گزیده خبرهای 22 مهر90 قسمت -2

كنايه آيت الله مصباح به احمدي نژاد

http://www.fararu.com/vdchxvnw.23nikdftt2.html

آخوند هفت خط پالان ساییده و وارونه گوی متملق و چاپلوس وفرصت و ثروت وقدرت طلب تمساح یزدی که در زمان شاه اهل تقیه بود واوایل انقلاب مخالف خمینی شیاد و پیروانش بود . ولی بمرور که به جانشین وی قدرت گرفت . این نیز به مراکز قدرت نزدیک شد و سهم کلان مفت خوری اش افزایش یافت . پس تغییر مسیر داد ومخالف رفسنجانی و خاتمی شد تا اینکه از سوم تیر 84 که منجر به کودتا شد که رقیب مدعی اصلاح طلبان و سپس رفسنجانی از صحنه قدرت و تصمیم گیری ها حذف شدند و رقیب مدعی اصول گرا با حمایت پاسداران و ولی وقیح منفور ونا مشروع در عوض قدرت را قبضه کردند .میدان برای مانور دادن وی فراهم شد . آنگونه که وی از طریق حمایت تا کتیکی ا ز پاسدار گماشته احمدی نژاد وکیش دادنش بسوی رفسنجانی بستر ساز جراحی و حذف رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبرگان آخوندی شد . اکنون چون رقابت جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح منفور با گماشته پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور بالا گرفته و حاد شده است . بنا براین آخوند تئوری پرداز مرگ و خشونت و دروغ تمساح یزدی بسوی جریان غالب یعنی پاسداران کودتا گر و ولی وقیح منفور و نا مشروع لمیده و علیه ی مریدش و دولت و یارانش چرخیده و از موضع ضد آمریکایی اینان را مورد تحقیر وتوهین قرار داده است .

آیت الله مصباح یزدی در دیدار یا معاونین و مدیران سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و مدیران ارشد سارمان صنایع هوا فضا در بخش از سخنان خود با اشاره به انتخابات سال 84 و روی کار آمدن دولت جدید گفت: کسانی که در آن انتخابات باعث روی کار آمدن دولت جدید شدند افراد تهی دست، مظلوم، متدین و دلسوز انقلاب بودند، ولی آدمیزاد شکر نعمت را فراموش کرد. به گزارش فارس، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد انقلابی، متدین و فداکار اوائل انقلاب با گذشت زمان تغییر مسیر دادند، گفت: این افراد به فکر افتادند که ما نمی‌توانیم تا انتها با آمریکا بجنگیم و باید مذاکره کرده و مشکلاتمان را برطرف کنیم و بر این مبنا آرام آرام ادبیات جدید سیاسی بدون «مرگ بر آمریکا» را مطرح کردند. عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر می‌خواهیم به این آفت بزرگ دچار نشویم باید همواره به یاد خدا باشیم و باور کنیم که دست خدا بر همه دست‌ها غالب و پیروز است و اگر لغزش و خطایی از ما سر زد بازهم به درگاه خداوند متعال بازگردیم و رابطه خود را با خدا برقرار کنیم تا به سعادت و آرامش برسیم.

علم‌الهدی: رهبری مرجع حل اختلاف سران قواست

چرا این آخوند هوچی گر زن ستیز متملق وچاپلوس نمی گوید که جمعیت ایران چقدر است؟ یا اینکه بگوید استان کرمانشاه چقدر جمعیت دارد؟ چه میزان از این جمعیت به دیدار ولی وقیح منفور ونا مشروع رفته یا بسیج و گرد آوری شده است؟ چه تعداد شان از جای دیگر به این شهر بعنوان سیاهی لشکر اعزام شدند؟ مهمتر اینکه چه تعداد از اینان ساندیس خور و بسیجی و لباس شخصی های اطلاعاتی و امنیتی و پاسداران محافظ هستند؟ خلاصه اینکه چرا این آخوند و سایر همپالگی های مفت خور و وارونه گوی نماز شک دار می خوانند وبرای رفع ابهام شان یک پیشنهاد همه پرسی آزاد پیرامون محبوبیت یا منفوریت ولی وقیح منفور ونا مشروع نمی دهند تا رسوا شود هر که در او غش باشد

