گزیده خبر ای 9 مهر قسمت - 2

پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب از 12 شبکه بین‌المللی.خبرگزاری فارس: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از 12 شبکه بین المللی بصورت زنده پخش شد.

دو گزارش خبری مرتبط بهم هستند . چونکه ادامه ی بر پایی این اجلاس که مکمل اجلاس د و روزه ی بیداری اسلامی در تهران می باشد و اهداف خاص پشت پرده را دنبال می کند . گذشته از اینکه تلاش مذبوحانه وموج سواری کردن از مبارزات ملت فلسطین است . به خصوص اینکه پس از پیشنهاد محمود عباس در سازمان ملل برای پیگیری کشور مستقل فلسطین که داده شد و مورد استقبال نمایند گان سازمان ملل واقع شد و پس از بازگشت محمود عباس به کنار باختری رود اردن مورد استقبال فلسطینیان واقع شد . بنا براین در شرایطی که رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در انزوای منطقه ای و جهانی قرار دارد و در بحران وبن بست فرو رفته است . به خصوص اینکه سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت ورقابت و اختلاف باندی می باشد . مهمتر اینکه سناریو یاختلاس 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی آسیب سیار سنگین بر اعتبار نا داشته ا ش در داخل وخارج وارد کرده است . لذا کودتاگران پشت پرده برای منحرف کردن اذهان عمومی و فرار از وضعیت بحرانی کنونی تر تیب این کنفرانس را داده اند تا به صحنه آوردن لوطی جماران منفو ونا مشروع با ادا و اطوار دایه مهربان تر از مادر برای ملت فلسطین شود و بتواند همسو باا سراییل و آمریکا با پیشنهاد محمود عباس برای تشکیل کشور مستقل فلسطین دشمنی آشکار نماید . یعن مشابه همان سناریوی خطبه عید فطر چند سال پیش را باز سازی وتکرار کند که قبل از بر گزاری کنفرانس صلح آنا پولیس در آمریکا اجرا نمود و که رهبران کشور های عربی را تهدید به عدم حضور در این کنفرانس کرد که اکنون به شیوه ای دیگر تکرار شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه "العالم"، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بطور مستقیم از شبکه های العالم، پرس تی وی، الجزیره مباشر، المنار، الفرات، بلادی، آفاق، ان بی ان، القدس، فلسطین الیوم، الاتجاه و الکوثر پخش شد.این کنفرانس بین‌المللی، حدود ساعت ده صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شد. پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به مدت دو روز و با مشارکت بیش از صد کشور در محل اجلاس سران در تهران، تحت شعار "فلسطین وطن فلسطینی ها" از امروز آغاز به کار کرد. زمینه سازی برای بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های رسمی و غیررسمی جهان اسلام و سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان برای حمایت از انتفاضه و حقوق اولیه و انکارناپذیر ملت فلسطین در زمینه رفع اشغال فلسطین و بیت المقدس، بازگشت آوارگان و امکان حق تعیین سرنوشت فلسطینیان از اهداف اصلی این کنفرانس است. به گفته "حسین شیخ الاسلام" دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین،16 رییس و هشت نایب رییس مجالس کشورهای جهان برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی اعلام آمادگی رده‌اند. دبیرکنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین یادآور شده است که از بیش از هفتاد کشور در سطح رییس مجلس و هیات پارلمانی و شخصیت‌هایی از صد کشور برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.با حضور ولی امر مسلمین جهان؛پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین آغاز شد.خبرگزاری فارس: پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دقایقی پیش با حضور رهبر معظم انقلاب آغاز شد.به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دقایقی پیش با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی‌امر مسلمین جهان آغاز شد.در این اجلاس 2 روزه، بیش از 50 هیئت پارلمانی، شخصیت‌ها و اندیشمندان و صاحب‌نظران سیاسی و برخی مقامات سیاسی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی حضور داشته و به ترتیب در این اجلاس سخنرانی خواهند کرد.دیدارهای دوجانبه علی لاریجانی رئیس مجلس با میهمان اجلاس و حضور هیئت‌ها در ضیافت شام رئیس مجلس از جمله برنامه‌های روز اول این اجلاس است. برپایه این گزارش، رئیس مجلس قطر، رئیس مجلس لبنان، رئیس مجلس سوریه، رئیس مجلس عراق، رئیس مجلس اندونزی، رئیس مجلس کویت، رئیس مجلس پاراگوئه، رئیس مجلس زیمباوه، رئیس مجلس زنگبار، رئیس مجلس کومور، رئیس مجلس مالاوی، هیئت پارلمانی مصر، هیئت پارلمانی عمان، رئیس دیوان عالی ساحل‌عاج، رئیس گروه دوستی-پارلمانی مکزیک، هیئت پارلمانی مالزی، رئیس کمیسیون فلسطین در مجلس اردن، رئیس گروه دوستی-پارلمانی قرقیزستان، رئیس گروه دوستی-پارلمانی کوبا، نایب رئیس مجلس سودان، نایب رئیس مجلس بولیوی، رئیس اداره مسلمانان قفقاز، نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجارستان، هیئت پارلمانی کلمبیا، رئیس‌جمهور سابق تانزانیا، هیئت پارلمانی پاکستان، نایب رئیس مجلس سریلانکا، نایب رئیس مجلس مالدیو، رئیس گروه دوستی-پارلمانی سیرالئون و رؤسای مجالس افغانستان از جمله گروه‌هایی هستند که در پنجمین همایش بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین شرکت خواهند کرد.

