دروغ نامه ی کیهان شنبه 9 مردادماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " سايه پر رنگ حزب الله بر نشست چهارجانبه بيروت "
مگر دیگر جای شکی بقای مانده است که معلوم نباشد سر نخ اصلی بحران وناامنی بی ثباتی خاورمیانه کجاست و عامل دشمنی صلح مذاکرات خاور میانه کیست ؟
طبیعی است درشرایطی که حاکمان رژیم ضد بشری بیش از 3 دهه است که نفت مجانی و ارزان قیمت به سوریه داده اند . در حقیقت نوعی باج دادن به این کشور بوده است . چونکه سوریه تنها کشور هم پیمان رژیم ضد بشری در خاورمیانه است که این هم پیمانی پر هزینه در راستای اهداف خاص بوده است . زیرا که حاکم تهران از کانال سوریه بوده که موفق شدند سیاست اختلاف میان کشور های عربی را دنبال کنند و به آن دامن بزنند . برای اینکه با یاری و حمایت سوریه بوده است که امکان نفوذ در لبنان از طریق حزب الله لبنان به وجود آمد و فضا برای پیشبرد اهداف خاص فراهم شد .البته در ادامه این نفوذ بود که جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل از سوی پاسداران هم راه اندازی و اجرا شد . به خصوص اینکه از طریق حزب الله لبنان دست به ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان زده شد چونکه رفیق حری رابطه ی نزدیکی با عربستان داشت. ناگفته نماند هنوز این پرونده ی ترور همچنان گشوده است زیرا که اکنون مشخص شده که نه سوریه و اسرائیل که اعضای حزب الله لبنان در این ترور دست داشتند . همچنین با حمایت سوریه حاکمان تهران و پاسداران موفق به نفوذ در امورد داخلی فلسطین شدند و تو انستند با تبلیغات و کمک های مالی زمینه ساز تقویت حماس مقابل ساف شوند . سپس تلاش برای به وجود آوردن جهاد اسلامی فلسطین هم تشکیل شودتا که در کنار حماس علیه ساف قرار گیرد . آنگونه که ولی فقیه و پاسداران توانستند دامن به ایجاد اختلاف میان ساف و حماس بزنند . سپس جنگ برادر کشی در فلسطین بر پاساختند تاکه عاقبت منتهی به جدائی نوار غزه شد . در ادامه نیز با تحریکات و تبلیغات جنگ افروزانه پاسداران موجب جنگ 22 روزه ی اسرائیل با حماس در نوار غزه شد . یعنی با تلاش سیاست مذبوحانه در بحران آفرینی و جنگ افروزی خاورمیانه و دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح گذشته از اینکه مردم لبنان از طریق حزب الله لبنان و فسطینی ها از سوی حماس به گروگان از سوی بیت جماران و پاسداران گرفته شدند . از طرف دیگر به یمن سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز زمینه رشد مداخله گری در امور داخلی فلسطین آماده شده است که با تسلط پاسداران بر حزب الله لبنان ، مکمل سیاست ایجاد حاشیه ی امنیتی برای پروژه ی هسته ای شده است. بعلاوه هدف دیگر این سیاست نوعی مبارزه و مخالفت با حضور و سیاست عربستان در خاور میانه به خصوص نقش عربستان درلبنان بوده است . به خصوص اینکه عربستان مخالف سیاست مداخله گری رژیم ضد بشری و پاسداران در امور داخلی عراق هم می باشد .
بنابراین اکنون که رئیس جمهور سوریه و امیر قطر و حضور پادشاه عربستان و رئیس جمهور لبنان در نشست 4 جانبه در بیروت بر گزار شده است . مشخص است که این نشست نه اینکه هر گز نمی تواند مورد خوشآیند حاکمان رژیم ضد بشری ایران واقع شود ، بلکه خطر ناک هم هست . برای همین است که قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی در این مورد قلم فرسائی کرده است. چونکه این نزدیکی که همراه با پیگیری و گشودن موضوع پرونده ی ترور رفیق حریری می باشد که تا کنون به حساب سوریه گذاشته شده بود . ولی با انگشت اتهام ترور که به سوی حزب الله لبنان نشانه رفته و چرخیده است ،پس معلوم است که ادامه ی سرنخ به بیت جماران و پاسداران ختم خواهد شد . زیرا که اینان حامی اصلی حزب الله لبنان حاکمان تهران هستند . لذا با شرایط بحران هسته ای و فاش شدن مداخله گری در ناامن سازی های عراق و ایجاد موانع در تعیین نخست وزیر عراق که به جز نوری مالکی دست نشانده نباید کسی دیگر نخست وزیر شود . همچنین حضور پاسداران در افغانستان و همکاری شان با طالبان که فاش شده در مجموع موجب شده است تا شرایط حاکمان کودتائی و دیکتاتوری تهران بسیار حاد و وخیم گردد . به یژه اینکه نقش برجسته دشمنی و کار شکنی در روند مذاکرات صلح خاور میانه