روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 9 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری "واقعيت‌هائي درباره توطئه تحريم"
"شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لف لف خورد گه دانه دانه "
در رژیم ضد بشری عوامفریبی و وارونه گوئی و آدرس غلط دادن ها و تصویر مار کشیدن و مار قالب کردن و نشان دادن ها یک شیوه ی مرسوم و عادی شده است که زیر چتر دین ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و سانسور و خفقان شده دنبال شده است و تاریخچه ی 32 ساله دارد . البته برای فرار از پاسخگوئی ها و بیان واقعیات و گریز از نپرداختن به مطالبات مردم ایران تا که گفته نشود که چرا 32 سال است این مطالبات قول داده شده نه پرداخت نشده ، بلکه انباشت شده و به تعویق افتاده است . ضمن دروغ پردازی ها از سوی دیگر شوی دشمن بیگانه تراشی اجرا شده است که ترفند وشگرد جنگ روانی تبلیغاتی است که مکمل منحرف کردن اذهان عمومی شده است . بطور مثال اگر همین تیتر سر مقاله "واقعیت هائی در باره ی توطئه ی تحریم " توجه شود چون مشخص است که مخاطبان برون مرز ونه مسئولان رژیم ضد بشری می باشند . بنابراین پیرامونش سئوال است که چگونه است که 32 سال است که غرب به جای مردم ایران بر سر سفره ی پهن شده خوان یغما نشسته و بطور دائم در حال چپاولگری بوده اندکه در پرتو سیاست خائنانه ی چوب حراج بر منابع و ذخایر طبیعی و ارزی کشور به پیش برده شده است. ولی عجیب است که اینان همچنان در حال توطئه ی نه علیه ی حاکمان رژیم ضد بشری که علیه ی مردم ایران هستد. البته اینگونه ادعای وارونه کردن سر مقاله نویس برای پاک کردن صورت مسئله است که ناشی از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای همسایه و منطقه می باشد که نقش دیوار حاشیه ی امنیتی و سپر تدافعی مقابل پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که با فراموش این علت ها به معلول پرداخته می شود که همان تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه ی 1929 اخیر است که موجب شده تحریم های بیشتر کنگره ی آمریکا و اتحادیه ی اروپا و کا نادا را در پی داشته باشد. زیرا که رهبر و مسئولین هسته ای رژیم ضد بشری حاضر به پذیرش توقف غنی سازی اورانیوم نده و به موافقت آن تن نداده اندو همچنان اصرار بر ادامه ی آن دارند که موجب اینگونه واکنش های تحریم ها شده است که سر مقاله نویس این اقدام را تعبیر به توطئه های آمریکا و اتحادیه ی اروپا و کانادا کرده است . بهرحال سرمقاله نویس هم همچون همتای قلم زن یادداشت روز نویس خود در دروغ نامه ی کیهان لیستی از ادعاهای وارونه راضمیمه تکرار تصویب قطعنامه های تحریم از سوی شورای امنیت سازمان وملل و کنگره آمریکا و اتحادیه ی اروپا و کانادا غرب نموده و مثل همیشه از موضع ضد آمریکائی اینگونه آن را به توطئه ی آمریکاوصل نموده است :
"اين اسامي، دو نكته را فاش مي‌كنند، اول آنكه در رأس اين توطئه،‌ آمريكا قرار دارد و دوم آنكه آنچه توسط شوراي امنيت سازمان تصويب شده است نيز به همين چند كشور مربوط مي‌شود كه باز هم آمريكا در رأس آنها قرار دارد. به عبارت روشن تر، خط دهي اصلي و طراحي اين توطئه توسط آمريكا صورت گرفته و همراهي ساير كشورها با آمريكا نوعي پيروي از اين كشور است كه عنوان "ناخواسته" مي‌تواند براي آن عنواني مناسب باشد. واقعيت اينست كه اروپائي‌ها مايل نيستند منافع اقتصادي خود را با خواست و ارا ده آمريكا گره بزنند و نوع تحريم‌هاي اتحاديه اروپا نيز همين واقعيت را نشان مي‌دهد. درباره كانادا نيز همين نكته صدق مي‌كند و اين مجموعه، چارچوب خاصي را براي تحريم‌ها انتخاب كرده‌اند كه از يكطرف در ظاهر با آمريكا همراهي كرده باشند و از طرف ديگر، منافع اقتصادي خود را به خطر بياندازند"
