روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 3 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " زلزله در اركان اتحاديه اروپا"
"انگاری رژیم ضد بشری بحران زا و بحران زی 32 سال نمی باشد و خودش با بحران نیآمده است و با بحران و صدور بحران با تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز به حکومت ننگین خود ادامه نداده که اکنون خبر از بحران در میان کشورهای اتحادیه اروپا داده شده است؟"
آنگونه سرمقاله نویس از بحران های پی در پی در میان کشورهای اتحادیه ی اروپا خبر داده شده است که انگاری رژیم ضد بشری بحران زا و بحران زی 32 سال نمی باشد و خودش با بحران نیآمده است و با بحران و صدور بحران با تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز به حکومت ننگین خود ادامه نداده است و اکنون نیز در بن بست و غرق در بحران گوناگون از جمله بحران عدم مشروعیت و بحران هسته ای بسر نمی برد که سرمقاله نویس چنین فرافکنی کرده است؟ البته اینگونه قلم زنی کردن گذشته از اینکه از فرار از پرداختن به مسائل وشرایط داخلی می باشد . از سوی دیگر ایجاد نوعی ایجاد توازن و بالانس میان ناپر هیزی کردن های ایشان است که هر از گاهی به مسائل داخلی پرداخته و اشاره به چگونه ادامه جنگ قدرت و ثروت میان باندهای حاکم غالب کودتاگر با جناح مغلوب پرداخته می شود و در ادامه رهنمود داده می شود .اگر چنانچه تلاش برای راه حلی با اتحاد و همبستگی برای رفع اختلاف و تضادها و رقابت ها با هم نشود و این اوضاع و این شرایط خطرناک بحرانی ادامه یابد و مسئولان در صدد مهارش بر نیایند در نهایت منتهی به وضعیت خطرناک کنترل نا شدنی خواهد شد که آن زمان همه ضرر و زیان می بینند. اما عجیب و جالب است که حال از اعتراضات خیابانی در یونان و فرانسه و ایتالیا گفته و مدعی شده که ادامه ی این اوضاع وخامت بار موجب سر شکستگی اروپا شده است . البته اینگونه تحلیل دادن تعجب انگیز و نوعی فرافکنی کردن می باشد. چونکه زمان زیادی از اعتراضات مردم معترض و ناراضیان ایرانی نمی گذرد که پس از 22 خرداد 88 شروع و تمام سال را در بر گرفت .آنگونه که همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه همراه بود . از سوی دیگر اوضاع بحرانی و نابسامان اقتصادی ایران آنچنان است که روند رو به صعود واردات بیش از 3 برابر کالا ها نسبت به صادرات ادامه دارد . آنگونه که هر روز موجب تعطیل شدن بیشتر واحد های تولیدی و صنعتی می شود و بر صف طولانی تر شدن بیکار ی کار گران از کار اخراج شده افزوده می گردد . به خصوص اینکه نرخ رشد تورم و گرانی نفس مردم را گرفته است و مکمل رشد بیشتر فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی شده است . البته همچون قلم بر دستان یادداشت روز نویسان دروغ پرداز کیهان که از هر جا شروع به قلم زنی می کنند و پیرامون هر موضوعی که باشد عاقبت می بایست به متهم کردن سران رقیب ختم شود که اینان ستون پنجم و نفوذی های دشمن و همکاران دستگاه جاسوسی دشمن به خصوص آمریکا می باشند . سر مقاله نویس نیز تعهد دارد که پیرامون هر موضوع داخلی و خارجی که قلم فرسائی می کند آمریکا را از قلم نیندازد . بنابراین اکنون که محور بررسی بحران در میان کشور های اتحادیه ی اروپا نموده است. در پایان سر مقاله خود را اختصاص به ایجاد اختلاف میان آمریکا و آلمان در صحنه ی رسانه ای و سیاسی داده و چنین از پاتک سنگین آمریکا به آلمان یاد کرده است :
"از اين ديدگاه، آنچه در صحنه رسانه‌اي و حتي در مقياس سياسي اروپا عليه آلمان شاهديم، در چارچوب "پاتك سنگين واشنتگن" عليه آلمان قابل پيگيري و اثبات است و تمامي ويژگيهاي يك سياست خصمانه و تهاجمي عليه برلين را با خود بهمراه دارد. اگر از همين زاويه به سير تحولات اخير بحران اروپا بنگريم، بهتر قابل درك خواهد بود كه بيشترين بهره‌هاي اين روند پرشتاب، نصيب آمريكا شده و مي‌شود كه در آن واحد، اركان اتحاديه اروپا و بنيان همبستگي در "حوزه يورو" را با زلزله‌اي عظيم و پرتوان مواجه ساخته و "ابتكار عمل" را براي نخستين بار از آلمانها گرفته است"
در خاتمه اینکه معلوم نیست که چرا سرمقاله نویس فراموش کرده است تا که به این مسئله تناقض آمیز به پردازد که چگونه است در شرایطی که بیش از 30 سال است جنگ لفظی و قلمی و تبلیغاتی میان رژیم ضد بشری با شیطان بزرگ آمریکا ادامه دارد . دلیل اینکه پاسدار گماشته احمدی نژاد نه اینکه نامه یا بقول آخوند احمد جنتی الهی نامه طولانی برای جرج بوش نوشت ، بلکه نامه ی تبریک هم برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نوشت که جانشین بوش شده است؟ مهمتر اینکه بدون توجه به این اعتراف که گفته باور به تئوری های اقتصادی ندارد. در صورتیکه اکنون اوضاع اقتصادی آنگونه وخیم ونا بسامان می باشد که سر مقاله نویس بهتر از دیگران اشراف به این واقعیت دارد . اما این پاسدار گماشته احمدی نژاد به جای اینکه طرحی ارائه کند.یا اینکه ابتکاری اتخاذ نماید که مکمل پیام نوآوری و شکوفائی اقتصادی نوروزی دو سال پیش رهبر لوطی جماران شود تاکه مانع از رشد شتاب دار روند بیش از 3 برابری واردات کا لاهای بیش از صادرات شود که نه سرمایه ی مملکت همچنان از کشور خارج شود ، بلکه موجب ورشکسته شدن بیشتر کار خانه ها و واحد های تولیدی صنعتی نشود که موجب موج روز افزون اخراج و بیکاری کارگران را بهمراه نداشته باشد . ولی جالب است که در جمع بسیجیان دوران تبلیغات ریاست جمهوری دورهی دهم تصمیم گرفت تا برای اصلاح ساختار جهان ودر اختیار گرفتن مدیریت آن فرهنگ و اقتصاد بسیجی را به آمریکا صادر کند تا معضل بحران مالی و بانکی و اقتصادی ومشکل تورم آمریکا و سپس اروپا را حل کند . آری معلوم نیست که چرا سر مقاله نویس به این موضوع تناقض آمیز کمدی بر خورد یا حداقل اشاره نمی کند آنگاه گیر به آمریکا دهد و از بحران اقتصادی کشور های اتحادیه ی اروپا سخن بگوید؟!
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890503/13890503_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 3 مرداد ماه سال 1389
زلزله در اركان اتحاديه اروپا