گزیده خبر های 21 مهر90

جزئیات تازه ترور نماینده آیت‌الله سیستانی

http://www.fararu.com/vdciqua3.t1arr2bcct.html

بدون شک این ترور هم همچون بمب گذاری ها و انفجارات و ترور ها می با یست زیر سر سپاه قدس و سفیر پاسدار حسن دانایی فرد در بغداد باشد . چون حاکمان تهران همچون مزدور دست نشانده شان نوری مالکی رابطه خوبی با آیت الله سیستانی ندارند. به خصوص اینکه وی نه موافق مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می باشد . بعلاوه نظرات شان پیرامون حضور یا خروج نظامیان آمریکا در عراق متفاوت می باشد

یکی از مسئولان عضو دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا جزئیات بیشتری از حادثه ترور شب گذشته نماینده ایشان را شرح داد. "سید علی سعیدی" یکی از مسئولان بیت آیت الله سیستانی درباره جزئیات ترور شب گذشته نماینده ایشان به خبرنگار فارس در عراق گفت: طبق روال هر شب حجت الاسلام شیخ مهند المعمار پس از ادای نماز عشاء در جلسه آموزش قرآن که در داخل مسجد دایر می‌شود، حاضر شد که خادم مسجد به ایشان اطلاع داد فردی در خارج از مسجد تقاضا دارد با وی دیدار کند. وی افزود: «شیخ مهند المعمار پس از خروج از مسجد از سوی عامل تروریستی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت رسید». این مسئول بیت آیت‌الله سیستانی تصریح کرد ترور مهند المعمار بخشی از نقشه از قبل تعیین شده بوده چرا که پیش از این نمایندگان دیگری از آیت‌الله سیستانی در شهر حله و استان الانبار ترور شدند. چند روز گذشته نیز بر اثر حمله‌ افراد ناشناس به‌ سمت خودروی حامل نماینده‌ آیت الله‌ سیستانی در استان حله‌ عراق ، شیخ " شاکر سعدی" نماینده‌ این مرجع عالیقدر عراقی بشدت زخمی شده بود. سعیدی با گلایه از نیرو‌های امنیتی عراق افزود که احتمال دارد این اقدام از سوی گروه‌های تکفیری و بازماندگان بعثی در عراق صورت گرفته باشد. پیش از پایگاه خبری العراق نت گزارش داد گروهی مسلح به سلاحی که مجهز به صدا خفه کن بود است مقابل منزل شیخ مهند حاضر شد و پس از اجرای ماموریت ترور بلافاصله از محل حادثه گریخت و شیخ مهند نیز بلافاصله به شهادت رسید. جمعی دیگر از شاهدان عینی اعلام کردند که شیخ مهند پس از خروج از مسجد جامع حی الشهداء به دست افراد مسلحی که سوار بر خودرویی لوکس بودند، به شهادت رسید. بنا بر این گزارش، منطقه محل حادثه از شب گذشته تا صبح امروز شاهد تدابیر امنیتی شدیدی است. شیخ مهند المعمار یکی از معتمدان دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا بود.

شجونی: دولتی‌ها را غرور گرفته است و بعد از غرور سقوط است

سئول استا ز خود این آخوند پالان ساییده وهم پالگی هایش گرفته تا رهبر و سایر مسئولان حکومتی و پاسداری و شرکا و آقازادههای شان دارای چنین صفتی نمی شود که فقط به دولتی ها نسبت داده شده است؟

فرارو- شجونی بر این باور است که دولتی‌ها را غرور گرفته است؛ از این رو آنان از فرایند وحدت جا مانده اند.جعفر شجونی در گفتگو با فرارو گفت: «چون دولتی ها قدرتمند هستنند و قدرت هم غرور می آورد. ولی غافل هستند بعد از غرور، رکود و سقوط هم وجود دارد و هرگز هیچ قدرت و قوتی به پای وحدت و اتحاد نمی رسدوی عنوان داشت: «من معتقدم اصولگرایان با هم وحدت دارند منتهی در جزئیات ممکن است سلیقه مختلفی داشته باشندشجونی یادآور شد: «اصول ما امام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه است که منتهی ممکن است سلیقه ها مختلف باشدوی ادامه داد: «این امر به اصل اصالت اصولگرایی ضربه ای نمی زند. البته اکنون دشمن منتظر است میان اصولگرایان اختلاف ایجاد شود. اما اگر آنها تحت جامعتین باشد آسیبی نمی بینندشجونی درباره هدف جهبه پایداری از عدم شرکت در جلسات کمیته متحد اصولگرایان گفت: «ما نمی توانیم قاطعانه ابراز کنیم که اینها رسالت شان اختلاف است اما باید هوشیار بود. امکان آن هستوی در پایان گفت: «من احتمال نمی دهم که انشعابی در اصولگرایان صورت گیرد فقط بحث اختلاف سلیقه در میان است

ممنوعيت دسترسي به ايميل در صداوسيما

باید چگونه گفت ونشان داد که در رژیم ضد بشری قرون وسطایی عوامفریب و دین فروش وارونه گوی مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان آزادی آنگونه وجود دارد که سازمان پشم و شیشه با رئیس پاسدار انتصابی ولی وقیح منفور ونا مشروع ایمیل هایش چک وممنوع و غیر قابل دسترس شده است.

