گزیده خبرهای 20 مهر 90

حضرت آقا: «عرض مى‏کنیم که کمتر خرج کنید»

ارگان تبلیغاتی ارگان فاشیستی کودتایی غارتگر پاسداران با نا دیده گرفتن فساد که از رأس تا ذیل رژیم ضد بشری قرون وسطایی فرا گرفته است . همچنین با فراموش کردن عمدی رقم اختلاس نجومی 3000 میلیارد تومان بانکی که موازی سیاست صرف هزینه های سنگین بر گزاری اجلاس های بیداری اسلامی و کنفرانس فلسطین در تهران شده است. به خصوص هزینه های بسیار سنگین که صرف بر گزاری مانور وهمایش ورز مایش نظامی و انتظامی و بسیجی و پاسداری می شود که همراه با آزمایش موشک های کوتاه ومیان ودور برد می با شد . به خصوص بدون توجه به اختصاص دادن هدایای مالی فراوانی که برای اقدامات تروریستی برون مرزی می شود .یا اینکه بریز وبه پاش های تشریفاتی که درون بیت رهبر لوطی جماران وجود دارد یا صرف تدارک سفر های وی می شود . همچنین با کتمان کردن هزینه ی سنگین تهاجمی نظامی که از سوی پاسداران به روستا های کردستان عراق شده است . یا قرار داد های چندین میلیارد دلاری با زائده اش بسیج با دولت منعقد کرده وغارتگری می کند . به ویژه که موازی شرکت مخابرات وزارت نفت را اشغال نموده است. اکنون برای پوشش فاصله ی عمیق طبقاتی که 80 % جمعیت کشور را به شرایط طاقت فرسای زیر خط فقر اقتصادی کشانیده است و ماستمالی کردن نقش غارتگری آخوند های حکومتی و آقازاده ها و شرکای شان نسخه برای غارتگران صاحب ثروت های باد آورده نجومی شده تجویز کرده است که مواظب باشید زیاد اسراف نکنید.

سایت جوان (نزدیک به سپاه) با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال۱۳۷۷ و پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی و انتقاد رهبری از وابستگی اقتصادی دولت وقت (سید محمد خاتمی) به نفت، به دیدگاه آیت الله خامنه ای در آن سال استناد می کند و می نویسد: ”حضرت آقا می فرمایند: «نمى‏شود وقتى درآمد کم است، کسانى که زیاد خرج مى‏کردند، مثل وقتى که درآمد زیاد است خرج کنند؛ این را باید بفهمند. لذا خطاب من در درجه اوّل متوجّه کسانى است که متمکّنین به کشورند؛ دستشان به دهانشان مى‏رسد و مى‏توانند خرج کنند؛ مى‏توانند گوشت، مواد غذایى، امکانات زندگى، محصولات مدرن، انواع و اقسام وسایل برقى و ماشینهاى گرانقیمت تهیه کنند. «چو دخلت نیست، خرج آهسته‌‏تر کن». وقتى که یک ملت مقدارى درآمدش کم مى‏شود، باید ملاحظه کنند. ما هر وقت به مردم گفتیم اسراف نکنید، اکثریت مردم – که طبقات متوسط هستند – گوش مى‏کنند و اسراف هم نمى‏کنند؛ لیکن آن کسانى که باید گوش کنند – یعنى متمکّنین و ثروتمندان که بسیارى از موارد، اسراف هم در بین آنهاست – کمتر گوششان بدهکار است».این نوشته در ادامه با اشاره به تفریحات و سفرهای خارج از کشور به نقل قول از “حضرت آقا” می افزاید : «چرا به خارج از کشور مى‏روند و تفرّج مى‏کنند؟! در این کشور این بزرگى، خیلیها همین تفریح و تفرّج را هم نمى‏توانند بکنند. بعضیها تا دستشان به دهانشان مى‏رسد، براى تفریح و تفرّجِ خودشان یا خانواده‏هایشان، به فلان کشور خارجى – که حالا نمى‏خواهم اسم بیاوریم – مى‏روند. اینها همان اسرافى است که حرام است. عرض مى‏کنیم که کمتر خرج کنید؛ ملاحظه کنید و اسراف نکنید»

