گزیده خبرهای 9 مرداد - 89

با ورود ملك عبدالله و اسد به بيروت آغاز شد؛ نشست سه‌جانبه عربستان، سوريه و لبنان در كاخ "بعبدا "خبرگزاري فارس: پادشاه عربستان سعودي و رئيس جمهور سوريه امروز وارد بيروت شدند تا نشست سه‌جانبه‌اي را در سايه تهديدات اخير رژيم صهيونيستي عليه لبنان با حضور سران سه كشور در كاخ "بعبدا " برگزار كنند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8905080662

با این سفر و دیداربه نظر می رسد که سرمایه گذاری های سنگین مر تبط با سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز در سوریه و لبنان همچون سرمایه گذاری در افغانستان وعراق در حال از دست رفتن می باشد.

آيت‌الله مكارم شيرازي در پاسخ به يك استقتاء:تبعيت از حكم حكومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد واجب است.خبرگزاري فارس: آيت‌الله مكارم شيرازي در پاسخ به اين استقتاء كه آيا تبعيت از حكم حكومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد واجب است يا نه، گفت: آري، واجب است

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8905080088

این آخوند خود و آقازاده شکر دزد که صاحب ثروت نجومی که از واردات و فروش شکر شده اند و بدلیل همین غارتگری شکری مجبور است که شیرینکاری حوزوی کند و با دهان کجی کردن وخاک بر توی چشمان میلیون های ایرانی پاشیدن که سال گذشته در تظاهرات های خیابانی با خشم و کینه ی فراوان مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه سر دادند وی مجبور شده است تن به فتوای تزریق و دیکته و تحمیل شده پشت پرده در دهد و اینگونه با لبیک گفتن به یک عنصر منفور ومطروده شده از سوی مردم فتوای تبعیت مراجع تقلید از لوطی جماران داده است.

افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری، بحران بیکاری، برق و معضل امنیت شغلی

http://www.fararu.com/vdciw3aw.t1arv2bcct.html

عنوان بحران بیکاری و خاموشی برق و معضل امنیت شغلی که ناشی از سیاست واردات کالاها نسبت به صادرات است که منجر به تعظیلی روز افزون کارخانه و بیکار شدن کار گران شده است بخشی از عملکرد دولت مدعی امام زمانی و اصول گرا و ساده زیست وعاشق خدمتگزاری به مردم ایران اشست در صورتی که بیش از 5 سل پیش پاسدار گماشاته احمدی نژاد قول اشتغال کامل و تأمین مسکن به جوانان داده بود که بموازات بحران های یاد شده گزارش شده که 25% جوانان هم بیکار هستند باوجود اینکه بیش از 70% جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند به وضوح نشان دهنده ی این واقعیت است که اوضاع و احواال این دولت و حکومت ضد بشری چگونه می باشد؟

خرداد ماه سال جاری پذیرای 180 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری بود که این روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 هزار نفر افزایش یافته است ضمن اینکه از کمبود برق صنایع و تعطیلی شیفتهای تولید به عنوان معضل جدید کاهش امنیت شغلی نام برده می شود. به گزارش مهر، اخیرا وزیر کار از افزایش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته خبر داد و با اشاره به افزایش 20 هزار نفری آنها در خرداد ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در خرداد ماه سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری 160هزار نفر بود که این تعداد به 180هزار نفر افزایش یافت.

زلزله 5.7 ریشتری تربت حیدریه را لرزاند

بحران های فوق کم است از سوی دیگر چپ و راست در گوشته ای از میهن زلزله هم رخ می دهد تا فشار مضاعف برروی مردم خانه و مسکن و همه چیز از دست دادگان در مناطق زلزله زده وارد شود.

مديركل مديريت بحران خراسان رضوي گفت: زلزله ساعت 18:20 امروز شهرهاي مشهد، خواف، تربت حيدريه، گناباد در خراسان رضوي را لرزاند. به گزارش خبرگزاري به نقل از استانداري خراسان رضوي، سيد جواد عرفانيان اظهار داشت:زلزله‌اي به بزرگي 5.7 ريشتر در عمق هفت كيلومتري زمين رخ داده و مركز زلزله بين شهر بايگ و تربت حيدريه بوده است. مديركل مديريت بحران استان خراسان رضوي تاكيد كرد: هنوز خسارات جاني و مالي زلزله اعلام نشده و در حال بررسي خسارات وارده هستيم. عرفانيان افزود: شدت قدرت زلزله در اين شهر منجر به اختلال شبكه‌هاي ارتباطي شده است.

