گزیده خبر های 2مرداد- 89 قسمت – 2
عکس / زندگي در کنار برج بين المللي تهران
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=19525
این تصویر هم که نشان انکار نا کردنی از شکاف عمیق طبقاتی در رژیم ضد بشری کودتائی می باشد.صد البته از سوی دیگر آن سوی سکه ی اثباتی دروغگو بودن ودجال گری خمینی شیاد می باشد که مدعی بودبر دست کوخ نشینان بوسه می زند و اینان راا رجحیت به کاخ نشینان مرفهان بی درد اسلام آمریکائی می دهد که اکنون اینگونه در عمل تبدیل به واقعیت وارونه ادعای خمینی شیاد و جانشین و حامیان وی شده است.
عکس / خشک شدن درياچه مهارلو در شيراز
hhttp://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=19528
مگر از 32 سال گذشته تا حال روزی بوده است که در کنار گزارش خبر های جنگ و ویرانی و اعدام و سنگار و قطع اندام و فقر و بیکری و تورم و گرانی و غارتگری و خشک سالی و سیلاب ها با تخریب و قحطی و زلزله و مرگ و میر جاد ها وخشکانیدن رود ها و تالاب و مرداب و در یاچه هاهمراه با خشکانیدن جنگل ها وقطع درختان و آلودگی محیط زیست و رگبار گرد وخاک و غبار از آسمان ایران و سایر بلیه و مصائب مشابه خبر دیگری هم بوده است که به نفع مردم ایران گزارش شده باشد؟

ایرنا : درياچه مهار لو در فاصله 35 كيلومتري جنوب شرقي شيراز در حاشيه روستايي به همين نام واقع شده است. اين درياچه كه روزگاري محل زيست انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي بوده است، هم اكنون با گسترش دامنه خشكسالي به افول رفته و به كويري خشك تبديل شده است
.
جهت اطلاع
اولاً این روشنگری دخالت گری در امور داخل عراق نه ادعا که واقعیت است . طوریکه جای هیچگونه شکی وجود ندارد که از سوی کدامین کشور مداخله گر و تروریستی همسایه بوده که عراق تبدیل به با تلاق و ناامن شده است وبا اقدامات گسترده ی تروریستی و انفجاری در عراق تلاش می کند تا که نخست وزیر جدید عراق انتخاب نشود . بهر حال اگر چنانچه انتقادی هم وارد باشد این است که چرا با تأخیر فاش شده است؟
مقامات رسمي آمريكائي در آستانه تشكيل دولت جديد عراق، به متهم كردن ايران به حمايت از گروه‌هاي مسلح شبه نظامي در عراق روي آورده‌اند. ژنرال ريموند اوديرنو فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق كه به زودي از اين سمت بازنشسته خواهد شد، طي سخناني ادعا كرد كه جمهوري اسلامي ايران از سه گروه ستيزه جوي شيعه در عراق پشتيباني مي‌كند. به گزارش عصر ايران و به نقل از خبرگزاري فرانسه، ژنرال اوديرنو افزود: "ايران به حمايت‌هاي مالي، آموزشي و تسليحاتي خود از گروه‌هاي تندروي شيعه درعراق همچنان ادامه مي‌دهد". اين ژنرال آمريكائي در عين حال اعتراف كرد كه: "اين بسيار سخت است كه ادعا شود كه اين شبه نظاميان به طور مستقيم به ايران وصل هستند، اما ما اين را مي‌دانيم كه بسياري از آنها در ايران زندگي مي‌كنند، خيلي از آنها در ايران آموزش ديده‌اند و بسياري از آنها از ايران سلاح دريافت مي‌كنند." اين اعتراف نشان مي‌دهد آمريكائي‌ها براي تسلط بيشتر بر عراق نيازمند فضاسازي عليه ايران هستند.