در ادامه ی وارونه گوئی و فراموش کردن ادعاهای گذشته در دفاع از پروژه ی هسته ای که تأکید می شد تحریم ها بی اثر می باشند و موجب خود کفائی و رشد شکوفائی در همه زمینه ها بدون وابستگی می شود . همچنین با نا دیده انگاشتن عمدی تهدید های پاسدار لمپن و گماشته احمدی نژاد که در تور سفر های استانی خود با بلند کردن انگشت دست و نماینده ی ملت ایران شدن غرب و سازمان ملل را تهدید می کرد و می گفت که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره های بی ارزشی بیش نیستند و می افزود آنقدر از اینگونه قطعنامه ها تصویب و صادر کنید تا قطعنامه دان هایتان پاره شود . یا اینکه جیغ و هوار می زن که از نظرملت ایران این قطعنامه ا پشیزی ارزش ندارد و می گفت از نظر ملت مذاکره تمام شده و پرونده ی هسته ای بسته شده است . همچنین ملت ایران می گوید که انرژی هسته ای حق مسلم ماست که از آ ن سر و سوزنی پائین نمی آئیم . اما اکنون سر مقاله نویس با کتمان کردن حقایق اینگونه دست به مظلوم نمائی و وارونه گوئی زده و مدافع ملت شده و ادعای نظر دادن معکوس محور تحریم ها شده است :
" اول آنكه برخلاف ادعاي دولت‌هاي آمريكا، كانادا و اتحاديه اروپا كه مي‌گويند تحريم‌ها ملت ا يران را نشانه نمي‌روند، اگر لطمه‌اي متوجه ايران باشد بدون ترديد ملت ايران در كانون اين لطمات قرار خواهد داشت. شوراي امنيت سازمان ملل هم مدعي است صدور قطعنامه 1929 نوعي برخورد با دولت و در عين حال حمايت از ملت ايران است. ولي واقعيت اينست كه اين ادعاها كاملاً انحرافي و نوعي مغالطه مي‌باشد. تفكيك دولت از ملت، كه در ادعاهاي تحريم كنندگان صورت مي‌گيرد، خود يك توطئه كثيف‌تر است. علاوه بر اين، امكان ندارد چيزي موجب وارد شدن لطمه به دولت شود ولي ضرر آن متوجه ملت نشود. مهمتر آنكه براي غربي‌ها اموري از قبيل انرژي هسته‌اي وحقوق بشر فقط بهانه‌ايست كه درصدد هستند انتقام خود را از ملت ايران، كه با قيام و ا نقلاب خود نفوذ استعماري آنها در ايران را قطع كرد، بگيرند"
باز هم سرمقاله نویس بیشتر تناقض گوئی نموده است . زیرا که بر خلاف ادعای وارونه اش اکنون اینگونه اعتراف کرده و به استقبال تحریم ها رفته است :
واقعيت دوم اينست كه تجربه 31 ساله ما نشان داده ما مي‌توانيم در برابر تحريم‌ها بايستيم و از اين عرصه كارزار نيز پيروز بيرون بيائيم. در جنگ تحميلي 8 ساله علاوه بر مشكلات خود جنگ، تحريم‌ها هم هر روز بيشتر مي‌شدند و ملت ايران با مقاومت شجاعانه در صحنه دفاع و همبستگي هوشيارانه در عرصه‌هاي ديگر به ويژه مقابله با تحريم‌ها توانست كليه توطئه‌ها را خنثي كند و راه را براي پيشرفت در زمينه‌هاي مختلف هموار نمايد. قطعاً اينبار نيز چنين خواهد شد و ملت ايران يكبار ديگر دشمنان خود را مأيوس خواهد كرد. تحريم‌ها را ناديده گرفتن يا كوچك شمردن درست نيست. ما اگر هنري داريم كه داريم، اينست كه در برابر تحريم‌هائي كه كوچك نيستند مي‌ايستيم و موفق هم ميشويم"