رییس ستادحوادث غیر مترقبه دچار حادثه غیر مترقبه شد

حال خبر فوق را با گزارش این خبر مقایسه کنید تا بیشتر معلوم شود که اوضاع خرت وخر و آشفته بازار در رژیم ضد بشری کودتائی دیکتاتوری چگونه می باشد؟

علی بخش امیری، رییس ستادحوادث غیر مترقبه استان کهکیلویه و بویراحمد ظهر امروز، جمعه حین ماموریت دچار سانحه شد و درگذشت.به گزارش خبرآنلاین، گزارش شدن یک حادثه در گردنه بیژن در کوه دنا اطراف سی‌سخت مبنی بر حمله یک خرس به یک شهروند، امیری با هلی کوپتر عازم محل می‌شود. پس از پیاده شدن از هلی‌کوپتر به دلیل ناهموار بودن محل فرود و بی احتیاطی، متاسفانه پره‌های هلی‌کوپتر به گردن امیری برخورد می‌کند و موجب فوت وی می‌شود.امیری از چهره‌های شناخته شده سیاسی استان کهکیلویه و بویراحمد بود که سابقه بخشداری سی‌سخت را نیز داشت.

درگذشت اسماعیل ططری نماینده اسبق کرمانشاه

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=25089

اینهم سر نوشت شوم یک نماینده شوخ طبع و بذله گوی کرد کرمانشاهی در رژیم ضد بشری که با وجود اینکه سابقه ی حضور در جبهه های جنگ ضد مای و ضد میهنی داشت. ولی از سوی شورای نگهبان دست نشانده نامزدی وی برای بازار مکاره ی هشتم رد صلاحیت شد. بهر حال به جای وکیل الدوله شدن اینگونه راهی گورستان شد.

اسماعیل ططری نماینده کرمانشاه در ادوار چهارم و ششم مجلس، امروز پس از 65 روز بستری بودن در سن 57 سالگی در بیمارستان وزارت نفت درگذشت.به گزارش خبرآنلاین، او که به دلیل به کار بردن جملات قصارش شهرت داشت، قصد نمایندگی در مجلس هشتم را هم داشت اما صلاحیتش از سوی شورای نگهبان رد شد. همکاران پارلمانیش شوخیهای وی که گاه از تریبون علنی مجلس بیان میشد را به یاد دارند. آنگاه که میگفت: «آلمانی‏ها اگر بشر بودند، یک زن رقاص رئیسشان نمیشد» یا اینکه «مرغی را که تخم 100 تومانی می‏گذارد، باید کشت!» و «اگر سرم پای دار برود به ناحق تهمت نمی زنم». شوخی‏هایی که با ساده زیستی، استفاده فراوان از اشعار حماسی و فولکلور محلی همراه بود.او که در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از پیشگامان بسیج عشایری و جنگ‌های نامنظم در جبهه‌ها فعالیت کرده بود، پس از پایان یافتن عمر مجلس ششم، به همراه رئیس آن مجلس اقدام به تاسیس حزب اعتماد ملی نمود و در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم در زمره حامیان مهدی کروبی درآمد. ططری با بیان اینکه اعتقادی به نتاسج نظرسنجی‏ها ندارد، کروبی را در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، کریم خان زند زمانه نامید که لیاقت و شجاعت بسیار دارد. او که میگفت حتی با عدم حضور کروبی، باز هم در انتخابات شرکت خواهد کرد، میگفت: آرای مردم را خدشه دار نکنیم؛قهر کردن مردم از صندوقهای رای زمینه دیکتاتوری را فراهم می آورد.