حاکمان تهران هم دیگر انکار کردنی نمی باشد . تازه اگر این بحران منطقه ای ناشی از سیاست خارجی ضمیمه بحران هسته ای و تحریم های روز افزون جهانی شود . آنگاه بیشتر میزان عمق بحرانی و خطری بودن رژیم ضد بشری مشخص می شود همانطوریکه دلیل وحشت زدگی سران رژیم ضد بشری از حضور رئیس جمهور سوریه با پادشاه عربستان و رئیس جمهور لبنان در نشست اخیر بیروت برجسته می شود که چرا می بایستی قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی از مترسک حزب الله لبنان بعنوان تهدید نشست بیروت استفاه نماید . در صورتیکه با این اعتراف هم آلت بیت جماران و پاسداران بودن حزب الله لبنان را عیان نموده است تا که هم میزان مداخله ی حاکمان تهران از طریق حزب الله لبنان عریان شود هم بد تر اینکه به جنگ 33 و 22 روزه ی حزب الله لبنان وحماس با اسرائیل هم اشاره شود تا دیگر جای شکی بقای نماند که سر نخ اصلی بحران وناامنی بی ثباتی خاورمیانه کجاست و عامل دشمنی صلح مذاکرات خاور میانه کیست یا چیست؟
هوشنگ بهداد

دروغ نامه ی کیهان شنبه 9 مردادماه سال 1389

سايه پر رنگ حزب الله بر نشست چهارجانبه بيروت (يادداشت روز
محافل اسرائيلي، آمريكايي و انگليسي طي روزهاي گذشته - و بخصوص ديروز- تلاش كردند تا نشست بيروت را ناشي از نگراني هاي منطقه اي از شروع دور تازه اي از درگيري ها در لبنان و فروپاشي دولت سعد حريري معرفي نمايند. روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» روز گذشته نوشت: «رأي دادگاه حريري ممكن است سبب خروج حزب الله از دولت و در نتيجه فروپاشي آن گردد.» راديو بي بي سي نيز روز گذشته از احتمال فروپاشي دولت لبنان خبر داد. شبكه يك تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز روز گذشته در تفسير سياسي خود گفت:«با اعلام حكم دادگاه رفيق حريري اوضاع لبنان بهم خواهد ريخت و كار به درگيري داخلي مي انجامد.»اما واقعيت اين نيست چرا كه موضوع دادگاه حريري يك بار در لبنان تجربه شده است مناقشه اي كه منجر به پيدايي دو جريان 8 و 14 مارس در لبنان شد و از بهمن 84 تا ارديبهشت 87- زمان تشكيل اجلاس دوحه- به درازا كشيد قابل تجديد نيست و اين ماجرا انرژي خود را از دست داده است از اين رو سعدالدين حريري چند روز پيش با صراحت اعلام كرد: «استقلال لبنان بيش از خون پدرش براي او اهميت دارد». از سوي ديگر سفر ملك عبدالله به بيروت و قرار گرفتن در كنار بشاراسد، ميشل سليمان و شيخ حمدبن خليفه نشانه روشني بر اين است كه سعودي ها اميدي به باز توليد فتنه ياد شده ندارند. البته اتهام بستن به حزب الله لبنان و پيش خواني حكمي كه قرار است سه ماه ديگر اعلام شود موضوعي قابل قبول نيست و از اين رو حتي شخصيت هاي مخالف حزب الله در لبنان هم دنباله اتهامات آمريكايي- اسرائيلي عليه حزب الله را نگرفته اند.- سياسي بودن ماجراي دادگاه رفيق حريري عيان تر از آن است كه در دور جديد چندان توجهي را برانگيزد اين دادگاه در دور اول و پس از حدود شش ماه و اعزام دو هيات قضايي، بعضي از مقامات ارشد سوريه را صراحتاً متهم كرد كه در ترور حريري و 22 نفر ديگر از همراهان او نقش اصلي داشته اند، در دور جديد رسانه هاي آلمان، انگليس و آمريكا با صراحت مي گويند در رأي دادگاه كه تا سه ماه ديگر اعلام خواهد شد از مقامات سوريه رفع اتهام شده و از بعضي از عناصر حزب الله بعنوان عاملان اصلي ترور حريري نام برده خواهد شد. لبنان در چشم انداز منطقه اي و داخلي اينك هم از شرايط درگيري هاي 25 ساله داخلي و هم از شرايط جنگ هاي خارجي عبور كرده است و لذا مي توان گفت اجلاس چهارجانبه ديروز بيروت يكي از اين نشانه هاي روشن است. كما اينكه سوريه نيز شرايط دشوار گذشته بخصوص در دوره سه سال اول به قدرت رسيدن بشار را پشت سر گذاشته است و مي تواند با امنيت خاطر مطالبات تاريخي و ملي خود را پيگيري كند از همين رو روز گذشته روزنامه نيويورك تايمز ورود بشار به بيروت را احياي دوباره نقش سوريه در لبنان دانست. البته احيايي كه توام با پذيرش نقش لبنان در تحولات است. اين مسايل به خوبي بيانگر آن است كه «بلوك مقاومت» به سمت شرايط بهتر پيش مي رود و اتهامات و فضاهاي عمليات رواني عليه مقاومت تنها واكنش خشم آلود آمريكا، اسرائيل و... به پيشروي مقاومت مي باشد.