روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 9 خرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی سر مقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری " رسانه‌ها و حفاظت از نظام "

"بنا بر اعتراف سر مقاله نویس فضا آنگونه آلوده و کینه ورزانه و خصمانه شده است که از خادمان دیروز ،خائن و از خائنان خادم ان یاد می شود "

مگر در خانه ی خرس بادیه مس یافت می شود ؟ یا اینکه مگر کوسه و ریش پهن می شود که اینگونه ادعا شده است که جوهر و سرمايه اصلي روزنامه نگار ی صداقت است. آنهم در شرایطی که در 32 سال گذشته از عمر نکبت بار رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتایی حاک بر ایران هر چه زمان سپری شده است فضا منقبض تر شده است و قلم ها بیشتر شکسته و زبان ها بریده و روز نامه نگاران و خبر نگاران و وبلاگ نویسان با اتهامات واهی بر بند کشیده شده و شکنجه و مجبور به اعتراف گیری ومتهم و محکوم شده اند. آنگونه که پس از کودتای 22 خرداد 88 کودتا گران از پشت پرده دیکته می کنند که مطبوعات چه بنویسند و بازتاب دهند یا ندهند . حال در چنین شرایطی ادعای صداقت کردن محور روز نامه نگاری در رژیم ضد بشری که مدافع عریان تفتیش عقاید و ضرب و شتم و خفقان و سانسور بیشتر است . اینگونه ادعا کردن بیشتر به طنز و شوخی بیمزه شباهت دارد تا واقعیت . مهمتر اینکه با نادیده گرفته شدن فریاد آشکار مردم معترض ایران که هر گاه فرصت یا روزنه ای کسب می کنند بلافاصله وارد صحنه ی تظاهرات شده و توی خیابان ها سر ازیر می شوند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر می دهند . حتی تصاویر خمینی شیاد و جانشین وی ولی وقیح خامنه ای را پاره می کنندو آتش می زنند یا لگو کوب می نمایند . ولی مدعی سرمقاله نویس اعتراف کرده است که همواره چنین به اصل ولایت وقیح وفا دار مانده است و عجیب تر اینکه افزوده است که هیچگاه زبان مردم را از یاد نبرده است :

"سرمايه اصلي يك روزنامه نگار واقعي همين است و مي‌توان گفت: صداقت، جوهر روزنامه نگاري است. اين، مايه خوشحالي و سرفرازي است كه در ايران اسلامي به بركت انفاس پاك و احياگر امام خميني و نظام جمهوري اسلامي، تحول چشمگيري در عالم رسانه پديد آمد و اصحاب رسانه، عليرغم دست و پنجه نرم كردن با مشكلات و تنگناها، خدمات بزرگي به ايران و انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بعمل آوردند و مي‌آورندروزنامه جمهوري اسلامي، كه كمتر از دو ماه پس از تأسيس نظام جمهوري اسلامي فعاليت خود را آغاز كرد، در دوران 32 ساله انتشار تاكنون اين افتخار را دارد كه در تمام مراحل مهم و حساس عمر اين نظام، همواره با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و اصل نظام همراهي كرده، به قانون اساسي جمهوري اسلامي وفادار مانده، از اصل ولايت فقيه كه به تعبير امام خميني "ستون فقرات نظام" است با تكيه بر مباني روشن و عقلانيت حمايت كرده و هيچگاه زبان مردم بودن را از ياد نبرده است. در بخش خارجي، مقابله جدي با مطامع استكباري، حمايت از آرمان فلسطين و حمايت از ملت‌هاي مظلوم همواره خطوط اصلي و محوري فعاليت روزنامه جمهوري اسلامي را تشكيل داده‌اند"

