنفیذ ولی فقیه به آنها مشروعیت بدهد.ناظران، اظهارات آقای علم الهدی را هشداری کم سابقه به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران تلقی می کنند که گفته می شود در مقابل پذیرش دستور آیت الله خامنه ای برای بازگشت حیدر مصلحی به وزارت اطلاعات مقاومت می کند.