گزیده خبرهای 20 مهر 90 قسمت - 3

با گذشت 15 سال خشكسالي سيل كرمان را دربر گرفت

اعتراف شده است که بدلیل بی برنامگی و شرایط خرت وخری و آشفته دزد بازار همراه با جنگ قدرت و ثروت که ادامه دارد. به خصوص با وجود سابقه ی 15 ساله خشک سالی که در استان کرمان و به حال خود رهاشده شهر زلزله زده وو یران شده ی بم اکنون به جای مهار بارندگی و استفاده بهینه از آن تبدیل به سیل ویرانگر مزارع کشاورزی و آبگرفتگی شهر ها همراه با خسارت شده است.
در حالي كه خشكسالي 15ساله، كرمان را با كاهش شديد منابع آبي مواجه كرده است، بارندگي و سيلاب بار ديگر موجب بروز خسارت به بخش هاي مختلف برخي از شهرستانهاي اين استان شد.به گزارش مهر، بارندگي هاي شديد در حالي بار ديگر موجب سيل در مناطق مختلف استان كرمان شد كه اين استان با خشكسالي شديد دست و پنجه نرم مي كند و مسئولان آن از بروز بحران خشكسالي در اين استان خبر مي دهند.با اين وجود هر ساله در چندين نوبت به دليل عدم استحصال آبهاي سطحي در مناطق مختلف استان به خصوص در جنوب و جنوب غرب كرمان سيلاب هاي گسترده موجب بروز خسارت مي شود.بارندگي هاي اخير شهرستان هاي عنبرآباد، جيرفت، بافت، بم و رابر را دربر گرفت.سيل به بخش مركزي جيرفت خسارت زد و موجب آب گرفتگي مزارع و خسارات شديد به كشاورزان شد. سيل در بخش فاش كوه موجب تخريب راههاي روستايي و عشايري شد و تلاش براي بازگشايي اين راه با حضور نيروهاي امدادي ادامه دارد.بخشدار مركزي جيرفت گفت: بارندگي موجب تخريب بخشي از راه جيرفت- اسفندقه شده است.محمد بلندنظر ادامه داد: در بخش اسفندقه آبگرفتگي شديد معابر و زمينهاي كشاورزي را فرا گرفت و خساراتي به بخش هاي زيربنايي وارد كرد.وي تصريح كرد: برق جبالبارز نيز براي دو ساعت به دليل افتادن تيرهاي برق قطع اما با حضور نيروهاي امدادي به سرعت رفع شد.وي از آبگرفتگي كانال هاي انتقال آب و قنات ها خبر داد.بارندگي در بم نيز موجب آبگرفتگي معابر اين شهر و بروز مشكلات براي مردم و ايجاد خسارات به تجهيزات زيربنايي اين شهر شد. سيل برق برخي مناطق بم را براي ساعاتي قطع كرد. وي افزود: قسمتي از سيل بند بزرگ روستاي پشت رود بر اثر سيل تخريب شد. همچنين سيل به 45 روستاي عنبرآباد به ويژه كشاورزي روستا خسارت وارد كرد و 50 راس دام نيز تلف شدند. سيل شهرستانهاي رابر، فهرج، بافت و بخش بزنجان را دربر گرفت و موجب آبگرفتگي اين شهرها ش

نشت گاز و انفجار در بهداري پليس تبريز

بی برنامگی و آشفته دد بازار حاکم فقط موجب خسارات سیل در شهر های اطراف استان کرمان نمی شود ، بلکه بدلیل فرسودگی و غیر فنی بودن لوله کشی گاز موجب نشت گاز در بهداری پلیس تبریز شده است.

تبريز - خبرنگار كيهان:انفجار ناشي از نشت گاز در بهداري پليس تبريز يك زخمي برجاي گذاشت.مسئول اطلاع رساني پليس آذربايجان شرقي امروز در يك گفت وگوي كوتاه تلفني، به خبرنگار ما گفت: اين انفجار بر اثر نشت گازبوده كه موجب بروز حادثه در بهداري «كوثر» هفت راه شد و 1 نفر زخمي برجاي گذاشت كه به طور سرپايي نيز مداوا شد.«شيخي زاد» تاكيد كرد كه خسارات وارده ناشي از انفجار گاز به شيشه هاي اماكن منطقه، پرداخت خواهد شد.گفتني است؛ دراين حادثه كه ساعت 38:3 دقيقه بامداد ديروز سه شنبه روي داد؛ انفجار مهيب ناشي از نشت گاز باعث ترس و وحشت مردم منطقه شد و خساراتي را به اماكن منطقه وارد كرد.