چه کسي عباي امام جمعه قزوين را کشيد؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=25087

پاسدار محمد حسین صفار هرندی که سابقه ی همکاری معاون مدیر مسئولی سر بازجو حسین شریعتمداری در دروغ نامه کیهان را دارد و از طریق سربازجو شریعتمداری وارد دولت نهم شد و پست و زیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید را در وزارت فرهنگ ار شاد اسلام طالبانی را عهده دار شد تا مطبوعات رقیب دوم خردادی هارا سلانسور و توقیف و تعطیل کند . ولی عاقبت از دولت اخراج شد تا که معاون فرهنگی رئیس گزمکان کودتاگر پاسدار محمد علی جعفری شود . اکنون وارد میدان مین گذاری شده علیه ی رقیب مغلوب شده است تا که بسبک پرونده سازی کردن در دروغ نامه ی کیهان سرباز جو حسین شریعتمداری اینگونه موسوی خوئینی را بر روی مین جنگ با لوطی جماران خامنه ای بفرستد.

مجلس معروف خبرگان رهبري که در آن قرار بود رهبر آينده انقلاب اسلامي را تعيين کند با خاطرات و حواشي زيادي همراه بوده است. در اين جلسه هنگام قيام افراد در مورد رأي مثبت به رهبري آيت الله خامنه اي، زماني که آيت الله باريک بين قصد قيام را داشتند، اين شخص که خود قيام نکرده بود با کشيدن عباي آيت الله باريک بين قصد تغيير نظر وي را داشتبه گزارش آخرين ، محمدحسين صفار هرندي، وزير سابق ارشاد که در يکي از برنامه هاي ديروز امروز فردا شرکت کرده بود به بازگو کردن يکي از خاطرات مهم و البته شگفت انگيز از زبان يکي از حضار اين جلسه اشاره کرد.وي در تعريف در بازگو کردن اين خاطره از زبان اين فرد حاضر در جلسه انتخاب رهبري گفت: همه افرد حاضر در آن جلسه خاطراتي دارند که مايل به بيان آن نيستند اما يکي از آنها بيان مي‌کند، موقع دادن راي وقتي خواستم قيام کنم ديدم عبايم کشيده مي‌شود ابتدا فکر کردم به صندلي گير کرده اما برگشتم ديدم پشت سري من عبايم را گرفته و مي‌گويد بلند نشو، کسي که به راي خود قانع نشده و مي‌خواهد ديگران را همراه خود کند همان کسي است که در سال گذشته در جريان اغتشاشات مي‌گويد خيابان‌ها را شلوغ کنيد تا از اين رهبري باج گرفته و بر سر حکومت چانه زني کنيم.صفار هرندي در اين برنامه در حالي که خاطره ي جلسه خبرگان سال 68 را تعريف مي کرد اما نامي از فردي که آن حرکت را انجام داده بود نبرد.خبرها حاکي از آن است که موسوي خوئيني ها که به مرد خاکستري اصلاحات معروف است همان شخصي بوده است که در جلسه ي تعيين رهبري خبرگان در سال 68 هنگام قيام اعضاء براي رأي گيري در مورد رهبري آيت الله خامنه اي دست به اين کار زده و با کشيدن عباي آيت الله باريک بين –امام جمعه قزوين- سعي در انصراف او در مورد رأي مثبت به رهبري آيت الله خامنه اي داشته است.در اين جلسه هنگام قيام افراد در مورد رأي مثبت به رهبري آيت الله خامنه اي، زماني که آيت الله باريک بين قصد قيام را داشتند، موسوي خوئيني ها که خود به عنوان مخالف قيام نکرده بود با کشيدن عباي آيت الله باريک بين که نزديک او قرار داشت قصد تغيير نظر وي را داشت

توقیف گذرنامه و ممنوع الخروج شدن مولانا عبدالحمید

اینهم یک نمونه فشار دیگری است که برروی اهل سنت زاهدان که از سوی وزارت بد نام اطلاعات و اطلاعات پاسداران وارد شده است که می تواند اقدام واکنش انتقامی مشابه عملیات انتحاری مسجد جامعه زاهدان را در پی داشته باشد .

