دروغ نامه ی کیهان شنیه 2 مرداد ماه سال 1389
حرف مرد دوتاست ! (يادداشت روز)
"پاسدار حسین شریعتمداری برای تصحیح شکر سرخ خوری و توجیه توبه خود نقل از خمینی شیاد نموده که حرف مر نه یکی که دوتاست "
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری اعتراف کرده که یادداشت روز قبلی خود که بازاریان مخالف و منتقد اعتصاب کننده از سوی چماقداران و حامیان کودتا گران رژیم ضد بشری وکودتائی در بازار تهدید شدند. اکنون یادداشت روز وی مورد انتقا د کلان سرمایه داران یا حامیان شان واقع شده است . البته وی نه اینکه از این کلان سرمایه داران نام نبرده ، بلکه توضیح نداده است که چگونه این بازاریان کلان سرمایه دار شده اند ؟ بدتراینکه اذعان کرده است که اینان مالیات هم پرداخت نمی کنند. البته بدون اینکه بگوید که چرا اینان مالیات پرداخت نکرده اند و ایراد واشکال قانونی چه بوده است که موجب شده اینان از پرداختن مالیات فرار کنند ؟ بعلاوه اینکه نگفته که چرا تا حال برای وصول مالیات های پرداخت نشده ی این کلان سرمایه داران بازار اقدامی نشده است ؟همینطور اشاره به بردن نام حمایت کنندگان یا موافقان یادداشت روزش خود هم نشده و یا نگفته است که این بازاریان به حساب متعهد و مسئول و مکتبی حامی رهبر پاسداران کودتاگر و دولت نامشروع کیستند ؟ البته همینکه سر بازجو حسین شریعتتمداری از اینان دفاع و حمایت می کند یا گفته اینان به دفتر دخمه ی شعبه ی زندان اوین و بولتن نویسی سازمان اطلاعات در دخمه ی دروغ نامه ی کیهان زنگ زده اند و ابراز موافقت با یادداشت روز تهدید آمیز بازاریان اعتصاب گر کرده اند تا وی بتواند بعنوان اهرم چماق و تهدید از اینان در یادداشت روزخود علیه ی منتقدان آماده کند . بنابراین مشخص می شود که اینان کیستند و نیاز به پیگیر وتحقیق برای شناسائی و معرفی کردن شان نیست؟ بهر صورت پیرامون یادداشت روز قبلی خودکه مورد انتقاد واقع شده اینگونه شروع و توضیح داده است :
"يادداشت روز يكشنبه نگارنده- كيهان 27/4/89- واكنش هاي فراوان و گسترده و البته متفاوتي را در پي داشت. در آن يادداشت بر ايمان و تعهد اكثريت قريب به اتفاق اصناف و بازاريان و همراهي و فداكاري آنان براي انقلاب و نظام تأكيد شده بود و در همان حال از برخي كلان سرمايه داران انتقاد شده بود كه كمترين نسبتي با اصناف و بازاريان متعهد ندارند ولي از نام بازار و سابقه بازاريان سوء استفاده مي كنند و آمده بود كه اين عده اندك و كم شمار نه فقط از پرداخت ماليات طفره مي روند بلكه با فضاسازي كاذب و توهم پراكني از طريق رسانه هاي بيگانه و يا عوامل اجاره اي به كارشكني در چرخه ماليات نيز دست مي زنند و هرگاه پاي حساب و كتاب مالياتي - كه حق مردم است و نه حق دولت- به ميان مي آيد، با تهديد و ارعاب كركره ها را پايين مي كشند. در جاي جاي يادداشت مورد اشاره ميان قاطبه اصناف و بازاريان كه از اقشار مؤمن و انقلابي هستند با شمار بسيار اندك كلان سرمايه داران سودجو تفكيك شده بود و البته در بخشي از آن يادداشت از بازاريان و اصناف متعهد كه اكثريت قريب به اتفاق اين صنف را تشكيل مي دهند گلايه شده و آمده بود؛ «... شما كه بيشترين آرزويتان برپايي هيئت هاي مذهبي، زيارت عتبات عاليات، كمك به مستمندان و امثال اينگونه اقدامات خداپسندانه است، با مشتي مال مردم خوار كه از صدقه سر اين ملت مظلوم، ثروت هاي افسانه اي اندوخته اند و تابستان ها در جزاير هاوايي لم مي دهند و زمستان ها در پيست هاي اسكي سوئيس قيقاج مي روند چه نسبتي مي توانيد داشته باشيد؟!»"
