گزیده خبرهای 24 مهر 90

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره سناریوسازی آمریکا:آمریکا مسئول ایجاد تنش و مخدوش کردن امنیت بین المللی است.خبرگزاری فارس: وزارت خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب ادعای اخیر مقامات آمریکایی علیه ایران، مسئولیت ایجاد تنش و مخدوش کردن امنیت بین المللی را از ناحیه این سناریوهای تبلیغاتی بی پایه، متوجه آمریکا دانست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723001368

مگر سیاست نخ نما شده ی بیش از 3 دهه ی موضع ضد آمریکایی که بهانه ی تبلیغاتی و تاکتیکی برای خفه کردن صدای مخالفن و وادار به سوت کردن منتقدان و دگراندیشان و حذف و به تسلیم کشانیدن رقیب مغلوب بوده است که گذشته از اینکه مصرف داخلی داشته است . از سوی دیگره توجیه ی گروگان گیری شهروندان آمریکایی و اروپایی برای باج گیری و پیش برد سیاست مماشات گرایانه ی گفتگوی هسته ای و زد وبند های پشت پرده با شیطان بزرگ بوده است. بنابراین به نظر نمی رسد که اینگونه مانور تبلیغاتی دادن دیگر کار ساز باشد یا بازده ی مثبت داشته باشد . آنگونه که پوشش استتاری مناسبی برای تکذیب طرح ترور فاش شده ی سفیر عربستان در آمریکا شود

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص توطئه عملیات تروریستی در واشنگتن بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.* ادعایی غیر حرفه ای که در هیچ دادگاه صالح و بی طرفی قابل تأیید نیست.- در سه دهه گذشته بیش از 16000 نفر شهروند ایرانی از جمله دانشمندان و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و شماری از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و عراق قربانی عملیات های تروریستی شده اند.جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم و مخالف ریخته شدن خون انسان های بیگناه بر اساس ارزش های اسلامی، همواره از پیشگامان مبارزه بین المللی با این پدیده شوم بوده است. این در حالی است که حمایت مستمر دولت آمریکا از برخی گروه های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران امری آشکار بوده و می باشد.- بیش از سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی مسئول و براساس اصول ثابت در سیاست خارجی خود، کمک به صلح و ثبات بین المللی و منطقه ای را همواره در صدر اولویت های خود قرار داده است.

شعر علیرضا قزوه درباره «جنبش وال استریت» و «سپاه قدس»اینها که ایستاده‌اند در وال استریت، از سپاه قدس‌اند؟!خبرگزاری فارس: علیرضا قزوه شاعر متعهد کشور درباره اعتراضات مردمی در آمریکا و تحصن در «وال استریت» شعری با عنوان «وال استریت و سپاه قدس» سروده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723001247

جالب است که شعر سروده که در لینک ضمیمه شده می باشد . نه اینکه تاقض آشکار با ادعای بیانیه ی وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی دارد که گزارش آن در خبر قبلی آمده است ، بلکه بطور غیر مستقیم دفاع آشکار از ماهیت تروریستی سپاه قدس است . مهمتر اینکه با بوفالو کردن اوباما رئیس جمهور آمریکا اعتراف شده است که سپاه قدس اعلام آمادگی برای اعزام و انجام اقدامات تروریستی علیه ی اهداف مشخص در آمریکا دارد . همینطور افزوده شده است که هم اکنون در وال استریت حضور دارد و آمریکا و انگلیس و اسراییل و جرسی های رقیب مغلوب همه در محاصره ی سپاه قدس می باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه شاعر متعهد کشور درباره اعتراضات مردمی در آمریکا و تحصن در «وال استریت» شعری با عنوان «وال استریت و سپاه قدس» سروده که در ذیل می‌آید:اینها که ایستاده‌اند در وال استریت ،و داد می‌زنند 99 درصد مااینها هم از سپاه قدس‌اند؟!از کنار گوش آقای بوش،کار سپاه قدس بود!عالی جناب اوباما! حکایتی‌ست که می‌گوید،هیچ شیری ،موش مرده نمی گیرد.لااقل می‌ی گفتی گاوی،بوفالویی پرزیدنت صهیونیستی...شما که در هالیوودتانگنجشک را با هواپیما عوض می‌کنیدعالی جناب اوباما!با همان دماغ پینوکیویی‌ات.از زیر دشداشه‌ی شیخ نفت .بیرون بیا لطفا ...حالا نوبت توست.یا حبیبی...تکان نخور که منفجر خواهی شد.در زیر کلاه کوچک شیمون پرز!.- انفجار پشت انفجار- تکان نخور آقای پرز!که متّصل شده با فیبر نوری.به دمت بچه‌های سرراهی بالاترین...و متصل شده‌اند به تو .جرسی‌ها و چرسی‌ها .با تمام تخس‌هایی .که پستان مادرشان را گاز گرفته‌اندکه متصل شده‌اند به تو جیرجیرک‌ها و قورباغه‌ها.و متصل شده است به تو خبرگزاری بی بی سی.با تمام نوه‌ها و نتیجه‌هایش. تکان نخورید! تمام‌تان در محاصره‌ی سپاه قدس‌اید!لبخند بزنید .