تعطیلی بزرگترین پروژه گاز غرب کشور/ پالایشگاه گاز ایلام خوراک ندارد

مشخص است در رژیمی که از رأس تا ذیل که آلوده به فساد است وقتی که 3000 میلیارد تومان اختلاس می شود وپس از آن ارقام دیگری از اختلاس فاش شده است . از سوی دیگر گفته نمی شود که مبلغ 500 میلیارد دلار در آمد نفتی در 6 سال گذشته کجا رفته می شود . یاا ینکه گزارش شده است 11 میلیارد دلار فروش نفت به خزانه ی دولت واریز نشده است. گذشته از اینکه پس از افشاگری 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی از سوی عباس پالیز دار فاش شد .خود روشنگر به جای مفسدان اقتصادی بازداشت و زندانی شد . در چنین اوضاع خرت وخر و آشفته دزد بازار حاکمی که وجود داردیگر نه پول و بودجه ونه مسئول دلسوزی وجود ندارد که به فکر تکمیل کردن پالا یشگاه ایلام باشد.ا

خبرگزاری مهر: بعد از متوقف شدن پروژه پتروشیمی ایلام، پالایشگاه گاز استان به عنوان بزرگترین پروژه گاز غرب کشور پس از فعالیت چندباره با رکود مواجه شده و این پروژه ها فقط در حد اسم بوده و عملا در استان بدون هیچ فعالیتی تعطیل شده اند.به گزارش خبرنگار مهر، این برای اولین بار نیست که پروژه های وزارت نفت در استان ایلام با رکود مواجه می شوند بلکه بیشتر پروژه ها در این استان یا رکود داشته اند یا در حال رکود هستند یا اصلا اجرا نشده اند.استان ایلام هرچند دارای چهار درصد ذخائر نفت و 11 درصد ذخائر گاز کشور است ولی متاسفانه هیچگاه به طور بهینه از این منابع عظیم هم در جهت توسعه استان و هم حفظ منافع ملی استفاده نشده است.پالایشگاه گاز ایلام بعد از چند بار تعطیلی و فعالیت دوباره به کما رفته و هنوز بیدار نشده است و به محل اتلاف هزینه های بیت المال تبدیل شده است. در سالهای اخیر عمده مشکل پالایشگاه، نبود خوراک از پروژه بالادستی خود یعنی در منطقه تنگه بیجار بوده هرچند در این بین استفاده از ابزارآلات غیراستاندارد نیز باعث خسارتهایی به این پروژه عظیم و بزرگ شده است.عبدالرضا اکبرزاده مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام نیز از آغاز فعالیت این پالایشگاه از سیزدهم مهر ماه خبر داد و گفت: با تامین گاز پالایشگاه، این طرح فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.متاسفانه پالایشگاه و پتروشیمی فقط به اسم در استان حضور دارند و عملا از لحاظ کاری هیچ فعالیتی ندارد اما جالب این است که پالایشگاه و پتروشیمی لازم و ملزوم هم هستند و باید برای استفاده از آن برنامه ریزی کرد. چطور می شود پالایشگاه گازی را با هزینه های زیاد احداث کرد ولی به فکر تامین خوراک برای این پروژه نبود و مسئولان باید از همان اول به فکر چنین روزهایی می بودند.