بايد اعدام مي شدند (خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/890502/2.htm#other211
سعید شریعتی تواب مزدور شده عضو حزب مشارکت اسلامی که کمک بازجوی سعید حجاریان در زندان شد و توبه نامه ی دیکته و تزریق شده به وی را برای سر دژخیم صلواتی قرائت نمود . اکنون به نمایند گی از رفقای حزبی و با دستور سر باز جو دژخیمان زندان اوین و اطلاعات پاسداران است که به جای ا نتقاد کردن به قتل عام زندانی سیاسی در تابستان خونین سال 67 اینگونه اعتراف بر تأئید صدور حکم این قتل عام زندانیان سیاسی که یک سند زنده و فراموش نا شده ی جناایت علیه ی بشریت می باشد صحه گذاشته باشد.
عضو مستعفي حزب مشاركت با دفاع از عناصر وابسته به منافقين در سال 67، تاكيد كرد: اين گروه تروريست به كشور خيانت كرده و با ارتش بعث براي حمله نظامي به ايران پيوند خورده بود.شريعتي در جواب يكي از مخالفين اعدام منافقين نوشت: تو مي تواني در مقام انتولوژي و مقام ثبوت بگويي اعدام كاري انساني و اخلاقي است يا خير من هم مي توانم تا جايي با تو موافق باشم يا نباشم اما در مقام اثبات و اپيستومولوژي در مورد ماجراي اعدام هاي سال 67، با حكومتي مواجهي كه قانون گذاران و شارعان آن براساس قوانين اساسي و موضوعه آن كه البته مستظهر به راي اكثريت قاطع مردم آن روزگار بوده است در شرايطي خاص كه ناشي از بحران خاتمه جنگ و مواجهه با خيانت يك گروه تروريست در تجاوز و حمله نظامي به خاك ميهن و بيم پيوند خوردن ارتش بعثي عراق با اين حمله بوده است تصميمي مبتني بر شرايط ناخواسته و تحميل شده مي گيرد و به مقتضاي قانون، عناصر واعضاي آن گروه تروريستي را اعدام مي كند و سوداي خيانت را از ميان مي برد.من از اين تصميم امام خميني متكي بر شرايط خاص حمايت مي كنم.
تیراندازی مرگبار در یک شرکت ایرانی در وین:دويچه وله : به گفته‌ی پلیس اتریش، مردی در مرکز وین با اسلحه کمری به سه شریک خود شلیک کرده که بر اثر اصابت گلوله یک نفر کشته و دو تن دیگر مجروح شده‌اند. ضارب و قربانیان همه ایرانی بوده‌اند. بازجویی اولیه از ضارب به پایان رسیده است.
چون در پایان این گزارش اشاره به منطقه نفتی و گازی عسلویه بوشهر ختم شده ا ست که در اختیار پاسداران کودتا گر می باشد . همچنین تأکید شده که هر 4 نفر در گیر نزاع مسلحانه ایرانی و ایرانی تبار مقیم اتریش هستند . با اینکه اشاره شده که ا نگیزه سیاسی در کار نبوده است . امابدون شک این سناریوی جنائی هم خیلی شبیه ترور دکتر قاسملو ویارانش در وین می باشد . بنابراین بدون شبهه و هر گونه ابهامی می بایست چنگال خونین پاسداران تروریست و آدم کشان حرفه ای در این جنایت درکار بوده است .