دلار 1300 تومان شد.خبرگزاری فارس: نرخ دلار در حالی در بازار آزاد هم‌اکنون 1300 تومان شده که ظاهراً معاون ارزی بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز ندارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900709000427

با تناقض گویی و فرافکنی آشکار همراه با فریاد وجار و جنجال بر پا کردن که اقتصاد آمریکا در حال رکود و فرپاشی می باشد. معلوم نیست که چگونه است ارزش دلار در ایران بطور مرتب بالا می رود . بنابراین سئوال است که راستی واحد پول کدام کشور ایران و آمریکا بی ارزش و اقتصاد و سیستم بانکی اش ورشکسته است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» روند صعودی افزایش نرخ ارز در بازار داخلی از هفته گذشته و همزمان با نوسانات بازار طلا و سکه آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.نرخ دلار در هفته گذشته عمدتاً‌ در محور 1290 تومان در نوسان بود اما از پنج‌شنبه قبل تا امروز رکورد دلار در بازار آزاد شکسته شد و این ارز با قیمت 1300 تومان فروخته شد.هم‌اکنون هم روند صعودی دلار در بازار آزاد مشهود است اما این اتفاقات درحالی روی میدهد که بنظر می‌رسد بانک مرکزی برنامه‌ای برای کنترل بازار ندارد.البته این اولین بار نیست که عدم همخوانی معادلات واقعی اقتصاد یا همان ناموزونی سیاست عرضه و تقاضا بازار ارز را ملتهب کرده است اما باید توجه داشت که پیشتر اگر بازار ارز مشابه این روزها میشد بانک مرکزی بعنوان مرجع اصلی این بخش بلافاصله وارد عمل می شد و با افزایش عرضه و سایر سیاست‌های کنترلی آرامش را به بازار بازمی‌گرداند.اما این روزها و در شرایطی که دلار 1300 تومانی در بازار بخاطر کمبود عرضه ارز مبادله می‌شود برنامه‌ای از سوی بانک مرکزی برای این بازار اعلام نمی‌شود.محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی که هفته گذشته از اجلاس بانک جهانی به کشور بازگشته در سخنانی اعلام کرده بود بنده به تازگی از سفر آمده‌ام اما درباره قیمت دلار هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد.همچنین بار دیگر رئیس کل بانک مرکزی در هنگام افزایش التهاب در بازار این سخن همیشگی خود را گفته که بنا نداریم دارایی‌های خود را ارزان بفروشیم چراکه ما در موضوع ارز پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه هستیم.بهمنی در حالی از کنترل بازار و قیمت ارز خبر داد و تأکید کرده در این زمینه کاهش قیمت خواهیم داشت که قیمت‌ها در بازار همچنان بدون هیچ منطقی روند صعودی را طی می‌کند.امروز درحالی که بانک مرکزی نرخ دلار رسمی را با کاهش قیمت 1073 تومان تعیین کرده این ارز در بازار آزاد با قیمت 1292 تومان از مردم خریداری و با قیمت 1302 تومان به آنها فروخته می‌شود.