وی به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: سند و مدرک این ادعا، استقبال کم‌نظیر و باشکوه مردم کرمانشاه از رهبری و ابراز دلدادگی به ایشان است فارس: امام جمعه مشهد گفت: اگر اختلاف نظری در بین سران قوا وجود داشته باشد، مرجع حل اختلافات رهبری است و ایشان نیز نهادی را برای این منظور مشخص کرده‌اند. آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: اگر قرار باشد برخی از افراد به بهانه‌های مختلف، از مشکلات پیش آمده سوءاستفاده کرده و آن را اهرمی برای فشار به نظام بدانند، نتیجه آن التهاب و دلسردی مردم نسبت به نظام و مسئولان است.امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم ایران در طول انقلاب، صداقت و وفاداری را نسبت به نظام نشان داده‌اند و توقع دارند مسئولانی که در راس نظام حضور دارند با آنان صادق بوده و مسائل را به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند.وی بیان داشت: بنابراین اگر مسئولی در این نظام به بخشی از ثروت مردم و بیت‌المال دسترسی یافت، آن را از آن خود نداند زیرا جز مردم و خدای مردم، مالک دیگری وجود ندارد.علم الهدی با بیان اینکه جامعه ما، جامعه جوانی است و هر خانواده‌ای که در آن فردی بیکار وجود دارد، سبب ناراحتی افراد خانواده است، افزود: مسئولان باید به فکر راه حل این مشکل باشند تا این مشکل در کشور کاهش پیدا کند.وی به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: سند و مدرک این ادعا، استقبال کم‌نظیر و باشکوه مردم کرمانشاه از رهبری و ابراز دلدادگی به ایشان است.امام جمعه مشهد تصریح کرد: هنگامی که خواسته‌های رهبری را مورد تحلیل قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که این سخنان، خواستههای مردم است.

کوثری در گفت‌وگو با فارس:آگاهی افکار عمومی توطئه "ایران هراسی" آمریکا را بی‌اثر کرده است.خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول کمیسیون سیاست خارجی مجلس توطئه‌های امروز آمریکا را نشان‌دهنده دست و پا زدن آنان در موج بیداری اسلامی ملل منطقه دانست و گفت: بیداری اسلامی ملت‌ها نتیجه بی‌اثر بودن توطئه‌های آمریکاست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900722000453

پاسدار قاتل لمپن عضور بازار مکاره چون بی اراده وغیر مستقل است . همچنین عاجز از درک شرایط تغییر وتحولات منطقه می باشد . بنابراین همچون آخوند زن ستیز علم الهدی تبدیل طوطی تبلیغاتی و تکرار کننده ی ادعای مضحک و و ارونه ی ولی وقیح منفور و نا مشروع در کرمانشاه شده و آن را رله و نشخوار کرده است که پیرامون فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا و جنبش بیداری منطقه که ضد آمریکایی و اسراییل می باشد پس مجبور شده برای عبور از این شرایط روی به این سناریو سازی ترور سفیر عربستان در آمریکا آورده است.