بنا به گزارش رسانه‌های اتریشی، در نزاعی مسلحانه در وین یک ایرانی‌تبار کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. به گفته مقام‌های پلیس، در قلب شهر وین و در منطقه‌ی پر رفت و آمد پایتخت اتریش مشاجره‌ای میان چهار مرد در می‌گیرد که ظاهراَ برای انجام گفت‌وگوهای تجاری در دفتر شرکت Cerag با یکدیگر دیدار داشته‌اند.پلیس وین می‌گوید، در حال حاضر نمی‌توان دلیل این نزاع خونین را سیاسی دانست و احتمالاَ اختلاف میان طرف‌های معامله سبب این حادثه‌ی مرگبار بوده است.انتقال مجروحان به بیمارستان.به گفته ایریس زپر، سخنگوی پلیس وین، چهار مرد در ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه (۲۲ ژوئیه) در طبقه دوم دفتر "شرکت Cerag" در خیابان "وایبورگ‌گاسه" شماره ۱۴ با یکدیگر ملاقات و گفت‌و‌گو داشته‌اند. ظاهراَ گفت‌وگو‌ها درباره امور معاملاتی بوده است. حدود ساعت ۱۷ یکی از مردان ناگهان با بیرون کشیدن اسلحه کمری شروع به تیراندازی به شریکان خود می‌کند.مرد ۷۵ ساله‌ای به نام "بقاالله و." در این تیراندازی در دفتر کشته می‌شود. به گفته پلیس، قربانی تابعیت اتریشی داشته اما ایرانی‌تبار بوده است. مرد ۵۷ ساله دیگری با نام "جمال پ- د" نیز بر اثر اصابت سه گلوله در قسمت سینه به شدت مجروح شده است. وی مدیر و مسئول شرکت Cerag است. وضع جسمی مدیر شرکت به شدت وخیم است. نفر سوم نیز مردی ۶۶ ساله به نام "اصغر الف" است که از ناحیه سینه به ضرب گلوله مجروح شده است.به گفته پلیس، ضارب پس از تیراندازی از محل حادثه گریخته و اسحله کمری خود که ساخت کشورهای اروپای شرقی بوده را نیز در محل حادثه رها کرده است. در زمان این حادثه زنی نیز در یکی از اتاق‌های شرکت Cerag مشغول به کار بوده که به وی آسیبی نرسیده است. دستور جلب ضارب .پلیس وین با اطلاع از حادثه، دستور دستگیری ضارب ناشناس را صادر می‌کند. اما به گفته مقامات انتظامی، ضارب در ساعت ۲۲ و سی دقیقه خود را به ایستگاه پلیس معرفی کرده و بازجویی از وی تا بامداد جمعه (۲۳ ژوئیه) به درازا کشیده است.برای انتقال مجروحان پلیس وین مجبور به بستن مرکز شهر شد. در این میان هزاران توریست و ساکنان وین شاهد عملیات نجات مجروحان بوده‌اند. برای نشستن هلی‌کوپترهای امدادی، پلیس مجبور به بستن محوطه وسیعی در مرکز وین شده است.به گفته پزشک امدادی، هر دو مجروح در زمان انتقال به بیمارستان به هوش بوده‌اند. ابهام درباره دلایل نزاع.هنوز از جزییات مشاجره میان این چهار مرد اطلاعی در دست نیست. به گفته پلیس، محل حادثه بسیار آشفته بوده و کاغذهای زیادی به صورت پراکنده بر روی زمین مشاهده شده است. هر چهار نفر، سه قربانی و ضارب، ایرانی و یا ایرانی‌تبار بوده‌اند.شرکت Cerag در عرصه‌های مختلفی همچون مستغلات، تاسیس زیرساختارها و صنایع نفت و گاز فعال بوده است. بنا به اطلاع صفحه اینترنتی این شرکت، هم‌اکنون پروژه‌هایی در بوشهر و عسلویه از سوی شرکت Cerag در حال انجام است. بنا بر شواهد موجود، این شرکت پروانه کار در اتریش را نداشته، زیرا اغلب معاملات این شرکت در کشورهای عربی و ایران صورت می‌گیرد.پلیس در حال حاضر انگیزه سیاسی برای انجام این حادثه را منتفی می‌داند.
گرمای 56 درجه در کرمان/ درختان پرتقال و خرما سوختند
اینهم بخشی از عملکرد پیام دو سال پیش نو روزی رهبر لوطی جماران خامنه ای کهریزکی می باشد که در پیام نوروزی خود سال را سال نوآوری و شکوفائی نامیده بود که اکنون اینگونه پیام نو آوری و شکوفائی اقتصادی وی بدلیل فراهم کرن خدمات و امکانات شهری و روستائی دولت مدعی ساده زیست و اشق خدمتگزاری به مردم ایران در استان کرمان شکوفا شده است که به جای شکوفائی منتهی به نابودی و تخریب شده است.