واكنش آمريكا به توافق ايران و عراق درباره تروريست‌هاي پژاك

فاش ساختن اقدامات تروریستی و تهاجم نظامی پاسداران در روستا های کرئدستان عراق که موازی با قطع آب رودخانه مرزی برروی شهر مرزی خانقین عراق بوده است هدف وادار به تسلیم کردن نوری مالکی مزدور وخائن به تن دادن خواست های حاکمن ایران به خصوص پاسداران علیه گروه پژاک می باشد.

"نوري المالكي"، نخست‌وزير عراق اعلام كرد: عراق و ايران سرانجام يك كميسيون مشترك عليه پژاك ايجاد كردند تا مانع از فعاليت‌هاي تروريستي اين گروه در خاك عراق عليه ايران شوند. به گزارش "تابناك"، نخست‌وزير عراق در بخشي از سخنان خود گفت: حضور سازمان‌هاي تروريستي و غيرقانوني در خاك عراق قابل قبول نيست و ما به عنوان دولت عراق اجازه نمي‌دهيم اينها تهديدي عليه همسايگان ما شوند. از سويي، حكومت اقليم كردستان عراق نيز اعلام كرد در اين زمينه با ايران و عراق موافق است. بنابر اين گزارش، هماهنگي ايران و عراق براي مقابله با تروريست‌ها به ويژه گروهك تروريستي پژاك، با واكنش مقامات آمريكايي مواجه شده و وزارت خارجه آمريكا اين حركت را حمايت عراق از ايران و تهديدي براي منطقه عنوان كرده است! گفتني است اين برخوردهاي دوگانه دولت آمريكا با گروه‌هاي تروريستي، دست مايه انتقادات شديد برخي كارشناسان داخلي از سياست خارجي اوباما شده است.

در پی ادعای بی اساس مقامات آمریکایی؛کاردار سوئیس به وزارت خارجه احضار شد.خبرگزاری فارس: در پی ادعای بی اساس مقامات آمریکای مبنی بر مداخله دو شهروند ایرانی در توطئه موهوم ترور سفیر عربستان در واشنگتن، کاردار سوئیس به وزارت امور خارجه احضار شد.

اینگونه اقدام که از موضع فرار به جلو است .نوعی تلاش مذبوحانه برای سفید کردن پرونده ی ترویستی است آنهم از سوی رژیمی که بانکدار تروریست جهانی می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پی طرح ادعای بی اساس مقامات آمریکای مبنی بر مداخله دو شهروند ایرانی در توطئه موهوم ترور سفیر عربستان در واشنگتن، کاردار سوئیس در غیاب سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این ادعا به نامبرده ابلاغ شد.رئیس دفتر آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در این ملاقات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قربانی اصلی اقدامات تروریستی گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده‌اند. لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن ادعای سخیف دولت آمریکا، نسبت به اینگونه شانتاژهای سیاسی هشدار می‌دهد.کاردار سوئیس تأکید کرد: در اسرع وقت مراتب را دولت آمریکا ابلاغ و پاسخ را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد کرد.

سفارت سوئیس حافظ منافع دولت آ‌مریکا در تهران است.وکیل متهم سناریوی ساختگی آمریکا در خصوص توطئه ترور سفیر عربستان:ارباب سیار بیگناهی خود را اعلام خواهد کرد.خبرگزاری فارس: وکیل متهم سناریوی ساختگی آمریکا در خصوص ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعلام کرد که "منصور ارباب سیار" در دادگاه بیگناهی خود را اعلام خواهد کرد.