بیکاری ۱۰۰ کارگر در تعطیلی کارخانه ۵۰ ساله اهواز

وقتی هرروز خبرر وند رشد نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته همراه با فقر و بیکاری با رشد واردات کا لاها مخابره می باشد که موجب تعطیلی کار خانه ها وواحدهای تولیدی و بیکاری کار گران می باشد . چرا نمی بایست موجب بیکار شدن 100 کارگر کارخانه ی باسابقه ی 50 ساله در اهواز نشود تا مشخص شود که ادعای کمدی سال جهاد اقتصادی چه میزان پوشالی و وارونه می باشد؟

اخبار رسیده از تعطیلی کارخانه زمزم اهواز و بیکار شدن حدود ۱۰۵ نفر کارگر آن حکایت دارد.به گزارش عصر ایران، در سالی که قرار بود ۱۳۷ هزار شغل در استان ایجاد شود حال شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان یکی پس از دیگری هستیم.شرکت زمزم خوزستان سابقه‌ای در حدود ۵۰ سال فعالیت دارد و متعلق به بنیاد مستضعفان می‌باشد. مدیران زمزم خوزستان نبود بازار فروش را بهانه‌‌ای برای تعطیلی زمزم اعلام کرده‌اند.در حالی که یک مقام آگاه در این شرکت از کاهش ۳ ساله زیان انباشته شرکت زمزم هر سال به میزان هر سال ۳۰ درصد و رسیدن به سود عملیاتی آن خبر می‌دهد.پیش از این هم شرکت‌های خرم نوش و آرسو خرمشهر تعطیل شده‌اند. گفته می‌شود که قرار بوده از ساختمان این شرکت جهت احداث هتل چهار ستاره استفاده شود.این در حالی است که طبق قوانین موضوعه در صورت تعطیلی هر واحد صنعتی و تولیدی به دلایل مختلف باید آن واحد با همان کاربری در مکانی دیگر (مثل شهرک صنعتی) منتقل شود ا به صنعت و اشتغال کشور آسیبی وارد نشود.به گزارش شوشان، این ماجرا قرار بود برای سینما ساحل که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان بود نیز بوجود بیاید که با مقاومت رسانه‌ای کاربری سینما و تجدید بنای آن در نهایت به انجام رسید.گفتنی است که برند معروف زمزم دارای بازار گسترده و مقبول داخلی است و پتانسیل راه یابیبه بازارهای منطقه‌ای و فراکشوری را نیز دارد.

خشم سایت اصولگرا از هفت زن ایرانی

سئوال است که خیلی سال است که این سیاست ادا.مه داشته است . چرا اکنون چنین موضع گیری ضد یت با اینان شده است؟ آیا به خاطر پخش فیلم مستند زندگی نامه ی ولی وقیح مفور ونا مشروع از شبکه ی تلویزیونی ما هواره ای بی بی سی دولت فخیمه انگلیس است . یا بدلیل وابستگی اینان به مدعیان رقیب مغلوب اصلاح طلب سبز شده می باشد؟

سایت اصولگرای عصر امروز طی مقاله ای با حمله به چند زن هنرمند، روزنامه نگار و فعال مقیم خارج، آنها را زنانی بوالهوس و فرصت طلب خوانده و با به کار بردن توصیفات و جملاتی از “قبیل ضد ایرانی، ضعیف، ارضای امیال شخصی، مخالفتی از جنس غریزه های جنسی” آنان را چنین معرفی می کند: «زنانی که در قالب بازیگر، خبرنگار و فعال سیاسی در کشور جمهوری اسلامی ایران نامی برای خود دست و پا کردند و امروزه در آن سوی مرزها با کنار گذاشتن حجاب، اظهار نظرات مغرضانه، همکاری با شبکه های ضد ایرانی و . . . قصد ضربه زدن به ایران اسلامی را دارند».این رسانه اصولگرا از این هفت زن نام می برد و از آنها خشمگین است: فرناز قاضیزاده، روزنامه نگار و مجری شبکه تلویزیونی بیبیسی فارسی – گلشیفته فراهانی بازیگر سینما – فاطمه‏ حقیقت‌جو فعال سیاسی و نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی – شادی صدر، وکیل و روزنامه‌نگار فمینیست – مینا لاکانی، بازیگر تئاتر و سینما – فریبا داوودی مهاجر، فعال سیاسی و مسیح علینژاد، روزنامهنگار.نویسنده این مطلب در پایان می افزاید: ”به نظر می رسد چنین افرادی که سال ها تحت قوانین اسلامی و شرایط مساوی حقوق بشر در ایران فعالیت می کردند هرگز به عنوان یک ایرانی مسلمان دغدغه اعتلای ایران و اسلام را در سر نمی پروراندند و بیشتر به فکر ارضای امیال های شخصی خود بوده اند و از موضع گیری آنان پس از خروج از کشور نیز چنین بر می آید که مخالفتشان با جمهوری اسلامی نه یک مخالفت اصولی و دارای مبانی منطقی بلکه بیشتر مخالفتی از جنس غریزه های جنسی است. مخالفتهایی که تماما در یک کلام خلاصه می شود: چرا جمهوری اسلامی نمی گذارد ما لخت باشیم و در خیابانهای تهران خود را نمایش بدهیم؟