مهر: بخشدار شهداد با اشاره به ثبت گرمای 56 درجه سانتیگراد در شهداد و تلفات سنگین به دامها و کشاورزی این منطقه گفت. گرمای شدید زندگی مردم را دچار اختلال کرده و دمای هوا به مرحله بحرانی رسیده است.محمد مومنی اظهار داشت: طی روزهای اخیر دمای هوا در بخش شهداد با 15 هزار نفر جمعیت در شهرستان کرمان به حدی افزایش یافته است که روال زندگی مردم مختل شده است و تلفات سنگینی به دامداری و کشاورزی منطقه وارد شده است.وی افزود: دمای هوا در برخی ساعات در شهر شهداد به 52 درجه سانتیگراد و در منطقه گندم بریان به 56
درجه سانتیگراد نیز رسیده است و دستگاههای هواشناسی این دما را به صورت رسمی ثبت کرده اند.مردم از خانه بیرون نمی آیند.مومنی با بحرانی خواندن وضعیت فعلی بخش شهداد در شهرستان کرمان افزود: تغییر ساعات کار ادارت در شهداد الزامی است زیرا به دلیل گرمای شدید هوا بیشتر مردم از ساعت 11 صبح به بعد از منازل خارج نمی شوند و ادارات عملا بدون ارباب رجوع شده اند به همین دلیل باید با مساعدت مسئولان ساعات کاری در این منطقه زودتر شروع شود و قبل از اوج گرمای هوا نیز تمام شود.وی ادامه داد: دمای هوا به قدری افزایش یافته است که دو سوم خرمای "مضافتی" شهداد در آستانه برداشت روی درختان خرما خشکیده است و این مسئله در خصوص خرمای "شیرکی" هم صدق می کند و عملا دو سوم محصول خشک شده امسال، صرف خوراک دام خواهد شد.برگهای درختان مرکبات و نخلهای شهداد سوخته اندمومنی افزود: تمام درختان خرما و بخصوص مرکبات شهداد که از محصولات کشاورزی منحصر بفرد منطقه نیز بود، خسارت دیده اند بطوریکه برگهای کلیه درختانی که در معرض آفتاب می باشند صد درصد سوخته است و تنها در بخشهای پائینی درختان برگ سبز وجود دارد.وی افزود: بسیاری از دامهای منطقه نیز در این دمای شدید تلف شده اند که میزان تلفات درحال بررسی است و بزودی اعلام می شود.چهار روستا از سکنه خالی شده است.وی درخصوص آب شرب شهداد نیز گفت: به دلیل اینکه آب به وسیله کانال به شهداد منتقل می شود و تبخیر آب در مسیر انتقال، میزان آب شرب شهر شهداد به یک دهم گذشته رسیده است، اما در زمینه تامین آب شرب در شهداد هنوز به جیره بندی نرسیده ایم اما در برخی بخشها مانند "اندوه جرد" با مشکل جدی مواجه شده ایم ضمن اینکه چهار روستا نیز به دلیل قطع کامل جریان آب کشاورزی خالی از سکنه شده اند و مهاجرت از این روستاها در حال انجام است که به عنوان مثال می توان به روستای "اکبر آباد" که قبلا یکی از مناطق خوش آب و هوا و قطبهای کشاورزی منطقه بود اشاره کرد.95 درصد مرکبات شهداد نابود شده است.وی افزود: اکثر قناتهای منطقه خشک شده اند و این مسئله موجب شده است حداقل 95 درصد مرکبات منطقه شهداد از بین برود و درحقیقت مرکبات شهداد که به دلیل طعم خاص مورد علاقه مصرف کنندگان بود، نابود شده است.وی گفت: محصول یونجه که برای تامین خوراک دام استفاده می شد نیز از بین رفته است و دامهای منطقه در خطر قرار دارند.