عجیب است با اینکه سربازجو حسین شریعتمداری در این یادداشت روز توجیهی اعتراف کرده است که موافقان یادداشت روز قبلی وی نظرات وی پیرامون تعداد کم بازاریان کلان سرمایه دار تأئید کرده اند و از اینان نام برده و آدرس و اطلاع دقیق داده اند . ولی معلوم نیست که چرا وی محافظه کاری کرده و پرهیز از نام بردن شان نموده است و تلاش نکرده که با اعلام اسامی این بازاریان کلان سرمایه دار قانون شکن و فرار کنندگان از پرداخت مالیات به دولت را چاشنی ادعایش کند تا که مجبور نباشد بدون ذکر نام این صاحبان شرکت های بزرگتجاری با برج های سر به فلک کشیده شدگان اینگونه گزارش دهد :
"- تعداد قابل توجهي از اصناف و بازاريان آنچه در يادداشت كيهان آمده بود را تأييد مي كردند و بر اين باور بودند كه بايد هم حساب شماري اندك از كلان سرمايه د اران قانون شكن از حساب توده هاي عظيم بازاريان و اصناف مومن و متعهد جدا شود و از اين روي يادداشت كيهان را دقيق و منطبق با واقعيات ارزيابي مي كردند. اين عده به آدرس ها و اطلاعاتي از برخي كلان سرمايه داران اشاره مي كردند كه از نام بازار و بازاري سوء استفاده مي كنند و در حالي كه صاحبان شركت هاي بزرگ تجاري و برج هاي سر به فلك كشيده هستند، و با اصناف و بازاريان و سنت هاي پسنديده آنان كمترين نسبت و مشابهتي ندارند، هرگاه پاي بازار و بازاريان به ميان مي آيد، اصرار مي ورزند كه خود را بخشي از اين قشر گسترده و زحمتكش جلوه دهند"
همچنین سرباز جو حسین شریعتمداری با شیوه ی توبره و آخور خور کردن گذشته از اینکه علیه ی بازاریان مخالف و منتقد و اعتصابگر موضع گیری کرده است. ازسوی دیگر دولت نامشروع را نیز دراز کرده واین چنین بر زیر تیغ انتقاد برده واز بی عرضگی در وصول مالیات گزارش دادهیا نقل قول کرده است :
"- تعدادي ديگر از تماس گيرندگان معتقد بودند كه در يادداشت كيهان به وظايف دولت در قبال اصناف و بازاريان اشاره اي نشده است و مي گفتند؛ اگرچه ماليات حق مردم است و كيهان روي اين نكته تأكيد ورزيده بود ولي دولت هم در مقابل ماليات دهندگان و از جمله اصناف و بازاريان وظايفي دارد كه مقابله با كاغذبازي در ادارات، رشوه خواري و برخي زد و بندها ميان مأموران مالياتي و اصناف از جمله آنهاست. در اين ميان دو تن از توليدكنندگان نيز گلايه جدي داشتند كه دولت بدون توجه به ضرورت اشتغال زايي و حمايت از توليدات داخلي، دست برخي از شركت هاي تجاري- كه به گفته آنها كمترين نسبت مثبتي با نظام ندارند- را براي واردات كالا باز گذاشته است اين عده معتقد بودند كه كشورهاي صادر كننده اينگونه كالاها"
بهر حال سربازجو حسین شریعتمداری پرونده ساز بر اساس آدم دروغگو فراموشکارمی شود . در پاسخ توجیه گری اتهام "حرامخور " یادداشت روز قبلی خود به بازاریان که به شیوه ی بازجوئی و سناریو سازی وتحریف گری و وارونه گوئی با اتهام تنظیم و بیان شده است، ولی بد جوری گاف داده که چون این اتهام زنی اش مورد انتقاد بازاریان واقع شده است . پس مجبور شده که از چند تماس و ارسال نامه های انتقادی یاد کند. در ادامه فقط به پاسخگوئی شخص سوم منتقد و معترض بدون نام ونشان و دشنام گوئی وی بدون تشکر از اقناع شدنش اشاره نموده ولی در دنباله فرد معترض اینگونه تبدیل به جمع شده قانع ناشده ی معترض شده است :
"اما، چند نفري هم در تماس تلفني و يا از طريق ارسال نامه هاي بدون امضاء - 2 نامه و 3 تماس تلفني- انتقاداتي با سمت و سوي تهديد داشتند كه چرا كيهان از كلان سرمايه داران برج نشين با عنوان «حرامخوار» ياد كرده است. يكي از اين چند نفر تا آنجا پيش رفته بود كه سرمايه داران بزرگ را «افتخار»! و «باعث آبرو»ي اصناف و بازاريان مي ناميد!