روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 2 مراده ما سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری " دو وظيفه مهم "
"آیا عامل توسعه و رشد و فقر و بیکاری و اعتیاد و سرکوب و خفقان و دار و اعدام در استان محروم سیستان و بلوچستان آمریکا و انگلیس و اسرائیل در 32 سال گذشته اینان بوده اند؟"
پس از 10 روز دوانفجار مسجد زاهدان پیرامون آن اکنون سرمقاله نویس با ضمیمه کردن تحلیل و تفسیرو دربستر اهداف خاص روضه خوانی کرده است . البته رهنمود دو وظیفه هم چاشنی و افزوده است . زیرا که مدعی حضور پر شور مردم در مراسم کفن ودفن پاسداران کشته شدگان در زاهدان موجب خنثی شدن توطئه اختلاف کنی میان شیعه و تسنن در این استان شده است که از سوی آمریکا و انگلیس و اسرائیل ا هداف داوطلبین دو عمل انتحاری در مسجد حامع زاهدان دنبال کرده اند. ولی با اعتراف به دخالت گری در امور داخلی عراق و افغانستان و فلسطین و کشمیرمدعی شده اینگونه تبدیل به این فریاد و واکنش شده است:

" در اين مراسم، شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس و مرگ بر اسرائيل مردم نشان داد آنها عوامل اصلي اين جنايت را مي‌شناسند و سران استكبار را كانون واقعي توطئه‌ها و اقدامات تروريستي ميدانند. جمهوري اسلامي كه ده‌ها سال بزرگترين و مطمئن‌ترين حامي مسلمانان مظلوم در غزه و فلسطين و افغانستان و كشمير و ديگر مناطق اسلامي بوده و هست، اكنون آماج اين توطئه خبيث از سوي دستگاه‌هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس قرار مي‌گيرد تا به خيال خام آنان، درگير فتنه‌ي مذهبي و نزاع شيعه و سني شود. غافل از آن كه اهل تسنن در ايران اسلامي نيز مانند برادران شيعه خود بارها وفاداري خويش را به اين نظام مقدس اسلامي ثابت كرده و مردانه و مومنانه در برابر استكبار و عوامل مزدورش به دفاع از جمهوري اسلامي و كشور عزيز ايران برخاسته‌اند."
مدعی سرمقاله نویس که مشاور رفسنجانی مکار است و مجیز گو و ستایش گر رهبر لوطی جماران کهریزکی می باشد. بدون آنکه برروی خودش بیآورد که پس از اشغال نظامی ا فغانستان رفسنجانی خطاب به بوش در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود چه گفت؟ یا اینکه چگونه اعتراف به همکاری در اشغال نظامی به آمریکا نمود؟ همچنین اذعان نماید که چرا همینگونه همکاری در اشغال نظامی عراق دنبال شد؟ چونکه این همکاری در راستای اهداف خاص حضور در عراق و گسترش تسلط برای اشغال عراق بود. اما اکنون با فراموشکاری و پاک کردن صورت مسئله دست به فرافکنی زده است تا که آمریکا و انگلیس و اسرائیل را در عراق و افغانستان و خاورمیانه عامل و مروج وترغیب کننده ی تروریسم معرفی کند . همینطور آمریکا را متهم کرده که در محکوم کردن انفجار مسجد جامعه زاهدان دو دوزه بازی نموده است . بعلاوه بدون اشاره به نقش مداخله گری پاسداران در امور داخلی عراق و افغانستان و دامن زدن به نقش جنگ افروزی در خاورمیانه که از طریق حزب الله لبنان وحماس دنبال و اجرا کرد . اما جالب است که آمریکا و انگلیس در افغانستان و عراق را متهم به ارتکاب جنایات در این کشور ها و منطقه کرده است . بهر حال پس از اینکه نماینده و دلسوز مردم فلسطین شده است که بدون شک تاکتیک لو رفته ونخ نما شده ای است . چونکه دفاع تاکتیکی از فلسطین سنگر پوششی برای پیگیری اهداف به گروگا ن گرفتن فلسطینیان می باشد که در راستای هدف حضور در منطقه ی خاورمیانه و دشمنی کردن علنی با روند مذاکرات صلح خاورمیانه است که برای پنهانکاری این هدف چنین آدرس غلط داده شده است :
"نكته مهم ديگر اينست كه سران استكبار در عين حال كه خود پديد آورندگان تروريسم هستند، تلاش مي‌كنند با استفاده از امكانات تبليغاتي گسترده‌اي كه در اختيار دارند خود را مخالف تروريسم جلوه دهند و حتي به عنوان پيشگامان مبارزه با تروريسم جا بزنند. اكنون با توجه به عملكرد آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي، ملت‌هاي منطقه ترديدي ندارند كه پيدايش و رشد تروريسم زائيده سياست‌هاي سلطه جويانه آمريكا و انگليس و صهيونيست هاست كه مثلث شوم وحشت و ترور و اشغال را تشكيل مي‌دهند. در انفجار مسجد جامع زاهدان هر چند آمريكا بلافاصله اين جنايت را محكوم كرد، لكن هيچكس اين محكوم