آبی برای ذخیره سازی وجود ندارد.بخشدار شهداد در خصوص استحصال آبهای سطحی نیز گفت: چند سد خاکی در منطقه احداث شده است اما آبی نیست که پشت سدها جمع شود چون اصولا باران نباریده است که آبی جاری شود.وی ادامه داد: از مسئولان می خواهیم با توجه به افزایش شدید دمای هوا طی روزهای اخیر تدابیر لازم را در جهت تغییر تعرفه آب و برق در نظر بگیرند.وی گفت: مردم برای اینکه بخواهند فقط دست خودشان را بشویند باید حداقل بعد از باز کردن شیر آب 15 دقیقه صبر کنند تا دمای آب پائین بیاید و یا اینکه نصب یک کلر آبی به هیچ وجه نمی تواند دمای خانه را در حد معمول 35 درجه هم کاهش دهد و اجبارا باید از چندین سیستم سرمایشی استفاده کنند.وی گفت: به دلیل متناسب نبودن تعرفه ها با شرایط آب و هوایی در آینده با مشکل قبض های سنگین نیز مواجه خواهیم شد.
مجموعه چند گزارش خبر زیر که بخشی دیگر از عملکرد رهبر و مسئولان رژیم ضد بشری کودتائی و ضد بشری می باشد که در سیاه چال هایش پیرامون قربانیان اسیر ودربند رخ داده شده است که بر عمق پرونده ی ننگین و سنگین جانیان دارای کار نامه ی رتبه داری محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در جهان می باشد افزوده شده است که چگونه با دانشجویان آزادیخواه بر خورد می کند و چه بر سر اینان آورده می شود که آن را سر به نیست می ند یا به بهانه خد کشی می کشد . یا سایر قربانیان را در صف نوبت اعدام قرارمی دهد . یا اینکه مجبور به اعتصاب غای اعتراضی شان می کند . چونکه ناشی از شرایط طاقت فرسای سخت فشار های روحی و روانی تحمیل شده می باشد که چند نمونه این گزارش خبر ها چنین است .
خودکشی آزیتا میزبان، فعال دانشجویی دانشگاه بیرجند و مدیر مسئول نشریه سکوت
آزیتا میزبان دانشجوی دانشگاه بیرجند، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی بیرجند و مدیر مسئول نشریه سکوت، ارگان انجمن اسلامی بیرجند دو روز پیش در اثر خودکشی فوت کرد.طی اخبار رسیده به دانشجونیوز آزیتا میزبان با خوردن سم اقدام به خودکشی نموده است. دوستان وی علت این موضوع را نامشخص اعلام کردند.طی سال های گذشته تعداد قابل توجهی از دانشجویان در اثر فشارهای اجتماعی، شرایط و مشکلات تحصیلی خودکشی کرده اند. در اظهار نظر رسمی مشاور وزیر علوم در مصاحبه با رسانه های دولتی، خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان است.گفتنی است تعداد دخترانی که اقدام به خودکشی می کنند بیش از پسران است. همچنین رئیس حراست کل وزرات علوم گفته بود، از هر ۲۸ مورد خودکشی دانشجویی در ایران، ۷ مورد مربوط به پسران و ۲۱ مورد مربوط به دختران است.طی آماری نیز که مهرداد دشتی، معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با ایسنا اعلام نموده در هر ترم هشت نفر از دانشجویان این دانشگاه اقدام به خودکشی می‌کنند.دانشجو نیوز درگذشت آزیتا میزبان، فعال دانشجویی و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت را به تمامی دانشجویان تسلیت می گوید
.