نظر ضرغامی درباره یک مستند (منظور مستند بی بی سی در مورد خامنه ای است)

این خبر مرتبط به گزارش قبلی است که از موضع دم خروس و قسم حضرت عباس بیان شده است . زیرا اگر چنانچه ادعای رئیس سکته کرده ویلچری سازمان پشم و شیشه واقعیت داشته باشد . سئوال است که برای چه دست به بازداشت واعتراف گیری مستند سازان زده شده است و موضع گیری تحقیر آمیز 7 زن ایران ترک کرده ناشی از چیست؟

مهر : رييس سازمان صدا و سيما در همايش «رسانه و جهاد اقتصادي در افق چشم‌انداز»، گفته: دشمنان فكر مي‌كنند با مستندسازي مي‌توانند خط و نشاني منفي از رهبر معظم انقلاب نشان دهند، در حالي كه ناخواسته مبلغ افكار و سخنان ايشان شده‌ و ناخودآگاه مواردي از برتري‌هاي ايشان را نشان داده‌اند. چون اين برتري‌ها براي مردم دنيا واضح است و يكي از اين برتري‌ها مديريت و برنامه‌ريزي ايشان است كه در 20 سال اخير داشته‌اند. البته آنها با قصد و نيت ديگر اين كار را كردند و قصدشان اين بود كه جايگاه مرجعيت رهبري را تضعيف كنند اما اين يك امتياز است كه مرجعي در مسايل اداره كشور سرآمد باشد. ( ضرغامی نگفت وقتی این فیلم این اینقدر به نفع خامنه است چرا آنرا در سیمای جمهوری اسلامی پخش نمیکند و چرا بعد از پخش این فیلم 5 مستند ساز ایرانی را به جرم همکاری با بی بی سی دستگیر کردند)

لاریجانی 13 میلیون پرونده داریم

اگر هر پرونده متعلق به یک عضو خانواده باشد واگر میانگین اعضای هر خانواده هم 5 نفر باشد . بنابراین 65 میلیون نفر از جمعیت کشور در گیر پرونده در دستگاه فاسد قضاییه می باشند و بقیه جمعیت کشور که پرونده ندارند باید جزو حاکمان و وابستگان غارتگر ودزد این جانیان حاکم و شرکای شان باشد.

رئیس قوه قضائیه به وجود ۱۳ میلیون پرونده در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه بر حسب وظیفه قانونی خود با جدیت بحث پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار دارد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در جمع مدیران و معاونان پیشگیری از وقوع جرم دادگستریهای سراسر کشور با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم و با اشاره به وظیفه قانونی دستگاه قضایی در این زمینه گفت: قوه قضائیه بر حسب وظیفه قانونی خود با جدیت بحث پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار دارد و پیگیر آن است.رئیس قوه قضائیه به وجود نزدیک به ۱۳ میلیون پرونده در دستگاه قضایی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این تعداد پرونده نشانگر وقوع ۱۳ میلیون حادثه و جرم در کشور نیست گفت: با این حال با احتساب اینکه هر پرونده وارده به قوه قضاییه در مراجع مختلف این دستگاه ثبت و ضبط می‌شود باید گفت که چه بسا حدود سه تا چهار میلیون شکایت و یا دعوای حقوقی در کشور رخ می‌دهد که نشانگر وجود آسیبهای مختلف است و ضروری است با توجه جدی به پیشگیری از وقوع جرم نسبت به کاهش جرایم اقدام کرد.