خراسان : کارکنان تعدادي از معاونت هاي سازمان صداوسيما مي گويند از چندي پيش دسترسي آنها به سايت هاي ارسال و دريافت ايميل همچون ياهو و جي ميل مسدود شده و آنها فقط حق دارند از طريق يک ايميل داخل سازماني، نامه نگاري هاي شخصي خود را انجام دهند.

خوشحالي بدهکار هزار ميلياردي از فساد مالي اخير

این گزارش خبری بسیار جالب است . چون نه اینکه عمق فساد نهادینه شده در همه سطوح را فاش ساخته است ، بلکه به ترفند تاکتیک منحرف کردن اذهانی عمومی اشاره کرده که برای برای برون از بحران یا فرصت روزنه سازی برای از فرار و عدم پیگیری پرونده کلان غارتگران یاد کرده است.

خراسان : در حالي که بر اساس اسناد بانکي، فردي به نام "ر" حدود هزار ميليارد تومان به سيستم بانکي کشور بدهکار است شنيده شده وي در جلسه اي با برخي معاونين خود اظهار داشته که اين مسئله باعث خواهد شد دستگاههاي مسئول تا مدت ها پيگير تخلفات شرکت هاي تحت مديريت وي نشوند. وي همچنين مدعي شده برخي مسئولان به شدت حامي فعاليت هاي مفيد اقتصادي او در عرصه صنعت هستند.

لیست ناقضان حقوق بشر در سایت سفارت انگلیس

ناراحتی و عصبیت و بر آشفتگی از اقدام فاش سازی اسامی که در لیست تحریم بدلیل نقض حقوق بشر قرار گرفته اند که چرا از سوی سفارت دولت فخیمه ی انگلیس در تهران بازتاب داده شده است.

سفارت انگليس در تهران، اقدام به انتشار فهرستي از مسئولان ايراني تحت ادعاي ناقضان حقوق بشر كرد كه اخيراً توسط اتحاديه اروپا مشمول تحريم شده اند! خبرگزاري مهر نوشت: اسامي و تصاوير اين افراد در سايت سفارت انگليس منتشر شده كه جا دارد دستگاه سياست خارجي ايران نسبت به اين نوع اقدامات خصمانه سفارت انگليس و خارج از عرف ديپلماتيك اين سفارتخانه كه مسبوق به سابقه نيز مي‌باشد اقدام مقتضي را صورت دهد. در ميان اسامي منتشر شده، نام سرلشكر فيروزآبادي، وزيران دادگستري، اطلاعات و ارشاد و همچنين چند تن از مسئولان قضائي، انتظامي و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ديده مي‌شود.

وزیر اقتصاد: اختلاسی رخ نداده است

عجیب است رژیم جنایتکاری که 33 سال است دستگاه آلوده به فساد وتبعیض قضاییه اش سر های بیشماری از آفتابه دزدان را بر بالی چوبه ی دار برده یا اندام شان را قطح کرده است . اکنون وزیر اقتصاد دولت بدون آنکه بگوید مبلغ 3000 میلیارد تومان کجا رفت و معنی اختلاس چیست از موضع طلبکاران مدعی شده که برخی می گویند از اختلاس نام نبرید چون اختلاسی رخ نداده است.

فارس : حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤالی درباره استیضاحش در مجلس و اینكه اگر بهمنی بركنار شود استیضاح منتفی خواهد شد، تصریح كرد: در خصوص آقای بهمنی باید رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد و من اختیاری ندارم؛ به طور قطع تقلب و سوء استفاده بزرگی در كشور رخ داد كه تبعات نامیمونی داشت و موجب ایجاد التهاب در مردم شد اما برخی‌ها تأكید دارند با بكار بردن واژه اختلاس مردم را ناراحت كنند در حالی كه آنها كه صاحب ادله مستند هستند می‌گویند اختلاسی رخ نداده است.بخشنامه تاييد صلاحيت سياسي دانشجويان در دانشگاه آزادخراسان : گفته مي شود يک مقام ارشد دانشگاه آزاد با ارسال نامه اي به مسئولان استاني اين دانشگاه، از آنها خواسته است تنها دانشجوياني را به بيستمين دوره انتخاب دانشجويان برتر سال 90 دانشگاههاي کشور معرفي کنند که تاييديه سياسي نيز از واحد دانشگاهي مربوطه اخذ کرده باشند.

محکومیت یک علاقه‌مند نهضت آزادی به پنج سال حبس

بدلیل دشمنی به کلمه ی نهضت و آزادی و ملی با این جریان دشمنی خاص می شود و محکومیت هوادران شان هم نسبت به سایر جریان های وابسته به مدعیان اصلاح طلبان مغلوب می باشد.

به گزارش «میزان خبر»، این علاقه‌مند نهضت آزادی ایران که به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به اتهامهایی نظیر اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه اندازی گروه [مطالعه] ‌ تاریخ، حضور در تجمعات [غیر قانونی] و فعالیت تبلیغی علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.او ۲۰ روز فرصت دارد که به حکم دادگاه بدوی اعتراض کند.جعفر گنجی که مشغول به کار طراحی و گرافیک در تهران است، ۲۵ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شد و ۶۲ روز را در زندان اوین گذراند.