انتقال ارژنگ داودی در دومین هفته اعتصاب غذا به بهداری زندان
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی در دومین هفتۀ اعتصاب غذا ی خود در اعتراض به سرکوب و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در اعتراض به شرایط غیر انسانی و محدودیتها از روز چهارشنبه 23 تیر ماه وادار به اعتصاب غذا شده است . در دومین هفتۀ اعتصاب غذای خود در اثر به وخامت گراییدن شرایط جسمی اش به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.آقای داودی از ضعف شدید،سر درد و سرگیجه و سایر موارد رنج می برد.زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اعتراض به سلب حقوق اولیه اش از روز 23 تیرماه وادار به اعتصاب غذا شد.او خواستار حقوق اولیه خود که از جمله آنها؛ پایان دادن به محدودیتها مانند محرومیت از تماس با خانواده اش،پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی این خانواده و رسیدگی پزشکی به بیماریهایش و بیماری سایر زندانیان سیاسی است.زندانیان سیاسی از زمان انتقال به بند3 معروف به بند کارگری ناچار هستند که در حضور پاسداربندها با خانواده هایشان و بخصوص با همسران خود صحبت کنند. پاسداربندها بی شرمانه به صحبتهای خانوادگی آنها گوش فرا میدهند
.
بازداشت كاويز نوزدهي براي گذراندن دوران محكوميت
خبرگزاری هرانا - " كاويز نوزدهي " شهروند بهايي ساكن مشهد صبح روز پنج شنبه 31 تير ماه 89 پس از احضار به دايره اجراي احكام دادسراي مشهد ، بازداشت و براي گذراندن محكوميت 2 ساله به زندان وكيل آباد مشهد منتقل گرديد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده به همراه هشت شهروند بهايي ديگر طبق پرونده مختومه اعلام شده اي مربوط به مرداد 1384 ، با تشديد فشارهاي اخيربر شهروندان بهايي ايران طي ماههاي گذشته محاكمه شده و به اتهام " تبليغ عليه نظام ، اقدام عليه امنيت ملي از طريق عضويت در تشكيلات بهايي ، ارتباط با بيگانگان ، تشكيل اجتماعات غير قانوني و نشر و توزيع سي دي و كتب " به 2 و 5 سال محكوم شده اند
.
یک زندانی در زندان سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام است
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم به اتهام دروغین حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده است و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.زندانی لقمان عبدالله زاده 32 ساله 6 ماه پیش با یورش مامورین به منزلش دستگیر و به اتهام داشتن مواد مخدر به آگاهی سنندج برده شد. بنابه گفته خانواده اش او تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت تا وادار به اعتراف شود.سپس پرونده او به شعبه 1 دادگاه انقلاب و عمومی سنندج منتقل شد. در آنجا محاکمه و محکوم به اعدام شد.او در جریان محاکمه از داشتن وکیل محروم بود.بنابه گفته خانواده آقای عبدالله زاده مقدم این اتهام نسبت داده شده دروغ می باشد و طرحی از پیش تعیین شده برای اعدام عزیزشان می باشد.زندانی لقمان عبدالله زاده مقدم پیش از این به اتهام قتل مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود ولی پس از مدتی بازداشت به بی گناهی او پی بردند و او را آزاد کردند و دستگیری مجدد او در این راستا می باشد و اتهام مواد مخدر نسبت داده شده برای توجیه عمل جنایتکارانه اعدام می باشد.او در انتظار اعدام بسر می برد.زندانی لقمان عبدالله زاده در حال حاضر در زندان سنندج زندانی است. خانم آمنه مناف زاده 45 ساله مدت کوتاهی پس از دستگیری همسرش آقای لقمان عبدالله زاده با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان به اتهام فعالیتهای سیاسی علیه رژیم دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در زندان ارومیه منتقل شد و پس از چند ماه بودن در سلولهای انفرادی به بند زنان زندان ارومیه امنتقل شد و در حال حاضر در بلاتکلیفی بسر می برد.تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی تحت عنوان حمل مواد مخدر اعدام شده ان
د
.