دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 7 مرداد ماه سال1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " ديكته هاي پرغلط "
کسیکه خوب می داند که نه دیکته نوشتاری که نطق گفتاری حاکمان رژیم ضد بشی نه فقط غلط که وارونه می باشد. از موضع فرافکنی معلم غلط گیری املای دیگران نمی شود. مگر اینکه قلم بر دست وارونه گوی باشد؟"
کیست که نداند شرایط اقتصادی کشور چگونه نا بسامان است و چگونه هرروز بر ضریب افزاش کاهش بودجه دولت افزوده می گردد ؟ از سوی دیگر چگونه هرروز بر رشد ارقام کالا های وارداتی که چند برابر کالاها نسبت به صادرات هست ادامه می یابد که هم موجب افزایش کاهش کسری بودجه ، هم موجب رشد روند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری در جامعه شده است . بد تر اینکه سبب روند به رو به رشد تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی شده است که موج اخراج و بیکاری کار گران را در پی داشته ست؟ همچنین این شرایط نا هنجار نه کمکی به وضعیت 80 % جمعیت کشور نکرده است که بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند ، بلکه با اعمال تحریم ها و غارتگری ودزدی های نجومی درون دولت و حاکمیت از رأس تا ذیل آلوده به فساد و رشوه و تبعیض باعث مضاعف شدن شرایط طاقت فرسا و تحمل ناپذیر برای محرومان وتهی دستانی شده است که رئیس دولت مدعی ساده زیست امام زمانی و اصول گرای عاشق به خدمت گزاری مردم قول بردن نان بر توی سفره های خالی شان با مبارزه کردن مفسدان اقتصادی به اینان داده بود . اما عجیب است ک طللبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز وارونه گو ی با پاک کردن صورت مسئله جائیکه که نه دیکته ی حاکمان و دولت مردان از ابتدا تا انتهایش غلط است ، بلکه نطق های گفتاری با قول و وعده دادن و اعداد و ارقام شان نیز دربست نه غلط که معکوس می باشد . گرچه امکان تصحیح کردن غلط ها شاید اشد ، ولی راه چاره درست کردن وارونه گوئی ها فقط با تغییر شرایط امکان پذیرمی باشد . ولی این قلم بر دست از موضع فرار به جلو مدعی شده است که دیکته ی دیگران پر از غلط است . چونکه با این ادعای وارونه تلاش می کند تا با ضرب سیلی صرت سرخ کرده باشد وپاسخ به قطعنامه ی تحریم 1929 شورای امنیت سازمان ملل و تصویب تحریم های بیشتر در کنگره ی آمریکا و تحریم های اتحادیه ی اروپا و کانادا را داده باشد . بنابراین در این رابطه لیستی از مطالبی چندین سال تکراری را بصورت گزینه ای ردیف کرده که هیج مورد تازه و جدیدی در این روضه خوانی باز تولید تکراری با گریز به کربلا زدن ها وجود ندارد به جز برجسته کردن گزیدگی لیست تحریم ها با ادعای غيرقانوني بودن شان که شامل ، 41 نفر از مقامات تروریستی رژیم ضد بشری کودتائی و 57 شركت پوششی اهداف پروژه ی هسته ای می شود که بازيرمجموعه هاي آن که 15شركت وابسته به سپاه پاسداران غارتگر و کودتاگر و سرکوبگر است را که بقول خودش درفهرست تحريم هاي خصمانه اتحاديه ی اروپای کم هوش در یادداشت روز خود بیان کرده است.
البته طلبه پاسدار قلم بر دست در دنباله اشاره به نکته کلیدی ثابت مانور جنگ تبلیغاتی علیه آمریکا و حضور پاسداران در عراق وافغانستان کرده است. بعلاوه 27 کشور عضو اتحادیه ی اروپا را غیر مستقل و وابسته به آمریکا نموده است و مدعی شده که اینان بطور کور کورانه اطاعت از کپی بر داری دیکته پر غلط آمریکا می کنند تابه جای ارائه ی راه حل برای وضعیت بشدت نا بسامان اقتصادی کشور و دلسوزی کردن برای امور معیشتی مردم نا راضی و محروم وخشمگین که زیر فشار طاقت فرسا قرار دارند که بخشی ناشی از اتخاذ تصمیمات تحریم های آمریکا و اروپا و بخش اعظم آن مربوط به ضریب غارتگری حاکمان دزد و عوامفریب و دین فروش می باشد . اما عجیب است در مقابل ابراز نگرانی نسبت به از دست دادن منافع کلان اروپا و حتی کا نادا در بازار اقتصادی ایران کرده است که با سیاست خائنانه چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن دنبال شده و هنوز هم پیگیری می شود . در نهایت اذعان کرده است که این سیاست تحریم ها چنین موجب ضرر و زیان اقتصادی کشور های اتحادیه اروپای کم هوش و کانادا خواهد شد :