بالاخره اینکه سر مقاله نویس در پایان مقاله ی خود اعتراف به وحشت متزلزل بودن رژیم ضد بشری نموده است و رهنمود سیاست تنش زدائی خارجی داده است و این چنین تأکید بر تلاش همگی برای حفاظت از رژیم ضد بشری در برابر خطر تحریم ها را تجویز کرده است :
" واقعيت سوم اينست كه حفاظت از نظام جمهوري اسلامي، به عنوان يك وظيفه حتمي و همگاني، ايجاب مي‌كند مسئولان از دو اهرم كارآمد بطور همزمان استفاده كنند. مقاومت در برابر زياده خواهي‌ها و تدبير براي خنثي كردن توطئه‌ها. . حفاظت از نظام جمهوري اسلامي، به ايستادگي در برابر قلدري‌ها نياز دارد ولي به ايجاد تنش نه تنها نياز ندارد بلكه با پرهيز از آنست كه مي‌توان به اين هدف رسيد. براي مقابله با "توطئه تحريم" بايد همه به اين واقعيت‌ها توجه عميق داشته باشيم و با پاي بندي به وظايف خود كه در رأس آن حفاظت از نظام جمهوري اسلامي قرار دارد، اين مرحله را نيز پشت سر بگذاريم و مطمئن باشيم كه به فضل الهي پيروز اين صحنه نيز ملت ايران خواهد بود"
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس با دوری جستن از تنش ورزی خارجی که ناشی از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز است که پیوسته دافع و مبلغ این سیاست بوده است همینطور بدون توجه به این واقعیت که اکنون مشابه ی شرایط اوایل انقلاب نیست که امکان عوامفریبی و تبلیغات روانی جنگی وجود دشته باشد که بتوان جنگ خانمان بر انداز و هستی بر باده ایران و عراق را موهبت الهی نامید که ردانه از تجربیات 8سال تحریم مردم یاد و سوء استفاده تبلیغاتی تحریم یاد نموده است . زیرا گذشته از اینکه جنگ ایران و عراق بنا بر اعتراف رفسنجانی مکار بساز و بفروش غارتگر یک هزار میلیارد دلار فقط خسارات مادی بهمراه داشت .عاقبت هم به شکست و سرکشی جام زهر از سوی خمینی شیاد ختم شد . چونکه ادامه ی آن نه نعمت که ذلت فروپا شی را در برداشت . مهمتر اینکه اکنون پاسدار سابق محسن رفیقدوست به نقل از پاسدار محسن رضائی ضمن متهم کردن موسوی که اذعان شده وی کمک نکرد تا بغداد فتح شود فاش شده است که هدف جنگ نه دفاع مقدس که فتح بغداد و اشغال عراق بوده است . عجیب تر اینکه پس از 22 سال که از آتش بس می گذرد. هنوز مناطق جنگ زده همچون استان زر و نفت خیز خوزستان نه خرابی های جنگ تر میم و باز سازی نشده است ، بلکه مردم شهر های این استان هنوز از خاموشی های برق و عدم آب آشامیدنی رنج می برند . بنا براین چون مردم ایران شناخت کامل از ماهیت جنگ افروزان عوامفریب و به خصوص غارتگری های حاکمان و آقازاده ها و شرکای دزدشان همچون پاسداران و بسیجیان و باند مافیائی انگلیسی و غارتگر مؤتلفه دارند . محال است که دیگر همچون اوایل انقلاب و دوران جنگ گول عوامفریبان جنگ افروز حاکم را بخورند و تبدیل به یکبار مصرفان برای حاکمان دزد و غارتگر شوند که برای بقای حکومت ننگین شان نیاز به سلاح اتمی دارند که ادعا شده ملت ایران مثل گذشته آمادگی پذیرش تحریم وجنگ دیگر را دارند . اینگونه خوش خیالی تداعی کنده ی این خوش باری رؤیائی است که گفته می شود : شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لف لف خورد گه دانه دانه .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890509/13890509_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 9 مرداد ماه سال 1389
واقعيت‌هائي درباره توطئه تحريم