بازدید سرزده کمیسیون امنیت ملی از زندان اوین/ ملاقات با بهزاد نبوی"

این پرویز سروری بسیجی عضو بازار مکاره که در جنایت بازداشتگاه کهریزک نقش داشت همانگونه که سپس در بازار مکاره در گزارشی که در این رابطه تهیه و ارائه داد موجب شد تا مجرمان اصلی قتل و جنایت و تجاوز و شکنجه بازداشتگاه کهریزک قسر در بروند . اکنون باز دید نا گهانی و سر زده وی ازز ندان ودیدار وی با بهزاد نبوی می بایست که توطئه علیه ی رقیب مغلوب یا زد وبندی در پشت صحنه کار باشد ه می تواند به حضور در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره دوره ی نهم مرتبط باشد

روزنامه اعتماد : پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی که در سال‌های اخیر درباره رسیدگی به وضع زندانیان سیاسی، نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر اعضای کمیسیون امنیت ملی داشته، خبر داد که جمعه هفته گذشته بازدید سرزده‌یی از زندان اوین داشتند و با برخی زندانیان مستقر در زندان اوین مانند بهزاد نبوی دیدار داشته‌اند.پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی که در سال‌های اخیر درباره رسیدگی به وضع زندانیان سیاسی، نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر اعضای کمیسیون امنیت ملی داشته، خبر داد که جمعه هفته گذشته بازدید سرزده‌یی از زندان اوین داشتند و با برخی زندانیان مستقر در زندان اوین مانند بهزاد نبوی دیدار داشته‌اند.وی درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه عده‌یی از زندانی‌ها در زندان رجایی‌شهر با مشکلات پزشکی و عدم اعزام به بیمارستان مواجه شده‌اند هم گفت: «البته در رجایی‌شهر مشکل جای دیگری است. فکر می‌کنیم تعداد زندانیان آنقدر زیاد شده که عدم رسیدگی درمانی به برخی زندانیان مربوط به این مورد است. به همین دلیل هم تصمیم داریم درباره تفکیک زندانیان در رجایی‌شهر اقدامات سریع‌تری انجام دهیم تا حداقل زندانیان معتاد در اردوگاه‌های بازپروری سکونت داده شوند و با سرعت بیشتری معتادان را از سایر زندانیان در رجایی‌شهر جدا کنیم تا ارایه خدمات شکل بهتری بگیردبه گفته سروری برخی بازدید‌هایشان به زندان‌ها سرزده است و این امر می‌تواند از بروز بعضی تخلفات در زندان‌ها جلوگیری کند.وی درباره بازدید سرزده از زندان اوین هم گفت: «جمعه هفته پیش کمیسیون امنیت ملی به صورت سرزده از زندان اوین بازدید داشت تا بتوانیم میزان رعایت حقوق زندانیان را رسیدگی کنیم. البته قرار نیست این موضوعات و این دیدارها رسانه‌یی شود تا روند رسیدگی به زندان‌ها و زندانیان وارد مقولات سیاسی نشود. به نظر می‌رسد درباره اتفاقات اخیر در رجایی‌شهر اطلاع ندارم اما در عین حال از زندانی‌ها می‌خواهیم با موضوعات سیاسی برخورد نکنند. ما در اوین غذای زندانیان، وضع پزشکی، بهداری‌ها و موارد مشابه را دیدیم و شرایط ایده‌آل بود. البته درباره رجایی‌شهر بازدیدی نداشتیم اما می‌توانیم برخی اخبار را در جلسه کمیسیون امنیت ملی رسیدگی کنیم