اسماعیل کوثری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اتهام آمریکایی‌ها علیه ایران که فرمودند "تکرار شیوه‌های ابلهانه و بی‌خاصیت سیاست‌گذاران درمانده و پریشان غربی برای ایران هراسی، باز هم نتیجه نخواهد داشت"، اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از راه‌اندازی جوسازی و عملیات روانی درباره ایران متوجه شدند که این از شیوه‌ها نتیجه‌ای نخواهند گرفت.وی افزود: امروز بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا و بیداری ملت‌ها در اروپا و آمریکا اتفاق افتاده است که همه آنها نشان‌دهنده آن است که با آگاه‌شدن ملت‌ها، دیگر توطئه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اثری نخواهد داشت.نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: جنگ روانی که امروز آمریکایی‌ها علیه ایران به راه انداختند، هیچ اثری در روحیه و تصمیم‌گیری مردم جهان درباره ایران به دنبال نخواهد داشت چرا که امروز مردم دنیا از واقعیات مطلع شدند و شناخت دارند.به گفته وی، آمریکایی‌ها باید بدانند که اقدامات آنان در "ایران هراسی" بی‌اثر خواهد بود و نتیجه‌ای در روحیه، هدف و افکار عمومی به دنبال نخواهد داشت.کوثری تأکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که بیداری اسلامی مردم منطقه و ظهور و بروز این بیداری به خاطر بی‌اثر بودن توطئه‌‌های آنان بوده است.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس با ذکر این نکته که هر چه دشمنان توطئه کنند و جنگ روانی راه بی‌اندازند، از آنجا که ملت‌ها بیدار شدند، این دسایس و هربه "ایران‌هراسی" اصلاً نتیجه‌ای نخواهد داشت، فت: توطئه‌های امروز آمریکا نشان‌دهنده دست و پا زدن آنان در موج بیداری اسلامی ملل منطقه است.کوثری در خاتمه گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان تلاش زیادی برای انحراف افکار عمومی ملت‌ها انجام دادند اما واقعیت این است که ملت‌ها آگاه شدند و اصلاً به این امر توجهی نمی‌کنند.

آمار دانش آموزان اشتباه بود، کتاب درسی به گیلان نرسید

اکنون مشخص شده است که مشکل آموزش پرورش همچون کوه شناوری است که نوک آن از آب بیرون زده شده است . چونکه با نزدیک یک ماه از سال تحصیلی سپری شده هنوز کتب درسی در استان گیلان میان دانش آموزان توزیع نشده است . یعنی این خبر پس از گزارش 7 میلیون و 135 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرده که به صف کار گران خیابانی پیوسته شدند . اکنون نیز مکمل آن چنین خبری بازتاب داده شده است. ی

ایلنا: با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از شروع سال جدید تحصیلی، برخی از مدارس استان گیلان هنوز هیچ یک از کتاب های درسی را دریافت نکرده اند.مسئول تهيه و توزيع كتاب های درسي استان گيلان در گفتگو با خبرنگار ايلنا، در این مورد گفت: «آموزش و پرورش استان گيلان با كسري كتاب های درسي در دوره ابتدايي مواجه است.»"ناصر اشكاني "اشتباه آماري را دليل كسري كتاب های درسي دوره ابتدایی در اين استان ذكر كرد و گفت: «محاسبه نكردن تعداد دانش آموزاني كه به صورت اينترنتي در مدارس ثبت نام نكرده اند در آمار ارائه شده به وزارت آموزش و پرورش از سوي مديران مناطق موجب به وجود آمدن اين مشكل بوده استوی با ابرازتاسف ازاینکه برخی ازدانش آموزان گيلاني بدون كتاب به مدرسه مي روند، گفت : «درسا ل های گذشته که ثبت نام دانش آموزان اینترنتی نبود با این مشکلات مواجه نبودیممسئول تهيه و توزيع كتاب های درسي استان گيلان ميزان كسري كتاب های درسي را در هرپایه دوره ابتدايي عنوان كرد و گفت: «در دوره اول ابتدايي 600 دوره كمبود كتاب داشتيم كه تاكنون 300 دوره از آن تحویل شده استمسئول تهيه و توزيع كتاب های درسي استان گيلان در مورد زمان تامين كسري كتاب هاي درسي گفت: «براساس مذاكرات انجام شده تامين كسري كتاب ها هفته آينده اعلام شده است

با شکست مذاکرات، کارگران شرکت پیمانکاری پتروسینا در پتروشیمی آبادان به اعتصاب خود ادامه دادند

مشخص است جایی که غارتگران و دزدان حاکم و شرکای شان سخت در گیر فاش شدن اختلاس 3000 میلیارد تومانی هستند که چرا به برخی سهمی از این اختلاس نرسیده و مغبون شده اند . از سوی دیگر گزارش شده که به یک سابقه دار پرونده با پیشنهاد 350 میلیون تومان در ماه دعوت بکار شده دیگر پول و سهمی برای کار گران زحمت کش و محروم باقی نمی ماند و مسئولی یافت نمی شود که پاسخگوی مطالبات و خواست اینان باشند . به خصوص اینکه یک پاسدار وزیر نفت شده است که دیگری جای اعتراض و رسیدگی به مطالبات کار گران پترو شیمی بندر امام شیاد وجود ندارد.