بازجوئی از ۳ دانشگاهی ترک در ایران به اتهام جاسوسی برای آمريکا

بدون شک این اقدام که قرینه ربودن 3 شهروند آمریکایی و متهم به جاسوسی کردن شان می باشد که برای متقابل به مثل کردن وباج گیری نمودن مرتبط به افشا کردن طرح ترور سفیر آمریکا در عربستان می باشد . البته بدلیل اینکه اینگوه سناریو سازی ها زیادی تکرار وکپی بر داری شده است . این بار نه اینکه کار ساز نمی تواند باشد ، بلکه تبدیل به داستان زیر ابرو بر داشتن و چشم کور کردن تبدیل خواهد شد.

صدای آمریکا : تودیز زمان (TODAY'S ZAMAN) روزنامه انگلیسی زبان ترکیه زیر عنوان " نجات دانشگاهیان ترک از بازداشت در ایران پس از مداخله داوداوغلو" می نویسد .خبرهای حاکی از بازداشت چند ماه پیش سه دانشگاهی ترک در ایران، دو ستانه بودن مناسبات این دو کشور همسایه را، آنگونه که رسما توصیف می شود، با شک و تردید مواجه ساخته است. ربیعه کاراکايا پولات Rabia Karkaya Polat)) و سدا دمیرالپ ییلانکایا (Seda Demiralp Yilankaya) ، هردو استاد علوم سیاسی دانشگاه Isik استانبول برای شرکت دريک کنفرانس اواخر ماه مه، توسط دانشگاه تهران به ایران دعوت شده بودند. اوکان ییلانکایا (Okan Yilankaya) اقتصاددان دانشگاه Koc نیز همراه آنان به تهران رفت، هر چند که به کنفرانس دعوت نشده بود.این سه نفر، روز ۲۸ مه (۷ خرداد) به تهران رفتند و روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) هنگامی که در پایان کار کنفرانس راجع به بهار عرب راهی بازگشت به ترکیه بودند، بازداشت شدند.ازهرسه نفر، در ۱۲ روزی که در بازداشت بودند، به اتهام جاسوسی برای آمريکا بازجوئی بعمل آمد. در این میان ، مقامات سفارت ترکیه با مقامات ایران تماس گرفتند و خواستار آزادی این اتباع ترکیه شدند که می گفتند حضورشان در تهران صرفا برای مقاصد دانشگاهی بوده است.به گفته يک مقام ترکیه، این سه نفر سرانجام روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) پس از تماس تلفنی احمد داوداغلو وزیر امور خارجه ترکیه با همتای ایرانی اش، علی اکبر صالحی، آزاد شدند. همین مقام می گوید هر دو وزیر در جریان تماس تلفنی شان تائید کردند که درمورد مقاصد دانشگاهیان ترک، سوء تفاهمی رخ داده است.علنی شدن این واقعه مصادف با اظهاراتی تهدید آمیزتوسط مقامات کشوری و لشکری ایران است که ترکیه را برای موافقت در مورد استقرار يک سیستم راداری هشدار دهنده ناتو در خاک خود سرزنش می کنند، و راجع به عواقبی نامشخص هشدار می دهند.ترکیه در ماه سپتامبر با یک برنامه ناتو برای استقرار این سیستم در شهرک کورسیک (Kurecik) واقع در استان مالاتیا (Malatya) که در شرق کشور است، موافقت کرده است.تهران ضمن طرح این ادعا که منظور از ایجاد این سپر دفاع موشکی محافظت از اسرائیل و هدف گرفتن موشک های ایرانی است، از آنکارا برای موافقت با استقرار سیستم راداری ناتو انتقاد می کند.