اين شخص معترض بعد از شنيدن اطلاعات و اخباري كه كيهان از حرامخواري برخي كلان سرمايه داران و قانون شكني ها و زورگويي هاي آنان ارائه كرد، به جاي پاسخ، ترجيح داد كه با نثار دشنام، تماس تلفني خود را قطع كند! كيهان ضمن ارائه اطلاعات دقيقي از سياهكاري و سوء استفاده هاي برخي از كلان سرمايه داران به شخص تلفن كننده گوشزد كرد اين عده كم شمار كه تعبير حضرت امام(ره) درباره آنها يعني «مرفهين بي درد» مناسب ترين واژه براي ناميدن آنهاست، هرگز نمي توانند هويت حرامخوار خود را در پوشش توده هاي عظيم اصناف و بازاريان متعهد پنهان كنند و كيهان افشاي هويت آنان را وظيفه شرعي و ملي و مصداق واقعي حرفه مطبوعاتي خود مي داند. براي اين عده از دوستان معترض توضيح مي داديم كه جمله مورد اشاره فقط يك كنايه است و منظور از آن، همان كلان سرمايه داران قانون شكن بوده است. ولي اين توضيح اگرچه با توجه به بينش و منش شناخته شده كيهان مورد قبول برادران انتقادكننده قرار مي گرفت ولي رضايت كامل آنان را جلب نمي كرد و مي گفتند؛ كلان سرمايه داران مورد نظر اولاً؛ بسيار اندك و كم شمارند و ثانياً؛ اين عده اساساً بازاري به مفهوم رايج آن نبوده و همانگونه كه كيهان به درستي اشاره كرده است، برج نشينان بيرون از حلقه اصناف و بازاريان هستند و.... "
بالاخره اینکه سربازجو حسین شریعتمداری که به نظر می رسد مثل خیاط باشی درون کوزه گیر افتاده با شد . زیرا که یا تجربه ی بیش از 3 دهه شکنجه گری و تواب سازی که دارد . ولی اکنون مجبور به ابرازندامت شده است و برای اعتراف به توبه ی خود که ناشی از شکر سرخ خوری اضافی در یادداشت روز قبلی اش نسبت به بازاریان معترض و منتقد و اعتصابگر است . چونکه به اینان ا تهام توهین آمیز حرام خوار بودن کلان سرمایه دار زد . اما اکنون با استفراق کردن شکر سرخ خوری زیادی که نشخوار کرد و برای ماستمالی کردنش آویزان به فتوای خمینی شیاد در این مورد شده است و با از خمینی شیاد نقل قول کرده است که وی نیز شکر سرخ خوری زیادی نمود که برای توجیه آن فتوا داد حرف مرد نه یکی که دو تا می شود و این فتوا را اکنون اینگونه چاشنی تصحیح توبه کردن خود کرده است:
از اين روي نگارنده وظيفه خود مي داند كه جمله ياد شده در يادداشت مورد اشاره را تصحيح كند و بر اين نكته تأكيد ورزد كه قصد ايجاد خدشه در جايگاه بازار و اصناف و بازاريان در ميان نبوده است و چنانچه يادداشت آن روز كيهان به گونه اي بوده است كه چنين برداشت ناروايي را القاء كرده است قصور خويش در پيدايش آن برداشت و تلقي ناروا را انكار نمي كنيم. امام راحل بر اين تصور رايج خرده مي گرفتند كه «حرف مرد يكي است»! و توصيه مي كردند اگر كسي متوجه اشتباه خود شد بايستي آن را تصحيح كند و در اينگونه موارد، مي فرمودند؛ «حرف مرد دوتاست».
در خاتمه اینکه دیگر بوضوح عریان نام خمینی شیاد تبدیل به همان ترفند و شگرد فلسفه ی ما کیاولیسم شده است که گفته بود هدف وسیله را توجیه می کند . چونکه هر زمان که حاکمان کودتاگر و مداحان و ستایش گران و مرثیه و روضه خوانان و سربازجویان قلم بر دستان و شاعران حامی شان قیافه ی شعر در مانده می شوند که نا چار به جفنگ گفتن می شوند. برای رهائی از بحران به سراغ خمینی شیاد و مترسک می روند و با آن ویزان می شوند . چونکه با بیان گزیده یا جمله یا فتوائی از این شیاد دست به توجیه و تبرئه زده می شود و در مقابل توطئه ی علیه ی دیگران می کنند. مثلاً اکنون که سر بازجو حسین شریعتمداری که نماینده ی ولی فقیه کهریزکی در دروغ نامه ی کیهان است . چون برابر موج انتقاداتی بازاریان در مانده شده است . چونکه مر بوط به یادداشت روز توهینی و اتهامی و تهدید آمیز یادداشت روز قبلی وی می باشد که پس ازآن بد جوری در گاز انبرفشار گیر کرده است . بنابراین تلاش مذبوحانه نموده است تابرای عبور ازاین وضعیت به فتوائی از خمینی شیاد آویزان شود که مترادف آن فتوایش می باشد که گفته بود هر زمان احساس کنم که اسلام و نظام در خطراست . (البته اسلام نام مستعارخودش بود) فرمان می دهم تا که نماز و حج و روزه تعطیل شود . اکنون نیز سر بازجوشریعتمداری برای توجیه توبه و ندامت خود با نقل قول کردن از خمینی شیاد اعتراف کرده است که حرف مرد نه یکی که دو تا است . یعنی اینکه شکر سرخ خوری اضافی کرده ،هم اعتراف به غلط کردن این پر خوری با ابرازندامت نموده است.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890502/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان شنیه 2 مرداد ماه سال 1389
حرف مرد دوتاست ! (يادداشت روز)