بنا بر گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جلسه روز دوشنبه 18 مهر ماه نماینده های کارگران اعتصابی شرکت پیمانکاری پتروسینا با مدیریت کارخانه و نماینده های اداره کار به نتیجه ای نرسید.در جلسات نماینده های کارگران با مدیریت و مسئولین اداره کار آبادان تا کنون سه نوع قرار داد برای بازگشت بکار این کارگران به آنان پیشنهاد شده است اما از آنجا که در هیچکدام از این قراردادها خواست های کارگران لحاظ نشده بود این قراردادها از سوی کارگران مورد قبول واقع نشده است و بدین ترتیب مذاکرات تاکنونی به نتیجه ای نرسیده و کارگران علیرغم تهدیدهای مدیریت به اعتصاب خود ادامه داده اند.روز سه شنبه و پس از شکست مذاکرات، مدیریت پتروشیمی به کارگران اعلام کرد چنانچه به اعتصاب خود پایان ندهند از روز چهارشنبه 20 مهر ماه، آنان را به کارخانه راه نخواهد داد و دست به اخراج همگی کارگران خواهد زد.بدنبال این تهدید از سوی مدیریت کارخانه، صبح دیروز (چهارشنبه ) کارگران با درب بسته کارخانه بر روی خود مواجه شدند که این امر خشم آنان را بر انگیخت.بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران خشمگین با مشاهده درهای بسته کارخانه بر روی خود با درگیری مختصری که با حراست کارخانه پیش آمد موفق به ورود به کارخانه شده و در محلهای کار خود مستقر شدند(نشسته و در اعتصاب) و متحدانه اعلام کردند: حتی اگر یک نفر از کارگران اخراج شود مسئولیت عواقب وپیامدهای اعتراضات شدیدتر کارگران، بعهده مدیریت و پیمانکار و نیز اداره کار خواهد بود واز طرفی تهدید کردند که با هر نیروی کار اعتصاب شکنی که خارج از کارخانه و برای جایگزینی کارگران اعتصابی وارد شود بشدت مقابله خواهند کرد.

سناریو سازی های زنجیره های حامی سفت و سخت سابق پاسدار گماشته احمدی نژاد ودولت در بازار مکاره هشتم چون به اینان آنگونه که سهم خواهی از دولت انتظار داشتند نه نصیب شان نشد بلکه به بازی گرفته نشدند وبه اینان توجهی نشد . اکنون برای اینکه صندلی شان در بازار مکاره ی نهم رزو شود . بنا براین از هر فرصت و تریبونی تبلیغاتی که گیر می آورند بطور تخته گاز علیه ی مشاوران و یاران نزدیک رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد با اتهام جریان انحرافی 3 نفره می تازند تا خوراک تبلیغاتی برای خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس آماده کنند . البته که تاختن به رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب متهم به جریان فتنه در سال 88 از قلم نمی افتد.

تداوم اعتراض دانشجویان در دانشگاه شهرکرد


به نظر می رسد که تهدید وفشار علیه ی دانشجویان که از طریق توطئه ی تفکیک جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دنبال می شود با شکست مواجه شده است . چونکه بر اساس گزارشات خبری تجمعات اعتراضی دانشجویان همچنان ادامه دارد .