روزنامه انگلیسی گلوب اند میل گزارش داد:خاوری در ویلای 4 میلیارد تومانی تورنتو.خبرگزاری فارس: روزنامه انگلیسی گلوب اند میل با اشاره به خودداری مدیرعامل سابق بانک ملی از بازگشت به ایران نوشت وی کانادایی و دارای منزلی با قیمت حدود 4 میلیارد تومانی در تورنتو است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900709000149

گذشته از اینکه 33 سال است ثروت و سرمایه ی کشور اینگونه خارج شده است . اماخوبست که یک گزارشی هم از شمال و منطقه مرفه نشین گران قیمت ونکور کا نادا هم داده شود که چه کسانی آنجا مقیم شدند و چرا کدام با واریزی می نیمم بیش از 150چند میلیون دلار به حساب وارد این شهر شدند و از 15 سال پیش تا کنون بر تعداد شان افزوده می گردد که همسر و فرزتدان شان با آخرین مدل خود رو ها در آنجا هستند ولی این آقازاده ها در ایران مشغول غارتگری می باشند وهر از گاهی بطور ییلاق و قشلاق کردن سوغاتی همراه خود با پول می برند و با سوغاتی باز می گردند؟

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، روزنامه انگلیسی گلوب اند میل با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد عدم بازگشت مدیرعامل سابق بانک ملی به ایران نوشت وی دارای تابعیت کانادایی است.بر اساس این گزارش محمد رضا خاوری که مدیریت بزرگترین بانک اسلامی جهان و یکی از بزرگترین بانک های ایران را عهده دار بوده است دارای تابعیت دوگانه ایرانی کانادایی است.وی که برای سفری کاری به لندن سفر کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرده و از آن جا با پروازی به فرانکفورت آلمان و از فرانکفورت به مقصد تورنتو پرواز کرده است.بانک ملی ایران نقش مهمی در زمینه اختلاس موسوم به 3 هزار میلیارد تومانی داشته است و در عین حال تاکنون اتهام مستقیمی علیه خاوری، مدیرعامل وقت این بانک مطرح نشده است.بر اساس این گزارش خانواده خاوری در کانادا زندگی می کند و اسناد مربوط به ثبت اسناد در کانادا نشان می دهد وی دارای منزلی به نام خود در تورنتو است. این خانه به مبلغ 2.925 میلیون دلار معادل 3.8 میلیارد تومان در 30 جولای 2007 خریداری شده است. خبرنگار گلوب اند میل به این خانه مراجعه کرده و زنی که در را بازکرده از پاسخ دادن به پرسش های وی خودداری نموده است.دولت کانادا نیز تاکنون از اظهارنظر در مورد حضور یا عدم حضور خاوری در کانادا خودداری کرده است. این کشور قرارداد استرداد مجرمان را با ایران امضا نکرده است.

علی‌محمد دستغیب از مجلس خبرگان استعفا کرد.خبرگزاری فارس: رسانه‌های ضدانقلاب از استعفای علیمحمد دستغیب از مجلس خبرگان رهبری خبر دادند.

مشخص است اگر چنانچه کسی کمی احساس انسان دوستی همراه با ضد ظلم وبی عدالتی و مخالفت با سانسور وخفقان داشته باشد هر گز نمی تواند باا ین رژیم جنایتکار وارونه گوی عوامفریب و دین فروش غارتگر دشمن آزادی وعدالت و انسانیت وجه اشتراک وسر آشتی جویی داشته باشد تا چه رسد که بتواند با هاش همکاری کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رسانه‌های حامی فتنه صبح امروز خبری را مبنی بر استعفای علی‌محمد دستغیب از مجلس خبرگان رهبری منتشر کردند اما این خبر هنوز در سایت رسمی دستغیب منتشر نشده است.علی‌محمد دستغیب از جمله خواصی است که در سال 88 از جریان مخالف رای مردم در انتخابات و جریان فتنه به شدت حمایت کرد.به دلیل مواضع علی‌محمد دستغیب در حمایت از جریان فتنه و همسویی با دشمنان انقلاب و همچنین غیبت های غیر موجه نامبرده در این مجلس، پیش‌تر شایعه اخراج وی در کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری مطرح بود.روحانیت انقلابی و متعهد شیرازو برخی نزدیکان وی از جمله آیت‌الله دستغیب برادر علی‌محمد دستغیب که وی نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است، بارها از وی و مواضع ضد انقلابی اش در حمایت از فتنه‌گران اعلام برائت کرده بودند.