نقش مصر برای وساطت میان حماس و اسراییل برای آزاد کردن زندانیان دو طرف که مترادف با پیشنهاد محمود عباس برای کشور مستقل فلسطین از سوی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان خبر های خوشآیند حاکمان ایران نمی باشد. اولاً رژیم تصور نمی کرد که این طرح لو رود . از سوی دیگر اکنون که لو رفته است مشخص است که تکذیب می شود . در صورتی که نه این اولین اقدام تر وریستی ونه تکذیب کردن می باشد . که قرار است تکرار نشود . مشروط اینکه سابقه هم ترور است و هم اینکه تهدید کرده که تروریست هایش را از سویی و آلمان و فرانسه آزاد و راهی ایران کرده است. این اولین مگر امکان

به گزارش فارس به نقل از "بی بی سی"، وکیل "منصور ارباب سیار" که به اتهام توطئه برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن دستگیر شده است، اعلام کرد: ارباب سیار هنگامی که رسما علیه وی در دادگاه اعلام جرم شود، خود را بی گناه معرفی خواهد کرد.شبکه بی بی سی، تنها همین یک جمله را از وکیل ارباب سیار نقل کرد و به جزئیات بیشتر از سخنان وی در این رابطه نپرداخت و حتی نام وی را نیز اعلام نکرد.در حالی که مقامات کاخ سفید با جنجال فراوان مدعی بازداشت یک ایرانی مقیم تگزاس به اتهام طراحی ترور سفیر عربستان شده اند، تناقضات جالب رسانه های آمریکا درباره سوابق این فرد، گمانه ساختگی بودن این سناریو را قوت بخشیده است. شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» درباره سوابق ارباب سیار عنوان کرد که این فرد دارای سابقه آشکاری نیست و تنها دو بار بدلیل رانندگی با گواهینامه غیر معتبر بازداشت شده که مورد اول آن منجر به زندانی شدن 90 روزه وی شده است.این در حالی است که شبکه «ای.بی.سی» در خبری عنوان کرده که ارباب سیار در سال 2001 به دلیل سرقت در نیویورک توسط پلیس بازداشت شده است.این تناقض گویی و از سوی دیگر سخنان مضحک مقامات آمریکایی درباره قول مقامات ایرانی برای دادن «هزاران کیلو تریاک» در ازای ترور سفیر عربستان در آمریکا ، بی اعتبار بودن این سناریوی ساختگی را بیش از پیش آشکار می سازد.

بازداشت مدیر رجانیوز به خاطر شکایت لاریجانی

اینگونه اقدامات مرتبط به جنگ قدرت و ثروت و رقابت و شکاف های باند های مافیایی و کودتایی می باشد که بی ارتباط به بر گذاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم نیست.

میثم نیلی؛ مدیر سایت "رجانیوز" با شکایت علی لاریجانی بازداشت شد. یک منبع آگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت علی لاریجانی از میثم نیلی؛ مدیر سایت رجانیوز، وی روز گذشته به دادسرا احضار شده و برای وی قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر شد. وی با بیان اینکه شکایت لاریجانی از نیلی درخصوص 50 مورد از اخبار رجانیوز است، خاطرنشان کرد: امروز با مراجعه میثم نیلی به دادسرا برای ارائه وثیقه، به بهانه اینکه چرا وثیقه در روز گذشته تسلیم دادسرا نشده است، وی را بازداشت کردند.

شکایت‌های سریالی لاریجانی؛ این بار از رسایی

این خبر هم مترادف و مکمل خبر قبلی می باشد که مرتبط به ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و رقابت باند های مافیایی چوبداران بازار مکاره است که پیرامون ارزان و گران فروی مال با هم دیگر سر نزاع و جنگ دارند.

حجت‌الاسلام رسایی با تائید خبر شکایت رئیس مجلس از وی گفت که تاکنون برای این شکایت دو مرتبه به دادسرا رفته است به گزارش شفاف به نقل از فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران از شکایت رئیس مجلس علیه وی خبر داد. حجت‌الاسلام رسایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تائید خبر شکایت رئیس مجلس از وی گفت که تاکنون برای این شکایت دو مرتبه به دادسرا رفته است. وی در عین حال از ذکر جزئیات شکایت لاریجانی خودداری کرد و متذکر شد به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد. نماینده مردم قم و رئیس مجلس برای طرح و پیگیری شکایت خود از نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، وکیل خصوصی اختیار کرده است. گفتنی است امروز میثم نیلی، مدیر سایت رجا نیوز هم به علت شکایت لاریجانی روانه بازداشتگاه شد