سرمقاله نویس در ادامه ی سرمقاله ی چندمنظوره ی خود با لیست کردن اهداف و اقدامات گذشته ی این روزی نامه ی حکومتی آن را مرور کرده است و آشکارا از مدافع بودن سرکوب و چماق برای حذف مخالفان و منتقدان اوایل انقلاب یاد کرده است .همچنین مبلغ بودن جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق را بخشی دیگر از کار نامه ی افتخار آمیز روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دانسته است . در دنباله انتقاد به تفریط و افراط گری ها نموده است. همینطور انتقاد به فرصت طلبان در حال چرخش ودگر دیسی موج سواران قلمی در مطبوعات کرده است که چرا جای خادم وخائن را تعویض کرده اند . بالاخره چنین اینان را مؤاخذه کرده است که باید پاسخگوی باشند که چرا چنین حرمت شکنی کرده اند و خادمان را خائن و خائنان را خادم معرفی نموده اند"

مقابله با فتنه‌هاي گروهك‌هاي نفاق، ماركسيست، مدعيان ملي گرائي و آنها كه در پوشش قوميت، سوداي تجزيه كشور را در سر مي‌پروراندند، بخشي از اين كارنامه در دوران تثبيت است. در دوران دفاع مقدس، روزنامه جمهوري اسلامي زبان گوياي رزمندگان اسلام بود و تا سنگرهاي خط مقدم جبهه مدافعان جان بركف ميهن اسلامي را همراهي مي‌كرد. تقديم بيش از 50 شهيد به انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، گواه اين همراهي مخلصانه و فداكارانه است. تجربه دو دهه گذشته نشان داد كه چنين نيست و سر بر آوردن عناصر و مجموعه‌هاي ميراث خوار انقلاب با رنگ و لعاب‌هاي ديني و مقدس مآبانه همراه با ادعاهاي رنگارنگ خطرهاي بزرگي هستند كه انقلاب و نظام برآمده از آن و كشور و ملت را تهديد مي‌كنند كما اينكه افراط و تفريط‌هاي مربوط به اين بخش، راه را براي انواع اباحي گري‌ها فراهم مي‌سازد كه جامعه را تا مرز سقوط و انقلاب و نظام را تا مرحله افتادن به دست نااهلان و نامحرمان به پيش مي‌برد، همان خطري كه امام خميني با حساسيت و صراحت تمام نسبت به آن هشدار مي‌دادند. واقعيت اينست كه دولت‌ها نيز همچون تك تك انسان‌ها مجموعه‌اي از قوت‌ها و ضعف‌ها هستند البته با تفاوت‌هائي كه در ميزان و نسبت قوت و ضعف دارند. كار رسانه‌ها اين نيست كه دولت‌ها را يكسره قوت يا يكسره ضعف ببينند و به حمايت مطلق از يكي و دشمني مطلق با ديگري بپردازند. نوشتن مؤمنانه، كه اقتضاي پاي بندي به "ن والقلم و مايسطرون" است و از الزامات اعتقاد به مبدأ و معاد مي‌باشد، اصحاب رسانه را به نگاه جامع به عملكردها هدايت مي‌كند. با اين نگاه مي‌توان منصفانه قضاوت كرد و با صداقت نوشت. از كوتاهي‌هائي كه در بخش‌هاي فرهنگي، بي‌تفاوتي‌هائي كه در عرصه ارزش‌ها و بي‌عملي‌هائي كه در برابر ميدان‌دار شدن خرافات و انحرافات در دهه‌هاي دوم و سوم به ويژه در سالهاي اخير صورت گرفته نمي‌توان گذشت. در جمع بندي اين وضعيت غيرقابل انكار، يكي را خادم محض ديدن و ديگري را خائن محض قلمداد كردن، با صداقت و انصاف فاصله دارد. اينكه اين روزها افراد و جريان‌هائي كه تا ديروز حامي كساني بودند كه خودشان آنها را حلوا حلوا كرده و به قدرت رساندند و اكنون تحت عنوان "جريان انحرافي" همان‌ها را به بدترين تهمت‌ها متهم مي‌كنند و تا مرز شرك به پيش مي‌برند، اين قبيل برخوردها با صداقت و انصاف منافات دارد. افكار عمومي چنين برخوردي را فرافكني و موج سواري مي‌داند. اگر اين جريان، منحرف است همه كساني كه از آن حمايت كرده و در به قدرت رساندن آن سهيم بودند بايد به تقصير خود اعتراف كنند و مورد مؤاخذه قرار گيرند. مردم نمي‌پذيرند افرادي كه تا ديروز پاي علم كسي سينه مي‌زدند و او را تا عرش بالا مي‌بردند، امروز به دليل اينكه از عرش به فرش افتاده، همان افراد به او لگد بزنند و حتي او را و جريان متعلق به او را وابسته به كساني بدانند كه همواره درباره انحرافاتش هشدار مي‌دادند. خدا قلم را براي اين به دست ما نداده كه نان را به نرخ روز بخوريم. اين روش، با تعهدي كه قلم در برابر خدا دارد در تضاد است چرا حرمت‌ها را شكستيد؟ چرا خادمان را خائنان ناميديد؟ چرا خائنان را خادم معرفي كرديد؟ و چرا بر فرض اشتباه، هنگامي كه به خطاي خود پي برديد به جاي آنكه درصدد جبران بر آييد بر روش خلاف خود اصرار ورزيديد و با سوار شدن بر موج به راه افتاده تلاش كرديد مردم را فريب بدهيد و حق را پايمال كنيد؟ "