با گذاشت یک هفته از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهر کرد به وضعیت نامساعد غذا و "یافت شدن کرم" در آن، گزارش ها از بی توجهی مسئولین این دانشگاه به خواسته های دانشجویان و تداوم این اعتراضات حکایت دارد.به گزارش دانشجونیوز، در ادامه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه کردستان، دانشگاه یزد، دانشگاه زنجان، دانشگاه بهشتی و برخی دانشگاه های دیگر، دهها تن از دانشجویان دانشگاه شهر کرد که هفته گذشته در اعتراض به فقدان شورای صنفی در این دانشگاه و همچنین «یافت شدن کرم» در غذا دانشجویان تجمع کرده بودند باردیگر به دلیل عدم رسیدگی مسئولین به مطالبات این دانشجویان و همچنین اعمال تهدید دانشجویان از سوی حراست این دانشگاه، دست به تجمع زاده اند.در پایان تجمع دانشجویان معترض با اعلام مطالبات خود به مسئولین، هشدار داده اند که مسئولین تا ۱۳ آبان ماه مهلت دارند تا به خواسته های دانشجویان رسیدگی کرده و نسبت به تشکیل فوری شورای صنفی دانشجویان اقدام کنند.

زارعی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران:ریشه جریان انحرافی و فتنه یکی است.خبرگزاری فارس: عضو مؤسس جبهه پایداری گفت: ریشه جریان انحرافی و فتنه یکی است و گزارشاتی داریم که افراد معلوم الحال در استان‌ها برای جریان انحرافی فعالیت انتخاباتی می‌کنند که البته در جبهه متحد اصولگرایان دوستان نسبت به این موضوع هوشیارند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900722000325

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در جمع مسئولان و اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: در دولت نهم مطالبه عمومی مردم به معنای بازگشت به خط امام (ره) و انقلاب اسلامی بود. وی افزود: احمدی نژاد علمداری بود که این شعارها را مطرح کرد و در دست گرفت و مردم به این شعارها دل بستند. در 3 سال اول دولت نهم احمدی نژاد توانست این گفتمان را پیش ببرد. اما باید توجه داشت که اشکالاتی نیز در بحث اجرایی بود. اما آنچه مردم حس می‌کردند این بود که منابع کشور به سوی مناطق محروم است و اقشار پایین جامعه مورد توجه قرار گرفته‌اند. عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: از ابتدای سال 88 دشمنان برنامه‌ریزی‌های مختلفی علیه موفقیت‌های کشورمان داشتند و گفتمان ولایت ‌داری یکی از معیارهای مهمی بود که از سال 84 در میان اقشار جامعه ایجاد شد و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت نهم موجب شد که این دولت هم قوام بیشتری پیدا کند و هم قدرت ملی ایران افزایش یابد و از سوی دیگر خشم دشمن افزوده شد. زارعی خاطرنشان کرد: احمدی نژاد با طرح بحث‌هایی مانند هولوکاست برای غرب و آمریکا بی آبروی ایجاد کرده بود و این طرح‌های احمدی‌نژاد موجب تحریک افکار عمومی علیه غرب شده بود. پس اگر دوباره احمدی نژاد رأی می‌آورد فشارهای بسیاری به غرب و آمریکا وارد می‌شد. عضو مؤسس جبهه پایداری در ادامه گفت: اوباما هنگامی که در آمریکا رئیس جمهور شد در اولین موضع اعلام کرد که ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران پس از انتخابات ایران صورت خواهد گرفت. ، انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بود و حتی سلطنت طلبان، منافقان، اصلاح طلبان و ... این انتخابات را تحریم نکردند و چنین چیزی در روزنامه‌ها هم مطرح نبود. در واقع انسجام و برنامه ریزی سنگینی توسط دشمنان برای انتخابات سال 88 ایران صورت گرفته بود. این انتخابات فرصت مناسبی برای سقوط دولت احمدی نژاد و آسیب جدی به نظام اسلامی ایران بود. وی افزود: وقتی هارد کامپیوتر را دانشجویان از داخل ستاد انتخاباتی موسوی بیرون آوردند و وقتی اطلاعاتی آن پیاده شد، مشخص شد 1200 صفحه متن عملیاتی برای انتخابات تهیه شده است که بیش از 700 تا 800 صفحه آن مربوط به برنامه‌ریزی‌ها برای پس از برگزاری انتخابات سال 88 است. این نماینده مجلس اظهار داشت: برخی‌ها اعلام می‌کنند جبهه پایداری ساخته احمدی‌نژاد است حال اگر ما ساخته احمدی‌نژاد هستیم دلیلی بیاوریم تا خود را منحل کنیم. اگر این جبهه ساخته احمدی نژاد است آیا آیت الله مصباح یزدی و خوشوقت نیز ساخته احمدی نژاد هستند؟ آیا این وزرایی که چوب جریان انحرافی را خوردند، آیا ساخته احمدی‌ژاد هستند باید توجه داشت که مواضع جبهه پایداری همواره روشن است. زارعی با بیان اینکه جریان انحرافی تلاش دارد که میان جریان‌های مختلف اصولگرایی دعوا و درگیری ایجاد کند، اظهار داشت: ریشه جریان انحرافی و فتنه یکی است و گزارشاتی داریم که افراد معلوم الحال در استان‌ها برای جریان انحرافی فعالیت انتخاباتی می‌کنند که البته در جبهه متحد اصولگرایان دوستان نسبت به این موضوع هوشیارند.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید تشکیل جبهه پایداری که اعضای آن اخراجی‌های دولت هستند موجب تضعیف دولت و رئیس آن می‌شود، گفت: نام اخراجی‌های دولت را ما نگذاشتیم این نام را کسانی گذاشتند که به دنبال تخریب جبهه پایداری هستند.همه اعضای جبهه پایداری اخراجی‌های دولت نیستند و دولت نیز مدیران سالم، متدین و ولایت‌مدار دارد. در داخل کابینه و سایر سطوح دولت این گونه افراد باارزش وجود دارد و این جای خجالت دارد که بر روی نام برخی اعضای جبهه پایداری اخراجی دولت بگذاریم. وی در ادامه گفت: دولت به ما هو دولت نباید تضعیف شود یعنی نباید اعلام کنیم آمارهای دولت دروغ است. ممکن است در گزارش دولت مواردی غلط باشد اما اینکه در جامعه تبلیغ کنیم که دولت خلاف می‌گوید، درست نیست