كردن رياكارانه را باور نكرد و درباره اين واقعيت كسي كوچكترين ترديدي به خود راه نداد كه مباشران اين جنايت عوامل اجرائي آمريكا هستند. اشغال افغانستان و عراق و عملكرد آمريكا و انگليس در اين دو كشور طي 9 سال گذشته و حمايت آنها از رژيم اشغالگر قدس در طول بيش از 60 سال اشغال فلسطين توسط صهيونيست‌ها، ملت‌هاي مسلمان را به اين نتيجه رسانده كه ناآرامي‌هاي منطقه و عوارض وحشتناك تروريسم كه جان و مال و خانه و كاشانه آنها را در بر گرفته، محصول مستقيم خوي استكباري سران آمريكا و ا نگليس و رژيم صهيونيستي است. به همين دليل، ديگر حناي اين مثلث شوم نزد ملت‌هاي مسلمان رنگي ندارد و از نظر اين ملت ها، مسئول همه‌ي اين جنايات، همين مثلث شوم است"
در خاتمه اینکه مثل همیشه آنچه مهم است فراموش کردن عمدی مطالبات انباشت شده و پرداخت ناشده مردم ایران در اینگونه مقالات یا روضه خوانی ها همراه با گریز زدن به صحرای کربلا می باشد . به خصوص اینکه دراین مقاله که دلسوزی برای مردم عراق و افغانستان و فلسطین شده است. ولی پیرامون زندگی طاقت فرسای مردم بلوچستان سخنی گفته نشده بعلاوه گفته نشده است که در 32 سال گذشته در استان محروم سیستان و بلوچستان چه گذشته است؟ یاا ینکه تا کنون چه نوع اقدامات خدماتی یا سازندگی و اجتماعی در این استان انجام شده است؟ یا اینکه چه نوع تلاش مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بلوچ این منطقه انجام شده است؟ یا اینکه گفته شود روی آوری مردم بلوچ به گرایش استفاده مواد مخدر یا حمل و نقل در این منطقه و آن چیست و اصلاً چگونه موادمخدر وارداین منطقه می شود و دلیل ورود وتوزیع آن چیست؟ همچنین ریشه ی فقر و بیکاری و گرایش بسوی مصرف مواد مخدر در این منطقه چیست؟ آیا صرف هم مرز و نزدیک بودن این استان با اافغانستان و پاکستان می تواند توجبه کننده ی تبرئه کردن حاکمان رژیم ضد بشری باشد . زیرا که سئوا ل ا ست که مگر کنترل و مراقبت و محافظت نوار مرزی در اختیار ارگان های سرکوبگر نمی باشد؟ از سوی دیگر مگر انکار و یا پنهان کردنی می باشد که چه تعداد اسکله های غیر مجاز در سواحل جنوب از جمله در بندر چابهار در این استان وجود دارد که در اختیار سپاه پاسداران می باشد که بطور دائم مشغول تخلیه مواد مخدر وتوزیع آن در سراسر کشور و حتی درون سلول زندان ها می با شند ؟ مهمتر اینکه در 32 سال گذشته مگر روزی بوده است که خبری از این استان مخابره شده باشد که حاوی خبر فقر و بیکاری ودر گیری و کشته شدن ودار و اعدام زدن های مردم محروم بلوچ در این استان نبوده باشد؟ بلی فقر و بیکاری در این استان با سرکوب و خفقان سیستماتیک در هل یا سوق دادن برخی از بلوچ ها بسوی مصرف مخدر چه نقشی داشته است؟ یا اینکه کدام شرایط نا برابر و خفقان و سرکوبگرانه ی جنایت آمیز عملکرد حاکمان ودولت مردان در این استان بوده است که به مردم محروم بلوچ تحمیل شده است تا که دست به سلاح برای انتقام گرفتن ببرند؟ مثلاً در این دو عملیات انتحاری مسجد جامع زاهدان دار زدن دو برادر عبدالحمید و عبد المالک ریگی در زاهدان چه نقش یا عامل تحریک وترغیب و انتقام گرفتندر آن وجود داشته است؟ آیا آمریکا و انگلیس و اسرائیل در این استان در 32 سال گذشته حاکم بوده اند که عملکرد و اقدام شان موجب شد ه است تا که اهالی بلوج به خصوص این برادر اعدام شده ریگی مجبور به ترک کشور شوند تا سپس ربوده و دستگیر و زندانی شکنجه و بر دار کشیده شوند؟ آیا آمریکا و انگلیس و اسرائیل حکم دار زدن این برادر ریگی ها در زاهدان را صادر و اجرا کردند تا که واکنش انتقامی دو عملیات انتحاری در مسجد جامع را در پی داشته است؟ در نهایت اینکه اکنون که نتیجه اینگونه تحلیل های وارونه دادن منجر به اعتراض عمومی در سراسر ایران شده آنگونه که منتهی به فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه شده است . چرا بازهم عبرت گرفته نمی شود وقلم بر دستان وارونه گوی هنوز به نقش تصویر مار کشی و مار قالب کردن خودشانه مچنان ادامه می دهند؟
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 2 مراده ما سال 1389

دو وظيفه مهم
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890502/13890502_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html