جرس: در پی سفر اخیر مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان به ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی اتحادیه جهانی علمای مسلمین، پس از بازگشت، در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران گذرنامه وی توقیف شد.به گزارش هرانا، افرادی که گذرنامه وی را توقیف کرده اند ظاهرا از توقیف گذرنامه و ممنوع الخروج شدن مولانا عبدالحمید ماموران وزارت اطلاعات بوده اند اما رسیدی که پس از توقیف گذرنامه به ایشان تحویل داده شده، اشاره به حکم صادره از دادگاه ویژه روحانیت داشته است.مولانا عبدالحمید یکی از اندیشمندان جهان اسلام است که در داخل و خارج از کشور شخصیتی شناخته شده دارد.خبرنگار سنی آنلاین از مولانا عبدالحمید علت توقیف گذرنامه را جویا شد که وی در پاسخ گفت: "به نظر بنده، غیر از تنگ نظری و عدم تحمل ارتباط اهل سنت ایران با جهان اسلام، چیز دیگری نمی تواند علت این امر باشد".

جهت اطلاع

معلوم نیست که آخوند متحجر زن ستییز احمد علم الهدی امام جمعه مشهد که هر هفته جیغ بنفش علیه زنان در خطبه ی نماز جمعه ی خود می کشد که حتی مخالف دوچرخه سواری زنان و دختران می باشد و آن را حرام می داند چون این اقدام سد کننده و به تأخیر انداختن ظهور امام زمان است . اکنون در مورد این شیوه ی غیر اخلاقی خوانده ی شده دوچرخه سواران مردهای رژیم ضد بشری در چین چه فتوائی می خواهد صادر می کند؟

رفتار غيراصولي اعضاي تيم دوچرخه سواري پتروشيمي ايران در رقابتهاي بين‌المللي چين به قدري تامل برانگيز بوده كه به سوژه سايت‌هاي خبري تبديل شده ولي مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري فقط براي توجيه افكار عمومي، اعضاي اين تيم را به كميته انضباطي فرا خوانده‌اند. حركت ركاب زنان تيم دوچرخه سواري پتروشيمي كه به نمايندگي از ايران در تور بين‌المللي چين شركت كرده بودند از اين جهت مورد اعتراض قرار گرفته كه آنها در مراحل مختلف اين مسابقه كه روي سكو رفتند، هديه شركت مشروب سازي را كه به عنوان حامي مسابقات معرفي شده بود، دريافت كرده و براي نشان دادن شادي خود، مثل غربي‌ها محتويات آن را در برابر دوربين‌هاي خبري خارج مي‌كردند و به سر و روي خود و ديگران مي‌پاشيدند.

توقیف5/2 میلیارد دلار اموال 3 بانک از سوی دولت فخیمه انگلیس

سوزش و نار ضایتی و عصبیت نسبت به اقدام تحریم و توقیف اموال 3 بانک از سوی دولت فخیمه که موجب شده است مدیران 3 بانک ملت و ملی و پرشین در انگلیس متم به بی تدبیری شود زیرا که عرضه نداشتند تامانع از توقیف5/2 میلیارد دلار اموال این بانک شوند

* يك روز پس از صدور قطعنامه ضد ايراني تحريمي 27 كشور عضو اتحاديه اروپايي، دولت انگليس اموال دو شركت ايراني را توقيف كرد. به گزارش تابناك چندي پيش نيز بر اثر بي تدبيري برخي از مديران و مسئولان بانك‌هاي ايراني اموال سه بانك ايراني ملي و ملت و پرشين را انگلستان توقيف و بالغ بر 5/2 ميليارد دلار از اين اموال را در حساب‌هاي وزارت خزانه‌داري خود بلوكه كرده بود، به طوري كه سود اين چند ميليارد دلار به حساب وزارت خزانه‌داري انگلستان روزانه واريز مي‌شود. براساس اين گزارش، اين دو شركت كشتيراني كه تحت قوانين كشور انگلستان فعاليت مي‌كنند و به ثبت رسيده اند، هيچ گونه تخطي از قوانين كشور انگلستان و يا اتحاديه اروپايي نداشته‌اند و صرفاً براساس قوانين و مقررات رايج كشور انگلستان فعاليت مي‌كردند. اين قبيل اقدامات، با بكار گماردن مديران قوي و مسلط بر مباني حقوقي قابل پيشگيري است.