دهقانی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران:وحدت اصولگرایان،هم استراتژی هم تاکتیک/ جریان انحرافی فقط 3 نفر نیست.خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اصولگرایان از حضور جریانات فتنه و انحرافی نگرانی دارند باید بدانند که تفرقه میان آنان موجب پیروزی این دو جریان در انتخابات آتی مجلس می شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900722000154

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست مسئولان و اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: هر مقدار که مجلس کار آمد داشته باشیم حتما در کار آمدی نظام اسلامی نیز مؤثر خواهد بود. وی افزود: یکی از شاخص‌ها برای داشتن مجلس کار آمد، شجاعت است. معنای شجاعت چیست؟ شجاعت در قانونگذاری خیلی نمود ندارد چون قانونگذاری یک فعالیت تخصصی است. این نماینده مجلس اظهار داشت: وقتی نظارت ضعیف می‌شود این اتفاق‌ها هم می‌افتد. عضو هیئت رئیسه مجلس با تایید سخنان علی اصغر زارعی در خصوص فساد اقتصادی گفت: بنده آقای زارعی را استاد خود می‌دانم و به شدت به وی علاقمند هستم. چون وی را انسانی صادق و خالص می‌دانم. بنده با آقای زارعی از همان دورانی که رئیس بسیج اساتید بود در ارتباط بودم اما ممکن است گاهی اوقات نقدی داشته باشیم که داریم. وی افزود: چه کسی انتصاب خاوری را امضاء کرده است؟ وزیر امضا کرده پس باید پاسخگو باشد. چرا حاضر نیستید پاسخگو باشید. این نماینده مجلس تصریح کرد: نباید با انسان‌ها این گونه برخورد شود. متکی کنونی همان متکی دوران حضورش در دولت است و انسان‌ها شخصیت دارند.دهقانی با طرح این سؤال که چرا با عدم وحدت باید اجازه دهیم که مجلسی مانند مجلس ششم درست شود، گفت: اگر غفلت کنیم مجلس ششم دیگری ایجاد می‌شود پس عقل حکم می‌کند که باید طیف‌های اصولگرایان با یکدیگر در انتخابات مجلس نهم وحدت و یکپارچگی داشته باشند.