روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 31 فروردین 1390

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " بايسته‌هاي سال جهاد اقتصادي"

"مسئولان کشور بايد بدانند نفي تحريم، كتمان چالش‌ها و نگفتن مشكلات به مردم و نامحرم تلقي كردن آنان نه تنها كمكي به كشور نمي‌كند بلكه باعث مي‌شود موفقيت‌هاي خالی بندی و وارونه گویی های 32 ساله مسئولان در عبور از چالش‌ها و حركت به سمت قله‌هاي پيروزي، كمتر به چشم بيايد. یعنی خیلی بیش از گذشته موجب گلاب زدن شود "

پیرامون رجز خوانی و تحلیل و تفسیر تخیلی و رؤیایی که سرمقاله نویس محور پیام نوروزی جهاد اسلامی ولی وقیح داده است . سئوال است چگونه رهبر ولی وقیح آنگونه صاحب قدرت و اختیار بدون پاسخگویی به هیچ مرجع و مقامی می باشد که قادر است ماورای قانون اساسی اقدام کند و نامه یا حکم حکومتی صادر نماید . از جمله ی بالای سر اقدام رئیس جمهور مترسک اقدام کند که بر اساس قانون حق عزل وزیری را دارا می باشد . همینطور چگونه است که طبق اذعان سرمقاله نویس که در 10 سال گذشته ولی وقیح نام هایی بر ای هر سال تعیین کرده است که در پیام های نوروزی وی بیان می شود تأکید شده است که در این پیام ها سمت و سوی اقتصادی داشته است . طوریکه امسال را سال جهاد اقتصادی نامید. اما موضوع مهمی که پاسخ داده نمی شود این است که چرا اگر چنانچه این رژیم بربر منش قرون وسطایی از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد و رشوه و رانتخواری و غارتگری و تبعیض نمی باشد . برای چه تا کنون این پیام ها کار برد نداشته است ، بلکه آنچنان دکوری و کمدی وو ارونه بوده است که درست نتایج معکوس در بر داشته است و منتهی شد ه است تا که شرایط اقتصادی کشور به اینجا کشانیده شود که سرمقاله محور پیام جهاد اقتصادی شرایط اقتصادی کشور را اینگونه مرور کرده است؟"

"مروري بر اسامي سال‌ها كه رهبر معظم انقلاب طي تقريباً يك دهه اخير براي هر سال انتخاب كرده اند، نشان مي‌دهد كه در كنار مسائل فرهنگي و اعتقادي، مسائل و موضوعات اقتصاد محور همواره سهم قابل ملاحظه‌اي در ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات ايشان داشته كه از دغدغه بالاترين مقام حاكميتي جمهوري اسلامي ايران در مورد حوزه اقتصاد حكايت دارد و انتخاب نام "جهاد اقتصادي" براي سال 90 هم به وضوح هرچه تمام‌تر از پررنگ‌تر شدن اين دغدغه‌ها خبر مي‌دهد. ايران، سال 89 را درحالي به اتمام رساند كه موضوعات متعددي در حوزه اقتصاد تا حدود زيادي بلاتكليف ماند و نهايي شدن رويه‌هايي كه قرار است در حوزه اقتصادي در پيش گرفته شود به سال 90 موكول شده است. اجراي مراحل جديد قانون هدفمندي يارانه‌ها، آغاز ساير مقولات هفتگانه طرح تحول اقتصادي در بخش‌هايي مانند اصلاح نظام مالياتي،‌ تحول نظام بانكي و تحولاتي در سياست‌هاي پولي خصوصاً حذف صفر از پول ملي از جمله اين موضوعات نهايي نشده به حساب مي‌آيند. عدم تصويب لايحه بودجه سال 90 در سال 89 و موكول شدن بررسي و تصويب اين لايحه بسيار مهم به سال جاري از جمله ديگر مسائلي است كه ناتمام ماندن و نهايي نشدن اين پرونده در موعد مقرر، دغدغه‌هاي فراواني را براي همگان ايجاد كرده است. در كنار اين مسائل آغاز اجراي برنامه پنجم به عنوان دومين برنامه سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوري اسلامي، بر حساسيت‌ها و اهميت مسائل اقتصادي در سال 90 افزوده است"

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس بر خلاف اینکه دفاع نمودن از پیام جهاد اقتصادی ولی وقیح نموده است . ولی در پایان با آویزان شدن به گفته ی ولی وقیح پیرامون طرح تحریم اقتصادی که از سوی دشمن بیگانه کرده است . اما مجبور به فاش گویی و روشنگری ادعای پوچ بی تأثیر بودن تحریم های اقتصادی کرده و افزوده است که کتمان کردن و نگفتن مسئولان کشور به مردم ایران بايد بدانند نفي تحريم، كتمان چالش‌ها و نگفتن مشكلات به مردم و نامحرم تلقي كردن آنان نه تنها كمكي به كشور نمي‌كند بلكه باعث مي‌شود موفقيت‌هاي خالی بندی و وارونه گویی های 32 ساله مسئولان در عبور از چالش‌ها و حركت به سمت قله‌هاي پيروزي، كمتر به چشم بيايد. یعنی خیلی بیش از گذشته موجب گلاب زدن شود .برای همین ولی وقیح نامگذاري جهاد اقتصادي را سال 90 بر گزید تا شاید موجب استتار و پوشش ورشکستگی اقتصادی کشور شود که منجر شده واردات کالا ها نسبت به صادرات چندین برابر شود و موجب افزایش روند تورم و گرانی و بیکاری و فقر شده است بنابراین در این شرایط زماني که هرروز کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل می شود و کار گران بیشتتری بیکار می شوند آنگونه که دست به اعتراض می زنند و در کنار اعتراض به اخراج شدن شان تأکید بر تعویق دستمزد و حقوق چند ماهه و ساله می کنند . تازه سر گنده ی عواقب و دستآورد حذف یارانه های دولتی دری راه است پس شعار تاکتیکی جهاد اقتصادی بر گزیده شده است تا که به حساب موجب تقويت روحيه جهاد در جامعه شود و کمک به مسئولان غارتگر بی توجه به مطالبات مردم ایران و بحران اقتصادی كشور کند که دايره مشاركت عمومي را بالا ببرند . همچنین اتخاذ تصميمات خطير خصوصاً در مسائل اقتصاد ی را وسيع‌تر كنند تا که مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران بتوانند در مسير مبارزه با دسيسه‌هاي دشمنان و تلاش براي تقويت رژیم ضد بشری کودتایی موفق شوند . به امید خواب شتری دیدن پنبه دانه ولف لف خوردن شتر به واقعیت به پیوندد .

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900131/13900131_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 31 فروردین 1390

بايسته‌هاي سال جهاد اقتصادي