"اتحاديه اروپا عليرغم آنكه 27 عضو داشته و قاعدتا بايستي در تصميم گيريهاي خود مستقل عمل نمايند، اما عملا ديكته خود را از روي دست آمريكا مي نويسند، آن هم ديكته هاي پرغلط و نسخه هاي بي اثري كه بارها ناكارآمدي خود را در برابر عزم و اراده ملت ايران نشان داده است. اتحاديه اروپا پيش از اين نيز در مسايل جهاني و واكنش در قبال آنها، نشان داده كه چشم و گوش بسته دنباله رو سياست ها و تصميم گيري هاي آمريكاست.جنگ عراق و افغانستان در منطقه، نمونه هاي بارز و انكارناپذيري از اين تقليد كوركورانه است. در ماجراي تصويب قطعنامه اخير تحريم در شوراي امنيت نيز اين اتحاديه اروپا بود كه افسار خود را به دست سران واشنگتن داد و بدون آنكه به عاقبت تصميم خود بينديشد، راي به محكوميت ايران داد.در حال حاضر گردش مالي و تجاري جمهوري اسلامي با اتحاديه اروپا بيش از صدها ميليارد يورو است. اين حجم از تبادلات اقتصادي، در شرايط بحراني اروپا و اقتصادي كه هر روز صداي خرد شدن استخوانهايش به گوش مي رسد و موج بيكاري و فقر آنها را فلج كرده، به خودي خود، گردش حيات در رگهاي فرسوده اقتصاد رو به زوال آنهاست.اتحاديه اروپا در تصميم گيري اخير خود، جمهوري اسلامي را تحريم نكرده بلكه در واقع تحريم عليه شركت هاي اروپايي به تصويب رسانده است چرا كه عملا اين شركت ها از كار با ايران محروم شده و از دايره امور تجارت و بازرگاني ما خارج مي شوند. بنابراين اولين ضربه اعمال اين تحريم ها قبل از آنكه به ايران وارد شود بر سر خود اروپايي ها خواهد نشست. اصولا اروپايي ها آدم هاي باهوشي نيستند! چرا كه براي چندمين بار «مسير تحريم» را كه مسيري كهنه، آزموده شده، غيركارآمد كه اتفاقا داراي تاثير معكوسي هم مي باشد، انتخاب كرده اند. تصويب اين تحريم ها اگر براي اعمال فشاربر ايران به منظور توقف فعاليت هاي هسته اي و دستيابي به فناوري اتمي است كه رسماً بارها ايران اعلام كرده و در عمل نشان داده كه هرگز در اين باره كوتاه نيامده و ذره اي در مسير تحقق اهداف هسته اي خود خلل وارد نمي كند. سياست چماق و هويج ديگر نخ نما شده و تار و پود آن از هم گسسته شده است. استفاده چند باره اروپايي ها از اين شيوه را، باز هم بگذاريد به پاي ضريب هوشي آنان!آنچه از تصميم اخير اتحاديه اروپا و كانادا بر جاي مي ماند، ديوار بلند بي اعتمادي به آنان است. كشورهايي كه امروز خودشان را در صف دشمنان ما قرار مي دهند، نبايد در آينده انتظاري جز مقابله به مثل از سوي جمهوري اسلامي ايران را داشته باشند"
در خاتمه اینکه اکنون که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اشاره به کم هوش بودن اروپائی ها کرده است و از سیاست مماشت گرایانه اروپا در گذشته یاد نموده که چگونه بی تأثیر بوده است . باید گفت که وی در این مورد راست می گوید. زیرا اگر چنانچه آن زمان و یا دوران رفسنجانی مکار بساز و بفروش که همراه با موج اقدامات تروریستی و تعقیب و ترور مخلفان ایرانی در اروپا دنبال می شد . سپس زمانی که سرنخ آنگونه لو رفت که منجر به صدور احکام تروریست های اعزامی در داد گاه میکنوس آلمان شد و رهبران و مسئولان کلیدی رژیم تروریستی ضد بشری هم متهم به ترور مخالفین در آلمان شدند. البته این پرونده همچنان گشوده است . به خصوص اینکه بر طبل تعقیب و ترور سلمان رشد نویسنده کتاب آیات شیطانی کوبیده می شد و برای کشتن وی و جدا کردن سرش فتوای جایزه دادن میلیون دلاری تعیین شد که در مجموع منجر به فر اخواندن 12 سفرای کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا بعنوان اعتراض شد . اگر چنانچه این سیاست از سوی اتحادیه ی اروپا ادامه می یافت . مطمئناً نه اینکه موجب تغییر رژیم ضد بشری مهار و اصلاح ناپذیری حاکم بر ایران می شد، بلکه شرایط هم به وضعیت کنونی ایران ختم نمی شد و بحران اشغال نظامی افغانستان و عراق هم نه ضروری و نه وپیش می آمد. همینطور بی ثباتی و ناامنی خاور میانه هم بدلیل جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس با اسرائیل از سوی پاسداران هم رخ نمی داد. همچنین ناامنی و تنش و بی ثباتی و بحران وجنگی کنونی در خاورمیانه جایگزین روند مذاکرات صلح خاورمیانه نمی شد و این سایه وحشت از شروع جنگی دیگر سنگینی نمی کرد . صد البته فرصت هم برای حاکمان رژیم ضد بشری پیش نمی آمد تا که اهداف طرح پروژه ی هسته ای خود شان را تعثیب و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای کنند که اکنون پس از کودتای پاسداران وچنگ انداختن بر تأسیسات هسته ای و نفتی و گازی برای کنترل و مهار کردنش نیاز به تصویب های تحریم در شورای امنیت ساز مان ملل و کنگره ی آمریکا و اتحادیه ی اروپا باشد حتی تأکید هم شده است که در صورت عدم کار ساز بودن این تحریم ها از گزینش روی میز بودن نظامی استفاه خواهد شد .
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890507/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 7 مرداد ماه سال1389
ديكته هاي پرغلط (يادداشت روز
)