ارائه شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت

با این اقدام آمریکا اکنون به وضوح مشخص می شود که وحشت وارونه ویی وتکذیب کردن ولی وقیح منفور و نا مشروع و مسئولان نهاد های حکومتی و رسانه های خبر ومطبوعاتی برای تکذیب کردن طراح فاش شده ی سفیر عربستان در آمریکا ناشی از چیست؟

شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت ارائه شد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، آمریکا دیروز جمعه شکایت نامه ای را علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد.در این شکایت نامه، ایران به طراحی، برنامه ریزی و تلاش برای اجرای طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن متهم شده است.این شکایت نامه به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه شد تا از این طریق در اختیار تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت قرار بگیرد.آمریکا همزمان تلاش های خود را برای جلب حمایت بین المللی برای تحریم بانک مرکزی ایران ادامه می دهد."سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در شکایت نامه خود، سپاه قدس ایران را به حمایت از توطئه ای متهم می کند که "صلح و امنیت بین المللی"را تهدید می کند.در این شکایت نامه به عمد عبارت "تهدید صلح و امنیت بین الملل" آورده شده است تا این مسئله در حوزه وظایف شورای امنیت قرار بگیرد.به پیوست این نامه، اسناد اتهام علیه "منصور ارباب سیار" شهروند ایرانی آمریکایی و "غلام شکوری" شهروند ایران متهم به دخالت در طرح ترور سفیر سعودی نیز آورده شده است.ارباب سیار هم اکنون توسط دولت آمریکا بازداشت شده ولی ادعا می شود غلام شکوری در ایران است.در متن این نشکایت نامه آمده است که افرادی از دولت ایران، در طرح ترور سفیر سعودی دخالت داشتند واگر این طرح ، خنثی نشده بود ممکن بود باعث زخمی شدن یا قتل سفیر سعودی در واشنگتن و افراد دیگری بشود

درخواست عربستان برای مطرح شدن «توطئه ترور» سفیرش در شورای امنیت

این اقدام عربستان هم مکمل اقدام آمریکا می باشد که هم مرتبط به فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن می باشد . هم می تواند تلافی کردن تهدید کردن ها ی مرتبط به کشمکش حاکمان ایران و پاسداران و سپاه قدس در مداخله گری امور داخلی بحرین وتهدید ومتهم کردن عربستان باشد.

رادیو فردا : عربستان سعودی اعلام کرد به طور رسمی از بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواسته است شورای امنیت را در جریان «توطئه ترور» سفیر این کشور در واشینگتن بگذارد.به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی، نمایندگی دایم عربستان در سازمان ملل متحد روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به طور رسمی از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است که شورای امنیت را در جریان «توطئه شنیع سفیر عربستان در ایالات متحده آمریکا» بگذارد.نمایندگی عربستان در سازمان ملل، در بیانیه خود این «توطئه» را «نقض قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و همه کنوانسیون‌ها و معیارهای انسانی» دانسته است.نمایندگی عربستان خطاب به بان گی مون تصریح کرده است: «همه کسانی که در این اقدام شنیع دست داشته‌اند باید محاکمه شوندایالات متحده، روز سه‌شنبه ایران را متهم کرد که دو شهروندش به نام‌های منصور ارباب سیار و غلام شکوری قصد داشته‌اند از طریق به خدمت گرفتن قاچاقچیان مکزیکی، عادل الجبیر سفیر عربستان در واشینگتن را ترور کنند. ادعایی که به شدت از سوی تهران رد شد.روز شنبه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با رد اتهامات مطرح شده علیه ایران گفت: «آنها با نسبت دادن یک تهمت مُهمَل و بی‌معنا به چند ایرانی تلاش کردند بهانه‌ای بدست آورند و جمهوری اسلامی ایران را بعنوان مدافع تروریسم مورد هجوم تبلیغاتی سیاسی قرار دهند اما این توطئه نیز نگرفت و نخواهد گرفتوزارت خارجه ایران هم با صدور بیانیه‌ای، با «تکذیب قاطع و شدید هرگونه ارتباط ایران» با این اتهام، اعلام کرد: «بر اساس بدیهیات حقوقی، در صورت وجود هرگونه ادعا نسبت به دولت دیگر، دولت آمریكا باید حداقل اطلاعات فردی متهم/ متهمان را برای بررسی، اعلام نظر و درخواست همكاری به كشور مورد نظر تسلیم می‌كرد. دولت آمریكا با وجود درخواست صریح جمهوری اسلامی ایران و برخلاف كنوانسیون‌های شناخته شده بین‌المللی، تاكنون هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده استتاکنون ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دوبار گفته است که مقام‌های آمریکایی و ایرانی بر سر این موضوع در تماس مستقیم بوده‌اند؛ با این حال نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای هرگونه ارتباط مستقیم با آمریکا را بر سر این موضو رد کرده است.پیش از این سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، تصریح کرده بود کشورش در قبال این توطئه «پاسخی حساب‌شده» خواهد داد