گزیده خبر های 18 مهر 90 قسمت - 4

وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا

بدون شک کودتا گران حاکم در بن بست گیر افتاده ودر بحران فرو رفته با دژخیمان زندانبان سیاه چال رشت سیاست کثیف زجر کش کردن زندانیان سیاسی مقاوم از جمله این زندانی سیاسی قربانی در ون زندان را دنبال می کنند.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در پی به وخامت گراییدن وضعیت جسمی زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا او را به یکی از بیمارستانهای رشت منتقل کردند.طی چند روز گذشته وضعیت جسمی زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا به حدی به وخامت گرایید که ناچار شدند او را به یکی از بیمارستانهای رشت منتقل کنند.زندانی سیاسی هادی عابدی با خدا به دلیل عدم کار کرد طبیعی مثانه و کلیه هایش عفونت به نسبت زیادی وارد خون وی شده است و جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است.او چندین هفته اس که بدون درمان در زندان به حال خود رها شده است.زندانی سیاسی هادی عابدی با خدا در سال 1388 با پرونده سازی بازجویان وزارت و ارسال پرونده وی به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب توسط بابایی رئیس این شعبه مورد محاکمه ومحکوم به 2 سال زندان شد. زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله سپاه پاسداران قرار گرفت و دچار قطع نخاع گردید. او از آن زمان تا به حال قادر به حرکت نیست و با کمک صندلی چرخ دار حرکت می کند. اصابت گلوله باعث آسیب رساندن به سایر اندام های وی گردید که از جملۀ آن کلیه و از کار افتادن کامل مثانه است.

۵۶ تن از مبلغان مذهبی اهل سنت به ۱۶۴ سال حبس محکوم شدند

اینگونه احکام تبعیض آمیز اهل سنت از سوی دستگاه قضاییه آلوده به فساد را مقایسه کنید با ادعای پوچ و وارونه ی ولی وقیح منفور ونا مشروع که خود را رهبر ام القرای جهان اسلام می داند وتأکید بر الگو بودن رهبر قیام های ضد دیکتاتوری منطقه می کند. زیرا که ایم قیام ضد دیکتاتوری را بر گردان جنبش بیداری اسلامی منطقه کرده است . به خصوص اینکه عجیب سنگ فلسطینیان را بر سینه می زند که سنی هستند.

۵۶ تن از مبلغان مذهبی بازداشتی در شهر‌های سقز، مهاباد، سردشت، بوکان، سنندج، جوانرود، پیرانشهر، اشنویه از سوی دستگاه قضایی به ۱۶۴ سال حبس محکوم شدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۶ تن از محکومین در بند ۲ و ۴ و۶ زندان رجایی شهر کرج از پنج روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این مبلغان مذهبی اهل سنت که از شهرهای آذربایجان غربی و کردستان ایران هستند از تاریخ ۱۴ مهرماه در اعتراض به رفتار تبعیض آمیز سلطانی، رییس اندرزگاه دو و پیگیری حقوقشان اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.بر اساس اطلاعات بدست آمده این ۵۶ تن در مجموع از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به ۱۶۴ سال زندان محکوم شده‌اند و بر خلاف احکام صادره که در آن‌ها هیچ اشاره‌ای به تبعید وجود ندارد مدت‌ها است دور از خانواده و محروم از دیدار با اقوامشان در تبعید و در کنار زندانیان جرائم عادی بسر می‌برند.

70درصد از مدارس روستایی کشور در حال تخریب هستند

این خبر که حاصل بخشی از عملکرد 33 سال حاکمان دین فروش و عوامفریب و غارتگر و میهن ویران کن و گورستان آباد کن می باشد مترادف گزارش خبری 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده می باشد.

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت(مجلس)، محمدمهدی ‌شهریاری در گفت‌وگو با نشریه ارمغان، افزود: ما مدارس تخریبی بسیاری داریم که قرار بود، بر اساس سهمیه‌ای در سال‌های قبل به‌طور تقریبی هفت تا هشت میلیارد تومان برای این مدارس پرداخت می‌شد که هنوز خبری نشده است.نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این ‌که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس با استانداری، قراردادی را مبنی‌بر کمک به مدارس فرسوده امضاء کرده‌اند، بیان کرد: بر اساس این قرارداد بنا شد ۲۵ میلیارد تومان به مدارسی که در شرایط بحرانی و در حال ریزش هستند تعلق بگیرد، ولی متأسفانه هنوز ابلاغ نشده است.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، با بیان این ‌که ۶۰ تا ۷۰ درصد از مدارس روستاها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، یاد‌آور شد: دانش‌آموزان برخی روستاها در کانکس درس می‌خوانند، در حالی که قرار بود این مدارس تا دو سال جمع‌آوری شوند.شهریاری عدم‌دسترسی به مدرسه در برخی روستاها را عامل جابه‌جایی دانش‌آموزان به مناطقی دورتر تا یکصد کیلومتر خواند و گفت: این مسئله در برخی موارد موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌ویژه دختران شده است

نامه پدر زهرا به حاج‌بابایی!

http://www.fardanews.com/fa/news/164948

این نامه ی یک پدر دارای 3 دختر روستایی است که برای وزیر آموزش وپرورش نوشته است که هم از عدم امنیت نالیده است وهم از عدمم درسه در روستا می باشد که پدر نگران طی کردن مسافت دور از روستای رفت و باز گشت دخترش می باشد.اما حاجی به خدا از روزی که حکم حکومتی شما درباره صبح وعصر بودن یعنی یک هفته صبح یک هفته عصر صادر شد ودر این مناطق لازم الاجرا گردید همه چیز به هم ریخت سال گذشته حداقل بهتر بود زهرا صبح ها می رفت وبعد از ظهرا برمی گشت اما الان با دوستاش ظهرا می رن وشب می آیند....

داخل قصر مدیر بانک ملی ایران در تورنتو

برای رفع هرگونه ابهام این گزارش تصویری خانه ی رئیس بانک ملی فراری شده در تورنتو را با کارتن خوابان خیابانی و آلونک نشینان حاشیه شهری و 70 هزار از مدارس روستایی کشور در حال تخریب وبا رقم 3000 میلیارد تومان اختلاس بانکی مقایسه کنید تا بهتر معنی پوچ بودن دولت ساده زیست مدعی پاک ترین دولت تاریخ وعدالت محور برجسته شود . البته این خانه مقابل کاخ های آخوند های حکومتی و شرکای دزد وآقازادهای شان در داخل و برون از کشور محلی از اعراب ندارد.

وبلاک اردشیر زارع زاده zarezadeh.blogspot.: تصاویری که در زیر مشاهده می کنید از داخل منزل محمود رضا خاوری گرفته شده است. این خانه در حال حاضر نزدیک پنج میلیون دلار ارزش دارد و در سال 2007 به قیمت 3 میلیون دلار خریداری شده است. خاوری املاک و دارایی های دیگری در کانادا دارد که بزودی در مورد انها خواهم نوشت. این خانه دو طبقه دارای 15 اتاق و 7 دستگاه حمام و دستشوئی است و از ویژگی های یک قصر چیزی کم ندارد. از جمله یک بخش ویژه برای سرو مشروب، سونا و جکوزی، امکانات صوتی تصویری و دیگر امکانات رفاهی را در خود دارد