در خاتمه اینکه فراموش نشده است این روزی نامه ی حکومتی که اوایل انقلاب راه اندازی شد چگونه تبدیل به بلند گو وار گان تبلیغاتی حزب جمهوری اسلامی چماقداران شد که از سوی بهشتی تأسیس گردید . زیرا که این روزی نامه همراه با حزب چماقداران برنامه ریز وخط وخطوط دهنده ی اراذل اوباش چماقداران حزب اللهی بودند. چون هدف شان کیش دادن چماقداران حزب اللهی بسوی سازمان ها و نیروهای انقلابی و سیاسی و حذف شان از صحنه ی رقابت بود . ولی اکنون پس از 32 سال بدلیل جراحی کردن سیرک مجمع خبرگان رهبری رفسنجانی که ادامه ی جنگ قدرت و ثروت به رأس رژیم ضد بشری میان رهبر ولی وقیح و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور کشیده شده است. چون که از رأس تا ذیل این رژیم آلوده به فساد و رشوه و تبعیض می باشد . آنچنان که بنا بر اعتراف سر مقاله نویس فضا آنگونه آلوده و کینه ورزانه و خصمانه شده است که از خادمان دیروز ،خائن و از خائنان خادم ان یاد می شود . همچنین انتقاد کرده است که می بایست آنانی که تا دیروز از جریان انحرافی درون دولت حمایت می کردند که موجب رایج شدن خرافات در جامعه شده است مؤاخذه شوند . بهر حال اینگونه انتقاد و هشدار دادن ها گرچه زیر پوشش حرمت قلم وناوابسته بودن قلم و صداقت داشتن روزنامه نگار با سخن پراکنی کردن دنبال شده است .در صورتی که هدف نوعی حساب کشی کردن از قلم بر دستان مطبوعات رقیب مدعی اصول گرایان کودتایی حاکم است . به خصوص اینکه گرچه آشکار نام برده نشده است. ولی منظور سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری مورد نظر است که در یادداشت روز گذشته ی خود سخت به رفسنجانی تاخته است که چرا انتقاد به جریان انحرافی درون دولت کرده است تا جایی که وی را هم سنگر با فتنه گران 88 و جریان انحرافی درون دانسته و بطور دربست رقیب مغلوب ویاران نزدیک پاسدار گماشته احمدی نژاد را متهم به شریک جنایت و خیانت کرده است که اکنون بطور غیر مستقیم از سوی سرمقاله نویس به وی چنین پاسخ داده شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900309/13900309_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 9 خرداد ماه سال 1390

رسانه‌ها و حفاظت از نظام